Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Отопление на фаво


joeless

Recommended Posts

Два въпроса

1. Нужно ли е да закривам радиатора при положение че съм с голямата маска отпред - без дупка? Питам понеже топли ама не е като да става сауна... А и двигателя загрява по-бавно и недостатъчно.

2. Как точно се прави така че да духа в краката? Има ли някое скрито лостче или само от таблото се командва? Защото отдолу изобщо не духа а страничните едва подухват само...

Благодаря за всяко инфо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери въздуховодите и уплътненията им към таблото-от годините уплътненията от дунапрен се разпадат или смачкват и като се разкачва ,след това не уплътняват.Първо за проверка свали десните ключове на таблото и ще видиш на решетките отзад състояноето.След това провери и на другите места и ако е нужно -уплътявай.Продухай и вентилатора и радиатрчето на парното и провери и клапите за въздуха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По 2-рия въпрос:Духането в краката-от горе на долу :най-горно лостче в крайно ЛЯВО , а средното и долното в крайно ДЯСНО .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяш термостата и имаш парно.Вестници, балатуми и хептен подобни никога не съм слагал .Това не е москФич 408 а Шкода ;) при това не каквато и да е, а фаворит :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата се проверява лесно - сутринта загряваш двигателя до около 70 градуса (по стрелката на таблото, предполагам че работи :D ).

Пипаш радиатора с ръка - трябва да е съвсем студен.

След като загрее както трябва ще отвори термостата и радиатора веднага загрява чувствително.

Можеш да запомниш това положение на стрелката, ако се запиташ в някой по-късен момент дали е отворил големия кръг.

Обикновено термостатите започват да отварят на температури около 85-87 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо купувай нов термостат според мен :) И моята фелиция така до преди 1 седмица , не загряваше и дори прозорците неможеше да суши като хората :) решението -> магазина на Шкода до Колхозния пазар (Варна) едно термостатченценце -> една смяна с доливане на антифриз , резултата - безценен ;) топлината е голяма работа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бе, не е толкова трагично, суша си стъклата, топли, ама не става наистина горещо, както ставаше в наистина студените есенни дни когато го набиримчех парното, и затова си мислех за лостче - както на 120 има едно лостче под таблото, уви вече не помня какво точно се правеше с него, но беше точно ей тъй за парното нещо....

А термостата ще взема наистина да го сменя, поне за всеки случай....

 

 

Термостата се проверява лесно - сутринта загряваш двигателя до около 70 градуса (по стрелката на таблото, предполагам че работи :D ).
- а къде точно са 70те градуса? На фавото не са написане градуси - има тъмна степен и бяла... Може би на границата между тях? :oops: :|

Нормално през лятото стрелката стигаше до 3/4 от бялата, тоест почти до края и, сега залепя по средата на бялото и не мърда оттам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тази елементарна проба не е толкова важно да загрееш точно до 70 градуса.

И на 50 и на 60 градуса радиатора трябва да е студен, особено на студено време.

Като премине средата на скалата, трябва да се стопли.

Това, което съм написал е за проверка дали термостата не е напълно повреден, което е най-честия случай.

Ако искаш да провериш дали отваря точно на правилната температура, трябва да си познаваш скалата на индикатора (аз на твоята кола не я познавам :? ).

 

Другия начин е по-сложен - вадиш го, и в тенджерата.

За него трябва и по-специален термометър ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Фаворита имаш 3 лостчета - едното /май долното/ дърпа кранчето /отваря-затваря радиаторчето за парното/, останалите 2 - едното регулира притока на външен студен въздух, а другото - накъде да духа - крака, стъкла. Температурата с която ще духа при малко попре...цакан термостат зависи и от степените на вентилатора - на фав-а бяха 3 мисля. Аз го включвах в 90% от случаите на 1. Просто като го включиш на 3 и вентилатора издухва топлия въздух от радиаторчето и почва да духа хладък. Така да се каже - вентилатора е по-мощен от радиаторчето когато е на 3.

Ако това може да ти бъде от помощ ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температурата с която ще духа при малко попре...цакан термостат зависи и от степените на вентилатора - на фав-а бяха 3 мисля. Аз го включвах в 90% от случаите на 1. Просто като го включиш на 3 и вентилатора издухва топлия въздух от радиаторчето и почва да духа хладък. Така да се каже - вентилатора е по-мощен от радиаторчето когато е на 3.

Съвсем точно казано :smt017 .

Но това се отнася само за субективното усещане - наистина духа по-хладно на най-високата степен.

Но количеството топлина, което се вкарва в купето за единица време е най-много smile169 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, благодаря на всички за информацията и за отделеното време за глупавите въпроси! :mrgreen:

значи няма тайни лостчета, и радиатора не го покривам. :D

 

Колкото до духалката - съм си я ползвал винаги досега на 3 само първите 1-2 минути след тръгването - ако има нужда да се издуха изпотено стъкло евентуално, иначе е на 2 почти постянно. с това поне се справям 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

можеш да промиеш и радиаторчето на парното и ще видиш голямата разлика в топлината ;)

 

хм, да доста гряз има вътре :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз искам да попитам възможно ли е термостата да отваря по рано от обичайното т.е 88градуса както пише на него.

питам защото го мерих в тенджерата с потопена термо сонда в водата за отчитане на температурата и ми направи впечетление че още на 70-75 по показанието на уреда започна леееко да се открехва термостата и вече на 85-88 беше се отворил напълно. според мен не трябва ли на 85 да кажем да почне да се открехва по малко и на 88 да е отворил но и за това питам искам да чуя и вашите мнения.

в тва време фаво мотора качен на 120 ка за 30-40 мин из града дига точно 80 вапреки че сам с фаворитовия термостат и датчика на перката е по книгата за фав на 95 да включва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.