Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как да инспектираме цилиндрите????


deel_1981

Recommended Posts

Та въпросът е как да огледаме цилиндрите без да махаме кратуната на мотора? В случая във всмукателните тръби е влязъл алуминиев нит от клапата на газовото. Как според вас може да се види къде се е заврял. Аз се сещам за ендоскоп ама от къде да намеря такова животно?

 

Приемам всякакви предложения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То може и така да стане ама може и да запъне на клапана - буталото да го понабие малко и да стане да си е-е мамта. На тоя мотор му е сменена главата с чисто нова заради счупен клапан, набит леко от кофти майстори дето са зацепили грешно ремъка.

 

Та за това предпочитам да съм сигурен че го няма там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да пробваш да го засмучеш с прахосмукачка, ако е достатъчно силна за да стане. Пробвай да приспособиш някакъв гъвкав маркуч, с който да бъркаш, а хем и да е с по-малък диаметър, така че скоростта през него да е по-голяма, ще е по-вероятно да го засмуче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм - за тов пък не се бях сетил :D, ако не измисля друг вариант ще го пробвам. Това би могло да е решение за конкретната ситуация. Проблемът е че не знам със сигурност дали е вътре и ако е вътре къде точно.

 

Все пак темата остава отворена - смятам че е полезна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери първо трасето преди цилиндъра. Ако случайно е там - упражнението с прегледа на цилиндрите отпада. Ако не е там - колегите са дали някои идеи. Само ще добавя, че при проверката на всеки цилиндър най-добре ще е да го вдигнеш до ГМТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора е пълна инжекция, 16 клапана. Засукано и завряно, дискотираме по прицип как да огледаме трасето без да разглобим мотора, щото иначе махаме главаа и готово ама 100 кинта гарнитура и това е като минимум, после ремъци води - много труд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам, ако е възможно колектора да се извади като чиния с вода и да не се друса преди даизлезе от мястото си това създава доста шансове нита да се намери в смукателните тръби. Той не е топче да се търкаля и би застанал на некво място, стига колектора да не е много наклонен или да се наклони при свалянето. Ще трябва и малко късмет.

 

ПП. Ако го няма там, ще търсите във всмукателните отвори, може да се е спрял в некой затворен клапан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та въпросът е как да огледаме цилиндрите без да махаме кратуната на мотора? В случая във всмукателните тръби е влязъл алуминиев нит от клапата на газовото. Как според вас може да се види къде се е заврял. Аз се сещам за ендоскоп ама от къде да намеря такова животно?

 

Приемам всякакви предложения.

 

 

Моето предложение е следното: отиваш до доктор от вътрешното отделение към 17.55 часа , предлагаш му 15-20лв за ендоскопа и го вземаш с уговорката да му го върнеш на следващия ден до 9.00 часа . Добре ще е , ако е твой познат. Ако не е - водиш и него в гаража ... какво толкова пък !!! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, един ендоскоп от най простите струва 600 лева. Освен това когато е лекарски трябва да се спазва хигиена, почистват ги някак си но не става да се вре из разни железа бензини масла и кви ли не други химии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, един ендоскоп от най простите струва 600 лева. Освен това когато е лекарски трябва да се спазва хигиена, почистват ги някак си но не става да се вре из разни железа бензини масла и кви ли не други химии.

 

Виждал съм обяви за видеодиагностика на запушени канали и смятам, че и там ползват нещо подобно на ендоскоп. Защо не потърсиш такава обява и не звъннеш?:roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има такива ендоскопи и за коли , но могат да се ползват само за цилиндри т.к. не са гъвкави като докторските т.е. ако парчето е паднало в цилиндър ще го видиш , пък ако има и малко желязо по него може и да го измъкнеш с магнит , но за всмукателен колектор надали ще свърши работа ... почни с демонтажа му , пък ако имаш късмет ще е заседнало някъде около водачите на клапаните ;)

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно го е засмукало и вече е забит в челото на някое бутало.... може би наи лесно е да се свали всмукателният колектор и ако изпадне от там добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалянето на колектора изобщо не беше лесно кофти гайка на кофти място - 2 часа. Снощи го съборих не е там :( и в канала преди клапаните не се вижда.

 

За технически цели има и гъвкави ендоскопи но и те са на едни хубави пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да пробваш да го засмучеш с прахосмукачка, ако е достатъчно силна за да стане. Пробвай да приспособиш някакъв гъвкав маркуч, с който да бъркаш, а хем и да е с по-малък диаметър, така че скоростта през него да е по-голяма, ще е по-вероятно да го засмуче.

Това ми се вижда най-реалистично.

При съвсем внимателно боравене би трябвало да има успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда но ако се набил някъде може да не стане, надеждата е че е от мек алуминий. За засмукването трябва да намеря някаква шлаухка подходяща щото отвора за свещта е 11 мм диаметър. Довечера ще има още опити пък ще видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щото отвора за свещта е 11 мм диаметър
- Няма такъв стандарт за свещи. Има M12, който пак не е много разпространен и М10 /последното при някои алфови TS мотори както и при мотопеди/.

 

Ще споделиш ли каква е колата, че стана интересно.

 

Успех с ваденето!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

To e M12 но нали се сещаш че това е вънпния размер на резбата на свещта. А отворът с вътрешната резба е по-малък.

 

Та така - светих рових гледах вътрях бърках с шлаухки нямаше нищо, явно като е гръмнало газовото го е издухало през капака на филтъра че и той беше зяпнал, а после засмукал клапата с втория нит - тя беше заседнала във всмукателната тръба на 2-ри цилиндър. Неяя я вадих с магнитна показалка - много полезно нещенце. Сглобих всичко и мотора работи.

 

Та моето заключение е че при такъв случай ако няма ендоскоп под ръка за се огледа положението, то най удачния вариант е да се ползва прахосмукачката за осмукване - не иска разглобяване. ТХЛ - =D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.