Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

за ползата от масло в двигателя


Владо©

Recommended Posts

Реших да пиша тук по темата, за да съм поне малко полезен на колегите, които пренебрегват "текущата поддръжка" на колата си!

От сега предупреждавам - не правете това на собствената си кола!!! Тя с нищо не я е заслужила!

 

Та историята е следната:

наложи ми се (по независещи от мен обстоятелства) да дам колата си на друг човек да я кара. Човекът е професионален шофьор, разбира от коли.... уж! Макар да съм го предупредил, че гарнитурите ми са за смяна и е наистина нужно да проверява нивото на маслото, защото доста се "харчи", след като си получих колата, тя започна да издава адски странен звук, започна да работи като редосеялка и да се движи като ярмомелка... и понеже все пак е ШКОДА, ми докара задника от Банкя до София, макар и с мощност като на трактор за ранна оран на закъснели фиданки :lol:

След 2-3 дни престой наказана пред входа ми, моята Бяла дама разкри подробности от под фустата си: там се виждаше това,товаи това. Само ракурсите на снимане са различни, поражението е едно и също - изскочил повдигач на клапан. И макар да се славя вече с КАРЪЩИНАТА ми, този път дори тя ме е подвела - единствените поражения са само изкривен алуминиев повдигач. Който ще сменя с друг (стоманен)... ще си сглобя главата, за да не изглежда така, като един истински мъртвец. Ще направя всичко възможно колата ми да заприлича отново на тази, на която се радвах, когато я купувах...но остава завинаги убеждението ми - не давайте колата си на хора, на които не им пука за нея! Никоя кола него заслужава, камо ли една вярна докрай ШКОДА:!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аПсилютно си прав, Влади - народът си го е казал: кола и жена на заем не се дават! Само едно ме учуди - викаш "ще оправя това и онова, за да стане като преди". Да разбирам ли че вече имаш квалификация за монтьор на шкоди, та като видя зор да те викам на помощ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам ли че вече имаш квалификация за монтьор на шкоди, ...
Мите, аз имам много сериозен учител, пък и не съм от най-тъпите, нищо че съм си заеб@л колата така... :roll:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

изскочил повдигач на клапан. smile020 smile020 smile020 Как се постига това нещо?Едва ли маслото е виновно :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С чуждата мадама е така - нема милост! :mrgreen:

 

P.S. С една моя бивша се случи почти същото,преди 10год.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

изскочил повдигач на клапан. smile020 smile020 smile020 Как се постига това нещо?Едва ли маслото е виновно :roll:

обороти

а иначе кола не се дава

дори и в семейството ако има 2-ма шофьори,тр.да има 2 коли :!:

ако са 3ма 3 и т.н.

за да няма-кой какво направил,кой какво счупил,кой колко бенз. сложил,на кой кога му трябва и т.н. и т. н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо ще сложиш стоманен повдигач?

 

Щото ако беше метален това нямаше да се случи , а алуминиевия прът е заел формата на на лъка на Робин Худ и прави тигели между картера и капака на клапаните ... сега стискайте палци да не е задрал и клапана във водача , щот тогаз става "веселбата" ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо ще сложиш стоманен повдигач?

 

Щото ако беше метален това нямаше да се случи , а алуминиевия прът е заел формата на на лъка на Робин Худ и прави тигели между картера и капака на клапаните ... сега стискайте палци да не е задрал и клапана във водача , щот тогаз става "веселбата" ;)

 

баси, дано не е задрал наистина, че то ще се окаже тогава - верно маслото виновно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конструктивното изпълнение на повдигателните прътове и използваните материали значително елиминират температурните разширения на детайлите на двигателя, влияещи върху хлабината на клапаните. При алуминиевите повдигателни прътове на всукателните клапани стойността на клапанната хлабина се изменя само в незначителен размер за целия температурен режим на двигателя, остава оптимална за студен или загрят двигател. С това е постигнат не само по-тих ход на двигателя, но и повишаване дълготрайността на частите на разпределителния механизъм, а при ниски температури и по-висока благонадежност при пускане на двигателя. С това, че при постоянна клапанна хлабина повдигачите следват по-точно формите на гърбиците на разпределителния вал, се достига до понижаване на съдържанието на вредности в изпусканите газове, а с това и до понижаване на негативното влияние върху околната среда.

 

Те могат да се използват при допълнителна смяна във всички, т.е. и преди това произвеждани двигатели S 781.135/136, и S 742.135/136 (двигатели SKODA с алуминиева цилиндрова глава).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при 7000 оборота счупих железен (той и хашек доста се учуди навремето като го питах за повгигач). за смяната му не се налага сваляне на главата - развиваш реглажия винт и подвираш пръта отдолу , навиваш винта и регулираш клапаните. съветвам те да сложиш алуминиев прът , не железен.

 

п.с.

за момента не съм виждал неметален повдигачен прът на шкода ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е то доколкото знам, само всмукателните са алуминиеви или железни, а изпускателните са железни винаги. Тракала уж по-малко с алуминиевите на студено. между другото - сега се сещам - излизането на пръта може да е заради позапецнал повдигач - тва долу дето лежи на разпред вала ??

Успех с ремонта...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това е интересно - какво пише в книжката и какво става в действителност... преди няколко дена papek II беше при майстор крум, който правеше една фела със същия проблем (каза, че това е поредната с крив алуминиев повдигач) и сменяше повдигачите със стоманени...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега , ако ми дадеш магарето си да си прекарам нещо с каруцата и ми кажеш да го поя 2 пъти на ден и поне толкоз да го храня , пък аз ти го върна малко поумряло , всъщност кво съм виновен аз , че ни съм го поил , па за храна и дума да нестава ... нали на всеки се случва ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Ето и малко "развитие" по темата: след малко бой по главата, тя с неохота даде да й се махнат клапаните: снимка 1 и снимка2. Срещу скромните стотина и трийсет лева за клапани, гумички и повдигачи, + 50 кинта за работа, главата доби следния вид. А след още малко намеса по почистването и компелктоването й, цялата останала "карантия" доби следния вид. (забележете старите клапани колко гузно стоят в ъгъла :)) За мен остана само удовлеторението от постигнатото, както и кефът след наливане на маслото колата ми да тръгне... и не само да тръгне, ами и да ме закара на срещата пред НИМ :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.