Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Проблем с парното на фелиция


skodera

Recommended Posts

Колеги ако някой може да помогне проблема е следния парното или по точно вентилатора не работи на първа втора и трета степен четвъртата работи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една по една ли спираха да работят или спряха от раз? най вероятно проблема е в копчето

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно е изгоряла защитата във вентилатора (може и резистор да е, но с по-малка вероятност).

На Джетата ми се случи това.

Не знам как е при твоята кола, при моята при моторчето има една плочка с два мощни резистора и защитен елемент.

Защитния елемент пази от изгаряне резисторите при претоварване на моторчето. Би трябвало да е с възстановяване, но рано или късно сдава багажа.

Първата ти работа е да провериш какво го товари. Пробвай да го въртиш на ръка, и ако не върви съвсем леко трябва да го оправиш.

Иначе аз защитата си я шунтирах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има съпротивления които са изгорели

сминяш ги и готово

на захранването на мотора са най вероятно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно е изгоряла защитата във вентилатора (може и резистор да е, но с по-малка вероятност).

На Джетата ми се случи това.

Не знам как е при твоята кола, при моята при моторчето има една плочка с два мощни резистора и защитен елемент.

Защитния елемент пази от изгаряне резисторите при претоварване на моторчето. Би трябвало да е с възстановяване, но рано или късно сдава багажа.

Първата ти работа е да провериш какво го товари. Пробвай да го въртиш на ръка, и ако не върви съвсем леко трябва да го оправиш.

Иначе аз защитата си я шунтирах.

 

chavdarlk.. въпросната защита е термо предпазител

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви много днес започвам да ровя и да търся проблема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

chavdarlk.. въпросната защита е термо предпазител

Точно така е, но си ме разбрал погрешно - казвам, че може и резистор да е изгорял, но е по-вероятно да е защитата.

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при мен се наблюдава следното:последно време много ми намаля струята вьздух,вентилатора работи на вси4ки степени но уви не духа както лятото.Махнах тензуха на въздухосмукателя но резултат няма.Не знам дали климатика има филтър и той евентуално да се запу6ил.Преди струята може6а да те издуха а сега едвам изсу6ава предното стъкло,за страни4ните да не говорим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав е chavdarlk - вижте какво ги товари тези моторчета, примерно лагерите - трябва да са някакви "самомажещи втулки" - помогнете им в "самомазането". Ако пък се въртят свободно - значи само резистори - щом най-високата степен работи - тя е директна, а другите са през резистори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав е chavdarlk - вижте какво ги товари тези моторчета, примерно лагерите - трябва да са някакви "самомажещи втулки" - помогнете им в "самомазането". Ако пък се въртят свободно - значи само резистори - щом най-високата степен работи - тя е директна, а другите са през резистори.

 

Само да вметна, че причината за изгарянето на резисторите е по-голямата консумация на моторчето. В повечето случаи имаме механичен товар на ротора.

(напр. износени или корозирали втулки)При гореспоменатото положение резисторите започват да се товарят , тъй като токът който преминава през тях значително нараства. Т.е започват да греят повече от обичайното :mrgreen: .В близост до тези резистори е монтиран термо-предпазител на който действието е да прекъсне веригата когато резисторите достигнат по висока температура. Така че обърнете внимание на тези неща и помислете преди да шунтирате термо предпазителя.Да няма после...ама този кабел защо се стопи и този предпазител 30А защо изгоря. :mrgreen:

 

FAV135 коригирай си подписа :!:

 

формана не може да стане на "кутийки от бира" щото е жилезен,а кутийките от бира са алуминиеви :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

формана не може да стане на "кутийки от бира" щото е жилезен,а кутийките от бира са алуминиеви

Че е жИлезен железен е, ами блока му е алуминиев. Хареса ми оная реклама дето мачкат една кола и после пият бира в кутийки, та затва.:mrgreen::mrgreen: Е с част от колата може да се присаждат крайници на други коли де, неме лошо :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така че обърнете внимание на тези неща и помислете преди да шунтирате термо предпазителя.Да няма после...ама този кабел защо се стопи и този предпазител 30А защо изгоря. :mrgreen:

Наистина премахването на защитата не е правилно, за което по-горе се срамувам.

Но единствения риск от премахването й е да изгори резистор, което съм го прежалил предварително.

Тока не може да превиши този, който е на максимална степен, а инсталацията е направена с еднакви проводници ;) .

---

Меджу другото, тогава не можах да си намеря похдходящ защитен елемент :cry: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.