Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Реглаж на клапани на 1.4 MPi (68 к.с. АМЕ)


trimata

Recommended Posts

Подлъгвайки се по уверенията, че гарнитурата на главата се сменя лесно, наред с някое и друго малко ремонтче се вкарах във филма да трябва да регулирам клапаните. Уж са с хидравлични повдигачи, ама пак трябва реглаж. Въпросът ми е:

 

Някой знае ли качествен човек, който да е правил успешно такава процедура? Предпочитам ЕТ да ми е последен избор, тъй като имам леки съмнения към тях. Ако е някъде към южната част на София ще е супер. Повтарям, някой който е правил такова нещо, тъй като от мултимедийното руско ръководство си личи, че е специфично.

 

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0888 475 382 - Михаил. Мисля, че ще ти свърши работа. Кажи му, че се обаждаш от името на сина на Огнян с 1000МБ-то. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0888 475 382 - Михаил. Мисля, че ще ти свърши работа. Кажи му, че се обаждаш от името на сина на Огнян с 1000МБ-то. Успех!

 

Мерси gogata, явно той е правил такова нещо. Ще му се обадя утре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами знам, че със сигурност, освен старите задномоторни Шкоди, се занимава и с нови. Така че, смятам, че няма да останеш разочарован. Успех още веднъж! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти пусна ръководство от Elsa, ако все пак се захванеш сам.

 

Inspecting hydraulic tappets

Special tools and workshop equipment required

t Feeler gauge

t Wooden or plastic wedge

Notet Always replace hydraulic tappet complete (cannot be adjusted or repaired).

t Irregular valve noises when starting engine are normal.

Test sequence

– Start engine and allow to run until the radiator fan has cut in once.

– Increase engine speed to about 2500 rpm for 2 minutes.

If the hydraulic tappets are still loud, determine the faulty tappet as follows:

– Remove cylinder head cover.

– Rotate crankshaft until the valves of cylinder 4 overlap (inlet valve opens and exhaust valve closes).

 

– Apply a load to the hydraulic tappet by pressing slightly several times on the adjusting screw with a wooden or plastic wedge.

– Attempt to insert a 0.2 mm feeler gauge -arrow- between rocker arm and valve.

If it is possible to insert a feeler gauge between rocker arm and valve and the tappet at the same time moves down, replace the tappet.

If play was measured only between rocker arm and valve (tappet does not move down), carry out basic setting of the hydraulic valve clearance compensation → Chapter, after the setting, repeat the inspection.

– Inspect tappets at the other cylinders by carrying out the same procedure.

>

Inspection Valve overlap

Cylinder 1 Cylinder 4

Cylinder 3 Cylinder 2

Cylinder 4 Cylinder 1

Cylinder 2 Cylinder 3

 

NoteAfter installing new hydraulic tappets, the engine must not be started for about 30 minutes. Hydraulic compensation elements must settle (otherwise valves may remain constantly open and strike the piston).

 

Basic setting of hydraulic valve clearance compensation

The hydraulic valve clearance compensation is maintenance-free; the setting must not be changed.

After completing repair work on the cylinder head/valve gear, however, it is necessary to carry out the basic setting of the hydraulic valve clearance compensation as follows:

NoteThe basic setting of the hydraulic valve clearance compensation must not be carried out again, if only the cylinder head gasket is replaced.

Special tools and workshop equipment required

t Torque wrench

Procedure

– Rotate crankshaft until the valves of cylinder 4 overlap (inlet valve opens and exhaust valve closes).

– At cylinder 1, slacken the lock nuts for the adjusting bolts of the rocker arms.

– Then, turn back the adjusting bolts in the rocker arms until play can be felt between rocker arm and valve.

– Turn adjusting bolts of both rocker arms slightly against the valves until valve gear has no play. Check the gradual reduction of the play through swinging movements of the adjusting rocker arm. The point with no play which has appeared determines the exact contact location.

– From this point, turn adjusting bolts in a further two turns. Screw in lock nut and then tighten fully to 13 Nm.

– Carry out the setting operations on the other cylinders according to the table below:

 

Setting Valve overlap

Cylinder 1 Cylinder 4

Cylinder 3 Cylinder 2

Cylinder 4 Cylinder 1

Cylinder 2 Cylinder 3

 

NoteAfter installing new hydraulic tappets, the engine must not be started for about 30 minutes. Hydraulic compensation elements must settle (otherwise valves may remain constantly open and strike the piston).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

NoteThe basic setting of the hydraulic valve clearance compensation must not be carried out again, if only the cylinder head gasket is replaced.

 

Много съм бесен. Сега , доверявайки и непитайки се вкарах в е.ати филма...

 

А тебе, ikonomе, много те "мразя". Като ми пуснеш тази муха, ще взема утре да си ги направя сам! То е доста просто.

 

Това остава неясно:

Rotate crankshaft until the valves of cylinder 4 overlap (inlet valve opens and exhaust valve closes).

 

Трябва да гледам момемнта, в който тамън се е затворил изпускателния клапан и е тръгнал да се отваря всмукателния?

 

ПП. Благодаря ви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

NoteThe basic setting of the hydraulic valve clearance compensation must not be carried out again, if only the cylinder head gasket is replaced.

 

Много съм бесен. Сега , доверявайки и непитайки се вкарах в е.ати филма...

 

А тебе, ikonomе, много те "мразя". Като ми пуснеш тази муха, ще взема утре да си ги направя сам! То е доста просто.

 

Това остава неясно:

Rotate crankshaft until the valves of cylinder 4 overlap (inlet valve opens and exhaust valve closes).

 

Трябва да гледам момемнта, в който тамън се е затворил изпускателния клапан и е тръгнал да се отваря всмукателния?

 

ПП. Благодаря ви!

 

Значи завърташ коляновия вал докато и двата клапана се затворят.

 

Действаш според табличката. Гласиш четвърти цилиндър, а регулираш първи и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи завърташ коляновия вал докато и двата клапана се затворят.

 

Действаш според табличката. Гласиш четвърти цилиндър, а регулираш първи и т.н.

 

вЕрно бе! И двата трябва да са затворени, точно в момента на припокриване (точно това значи overlap) м/у двата. Ние се подмамихме от:

 

1. Поверните коленчатый вал так, чтобы оба клапана четвертого цилиндра были

открыты.

 

2. Ослабьте затяжку контргаек у коромысел

первого цилиндра (1 – контргайка; 2 –

регулировочный винт; 3 – коромысло клапана; 4

– клапан; 5 – пластмассовый клин).

3. Выверните регулировочные винты 2 настолько, чтобы между коромыслами 3 и

клапанами 4 появился заметный зазор.

4. Вверните регулировочные винты до соприкосновения коромысел с клапанами, а

затем еще на два оборота.

5. Удерживая регулировочные винты в этом положении, затяните контргайки.

6. Отрегулируйте исходное положение остальных гидротолкателей, поворачивая

коленчатый вал в соответствии с таблицей.

 

Каот се замисля тази система май не позволява много прецизен реглаж, тъй като може да не уцелиш правилния момент с много малко, а при по-високи обороти разликата ще си проличи доста сериозно.

 

Благодаря пак, май утре ще тичам вкъщи след работа да регулираме клапани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успех! :D

 

А ти ако си сменял предните тампони на носачите може да ми драснеш някой ред как става да не откривам топлата вода като тебе. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АЗ ,като самоук по въпроса ги регулирам по друг начин-с пластина и навивам отгоре-усеща се до гога се свива повдигача

оставям хлабина ,която се явява работна за повдигача 35/ГЛЕДАМ ДА Е МИНИМАЛНА-щото обикновенно се налага износени-тракащи да регулирам

;)

за тампоните -по-бързо е със скоба на място

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АЗ ,като самоук по въпроса ги регулирам по друг начин-с пластина и навивам отгоре-усеща се до гога се свива повдигача

оставям хлабина ,която се явява работна за повдигача 35/ГЛЕДАМ ДА Е МИНИМАЛНА-щото обикновенно се налага износени-тракащи да регулирам

;)

за тампоните -по-бързо е със скоба на място

 

Имаш в предвид при същата процедура ли че ползваш пластина ( и с каква дебелина) или че го регулираш като нормална регулировка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успех! :D

 

А ти ако си сменял предните тампони на носачите може да ми драснеш някой ред как става да не откривам топлата вода като тебе. :)

 

Тампони - сега и аз ще ги сменям. Погледни тук за самите тамопони. Аз ги чакам около 20 дни :( . http://www.powerflex.co.uk/select_products.asp

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

процедурата си е 1 за вс. 4 цил. двг-та

с пластина 45-не 35 объркал съм се снощи-спомням си ,че давах хлабина с 10 по голямо от на нормалните без хидравлика шкодови мотори

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за тампоните -по-бързо е със скоба на място

 

Разкажи по-подробно как става. Кое се откача и т.н. Скоба ще потърся.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само носача махаш и с винтова скоба -самоделка е наща

ако искаш ще я снимам утре

 

Ще ти бъда много благодарен. А за шарнира скоба ще ми трябва ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не, с чука

и понеже е по безопасно за маншона с една полуоска по шарнирчето

или нещо др.

но може и направо с чука след като завиеш пълен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо сменяш гарнитурата ?

какво се е случило с АМЕ двигателчето?

 

Паралелно с другите неща по колата реших да свърша и това. Имам чуството, че гълташе по малко вода.

 

0888 475 382 - Михаил. Мисля, че ще ти свърши работа. Кажи му, че се обаждаш от името на сина на Огнян с 1000МБ-то. Успех!

 

Току що говорих с човека и отговра му беше "Който ти е сменил гарнитурата да ти регулира и клапаните" .

 

Не мога да разбера тези ....... за какво се имат?!

 

Благодаря ти все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0888 475 382 - Михаил. Мисля, че ще ти свърши работа. Кажи му, че се обаждаш от името на сина на Огнян с 1000МБ-то. Успех!

 

Току що говорих с човека и отговра му беше "Който ти е сменил гарнитурата да ти регулира и клапаните" .

 

Не мога да разбера тези ....... за какво се имат?!

 

Благодаря ти все пак.

 

Изнада ме неприятно отношението му, признавам си... :( :roll:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

overlap означава застъпване, това е моментът, в който и двата клапана са отворени - всмукателния се движи в посока отваряне, а изпускателния - в посока затваряне - inlet valve opens and exhaust valve closes. В момента, в който се случва това на 4-ти цилиндър, регулираш първи. И така и за останалите според табличката:

Inspection Valve overlap

Cylinder 1 Cylinder 4

Cylinder 3 Cylinder 2

Cylinder 4 Cylinder 1

Cylinder 2 Cylinder 3

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

overlap означава застъпване, това е моментът, в който и двата клапана са отворени - всмукателния се движи в посока отваряне, а изпускателния - в посока затваряне - inlet valve opens and exhaust valve closes. В момента, в който се случва това на 4-ти цилиндър, регулираш първи. И така и за останалите според табличката:

Inspection Valve overlap

Cylinder 1 Cylinder 4

Cylinder 3 Cylinder 2

Cylinder 4 Cylinder 1

Cylinder 2 Cylinder 3

като са на кантар

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера си хванах един който се занимава с хлОпели и той ги регулира както е написано. Интересното е, че първоначално поиска да извадим хидравличните повдигачи и да ги източим... НО след тов аги направи и така. Като я запалихме да поработи 20-30 секунди работеше като часовник. Не я оставих да работи повече, защото, нямаше въздушен филтър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.