Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Седан - една отмираща концепция!


new_

Recommended Posts

Колеги, след като от нас самите зависи да се 'оправим' защо от близо 20 години вече преход, все някой ни е виновен и си седим на това дередже?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

zloQQ,gogata,pow

напълно подкрепям мненията ви,ще напиша само

-мразя безотговорните шофьори и хора

-нека си живее всеки живота както иска ,но да гледа позитивно на него и да не се оправдава с другите за лошотията като цяло/за която и той допринася/а да се стреми в обратното

-filipkarolev-довиждане/без лоши чувства/

-имаше 1 тема за отнета книшка на 1 съгражданин за алкохол-едвам се сдържах да не му напиша че така му се пада,даже повече.....

-а по темата все пак-харесват ми седаните на мен-като ги наточиш стават най красиви/примерно джета,венто,бора,аскона,кордоба и т.н./особено ако са пък с 2 врати smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

zloQQ,gogata,pow, подкрепям вашите мнения.

fillipkarolev - това, че си вдигнал бяло знаме и си се огънал и вече не правиш усилия да останеш чист в калта не е за хвалба. Това че си минал от тъмната страна и ни оставяш сами да се надяваме на завръщане на джедаите...

 

По темата - седаните са ок както и комбито, защото са пълноценен автомобил, а не нетипично отрязан точно зад задните гуми хечбек. Концепцията от 90-те г. е поразмита и доста фирми правят Liftback, Faceback и т.н., което съчетава предимствата на хечбек и седан и за мене това са фаворитите като купе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички,

Гледам, че темата малко се е "поизместила,.... но пък има доста интересни мнения.

Благодаря на всички, които са изказали мнение относно използваемостта на седан концепцията - както от гледна точка на ергономични характеристики, такака и чисто психологически фактори при използването и модни тенденции.

С риск да стана досаден, знае ли някой от гледна точка на безопастност кой вариант е за предпочитане?

Дали има някаки изследвания и/или сравнителни характеристики.

С пожелание за успешен ден и безаварийно каране!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С риск да стана досаден, знае ли някой от гледна точка на безопастност кой вариант е за предпочитане?

Дали има някаки изследвания и/или сравнителни характеристики.

 

Аз лично не съм чувал, но сигурно има. Повечето информация е за челен удар, преобръщане, удар на пешеходец... почти не се сещам да съм чул за загинал след удар в багажника. Така могат да те завъртят но трудно ще те смачкат. Седана би трябвало да е по-здрав според мен, заради по-удължения багажник и сътоветно повечето ламарина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май са горе-долу еднакви при удар. Седана и комбито имат повече ламарина за мачкане, но тя е "мека" в тази си част. Подсилената конструкция е там където са пътниците. Все пак енергията на удара се поема докато се мачкат ламарините на седан и комби а хечбека директно удря на по-твърдо и вече зависи каква с каква кола се удрят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предниците наистина ги правят "меки", но при задниците работата е много "по-твърда".

От всички удари между предница и задница на които съм бил свидетел, пораженията по предницата са били 10 пъти по-големи.

Не че това е много на добро, заради камшичния удар ;) .

Предполагам, че правят компромиси заради обичайно по-ниските скорости на удар и масовата (вече) употреба на подглавници.

Може и местоположението на резервоара да има отношение, въпреки че обикновено е по-напред - под задните седалки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурността ма хечбека при удар отзад определено много ме съмнява, особено ако става въпрос за сигурността на пътниците на задната седалка.

Но пък за разлика от седана комбито и хечбека, могат да поберат доста багаж.

 

 

Аз имам и едно още по-добро постижение от това на снимката

 

009060450-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам и едно още по-добро постижение от това на снимката

009060450-big.jpg

 

Ако на някой му дойде на главата и се чуди дали ще стане - събира автоматична пералня с опаковката + трима души (сгъват се само 2/3 от задната седалка) и задната врата се затваря. Тествал съм го :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Седанът не е модна концепция, не в момента и не е е от доста време. Лично мнение. Едно време Лада имаше 2 варианта - Седан и Комби. Точка. Москвич - също. Волгата - също. Това са все коли от 70-те и 80-те. Старата "школа" (тя в Съюза мисля, че е все още на почит ;) ) имаше 2-3 видя форми на колите.

 

Обаче "западняците" в търсене повече пазар измислиха хечбека, след него и разни други форми и ако сега погледнем пазара, че ще видим, че все повече се търсят някакви форми и "класове", които преди не ги е имало. Затова и седана остава някак назад. Освен това той наистина има голям багажник, но доста ограничен откъм "входа" - един хечбек или лифтбек може да поеме по-голям предмет.

 

Сега седаните се правят основно с мисъл за развиващите се пазари - Китай, ;) Източна Европа, Азия. Струва ми се, че тенденцията е същата - там където не е имало "свободен" достъп до коли (много скъпи, малко производство, нещо друго) започват да се търсят седани. После се "отварят" и на другите форми ;). Мисля, че ще продъли да има седани, ще останат обаче в определени класове - защото например най-малките коли по-скоро ще бъдат хечбек или ванче отколкото седан - просто багажника добавя към дължината и компактността отива някъде другаде.

 

Толкова за темата "Седана скоро умира или ще живее".

 

Сега за колегата Каролев:

 

Съжалявам, че си имал проблем с баща ти. Съжалявам и че други имат проблеми с техни познати. Но още повече съжалявам, че си тръгнал по течението - "Откакто не ми пука ми е много по-лесно" - прощавай, това с кое образование или среда го измисли???? Така мислят твоите любими "професионални шофьори"

 

Знаеш ли, иронично е, че имам много близък познат, който директно споделя твоето мнение, че шофирането е нискоинтелигентна работа и не си струва да си добър в нея. Съвсем случайно имам и познат който казва "Това е толкова просто, че не мога да го правя".... просто няма уменията....

 

И пак съвсем случайно и двамата ми познати, които смятат шофирането за "нискоинтелигентна" работа са МИЗЕРНИ шофьори - нито имат техника на каране, нито искат да я имат, често пропускат знаци и отбивки (единия даже ми казва, че карам бавно със 110кмч/ч на обикновен път щото видиш ли можело повече) нито някога техническите проблеми в колите им не са по тяхна вина (последния път беше лагер на съединител - защото човека решава всякакво намаляване на скороста като натисне съединителя, а пък да сменя скорости - защо му е? Колко пъти колата е стигала до 2-3 км/ч (скоростомера е цифров, затова си знам ;) ) и под 2-ра скорост не се слиза.... Колко интелигентен трябва да си да измислиш, че колата иска 1-ва?

 

И двамата са адски разсеяни, но са много "умни" в работата си. И материално са добре. Но както и карат, така и умеят да слушат хората - с половин ухо, колкото да могат да опонират и да продължат както са си свикнали.

 

Съжалявам, че решваваш проблема с карането на принципа всички карат джигитски, на мен ми по-лесно така, та затова....

 

Честно казано, ако не си промениш отношението - направо прав ти път казвам към където и да е извън България - достатъчно джигити и уж умни хора имаме, дето се имат за нещо повече от другите и си правят каквото искат.

 

БЕЗ ДА СИ РАЗБРАЛ СИ СТАНАЛ КАТО ДРУГИТЕ, НО ПОРАДИ НЯКАКВА ПРИЧИНА СМЯТАШ, ЧЕ СИ ПО-ДОБЪР????? Голяма грешка, бягай в чужбина, там ще те разберат. Те от величие завлякоха целия свят в икономически проблеми, щото си гледаха кефа, но пък е подредено....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опит за обобщение

Здравейте, след като прочетох отново темата и отговорите по нея, ето и някои изводи които си направих, относно концепцията седан. Внимание - тук не е моето мнение, а обобщение на написаното. Благодарско на ясички, които писаха. И така.

1. Практичност

- Седанът отстъпва на останалите автомобили по големина на багажника и по практичност

2. Актуалност

- Болшинството мнения твърдят, че седанът не е модна концепция в Европа

3. Безопастност

- Няма достатъчно коментари и обстойни мнения. (изключвам едно сравнение с удар отзад със хечбек)

4. Почитатели (*тук съм и аз)

- Предпочитщите седан са базирали своите отговори на психологически фактори и традиционни исторически нагласи за визията на автоомобила.

Заключение:

Привържениците на концепцията не са мнозинство.

* Време е за нова кола

:D

 

С пожелание за успешна нова седмица!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.