Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Празни мисли II-завръщане за добро или Акция "Светлина&


new_

Да се кара ли през зимата със запалени светлини в България?  

73 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Здравейте,

Тази седмица със "страшна сила" тече акция светлина. Аз, както всеки съвестен гражданин, си включвам светлините, но преди време се замислих:

1. Карането с включени светлини увеличава разхода на гориво, оттам и замърсяването с CO и други вредни емисии. Е, голяма работа ще кажете....колко са две "мижави" лампички...да така е, но умножете двете лампички по броя коли които са в движвение...и тогава става стршно. Освен това, лампите имат определен живот...след който се изхвърлят...а те не подлежат на рециклиране. Както всеки знае, природата, която имаме не е завещание от бащите ни, а заем от децата ни. От друга страна,

2. Светлините е доказано, че правят автомобила видим....за останалите...и спасяват човешки живот. А дори един човешки живот да е спасен това е много. Наистина много.

За себе си не съм решил кое е доброто решение. Макар и вече везните да са наклонени в едната посока.

Моля, отговорете по съвест и не разводнявайте темата.

*Авторът се извинява на всички, които са отговорили предния път по темата и са гласували в анкетата. По независещи от него причини темата, отговорите и гласовете по нея са е били безвъзвратно загубени.

** Авторът благодари на всички, които в лични съобщения се включиха по темата преди да иде в "небитието" и си позволявам да пусна линка изпратен ми в лично съобщение от karst, с благодарност за обстойния анализ съдържащ се относно проблема

http://dadrl.hit.bg/00.html

С пожелание за успешно и безаварийно каране!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, защо трябва да дискутираме този въпрос? Гледам, че си от София, ами отивай при този, дето е приел закона и го питай. Какво ще ти даде резултатът от тази анкета? И въобще, не ми ли се струва, че тази тема беше правилно изтрита веднъж и сега пак се появява, незнайно защо...???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Начи се увеличава СО... Деееа тея скандинавци - повредили са озоновия слой - нали карат на фарове яко там, па и са най-близо до полюса, а обвиняват аерозолните флакончета... Измекяри! И гледам таблицата в линка - мнооо произшествия на север бе - ма нищо чудно - на тоя студ и аз ше пия като за световно и после ше карам като пиян елен :lol:

Колега - лампата на колата не е ли от стъкло и метал - и двете се рециклират - 100% и се ражда нещо новичко ;) Имам впредвид, че клата си се рециклира и с нея - лампичките...

Колкото до анкетата...ква е идеята?

За мен лично не е от значение дали ще карам с фарове или без!

А това с твърдението за изгорялите крушки и разходите... Аз колата я карам 100К на фарове - колко време е, не знам, но не съм сменил крушка, освен на третия стоп - там само горят мамка им!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз и в предишната тема го бях казал, ще го кажа пак. Първо - дъвчем това всяка година :mrgreen:. И второ - на фона на хилядите барутници на ХХ години и ХХХХХХХ км. по пътищата ни, е супер смешно да се говори, че едни крушки се явяват замърсител на околната среда. Относно анкетата - аз почти постоянно карам на фарове, особено на извънградско. Навик, к`во да се прави :mrgreen:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е дъвкана 1000 пъти. Аз ВИНАГИ карам на фарове независимо от това дели е за 50м или 500км, паля ги и като местя колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също карам винаги на фарове на извънградско.

В града - когато преценя че е нужно и зимата по закон.

За мен лично - по-рано виждам насрещния (извън града).

Що се отнася до замърсяването - въпрос на правилна аритметика.

Що се отнася до някои от аргументите за запалените светлини - поне у нас са много спорни. Оня насреща като няма акъл, и 4 прожектора да си сложа на покрива, пак ще ми скочи като заек на фарове...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз гласувах "Не мога да преценя.", което си е самата истина.

Изпълнявам елементарните изисквания, без много-много да му мисля дали са съвсем смислени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На градско в слънчев ден ако не е ниско слънцето (при изгрев или залез

е абсолютно безсмислено да вкючваш късите светлини.

При облачно - габаритите е най-разумно - виждат се доста по-добре, отколкото при слънчево. При дъждовно и мъгливо време - къси и халогени трябва да са задължителни.

За извънградско мисля, че габаритите са по-удачни, макар, че в ясен слънчев ден така или иначе видимостта е добра.

За облачно и мъгливо е ясно, че е задължително на къси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- Щом има закон, паля фаровете. Законите са, за да се спазват, друг е въпросът, кои си избираме, да ги пишат.

- Статистиката в ЕС действително показва, че там има полза от тази мярка.

- У нас запалените фарове нямат никакво значение. Статистиката на загиналите при ПТП, преди и след приемане на решението е непроменена. Причината е ясна, у нас ЗДП масово не се спазва и се прилага избирателно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрвейте,

ето и опит за опит за отговори.

 

Колега, защо трябва да дискутираме този въпрос? Гледам, че си от София, ами отивай при този, дето е приел закона и го питай. Какво ще ти даде резултатът от тази анкета? И въобще, не ми ли се струва, че тази тема беше правилно изтрита веднъж и сега пак се появява, незнайно защо...???

По принцип може и да отида...защо не? Стига да имам достатъчно аргументация и единно мнение по въпроса. Такова нямам за момента....

Първо - дъвчем това всяка година . И второ - на фона на хилядите барутници на ХХ години и ХХХХХХХ км. по пътищата ни, е супер смешно да се говори, че едни крушки се явяват замърсител на околната среда

 

Извинявам се, не не съм търсил достатъчно добре за минали анкети...

Прав сте за барутниците, нямат никакви катализатори, ....но в действителност много (според мен повечето) не са толкова в движение и обикновено проблема с тях са заетите паркоместа, неадекватното спиране и спирачен път и огромната вероятност за отказ на ключови агрегати....

Категорично съм против "барутниците", но те се саморегулират... защото като харчат повече гориво и собствениците им или ги карат на газ..или въобще не ги карат....

 

Аз гласувах "Не мога да преценя.", което си е самата истина.

Изпълнявам елементарните изисквания, без много-много да му мисля дали са съвсем смислени.

В действителност много хора сме в това положение. Именно затова и пуснах анкетата... за да се замислим.

 

На градско в слънчев ден ако не е ниско слънцето (при изгрев или залез

е абсолютно безсмислено да вкючваш късите светлини.

При облачно - габаритите е най-разумно - виждат се доста по-добре, отколкото при слънчево. При дъждовно и мъгливо време - къси и халогени трябва да са задължителни.

За извънградско мисля, че габаритите са по-удачни, макар, че в ясен слънчев ден така или иначе видимостта е добра.

За облачно и мъгливо е ясно, че е задължително на къси.

Ами не е ли това, което да се запише в изискването на закона? Само дето се сещам, че тогава ще настъпят спорове ..."Кога е облачно", и "Кога е ясно"

С пожелание за приятен ден и безаварийно каране!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам анкетата досега - 31 гласа за от общо 37 гласували.... Май няма съществена идея да коментирам.... ама ми се иска.

 

Както Karst пише - колите се виждат по-добре. Освен това прави разликата между движещи се (участници в движението) и недвижещи се (паркирани). През зимния сезон светлината е по-малко (не само че слънцето залязва по-рано, ами и свети по-косо) и фаровете определено са сигнал за другите участници.

 

Разходът на гориво - много ми харесва като стъкмистика. Понеже Октавията ми е първата нова кола, пък и модерен дизел ;), само го гледах гадното компютърче колко ми харчи. И празният ход варира между 0.7л/час и 0.8л/час без климатик. Включа ли го веднага отива на 0.9-1л/час. Ако пусна фаровете от 0.7-0.8 се закотвя твърдо на 0.8л/ч. Този 1л/час е без да правя абсолютно нищо - просто двигателя работи и се топля/охлаждам. Защо точно фаровете са тези, които ще вдигнат разхода кой знае колко и съответно замърсяването???

 

За мен това са извинения и стъкмистика на хората, които ги мързи или не искат да палят фаровете. Защо не се извади такава статистика за употребата на климатиците? Дали няма да говорим за няколко пъти повече разход??? Или климатика отговаря за безопасността на движението???

 

Палете фаровете и карайте! Внимателно карайте! Че да се закараме където сме тръгнали!

 

Обаче си регулирайте фаровете....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На градско в слънчев ден ако не е ниско слънцето (при изгрев или залез

е абсолютно безсмислено да вкючваш късите светлини.

При облачно - габаритите е най-разумно - виждат се доста по-добре, отколкото при слънчево. При дъждовно и мъгливо време - къси и халогени трябва да са задължителни.

За извънградско мисля, че габаритите са по-удачни, макар, че в ясен слънчев ден така или иначе видимостта е добра.

За облачно и мъгливо е ясно, че е задължително на къси.

Габаритите определено са подходящи само за спряло МПС,не и за движение!

Аз вкл.фаровете и при най-малко намаление на видимостта!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Киризех аз темата,па реших да драсна! :mrgreen:

 

1-темата за СВЕТЛИНИТЕ.

 

Миналата година гледах статистика,даже във форума може би я беше пуснал някой(по скоро линк),къдетоясно се видя,че за мин година жертвите са малко-ПОВЕЧЕ от предходната година.

Това значи-че файда от фарове няма!(що се съди по статистич. данни)

 

Аз съм за карането с включени светлини.Подкрепям да се кара на фарове,ако трябва и през цялата година......

 

Относно акция СВЕТЛИНА-ми то колеги НЕ Е ОТ СВЕТЛИНИТЕ,а от МАНТАЛИТЕТА на шофьорите!Ти дали си караш на фарове,или не те гъзаричетата с X5,Q7,Cayenne и разбира се бързите БМВта 3ки най-вече 90-98г. пак ще минат отгоре ти.

Дали си на светлини,или не шофьорите на тежкотоварните автомобили пак ще заспиват и ще се мятат по канавките.

 

Е това е моето мнение-мисля,че да се парадира с това Акция Светлина,че спасява живот е крайно глупаво-понеже не е така!

Пак ще летим и ще сме безсмъртни(както си мислят рацерите)!

 

Единствено КУКИТЕ са щастливи-че ще могат 20ка да вземат,че вече 10ка не я уважават-казват ; Еееее то няма за кафе бе......

 

Да отидем в Австрия да покараме-да се направим на гъзари-да минем със 190 при 130 ограничение на аутобана-да ни друснат със 5000Евра и забрана 3 години да караме на тяхна територия....а ако си Австиец (рацер) ти отнемат книжката ДОЖИВОТ!

 

Нашите мили депутати ( да smile059 smile043 тяхната) добре мислят закони и акция уж за наше добро-но тях закона не ги лови-аз не съм видял един депутат да излезе и да каже без книжка съм-щото като ги спрат за тях законите са други и ние не сме развнопоставенни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карането на фарове през есенно-зимния период е пълно безумие.За мъгла съм съгласен, но за ясен ден няма смисъл.Ако ще и целогодишно да караме на фарове файда няма да има.Мелето по пътищата няма да спре ,докато не си сменим шЕфьорския манталитет.На КАТ задачата им е да пише глоби.

(и те са на норматив)С тази цел го въведоха и този закон,защото винаги ще се намират шарани да забравят да си включат светлините.А това са пари.Държавен рекет,господа ;) А сега кажете честно,какво се е променило от това че караме на фарове?

 

Статистиката в ЕС действително показва, че там има полза от тази мярка.

-майната и на тази статистика. :evil: Бъдете реалисти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това е моето мнение-мисля,че да се парадира с това Акция Светлина,че спасява живот е крайно глупаво-понеже не е така!

Е тука е ключа от бараката :!:

 

Според мен, който си използва главата не само да му носи шапката, знае кога да пусне фаровете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писах в миналогодишната тема, за това тук няма смисъл да се разхвърлям отново. Само ще подчертая - пишете (например Марто) за участници в движението, като под това се има в предвид другите коли. Аз да попитам - а пешеходците? Тях какво ги правим? Елементарна ситуация, често срещана в ежедневието - две коли ще се разминават. Зад едната пешеходец ще се втурва на платното. Въпрос: до колко е вероятно шофьора, който трябва да внимава за пешеходеца, да го види, при положение, че пешеходеца е тъмен обект, а насреща има светлина от фаровете...

 

За мен задължителното каране на фарове в БГ през зимния сезон е неоправдано, защото:

1. За да се кара на фарове и да има само плюсове от това, трябва повечето коли да са с РЕГУЛИРАНИ фарове. А нали се сещате, че 50% (на око) от колите светят в небесата. Пък и като добавим "манията" за монтаж на ксенон на обикновен рефлектор, където още по-малко някой си играе с (правилен) реглаж, нещата стават зле...

2. Във връзка с т.1. някой умник е копирал идеята за каране на фарове, ама не е стоплил, че трябва да има контрол над самите фарове (реглажа);

3. Във връзка с т.2 същият този умник не е стоплил, че така се разказва играта на зрението. Ама дреме му, нали...

4. Културата ни на шофиране се подобрява драстично (което много ме радва), но все още не е на ниво. Мисля, че първо с това трябва да се справи КАТ, преди някой от горе да реши, че ще има по-малко жертви ако караме в слънчев ден на фарове...;

 

Във връзка с моето мнение не намирам подходящ отговор в анкетата, за това и не гласувам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

честно казано гласувах с ДА защото наистина колите с включени светлини се отличават от тези с изгаснали. това проличава в есенните и пролетните месеци, пък дори и в летните горещини. и ако аз съм внимателен винаги за пешеходци и други коли някой друг може да не е и това да му действа като сигнал.

иначе мен просто си ме кефи цялото табло да е осветено, та това е главната причина да карам целогодишно с включени фарове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е дъвкана 1000 пъти. Аз ВИНАГИ карам на фарове независимо от това дели е за 50м или 500км, паля ги и като местя колата.

На абсолютно същия принцип съм и аз!

Според мен някои цветове на автомобили от рода на сивкавото (демек сливащи се пътя), е повече от препоръчително да са със запалени фарове!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги понеже е много трудно да се дефинират такива състояния като "намалена видимост" или нещо подобно изизскващо каране със светлини, ( и това само ще даде още един повод за спор в КАТ) аз твърдо съм ЗА за карането на къси. Даже наскоро избегнах една случайна катастрова като излизах от еди паркинг назад без никаква видимост , и случайно видях отблясъците на фаровете на другата кола. Ако не бяха те, лекият инцидент беше почти 99% сигурен. Сещам се за много други подобни примери.

А за колегата който казва че светят две крушки, и това вдига леко разхода , да не забравя че и таблото с уредите също свети, както и габаритите, така че крушките станаха повечко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо съм против карането на къси при ясен ден. Със съжаление установявавм, че има твърде много промити мозъци, които си вярват, че с карането на фарове посред бял ден допринасят за своето и общото благо. Явно манипулацията е взела много жертви.

 

Също за съжаление не споделям мнението на Юли, че се повишава културата на шофиране. Човек или има култура или я няма. Законите трудно могат да доведат до ограмотяването на простите. Сф се напълни със селяни и движението е отвратително. Друтия проблем, е че все повече мадами си накупиха книжки, а те са луди по пътищата просто. Нямат никаква толерантност нито към пешеходци, нито към останалите движещи се, когато са убедени, че са прави.

 

Пълно е с хора, чиито манталитет е такъв, че дори да карат на фарове пак са много по-опасни от некаращите на фарове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо съм против карането на къси при ясен ден. Със съжаление установявавм, че има твърде много промити мозъци, които си вярват, че с карането на фарове посред бял ден допринасят за своето и общото благо. ...

 

За мен фаровете са нещо задължително. Сива или черна кола при дори лек здрач не се вижда. А определението "добра/лоша видомост/осветеност" е толкова разтегливо, че не може да се остави като критерий в закона. Затова съм много за задължителното каране на фарове. Ако зависеше от мен щеше да е цялогодишно... Но не зависи от мен :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На градско в слънчев ден ако не е ниско слънцето (при изгрев или залез

е абсолютно безсмислено да вкючваш късите светлини.

При облачно - габаритите е най-разумно - виждат се доста по-добре, отколкото при слънчево. При дъждовно и мъгливо време - къси и халогени трябва да са задължителни.

За извънградско мисля, че габаритите са по-удачни, макар, че в ясен слънчев ден така или иначе видимостта е добра.

За облачно и мъгливо е ясно, че е задължително на къси.

Габаритите определено са подходящи само за спряло МПС,не и за движение!

Аз вкл.фаровете и при най-малко намаление на видимостта!

 

Вгледай се малко в габаритите на някои коли - на Шкодата ми бяха много силни и се виждаха доста добре. Особено в облачно време. А в слънчев ден светлините са без значение, тъй като видимостта е добра. А и на мен ми е писнало от нерегулирани къси и особено от ксенони - заслепяването освен че пречи на останалите, създава опасност и от произшествия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи щях да отнеса един велосипедист. Не да го блъсна, а по скоро да го жулна...което може би си е същото, защото при падането ефекта е неясен. В интерес на истината и аз се бях се разсеял за момент, а и бях изморен...а оня нямаше никакъв знак. Видях го просто в последния, момент. В първия момент се уплаших яко, след това се нервирах....а след това си викам....а бе я да свърша нещо добро днес (останалите ми дела през деня са спорни :D). Бях с децата ...и си викам...я да спра ... да му кажа на човека да вземе да сложи некакъв светлотразителен знак, я лампичка да мига, я нещо да направи.... Пък и възпитателен ефект за децата. Все ползи....Вижадал съм младежи с велосипеди да карат с такива неща по тях. И така на 50 метра спирам, аварийки и го изчаках, отворих стъклото и му казвам внимателно: "Абе човече, ще вземе да те размаже некой....земи сложи нещо да те се виждаш...два лева струва" (не знам дали струва два лева, просто така ми дойде)....а оня ми вика "Гледай си работата "* Как ли би гласувал този...за светлините или против?

Та това е.

*"Гледай си работата" е смекчен вариант на това дето ми каза. Оригиналът е много по-обиден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.