Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

защо точно лада нива?


terzo

Recommended Posts

Почти си прав :mrgreen: Но почти. Това е за междинния диференциал - предни/задни. Няма блокаж на диференциала на един мост (заден или преден). Това имах предвид.

 

Точно това съм написал и подчертал междуосев :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някой тук спомена лоша стабилност на Нивата, склонен съм да не се съглася - не съм карал лично, но съм чувал, че без проблем преодолява страничен наклон над 40 градуса. Веднъж на връщане надолу през Бистрица и Железница с Голф 3 ГТИ 115 кс на братовчед ми пред нас се движеше полицейска Нива, дългата база. В това време брат'чеда реши да се прави на рали-пилот, но Нивата поддържаше същото темпо и вместо да успеем да я застигнем, само след няколко завоя застанахме напреко на пътя :lol:

Иначе ако говорим за ИСТИНСКИ джипове първо се сещам за едноименната марка на Крайслер, след това за Ленд Роувър, Тойота Лендкрайсър и Сузуки Самурай... всичко останало са паркетни всъдеходи. УАЗ-ките и Хамърите не ги включвам, просто защото това са брутални машини без аналог, а не автомобили

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@karst,

Не съм обърнал внимание на подчертаното :mrgreen: Прав си

 

@Krankenstein,

Под нестабилен имам предвид за скорости над 50km/h. Освен това Нивата е висока и съотвено с висок център на тежеста, което я прави сравнително нестабилна при страничен наклон. Отчасти компенсира с твърдото окачване, което пък унищожава возията.

 

Що се отнася до LandRover Defender - това е джипа. Но той дори на 30 години държи небивали цени :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно там е проблема, че и Дифендъра и Гелендевагена и старите Лендкрузъри колкото и да са дърти, разбирай железни държат яки цени, да не пропусна и старите Патрул - и. Тва се все джипове с цели мостове с рами и яки атмосферни или турбо дизеляци. За съжаление да притежаваш такава машина като втора кола в БГ си е манящина на която не всеки е способен.

Да не разводнявам темата на колегата, ама темата за 4х4 преди зимата и отоплителния сезон (уникален за БГ стандарта) всякога си е актуална.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що се отнася до LandRover Defender - това е джипа. Но той дори на 30 години държи небивали цени :evil:

:smt017

Някъде бях чел, че 60-70% от произведените са в движение!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2/3 от всички Дифендър-и, произведени до сега са в движение, това са данни от статистика на компанията.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодарско за всички отговори до момента и се радвам че тази тема се задълбочи.Значи става въпрос за автомобил втора ръка тъй като за нова просто няма смисъл да мисля тъй като Нивата след оскъпяването на лизинга и каското за 4години отива към 20000лева!Това са си бая пари .а колата определено е за ходене по вилата в гората и използването й като товарно магаре.Може би ще помисля и за варианта Витарка все лче всичките вносове са уморени само като ги гледам ,но с повече търсене и търпение може да намеря нещо стига да не е от Монтана ,ВРАЦА или Дупница!Поне пословична е здравината на япончетата само не и ИСУЗО-големи проблеми с компютрите и намирането на части за този джип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодарско за всички отговори до момента и се радвам че тази тема се задълбочи.Значи става въпрос за автомобил втора ръка тъй като за нова просто няма смисъл да мисля тъй като Нивата след оскъпяването на лизинга и каското за 4години отива към 20000лева!Това са си бая пари .а колата определено е за ходене по вилата в гората и използването й като товарно магаре.Може би ще помисля и за варианта Витарка все лче всичките вносове са уморени само като ги гледам ,но с повече търсене и търпение може да намеря нещо стига да не е от Монтана ,ВРАЦА или Дупница!Поне пословична е здравината на япончетата само не и ИСУЗО-големи проблеми с компютрите и намирането на части за този джип.

 

Витарата е изключително слаба и определено не става за товарно магаре, без да броим двигателя и независимото окачване отпред - шасито е изключително слабо и гниещо.

 

Руснаците могат да правят само водка...

 

Дали с водка са задържали четвърт от световната карта? И до ден днешен Уралите бият в своя клас по състезанията, а примери още колкото щеш. Просто там концепцията е друга - калпаво, но може всеки и всякак да го ремонтира, навсякъде...

 

някой тук спомена лоша стабилност на Нивата, склонен съм да не се съглася ...

 

стабилността и ходовете на окачването са изключително обратно пропорционални качества.

 

 

Ето темата "На какво се дължи проходимоста на "Нивата"?"

http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=5758

Повечето мнения са на хора с достатъчно опит, за да се изказват, но имайте пред вид, че Нивата е лека кола с 4х4 и това носи всичките си преимущества и недостатъци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен ме е дърпала Нива. Преди 5-6г. отидохме на пикник с едни приятели/ки. Всичко вървеше оки-доки, когато изведнъж такъв дъжд ни подпука, че дори не успяхме да приберем суфрата. Както и да е. Та, въпросната Нива мина през какви ли не нагорнища, надолнища, дерета влачейки закъсалата ми Фиеста. Единственият проблем на тази 20-годишна Нива беше, че бая загряваше докато ме влачеше и постоянно трябваше да доливаме вода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джип си заслужава да го мислиш само ако там където се качваш не можеш да се качиш с една по-повдигната кола. Ако можеш - просто не се занимавай ще се вкараш в приключение. За япанците - да здрави са, да ръждата ги лови, трябва да се гледа. Сузуки не е баш марката по мое мнение - ако говорим за кола 4х4 де, не джипка. А и като гледам за нашите условия май по-добре Нива, не можеш ли да обиколиш разни разпродажби на техника по стопански дворове и т.н. и да гледаш нещо старо - ако ще да е Ниса, Нива, УаЗ, важното е да е за малко пари. Не мисли че джиповете не се чупят - чупят се и те, а и по-новите Ниви не са ли по-слабички. То така или иначе комфорт в джипка на повече от 5-6г. няма да видиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лични впечатления от Нива на асфалт - пълна скръб, набира като камион. На черни и планински пътища - идеална е, на сняг и лед също - теглила ме е Нива нагоре по заснежен планински път (беше с вериги и на четирите колела). За оф-роуд - ами някъде може и да затъне и да не успее да мине - за разлика от УАЗ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека да погледнем малко и финансовата част, Нивата е добра ако ти е служебна кола. т.е. само да я караш, караш и караш. Стигнат ли нещата до поддръжка от частни лица, определено трябва да имаш сериозен доход. За комфорта колегите са казали даже предостатъчно, общо взето няма го никакъв, един средностатистически Софийски трамвай вози много по комфортно от една Нива по асфалтов път.

За здравината, според мен зависи от поддръжката. и в частност пак от финансовата част. Защото прекалено често се поврежда, и то на пръв поглед дребни и незначителни детайли. В софия 6 месеца карах заедно с още 3 колеги една служебна нива 1.7 (новите). И я карахме като чужда, повече газ и по малко приказки. Определено ако тръгна с Фабията да целя дупките и да скачам от бордюрите, както правихме с Нивата, може би за 3-4 месеца ще я довърша.

Но пък ако трябва да зъзна като куче (голям проблем при палене през зимата), да ми се обръщат червата от друсане дори и по равен асфалт, или да не мога да разбера какво казват по новините от шума на двигателя (при нивата, забрави да слушаш музиката нормално при скорост над 80 км/ч), НЕ Благодаря!

Все пак говорим за кола, която почти не е еволюирала за последните 20 години! За този период Шкода мина през Фаворит, Форман Фелиция Фабия1, Фабия 2....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодарско за всички отговори до момента и се радвам че тази тема се задълбочи.Значи става въпрос за автомобил втора ръка тъй като за нова просто няма смисъл да мисля тъй като Нивата след оскъпяването на лизинга и каското за 4години отива към 20000лева!Това са си бая пари .а колата определено е за ходене по вилата в гората и използването й като товарно магаре.Може би ще помисля и за варианта Витарка все лче всичките вносове са уморени само като ги гледам ,но с повече търсене и търпение може да намеря нещо стига да не е от Монтана ,ВРАЦА или Дупница!Поне пословична е здравината на япончетата само не и ИСУЗО-големи проблеми с компютрите и намирането на части за този джип.

Вземи си един джип/уаз/ направи му профилактика на шасито/около100лв. с дифовете/ един дизел/или волгов/ и си ти за скромните 3000лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От личен опит със Дайхацу-Фероза , ти казвам ,че за офроуд джипките са супер , но на асфалта са меко казано разбивачи на камъни.

Плюсове на фероза- минава почти навсякъде

- ниска цена на старо / около 3500-4000 /

Минуси- въпреки трите вида окачвания вози лошо , ама много лошо.

- малък багажник-почти никакъв

- тясно пространство отзад

- никакви екстри

-след 20км по асфалт си все едно си минал 300 с лека кала

Извод: такова нещо само за офроуд и голяма зима.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди около месец бях на о.Тасос-Гърция ,където асфалта е малко и затова се карат основно джипове.

Доста от тях бяха Нива.

Така че направете си изводите. :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 години по-късно...
На 5.11.2008 г. at 23:14, PRR написа:

 

Това което аз знам е:

 

Плюсове:

1) Много добра проходимост при кал/сняг

2) Голям клиренс

3) Евтини части

 

Минуси:

1) Чуплива

2) Харчи като танк

3) Шумна

4) Нестабилна

5) Вози твърдо

6) Няма багажник (изключваме дългата база)

7) Изключително спартанско оборудване

? Много ниско качество на изработката

9) Няма блокаж на диференциала (изключителен минус за off-road!)

10) Мудна

 

Накратко - кола направена за off-road и нищо друго. Ако смяташ да я таркаляш всеки ден в града - откажи се! Ако ще е да ходиш събота-неделя на вилата/риба/лов това е автомобила.

 

Поздрави

 

PS: Познат купи чисто нова от магазина ... и го остави два пъти насред път за първите 15к км! Първия път без скорости, втория път с блокирал на включено стартер!

Не мога да се въздържа и 10 години след пускането на това мнение и 9 като собственик на въпросното возило да не пусна коментар :)

 

И трите плюса са си плюсове. За този период имах едно затъване в киша, при което колата просто легна по корем на снега.

 

Минусите също съм ги уцелил... почти :) Ще коментирам тези с "почти"-то :)

2) Харчи като танк. Ами не точно. Харчи към 12-13 с нормални гуми (195/65/15). Това е газ + бензин, основно градско

6) Реално е достатъчен за градско ползване и пазар. Аз дори заврях 40 литрова газова бутилка отзад.

9) Срещу 250 евро и 50тина лева за монтажа се сдобих и със самоблокиращ заден диференциал. Минуса остава, но има прилично решение, което осезаемо повишава проходимостта, особено в снега.

 

Като цяло за тези години почти не съм имал сериозен проблем, но малките не престанаха. Отлепени накладки, заминал съединител на 30к км, скъсани маркучи на охладителната система, откачен маркуч от радиатора, скъсано жило на ръчната спирачка, смяна на всички ябълковидни болтове по предницата, сменено моторче за пръскане на стъклото, изгоряло реле регулатор,  ... и най-вече ръжда :( 

 

Но въпреки всичко това нивата направи смешни съседските туарези, фронтери, китайски извращения, GL-ки, Cayenne-и, Outlender-и и други паркетни произведения. 

 

Дали бих го препоръчал? Ами зависи. Това не е градски автомобил, нито е автомобил за дълъг път. Комфорта си е с нивото от 80те години на миналия век и нито едно детска болест не е отстранена. Изисква постоянна поддръжка и внимание. Но пък в тежки зимни условия и/или в пресечен терен колата показва качествата си. 

 

Е, изтупах една 10 годишна тема от прахта :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.