Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Koй с какви обороти се движи


lent

Recommended Posts

Тъй като съм срещал различни коментари във форума относно оборотите и показанието на оборотомера при 105/120,реших да пусна и аз една тема,в която да изясним този въпрос...

По принцип оборотомер се монтира стандартно на 120ЛС и 120ГЛС,но не пречи да се монтира и на другите модели.Въпросът обаче не е как ще се свърже,а ДАЛИ ОТЧИТА ВЯРНО.Може би доста ще си рекат:"а защо да не отчита правилно?"-аз ще им отговоря-"ами,не знам защо!".

Аз си монтирах оборотомер от ВАЗ2103 и в началото си мислех,че показва вярно,докато още 2-ма приятели си монтираха.Първия-от2103 на 2101,а другия си купи някакъв хубав и го сложи на 105-ката.И на двамата оборотомерите до ден днешен показват еднакво-на 4 предавка и 60км/ч-2000 об/мин.Та впрочем и на мен ми показваше същото!Викам си това е МНОГО съмнително... :roll: .ТА взех и си изчислих оборотите и изненеда-драстична разлика :!: .Освен това в книгата на Хуле и Пфайфер има една скоростна характеристика,която,смея да твардя е доста вярна...

Та затова искам да дам една формула за изчисляване на оборотите,валидна за много автомобили,става и за Шкода,след като се заместят конкретни стойности:

 

 

RPM=2.65TGV/R,кадето:

Т-предавателното число на главното предаване-4.22 при 105/120;

G-предавателното число на вкл.предавка;

V-скорост на движение ,км/ч;

R-радиуса на гумата на двигателното колело,м

За 4-степенната кутия:

 

1-3.8;

2-2.12;

3-1.41;

4-0.96

За 5-степенната кутия:

 

1-3.8:

2-2.12;

3-1.41;

4-1.08;

5-0.83.

 

От тази формула се вижда,че за 4-ст.кутия на 4-та пред.оборотите при 60км/ч са около 2300-2400,което не се връзва с оборотомера,но отговаря точно на споменатата диаграма.Тоест на 4 пред.при около 50км/ч оборотите са 2000!

Така че нека всеки си изчисли за своя автомобил с колко оборота св движи при определена предавка и скорост,и след това да сравни това със показанието на оборотомера,разбира се,ако има монтиран такъв! Сто процента ще има изненедани :mrgreen: .

И все пак аз си регулирах оборотомера и сега той показва вярно,но още не мога да си обясня защо така всички оборотомери си показват едно и също :mrgreen: .Много ще ми е интересно да чуя и вашите мнения по вапроса,ако има компетентни и не чак толкова компетентни :mrgreen: ,очаквам отзиви,мнения и коментари!Доскоро!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как регулира оборотомера,колега.И аз имам ладов оборотомер,но го махнах като сложих CD-то.На 4-та с 90км/ч колата работеше на 3000 оборота по оборотомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оборотомера си регулирах чрез тример-потенциометъра на платката на самия оборотомер-трябва много внимателно да го отворищ и трябва да си много търпелив човек по природа,иначе не става :mrgreen: .Ако все пак успееш да отвориш оборотомера,търси тримера-той има 3 крачета и отгоре врътката за настройване има канал за вкарване на права отвертка.След това палиш шкодилака и търсиш някой маниак да ти асистира :mrgreen: .Караш на 4-та с 50км/ч итвоя асистент варти тримера с отвертка наляво или надясно,докато оборотомера закове на 2000 об/мин.Спираш,сглобявате оборотомера(много внимателно и прецизно) и си готов.

Между другото това,че при 90 ти показва 3000,означава,че при 60 ще ти показва 2000,което пък значи,че и твоят случай е идентичен с моя...Като отвориш оборотомера ще забележиш,четримера е застопорен с лак-т.е. че е калибриран и че показва вярно-НЕ ИМ ВЯРВАЙ НА ТИЯ РУСНАЦИ,сигурно са били нафиркани до козирката,докато са ги калибрирали :mrgreen: !

Да допълня,че този тример е вкл.във веригата на електромагнитната система и регулира тока през нея,без това да се отразява на блока за обработване на импулсите от бобината!

Относно как измервам радиуса на гумата-това е разстоянието от центара на полувала доземята-тъй като гумата се деформира,когато стъпва на земята.

 

skodko,скоро може да ми излезе път до Чирпан и може да се видим,за да си поприказваме малко за шкодаците ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя оборотомер не е от лада,даже е купуван от Чехия и си е някакъв стандартен пък пак ми показва на 4-та с 60 км/ч - 2000 оборота и с 90 км на 4-та - 3000 об. Добре тогава като не показва правилно значи и на празен ход не трябва да ми показва правилно така ли или празния ход няма общо ?Значи на празен ход ако ми показва 800 оборота трябва да са 1300 вдействителност,което ми се вижда невероятно щото мотора щеше да се чува все пак....Щото в книжката са дадени стойности с 500 повече от показанията на моя оборотомер... :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, те пияните руснаци са го калибровали за лада а не за Шкода!

Аз съм в двете шкодачки с оборотометри, като за рапида е заводски монтиран, а в 105-цата сложен отпосле, но шкодов и не ми се е налагало да ги бъзикам с отвертки, разменял съм ги и дават еднакви показания. Та мисълта ми беше защо по-добре не потърсиш оригинален оборотометър а се занимаваш с руски боклуци- аз такова нещо не бих го доближил до колата си за да не я грози!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lent, похвално е, че правиш такива сметки, защото малко хора ги правят.

Обаче как мериш скоростта, с която се движиш? Ако си разчитал на километража, цялата работа е била напразна и резултатът може да е повече отрицателен, иначе казано сега да си още по-далеч от точното показание на оборотомера. Ако мериш по километража, първо трябва да отчетеш ако има разлика в радиуса на гумите в сравнение със заводските (с които е проектиран да работи километража), второ километражът е проектиран да показва по-ниска скорост от действителната, трето към това вероятно има и някакъв допуск от изработката.

btw оригиналния оборотомер отзад мисля, че има някакво винтче, с което може да се регулира.

Иначе имам стробоскоп, който имаше оборотомер (още го има но не работи), на празен ход имаше около 100 оборота разлика с този в колата.

И последно:

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=115

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Alexandar,щом на при обороти на п.х. ти показва 800,оборотите в действителност са ОКОЛО 960!Казвам около,тъй като грешката е не повече от3-4%.

Базирам се на прости сметки,книгата на Хуле и Пфайфер го потвърждава недвусмислено!!!

Относно гумите и скоростомера,сумарната грешка е не повече от4% и не съм далеч от истината :!: :!:

И също така ми е много интересно защо на служебния Партнер пак при 60км/ч оборотите са 2000 точно :?: Все пак колеги,не смятате ли че при различните коли трансмиссиите се различават малко от малко?

Сигурен съм че ако се свърже един добре калибриран честотомер към двг,истината ще излезе наяве,така,че моля ,ако някой от колегите разполага с такова устройство и е напълно наясно как се работи с него,да направи едно-две замервания,за да можем всички ние тук да спим спокойно :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lent, похвално е, че правиш такива сметки, защото малко хора ги правят.

Обаче как мериш скоростта, с която се движиш? Ако си разчитал на километража, цялата работа е била напразна и резултатът може да е повече отрицателен, иначе казано сега да си още по-далеч от точното показание на оборотомера. Ако мериш по километража, първо трябва да отчетеш ако има разлика в радиуса на гумите в сравнение със заводските (с които е проектиран да работи километража), второ километражът е проектиран да показва по-ниска скорост от действителната, трето към това вероятно има и някакъв допуск от изработката.

btw оригиналния оборотомер отзад мисля, че има някакво винтче, с което може да се регулира.

Иначе имам стробоскоп, който имаше оборотомер (още го има но не работи), на празен ход имаше около 100 оборота разлика с този в колата.

И последно:

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=115

 

 

 

САМО при мен ли тоя сайт подава неверни данни!!?!? Я малко да помислим-по първата таблица при 3000 об/мин стандартно изпълнена като предавателни числа и диференциал Шкода 120 трябва да върви с точно 74 км/ч на четвърта предавка, обаче- малко по- надолу какво намираме-скоростта е 84 км/ч! Не стига това , ами още по-надолу почвам да смятам и се получава с такива гуми и предавателни числа...пак 84 км/ч!!! Мойта мила машина на втора като достига 85 км/ч следва да го прави при 6700 об/минута? Фаворитовия мотор не е мотоциклетен все пак, пишете им на чехите да си пооправят сайта,че става смешно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

САМО при мен ли тоя сайт подава неверни данни!!?!? Я малко да помислим-по първата таблица при 3000 об/мин стандартно изпълнена като предавателни числа и диференциал Шкода 120 трябва да върви с точно 74 км/ч на четвърта предавка, обаче- малко по- надолу какво намираме-скоростта е 84 км/ч! Не стига това , ами още по-надолу почвам да смятам и се получава с такива гуми и предавателни числа...пак 84 км/ч!!! Мойта мила машина на втора като достига 85 км/ч следва да го прави при 6700 об/минута? Фаворитовия мотор не е мотоциклетен все пак, пишете им на чехите да си пооправят сайта,че става смешно.

 

Не, дава верни данни на всички, включително и на теб.

74 км/ч при 3000 1/мин на 4-та предавка за 5-степенната кутия (предавателно число на 4-тата 1.08);

84 км/ч при 3000 1/мин на 4-та предавка за 4-степенната кутия (предавателно число на 4-тата 0.96).

По другия въпрос, най-вероятно грешката е от скоростомера или в комбинация с други гуми.

 

Та за скоростомера. Ето данните от един тест:

http://img.skoda-virt.cz/vase_auta_upload/2642_2006-11-18_18-13-29_83.jpg

При 100км/ч реална скорост, показание 91,6 км/ч. Над 8% грешка. 3000 1/мин минус 8% са 2760 1/мин. Ако си с по-ниски гуми от оригиналните (които са доста високи), грешката се увеличава още.

 

Служебния Партнер не знам какво общо има с предавателните числа на Шкодата, та се намесва в темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.