Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за зимни гуми


drbojo

Recommended Posts

От доста време си мисля да си купя специален комплект за такива случай. Преставлява специален болт/винт от супер здрав материал и с обратна резба. Първо се разпробива дупка с бормашина в прецакания винт/болт. След това се навива устройството. При неговото затягане (обратно на часовниковата стрелка!) дефакто се развива оригиналния болт. Виждал съм го веднъж как действа и останах поразен! За съжаление все още не мога да го открия в Бг...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 86
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    8

  • sotef

    6

  • coverdale

    6

  • Оги

    5

Най-много писали в темата

И друг път съм го споменавал, макар и някои хора да ме критикуват (неоснователно) за това - слагайте тънък филм грес на болтовете/гайките и шпилките (ако сте с гайки). Добре е да се подменя на всяка смяна на зимна с лятна гума (и обратното). Научих тази "хитринка" от баща ми и я прилагам успешно години наред на всички коли, вкл. и на тази, която излезе наскоро от магазина. Има само едно "неудобство" - при демонтаж на колелото не е желателно да хвърляте болтовете/гайките на земята. Едно парцалче би свършило чудесна работа. А плюсове си има:

1. Няма грам ръжда по резбовото съединение, дори на 26-годишната ми 120-ка;

2. Избягвате неприятния случай на колегата по-горе. От презатягане можете да омажете резбата, но подобно запичане или по-скоро спичане на болта няма как да стане, по простата причина, че двата метала са мазни;

3. Няма го ужасното скърцане при затягане/развиване на болтовете/гайките, което между другото е една фаза преди историята на колегата.

4. Развиването/завиването става като "по масло".

 

И понеже отново някой ще каже "да, ама греста не се ли спича", ще отговоря - на рали автомобил може и да спече, но на градски до сега не ми се е случвало, дори и на бърза кола с агресивно шофиране. Ползвам най-обикновенна грес, слагал съм и графитна. Но ако някой иска да се застрахова (излишно е) може да си вземе грес, издържаща на по-високи температури.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много кофти случка!Трябваше да идеш при копеленцето той да си я развие!Ама сега като вече си свършил тая работа,това дето е на последната снимка можеш спокойно да му го треснеш у смотаната тиква! :evil:

 

То аз ако си спомням кой беше - лесно... даже не помня къде се преобувах пролетта...

 

Голямо преживяване наистина.

 

Колега PRR, наистина интересно приспособление... не че искам да преживявам пак подобна случка, но ако откриеш това обратно болтче да драснеш 2-3 реда

 

А и колегата Mishelle е много прав за греста... мисля да послушам съвета му... според мен най-голямото залепване беше при главата на болта и леглото на джантата, а не по-навътре... та мисля да мацна главите на всички болтове за всеки случай...

 

Пролетта ще кажа има ли разлика и с какво усилие са се отвили ;)

 

И пак да отправя призив към всички колеги - гледайте като се преобувате и им дръжте сметка на момците дето ви майсторят... аз поне си намерих свестен и отговорен човек, който си работи качествено и с желание...

 

P.S. Сега откъде да си взема нови секретни болтове? Освен този заминалия видях, че и другите не са в добро състояние - оригиналните шкодови са с много и ситни шлици и не ми изглеждат много здрави (не че ще бъдат толкова зверски натягани вече де, но все пак)... струват обаче само 42 лева... но пък би трябвало да са оригинални...

 

За други секрети (от големи магазини за гуми) съм чувал, че са от мек материал и опасността пак остава...

 

Моля, посъветвайте ме колеги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... според мен най-голямото залепване беше при главата на болта и леглото на джантата, а не по-навътре... та мисля да мацна главите на всички болтове за всеки случай...

Конуса и главата няма смисъл. По добре намацай само резбите, може и с масло. Кърцането при сух конус е най сигурната контра. :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето за това,вече трета година ходя при едни и същи гумаджий,а не някой да ми вика,колко силно били затегнати болтовете. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че съм бил полезен. Само да вметна - с мазане само на главата общо взето няма да постигнеш нищо или почти нищо. Пробвай да нанесеш филм по продължение на цялата резба и ще видиш колко добър е ефекта.

 

Оги, автомобилните болтове/гайки нямат нужда от контра ;) Ако имаха, производителите до сега да бяха направили нещо по въпроса, най-малкото една зегерка щяха да боднат :P До сега не съм забелязал разхлабване на болт/гайка на джантите, стягам здраво, но не прекомерно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конуса върши таз работа. Но ми се е случвало като монтирам джанта докато колелото е вдигнато да притягам докато се завърти колелото и щом кръцне го оставям, а след като стъпи забравя да донатегна и не се развъртат. Ако са смазани обаче са се развили всякак :roll: Това обаче не означава да не си стягате болтовете или гайките до сигурен момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От около седмица съм с Barum Polaris 2 165/70 R13 за сега добре се представят (на сухо и на мокро) като падне снега ще видим за какво иде реч :D . Цена на бройка 63лв. в ЕТ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за съветите.

 

Ще намажа леко само резбите тогава... наистина има логика конуса да е сух и чист, за да направи малко контра за всеки случай... а ако все пак запече на конуса там лесно може да се напръска с WD-40 или друго при нужда, но ако запече навътре няма да има как... та затова леко резбите... мац :D

 

Мими, благодаря за инфото - ще се опитам да мина при вас да ги погледна... а дали ще станат оригиналните шкодови капачета върху тези секрети? Знаеш ли случайно какъв е външния диаметър на тези болтове?

 

 

P.S. извинявам се, че отплеснах малко темата встрани, но не беше нужно според мен да отварям нова...

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.