Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

защо точно лада нива?


terzo

Recommended Posts

Колеги помогнете ми с мнения отностно НИВА тъй като съм на кантар за покупка .но все още ме спира държането на висока цена за сравнитлно стари джипки .а ми се иска някой и да ме надъха така да се каже-ще бъда благодарен за съвети от тези които имат наблюдение в/у ладата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото ходи там, където не стъпва човешки крак и частите са супер евтини. Голяма част от тях са аналогични на шосейните Лади 2101-2107. Недостатък е, че има много ментета и не рядко се налага да сменяш нещо по няколко пъти. Но на шарнир за 7 лв. какво му плащаш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега виж тук http://forum.offroad-bulgaria.com

Там преобладават негативните оценки (главно по отношение на качеството и надеждността), но не се отричат и положителните качества (основно проходимост и здравина).

Според мен това е автомобил за ентусиасти в напреднал стадий.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво гледаш - джипка или 4х4 все пак, ако е за 4х4 не се ориентирай към джипка е мойто мнение. Иначе всеки е пристрастен - един ще ти каже Ауди Куатро , друг Субару, тук всички ще кажем - Шкода, изчакай Йети и т.н. :).

Всъщност ако ще се кара не само по баири, а и на път - нека не е "жипка". В противен случай мога да ти споделя опит от джип Аро - други джипки не съм карал .. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Нивата" за работа в планината е много добра.Въобще за всички полеви условия.В фирмата имаме една такава,купихме я преди 5год. за 14хил.лв.,нова 1.7i.Там дето се качва,други джипове не могат.

Евтини части и подръжка,бързо ръждясва,комфорт-почти никакъв.

За парите си заслужава. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бързо ръждясва,комфорт-почти никакъв.

 

Първото е много неприятно, но второто е нормално високопроходима машина, а не за паркетник. Само УАЗ 452 го превъзхожда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

единствената ми среща с Нива беше миналата зима. София - Семково -София. Колата на 4000 км 1,7 инжекция. Готина на външен вид, но докато стигнем до там ми се отели вола. Вътре друса яко, по асфалтовия път имам предвид, интериора същия от преди 20 години, виждат се доста елементи който са си 1:1 от на дядо ми времето. Елементарни неща липсват. Примерно духалките който да обдухват страничните прозорци да не се потят. Поради липсата на въпросните духалки то се налагаше предните прозорци(задни няма че беше с 2 врати) пшрез целия път да се леко открехнати и вътре студ си беше.

Разхода доста голям за сметка на скороста на пътуване.

 

Лично мнение:

Тази кола е произведена за лов, риболов, ако работиш като горски в планината, в ПСС/планинска спасителна служба/ или на подобно място където ще ти се наложи 90% да си по черните пътища или сам да си проправящ пътя.

 

Ако ти трябва кола която да си ходиш с нея на ски, да се мяташ смело по бордюрите като паркираш и да не те е страх от дупките, то по подходяща ми се струва една Витара която има екстри като ел. стакла и огледала и има малко повече вид на кола. Като проходимост добре се се справи с катерене до Черни връх.

 

http://picasaweb.google.bg/lidishteto3/ ... 2913379170

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Това което аз знам е:

 

Плюсове:

1) Много добра проходимост при кал/сняг

2) Голям клиренс

3) Евтини части

 

Минуси:

1) Чуплива

2) Харчи като танк

3) Шумна

4) Нестабилна

5) Вози твърдо

6) Няма багажник (изключваме дългата база)

7) Изключително спартанско оборудване

8) Много ниско качество на изработката

9) Няма блокаж на диференциала (изключителен минус за off-road!)

10) Мудна

 

Накратко - кола направена за off-road и нищо друго. Ако смяташ да я таркаляш всеки ден в града - откажи се! Ако ще е да ходиш събота-неделя на вилата/риба/лов това е автомобила.

 

Поздрави

 

PS: Познат купи чисто нова от магазина ... и го остави два пъти насред път за първите 15к км! Първия път без скорости, втория път с блокирал на включено стартер!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не погледнеш цените на опел фронтера? Моите наблюдения от този модел са много добри. Среден разход 10-10.5л. Благоевград - Добринище - в планината/без блокажи/Добринище -Благоевград...няма нищо общо с ладата. Извънградско не повече от 90-100... не, че не може. тромава е ама назад не знае. Иначе 12-13 градско. Двигателя е 2000 115 к.с. /това е двигателя на вектра/ Цената и е около 4000-4500лв. С 4 нови гуми вече е +1200лв Гудрич Олтерейн ама кеф цена няма...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Frontera-та има недостатъка на всички Опели 4х4 от старото поколение - гадния междинен диференциал със силиконово масло което трябва да се сменя на всеки 2 години или Х километра. При това ако не го правиш така се скапва, че ремонта излиза 4-5к! Но ако е гледана като хората и не си спестяваш тия парички - да, Frontera е по-добрия избор...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен колегата PRR е дал най-изчерпателния отговор и едва ли има много какво да се добави към казаното в сбита форма от него. Ако е само и единствено или поне 95 процента за каране по тежки терени, автомобилът си заслужава (и отново трябва да се вземат предвид мизерната като цяло изработка и чудовищния разход на гориво), за всички останали случаи Лада Нива си е или случай за вманиачен колекционер (в което няма нищо лошо), или така да се каже автомобилно полезно (а може би не чак дотам полезно?!) изкопаемо с дата на производство 2008...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, мен ме е дърпала Нива по време на тежка зима, бях закъсал с на баща ми джипа в нещо като тресавище, опитвахме се 10-тина човека да го избутаме, включвах блокажи, 4 по 4 и всякакви други неща, накрая извикахме един хижар с неговата нива, закачи едно важе, каза ми да освободя от скорост и ме дръпна за минути. Забравих да кажа че джипа, който карах е Паджеро от които по принцип съм адски доволен и съм ходил с него също в непроходими места, но явно този път не успя да излезе, а и Нивата си показа класата..... Ако си търсиш джип за екстремно изживяване и също така да не е капризен от към подръжка - зимай Нивата и не се колебай!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям изцяло PRR. Като допълнение ще вметна само (дано да не те разколебая):

- В разговор с приятели съм чувал, че това е единстваената руска кола (за граждански цели), която е изцяло руска разработка и не е "взаимствана" технология от някой западен модел. (извода ще си маправиш сам, макар че не мога да приведа неоспорими доказателства за твърдението си)

- Знам, че тази кола се продава в Австрия, и съм виждал подобна с климатик и автоматични стъкла. (не знам дали не е единствената :-) )

- Мой колега кара такава - купи си я нова, кара изключително брутално(до колкото се познаваме) по баирища само и е минал с нея 30 000 км. без да прави нищо. Това ме подсеща, че не сме се виждали отдавна с него и е време да се видим и да дам повече подробности

- Цените на ново коли ще падат, поради кризата. Спада на американският пазар е повече от 30%. Предполагам ще се опитат да компенсират с продажби в Европа, макар и тук положението да не е розово. Поне може да си издействаш добра цена - за тоав съм сигурен. Ефтин джип (не знам колко издръжлив) е Шевролет Каптива.

Дано да съм помогнал

С пожелание за успешни занимания

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

братовчеда има нива от нея съм останал със страхотни впечатления много

здрава и хубава кола но единствения и минус е че е много податлива на гниене хубаво е да имаш гараж за нея

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За различни неща, я използя....(ако въпроса е до мене)

Човека отглежда около 100 декара (може да ги е направил и повече последната година) с лук- обикновен червен есенен лук. Наема земя,(собствената му вече не му стига), след това обикаля за да търси работници, сади, прибира, пази, складира, изкуствени торове и препарати купува.... Детайли наистина не знам, защото тази дейност ми е далечна...Оопс...щях да забравя обикаля по различни институции, за документи и сертификати.....и след това търговци на едро, щото сам не може да го продаде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми се ще да има повече инфо за това за какво ще се ползва колата, колко процента ще е OFF употребата и колко по нормални пътища в т.ч. и градско? колко пари даваш за такова возило? ново ли да бъде или втора употреба?

Нивата като всеки автомобил има и яростни привърженици и яростни противници. Цената на нова е без конкуренция, по официалната статистика това е най продаваната джипка в БГ защото разни горски, земеделиски и други правителствени организиции направо избиват рибата в този сегмент на пазара.

Джипката е много проходима, но е със самоносеща конструция и липсата на рама си казва думата, а и липсата на антикорозионна защита просто я довършва. Коли втора употреба на повече от 4-5 години трябва да се избягват.

И аз бих те посъветвал да се насочиш към Сузуки Витара или Гранд Витара - сравнително евтини, носеща рама, цял заден мост, парт тайм двойно предаване (без централен диф), понижаваща предавка, икономични двигатели и най - важното здрави(естествено говорим за поддържана и пазена кола). Витарата не е за тежък офроуд но не е типичната паркетолъскачка, а и преспокойно може да отскочиш до морето с нея и да си бръмчиш и в града.

Успех с избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам че темата се поразви и викам я и аз да драсна мойте наблюдения. Едно приятелче си купи Нива на 2години и на 17 000 км. Демек почти нова 1.7 пълна инжекция. Оборудването е 1:1 като преди 20 години,но изживяваш романтиката да се качиш в "чисто нова Лада".

За някакъв комфорт не може да се говори. Шумна е (доста) двигателят се чува в купето, а при окомплектовката с оригиналните колела (гуми) е като трактор по асвалта. Колата е на 2 години и вече я е метнала здраво ръждицата. Разход - какво да ви кажа 12 градско 9,5-10 извънградско на бензин. След като я оборудваха с газов инжекцион "гълта" около 15 газ градско. МНОГО ВИСОКА ПРОХОДИМОСТ, обаче няма хидравлика (забавно е че майка му я кара два пъти и и излязаха пришки на жената от волана). Последен минус за който се сещам, че много трудно се изключваше двойното предаване, да не казвам че понякога беше почти невъзможно. Успех с избора, но и аз мисля че предложението на колегата за Витарата е добър вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

джиповете на Isuzu също не са зле, само трябва да е добре с ламарините.

Там му е проблема на Isuzu-то

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

9) Няма блокаж на диференциала (изключителен минус за off-road!)

 

Накратко - кола направена за off-road и нищо друго. Ако смяташ да я таркаляш всеки ден в града - откажи се! Ако ще е да ходиш събота-неделя на вилата/риба/лов това е автомобила. !

:smt017

Едно пояснение към т.9 на минусите.

Попаднах преди няколко години на пикап версията, с покрита каросерия. Вътре имаше това.

06.jpg

 

Три лоста - за скорости, за демултипликатор и третия по спомени беше за блокировка на междуосевия диференциал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти си прав :mrgreen: Но почти. Това е за междинния диференциал - предни/задни. Няма блокаж на диференциала на един мост (заден или преден). Това имах предвид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето тех. хар

Двигател

Тип 4 цилиндров, SOHC, бензинов

Работен обем (см3) 1690

Макс.мощност (к.с./кВт) (об/мин) 80 / 59,5 - 5000

Макс.в.м-нт (Нм) (об/мин) 129,5 / 3600

Горивна система MPI - многоточково впръскване на горивото

Трансмисия

Предавки скоростна кутия 5+1

Предавки раздатъчна кутия 1 ниска + 1 висока

Задвижване Постоянно включено 4Х4 с блокаж на междуосевия диференциал при необходимост

Размери

Дължина (мм) 3720

Широчина (мм) 1680

Височина (мм) 1640

Междуосие (мм) 2200

Следа отпред/отзад 1430/1400

Просвет 220

Тегла и вместимост

Собствено тегло (кг) 1210

Полезен товар (кг) 400

Багажник (л) 270 / 590

Резервоар (л) 42

Динамика и разход

Максимална скорост (км/ч) 137

Ускорение 0-100 (км/ч) (сек.) 19

Мин. радиус на завой (м) 5,5

Разход на гориво - градски (л/100 km) 15,1

Разход на гориво - извънградски (л/100 km) 9,2

Разход на гориво - комбиниран (л/100 km) 11,4

Гуми 185 / 75 R16 а има и хидравлика на волана

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Руснаците могат да правят само водка.Те са доста далеч от съвременното автомобилостроене и не само! Бягайте далеч от руската техника.Нивата е невероятен боклук за малко пари.Ориентирай се към японските джипове като Дайхатсу,Сузуки и Мицубиши макар и втора ръка...иначе просто ще си имаш нова кола със доста сериозни минуси.Колегите са ти ги изброили аз само искам да вметна че вози като конска каруца и .Това за проходимоста е просто мит.В тоз живот съм имал нещастието да бъда собственик на съветски автомобил и ако отново ми се наложи съм склонен по скоро да тръгна пеш от колкото със страх и некомфорт да се возя ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.