Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

компресия на фаворит 135


todor_velikov

Recommended Posts

хора,търсих с търсачката за стари мнения но не откривам-колко трябваше да е компресията за карбураторен 135 ДВГ -8.8 нали?

лошо ли е ако ми е 11.5 ? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да ви напомня, че има разлика между компресия и налягане.

Ако мерите със специален измерител на компресия, който е разграфен безразмерно и показва направо компресията - нямате грижи.

Много често се мери компресия с манометри разграфени в единици за налягане.

Показанията в този случай са далече от истината.

Трябва да се смята по определена формула за да се получи действителната компресия.

Като гледам написаното голямо число (11.5), си мисля че е мерено по втория метод, което значи компресия около 6:1 ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми то в книжката на Цедрих точно манометър има изобразен за мерене на компресия и пише , че се мери на топло и трябва да е около 10 , а ако е под 8.8 маторя е за брак / за ремонт де / ... вече степента на сгъстяване е друга бира и тя вече е 8.8 : 1 за 135 и 9.7 : 1 за 136 ... тъй че според моето скромно мнение добре си си мерил компресията и можеш само да се радваш на хубав и стегнат мотор smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 bar = 100 kilopascal

1 atmosphere technical = 0.980665 bar

1 atmosphere technical = 98.0665 kilopascal

 

За повече инфо ... http://www.translatorscafe.com/cafe/uni ... 5D-to-bar/

 

Ако помниш точните показания на уреда лесно ще ги сметнеш в к'вито искаш мерни единици ;)

1100 кРа = 11.21 атм. или 11 bar ... ферщеин :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми показанията съм написал че е 1.15 Mpa на всеки цилиндър,ама за степента на сгъстяване не можах да вдена как се пресмята :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Степента на сгъстяване е заложена посредством вида на буталата и размера на камерата в главата , варира между 8.8:1 до 10.7:1 за 136Х мотора и доколкото знам е константна докато има компресия мотора , тъй че спи спокойно мотора ти е перфектен ... поне за мен ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да ви напомня, че има разлика между компресия и налягане.

Искаш да кажеш, че има разлика между степен на сгъстяване (compression ratio, геометрична степен на сгъстяване, отношение на обемите) и компресия (pressure ratio, отношение на наляганията).

 

Ако мерите със специален измерител на компресия, който е разграфен безразмерно и показва направо компресията - нямате грижи.

Аз такова нещо не съм виждал - уред, който да мери отношението на обемите в двигателя (което естествено не означава, че няма. Но би било безполезно, защото това е стойност, която не зависи от състоянието на двигателя - отношението на обемите е определено от геометрията на детайлите при проектирането и производството на двигателя).

 

Много често се мери компресия с манометри разграфени в единици за налягане.

Показанията в този случай са далече от истината.

Показанията в този случай показват състоянието на двигателя (износване на сегменти и ризи, клапани и т.н.).

 

Трябва да се смята по определена формула за да се получи действителната компресия.

Като гледам написаното голямо число (11.5), си мисля че е мерено по втория метод, което значи компресия около 6:1 ;)

Тази таблица показва връзката между степента на сгъстяване и компресията при идеални условия - един затворен обем, който се променя и няма възможност от него да изтича флуида - съвсем различно реалния случай с двигателя. Така че такава сметка няма смисъл.

 

todor_velikov, проверяваш в книгите стойността на компресията за изправен двигател и сравняваш с получената при измерването. В момента нямам възможност да видя колко е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми и аз мисля че нямам проблем защото на всички цилиндри е еднаква стойноста която измерих

мерси и на колегите и на чичо гугъл ,заради които разбрах че има разлика между компресия и степен на сгъстяване ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да ви напомня, че има разлика между компресия и налягане.

Искаш да кажеш, че има разлика между степен на сгъстяване (compression ratio, геометрична степен на сгъстяване, отношение на обемите) и компресия (pressure ratio, отношение на наляганията).

 

Ако мерите със специален измерител на компресия, който е разграфен безразмерно и показва направо компресията - нямате грижи.

Аз такова нещо не съм виждал - уред, който да мери отношението на обемите в двигателя (което естествено не означава, че няма. Но би било безполезно, защото това е стойност, която не зависи от състоянието на двигателя - отношението на обемите е определено от геометрията на детайлите при проектирането и производството на двигателя).

 

Много често се мери компресия с манометри разграфени в единици за налягане.

Показанията в този случай са далече от истината.

Показанията в този случай показват състоянието на двигателя (износване на сегменти и ризи, клапани и т.н.).

 

Трябва да се смята по определена формула за да се получи действителната компресия.

Като гледам написаното голямо число (11.5), си мисля че е мерено по втория метод, което значи компресия около 6:1 ;)

Тази таблица показва връзката между степента на сгъстяване и компресията при идеални условия - един затворен обем, който се променя и няма възможност от него да изтича флуида - съвсем различно реалния случай с двигателя. Така че такава сметка няма смисъл.

 

todor_velikov, проверяваш в книгите стойността на компресията за изправен двигател и сравняваш с получената при измерването. В момента нямам възможност да видя колко е.

:smt017
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем прави сте - объркал съм термините и не съм написал това, което съм мислил :oops: . И съответно се получава безмислица smile181 .

Съжалявам за объркването, което се е получило в темата :oops: .

---

По въпроса с измерителя - има такъв уред с две скали - с него са ми правили измерване в Unitrade-X.

Едната скала показва единиците в налягане, а другата в еквивалентна степен на сгъстяване.

По него можеше лесно да се прецени състоянието на двигателя като се знае проектната степен на сгъстяване, и се сравни с привидната.

Трябва да ви кажа, че измерването беше много прецизно, и даваше резултат само с около 10% процента по-малко от теоритичната стойност (остават само загубите от клапаните, сегментите и пълненето).

Краят, която се притиска към отвора на свещта не беше конус, както е при всички останали, които съм виждал.

Имаше формата на свещта(дори малко по-дълъг май) и съответно при това положение не се променя обема затворен от буталото при ГМТ.

Освен това имаше и изпускателен клапан, който се затваря няколко секунди след завъртането на стартера.

Така през уреда в началото преминава загретия от сгъстяването въздух, а не остава студен.

В крайна сметка за да се получи коректно замерване, трябва и акумулатора да е в перфектна форма, също и дроселната клапа да бъде максимално отворена(дори може да се свали въздушния филтър) - за по-добро пълнене, и съответно максимално близко до атмосферното налягане в цилиндъра в ДМТ.

Несъвършенния измерител(да не говорим пък за измерител с маркуче), не много доброто състояние на акумулатора, и недоброто пълнене могат да обяснят ниската стойност, която се получава по-горе (11.5 kPa или еквивалентна степен на сгъстяване около 6:1).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че не е правилна идеята от измерената компресия да се пресмята степента на сгъстяване (за да се сравни с истинската), или поне не по тази таблица/формула - трябва да се отчете още нещо специфично предполагам. Иначе не се получава коректно. Например - имам разни страници от Хайнес, където за Фаворит 136 (степен на сгъстяване 9.7:1) е дадена компресия >= 11bar.

За съжаление за 135 не намирам данни за компресия. Но щом със 135 todor_velikov е докарал 11.5bar, при изискване 11.0bar за 136, значи е добре.

 

Сега виждам, че The Best Forman е дал цифрите по-нагоре и за 135 - 10.0bar.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отваряш книжката с данните за двигателя, виждаш степен на сгъстяване. умножаваш по коефициент 1.33 и виждаш колко трябва да е налягането в цилиндъра-- сиреч компресията... преди това : загряваш двигателя, сваляш въздушния филтър и дроселова клапа да е на 100% отворена.. и после евентулано ходиш и се гръмваш smile176

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отваряш книжката с данните за двигателя, виждаш степен на сгъстяване. умножаваш по коефициент 1.33 и виждаш колко трябва да е налягането в цилиндъра-- сиреч компресията... преди това : загряваш двигателя, сваляш въздушния филтър и дроселова клапа да е на 100% отворена.. и после евентулано ходиш и се гръмваш smile176

 

Да не се гръмнеш напразно само... например:

 

Impreza 2.0i 1996 to 1997

Compression ratio / pressure bar 9.5 / ≥8.3

 

Impreza 1.8i 1993 to 1997

Compression ratio / pressure bar 9.4 / ≥9.0

 

Impreza 1.6i 1993 to 1997

Compression ratio / pressure bar 9.4 / ≥9.0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първия пример - степен на сгъстяване 9,5.

9.5х1,33 = 12,635, а пък компресията според производителя трябва да е над 8,3.

Та примера е - измерваш например 9,0 , което според производителя е добре. Обаче понеже е далече от 9.5х1,33, отиваш да се гръмнеш. Напразно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.