Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на задните накладки


ikonoma

Recommended Posts

Здравейте!

 

Днес най-после се наканих да си сменя накладките. Реших да документирам работата, защото може да бъде полезна за някого.

 

Първо вдигаме колата на крик, отпускаме ръчната и подпираме предното колело по диагонал (мен ме домързя :P ).

 

След това развиваме със стабилна кръстата отвертка болтчето на барабана.

 

Установяваме въпиюща мърлявщина - ако някой се беше сетил да намаже барабана с графитна смазка нямаше да стане така. Много мразя такива неща. Сега се налага да търсим различни методи за справяне с проблема.

 

Първо решавам да сваля капачката на лагерана главината. Ооо изненада, къде да търся сега такъв ключ?

 

В този момент ми хрумва една идея. Вземам моя верен помощник тръбния ключ, дърпам ръчната и с ключахващам главината. С помощта на няколко сравнително леки удара тя се развърта. Ооо, чудо. Половината работа е свършена. :D

 

През тази дупка, в това положение се бърка и се премества лостчето за да се освободят накладките.

 

Вземам тел и закачам долната пружина. Дърпам и я откачам.

 

Тези чудесии се завъртат на 90 градуса и се издърпват.

 

Свалят се малките пружини - едната, която е закачена на лостчето и другата до дебелата горе. Дясната накладка се надига нагоре и се изважда от канала. Откача се въжето на ръчната спирачка.

 

Измъква се лявата накладка с механизмите.

 

Внимателно нещата се прехвърлят обратно на новите накладки.

 

Всичко се сглобява по обратния ред. Не забравяме на намажем главината обилно с графитна смазка. Утре остана дясната страна.

:lol:

 

919632855.JPG

2032247554.JPG

89524851.JPG

1784867752.JPG

1574193265.JPG

358714940.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, за да не повдигам нова тема искам да попитам дали някой знае откъде могат да се намерят 2 (две) капачки на лагера за предните колела. При смяна на гуми забелязах, че липсват :roll: ...

 

p.s. Колега супер си се справил. Смятам, че това трябва да влезне в раздела с важните и много полезни теми :D .

 

Благодаря предварително :)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, за да не повдигам нова тема искам да попитам дали някой знае откъде могат да се намерят 2 (две) капачки на лагера за предните колела. При смяна на гуми забелязах, че липсват :roll: ...

 

p.s. Колега супер си се справил. Смятам, че това трябва да влезне в раздела с важните и много полезни теми :D .

 

Благодаря предварително :)!

на предните колела няма капачки

недей да питаш в ет-ше ти се смеят ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като не разбирам първо тук питам :D. Ей за това го обичам тоя форум, ВИНАГИ има кой да ти помогне!!!

Аз си мислех че и там трябва да има капачки, откъде да знам че не трябва да има..

 

Благодаря ви колеги!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като не разбирам първо тук питам :D. Ей за това го обичам тоя форум, ВИНАГИ има кой да ти помогне!!!

Аз си мислех че и там трябва да има капачки, откъде да знам че не трябва да има..

 

Благодаря ви колеги!

smile159
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Здравейте колеги, ще използвам тема за да се консултирам относно това защо нямам ръчна спирачка !?

 

Нямам ръчна, лоста за ръчната се вдига на макс почти бе усилие, това означава, че накладките не опират в барабана :( В един сервиз ми натегнаха малко жилото но резултат нямаше! Вчера минах ГТП /без ръчна :? /, като при проба на задния мост всичко бе на шестица- гледах монитора!

Моля за информация относно този проблем...

 

Моята теза е , че проблема идва от тази "котвичка" която съм посочил на снимката !

 

Благодаря предварително на отзовалите се :)

 

Колата: Фабия, Мотор BMD, 2006 г.

 

Снимката е примерна и е на колегата пуснал темата !

 

5455275z.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако нямаш скъсано жило е твърде вероятно и в нея да е проблема.

 

Не няма скъсано жило !

 

Май ще трябва ги разглобя и зачистя. Тези пружинки, които дърпат "котвичката" продават ли се отделно...съмняваме да не са се разтеглили ???

 

Как мислиш ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма смисъл да ги чистиш. Не се продават отделно а комплекта пружини е около 30 лв китайки. Обери луфта от тях и регулирай ръчната

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма смисъл да ги чистиш. Не се продават отделно а комплекта пружини е около 30 лв китайки. Обери луфта от тях и регулирай ръчната

 

Как да им обера луфта на сложен барабан !?

Може през дупката на болта при натисната спирачка на бутна "котвичката" на долу, за такъв ли вариант говориш ??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разтягаш накладките в гортата част където е механизма но котвичката и тя пропада малко надолу след което наагаш барабана като гледаш да влиза плътно но и да се върти на ръка без усилие. Ако котвата падне много и невлиза барабана леко я повдигаш и така докато нагласиш хубаво е да отхлабиш жилата на ръчната първо и когато нагласиш барабана тогава да обереш жилата. Вчера правих процедурата и сега на третия зъб колата не отлепя. Интересно ми е ръчната дали я дърпате в движение и да искате да закове това няма да стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, далеч съм от тези експерименти с дърпането на ръчната в движение :)

 

Ок, разбрах начина, Благодаря за което...

 

Човърка ме това защо тези "котвички" не си вършат работата и при използване на спирачката и поетапното износване на накладките те не пропадат на долу и не обират луфта :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и на мен ми е чудно. Както беше казал един колега въпрос на качество и майсторлък. Може и пружината да е отпусната и да няма достатъчна сила на опън. Казано иначе незнам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и на мен ми е чудно. Както беше казал един колега въпрос на качество и майсторлък. Може и пружината да е отпусната и да няма достатъчна сила на опън. Казано иначе незнам.

 

За това ще сменя и пружините само на котвичките ;)

 

Благодаря за съветите smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте приятели!

След малко повече от година време от както писах за проблема с ръчната  и кривите ми спирачни дискове, реших да сменя почти всичко по спирачната система а това включва:

  1. Барабани – TRW 200 mm
  2. Челюсти – TRW
  3. Спирачни цилиндри – TRW
  4. Комплект пружини за задните накладки
  5. Предни спирачни дискове – ATE 239 mm, вентилирани
  6. Предни накладки – FQT
  7. Спирачна течност TRW DOT 4

 

Ще нахвърлям  със снимки и „леки” пояснения как протече всичко.

Като за начало свалих пластмасовия интериор под ръчната спирачка. Целта бе да разхлабя жилилата и така по- лесно да излязат барабаните от челюстите защото имаха доволен ръб. Пластмасата се захваща с 3 болта в предната си част намиращи се в пепелника и 2 болта в задната част. Не е нужно да се сваля топката на скоростния лост, но все пак и на нея съм направил една снимка. Така, отвиват  се болтовете и леко се надига пластмасата за да може с гаечен ключ 10 да се разхладят жилата.

 

Следващата ми стъпка бе да вдигна колата и подпря на дървени трупчета достатъчно широки за да държат колата и когато надигам с крик от  едната страна самата кола да не падне! Нищо, че подпрях добре колата се подсигурих и като  подпрях предните гуми с по една тухла, за всеки случай.

 

Махнах и двете задни гуми и се почна. Барабаните паднаха сравнително лесно. Първо се отвива фиксиращия болт. Хубаво е предварително няколко минути преди да се действа да се напръска хубаво с WD-40. По принцип с времето винаги залепват тези барабани за главината освен ако не са били намазани… При мен с леки почуквания и се откъртиха от главината, е помогнах си и с един тръбен ключ, като с него хванах главината с барабана бях застопорил- достатъчно е някой да държи на спирачка. Ако разхлабването на жилата не помогне за изваждането на барабаните от накладките ще се наложи да се бръкне с отвертка през дупката на барабана, дупката с резбата за болта на джантата става на въпрос, при което трябва да се повдигне „котвичката”, която фиксира разпънати накладките! На снимките.

 

Последва сваляне на барабаните. Сваляне на старите челюсти, спирачни цилиндри и сглобяването им отново. Тук няма нужда от обяснения, просто трябва да се огледа хубаво преди да се разглоби! Аз лично даже си бях принтирал схемата на пружините и реда за събирането им. Понеже всичко под барабана бе във феродо взех един кореселин и измих основата перфектно.

 

Спирачните цилиндри се сменят лесно. Имат един фиксиращ болт, плюс  тръбичката към него. Мисля, че всичко е ясно тук.

Поставянето на барабаните изисква малко търпение. Тук  те трябва да се регулират, като реглажа става посредством тази „котвичка” ако това е точното и наименование. Лично аз ги направих съвсееем леко и доловимо на въртене на ръка триене на накладките в барабана. Последва обиране на луфта на жилата на ръчната, което се прави от гайката под интериорната пластмаса в колата. Реших да им оставя лек луфт, поне докато се напаснат малко накладките и я оставих да хваща изцяло някъде на предпоследен зъб. Тези TRW – та бяха поцинковани но аз все пак ги боядисах със спрей за сп.апарати.

 

При предните е спирачки е малко по- лесно. Свалят се водачите на спирачния апарат, след това фиксиращия болт на спирачния диск . Хубаво е да се огледа докато е време маншона на буталото.  За да приберете буталото на сп. апарат е хубаво да се има скоба, другия вариант е с натискане но е по трудно. Следва почистване хубаво на главината където ляга диска, както и почистване на самите водачи. Ако някои се чуди защо водачите нямат пластмасови тапички- така си е, нямат! Спирачния апарат също много добре се почиства, става хубаво с телена четка и шкурка. Може да се боядисат по желание. При поставянето на сп.апарат се намазват водачите с грес,  специална грес за сп. водачи, издържаща на висока температура, влага и т.н.

 

Последва смяна на спирачна течност, която лично аз сменям като от всяко едно колело източвам около 150-200 мл. течност,  после обезвъздушавам и приключвам с ремонта. Първите 200-300км е препоръчително/задължително да се  внимава с използването на спирачките, които все още не са се напаснали  хубаво.

 

Надявам се нещата, които изписах и снимките, които ще публикувам да са от полза за колегите във форума. 

 

Снимки:  http://knejata.snimka.bg/automobiles/skoda.788549

 

пп: сори за правописа, нямам много време, нахвърлям нещата.

Редактирано от knejata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 месеци по-късно...

@knejata

 

Колега, би ли споделил цените на сменените неща по спирачната система?

 

Предстои ми същата операция... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

anv сори, че чак сега ти отговарям.

 

Имам "прясна" информация, т.к. смених някои неща миналата седмица ;)

 

Накладки АТЕ - 54 лева

Спирачни маркучи АТЕ - 27 лв/брой 

Спирачна течност 1 литър TRW - 10 лв

Ремонтен комплект за преден спирачен апарат - 8 лв/бр.

Пробка преден сп.апарат АТЕ -1 лв/за брой

 

Цените са с % отстъпка!

 

Ако те интересува за нещо конкретно- пиши!

 

7812643B.jpg

 

7812639G.jpg

 

7812640G.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не! Не се е късала, смених ги превантивно, два лева са.

 

Направих и пълен рециклаж на апаратите- маншон и О-пръстен.

 

Смених  и гумените втулки на водачите + тези белите пластмасови плъзгачи, които са в тях...

 

ПП: Скоро сменях на едно ауди Б6 и при него и двете предни пробки бяха затлачени, затлачени от ръжда! На 10 години е колата, кой знае от кога не е сменяна течност.... :BangHead:

 

Сори, че малко изместих темата към предни накладки!

Редактирано от knejata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте, да попитам тук, предстой ми смяна на предни накладки, колата е Шкода Фабия, хечбег дизел 1,3 модел 2006г. Моля ако някой може да ми даде съвет относно това от къде мога да взема изгодно читави части. Също така имам въпрос относно задната страна на механизма с два шестограма ли се размонтира за да се извърши смяната? Благодаря на отзовалите се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

При мен винтовете бяха торкс 40.

Части си взех ок фирма Канекс на споредмен добри цени.

 

пс: Зарлавието ти е за ЗАДНИ накладки а в темата питаш за ПРЕДНИ! Фабия дизел 1.3 не съм чувал да има ...

 

Поздрави,

А.

Редактирано от sashom
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте,, благодаря за фирмата, направих ремонта по спешност и приключих с проблема за сега.

Шкодата е  Фабия 1,4 TDI, грешката е моя.

Винтовете се развиха с шестограм № 7, работа свърши и някакъв ключ, наречен Еврейска звезда, въпроса е че ремонта, отмина.

Темата е за ЗАДНИ накладки, но не попаднах на такава за предни, за това реших да пиша тук, а в интернет се намира клип който е за смяна на задни дискови накладки, и за това също реших да пиша тук.

Благодаря за насоките,

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

имам проблем със задните спирачки/ръчната и реших да се възползвам от темата

проблемът е, че жилото на задно ляво колело не се връща напълно и като отпусна ръчната, задно ляво колело не е напълно отсвободено и не се върти съвсем свободно, ръчната съвсем леко остава захванала. Като погледна жилата през капачката на централната конзола точно зад ръчната, си личи как лявото жило не се е върнало добре/докрай.

 

резултата е след 10ина км каране, левият барабан не се пипа, сигурно е около 80С, а десният си е температура на въздуха отвън

 

всякаква помощ е добре дошла

 

поздрави!

Редактирано от danny
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

имам проблем със задните спирачки/ръчната и реших да се възползвам от темата

проблемът е, че жилото на задно ляво колело не се връща напълно и като отпусна ръчната, задно ляво колело не е напълно отсвободено и не се върти съвсем свободно, ръчната съвсем леко остава захванала. Като погледна жилата през капачката на централната конзола точно зад ръчната, си личи как лявото жило не се е върнало добре/докрай.

 

резултата е след 10ина км каране, левият барабан не се пипа, сигурно е около 80С, а десният си е температура на въздуха отвън

 

всякаква помощ е добре дошла

 

поздрави!

Сменяй жилото,клеясва кожуха,цепи се и се пълни с мръсотия.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.