Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

[120L -> 130??] Project SivEk


Ivaka

Recommended Posts

Малко предистория.....

 

Име: Сивек

Модел: 120 Л

Година на ражане: 1989 / или 1988 тъй като е купен от първия си собственик - м.Февруари-`89г./

Месторождение: Чехословакия / от където е и закупен /

 

В моите ръце попадна преди малко повече от 7 години , беше уникално запазен / и на 57 хил. км / . Какво ли не сме преживяли заедно и някакси ми e трудно да си представя, това да се разделя с него ..

По проект Сивек ще стане 130-ка, или поне в доста голям процент.

Така изглеждаше някога : http://www.snimka.bg/album.php?album_id=228464

 

Тъй като точно до деня на злощастното ми пътуване за събора Соколски 2008 ми беше единствена / ежедневна кола беше доста трудно, да не кажа и невъзможно да се прави каквото и да било по-сериозно по колата. Но след като вече си има достоен наследник / а и дом -вече не е уличник :mrgreen: / малко по малко се почва работата по усъществяването на проекта.

Етап първи беше сърдечната трансплантация --> Сивек се сдоби с ново сърце ДВГ 135 от Фав

008618517.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С новия мотор колата вървеше чувствително по-добре, също така фаворитовия мотор работи една-две идеи по- безшумно , което много ме радва. Е попритракваше му веригата, но за щастие имах комплект верига и колела / купувани преди време от мой познат шкодаджия /, които бях успял да устискам и да не ги сложа на оригиналния мотор, чиято верига вече си дрънчеше порядъчно... След като беше сменена веригата мотора направо мъркаше , както и работата му се подобри :) / всеки знае как работи мотор с нова верига и как с разтеглена/.

 

За съжаление радостта ми не беше за дълго :evil: Докато си го карах в градски условия / малко повече от месец/ мотора не даваше никакви проблеми, с нищо не ми подсказа какво се крие вътре и какво ме чака .. :( И при първото си излизане на магистрала завря и хвърли водите . След изваждане на термостата нещата не се подобриха и диагнозата беше ясна нещо се беше издухало.. :mrgreen:

 

Само дето след като отворихме мотора се оказа, че не само беше духнал гарнитура ами направо беше издухал глава :!: :mrgreen: :mrgreen:

 

 

008621504.jpg

 

то не бяха язви, а направо кратери д`ба . Благодарение на светкавичната реакция на Крум и бат Миро / както винаги/, за което съм им много благодарен, за ден-два беше намерена глава в добро състояние, но въпреки всичко мина през Коортех за едно чело и проверка.

 

 

008621533.jpg

008621493.jpg

 

След монтажа и Сивек отново беше в играта.

Между другото открийте 7-те прилики и разлики :mrgreen:

008621612.jpg

008621570.jpg

 

Тъй като датчика за температурата при 105/120 моторите или иначе казано с чугунени глави се навива в самата глава, а при Фав/Фел с Ал глави вече е върху тялото на термостата се наложи малка интервенция за да си дойде въпросния датчик на мястото си. Не че няма и други варианти, но мисля че е по-добре да си е макс близо до оригиналния монтаж :

008622640.jpg

008622646.jpg

008622647.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето този проект се осъществява твъъърде бавно, но пък нали хубавите неща ставали бавно :?

Проблема ми е в това, че времето ми е твърде ограничено, а пък искам всичко да мине през ръцете ми - така удавлетворението от крайният резултат ще е безспорно много голямо - така съм чувал :mrgreen: . Разбира се нямам претенции да съм специалист по всичко и за неща от които не разбирам, и с които не съм се сблъсквал до сега винаги се консултирам и търся помощ.

 

Като цяло съм решил първо да се качи всичко / след предварителна обработка разбира се/ , което ще се сменя по колата , и чак след това да се стигне да тенекеджиите и боята / външния вид/.

Та сега основните ми занимания са задното окачване и спирачната система: http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=8622816

Сивек ще бъде със 130 окачване със сухи полуоски , чиято подготовка досега ми е изхабила доста нерви :evil: то почти нямаше възел, който да се разглоби нормално .... корозирали и неискащи да се развиват болтове , късащи се такива . На места в играта се намесваше флекса..... Сега вече поне е разглобено и ще се ходи на песъкосруй. След което боя и сглобяване ....и качване

Също ще му сменям предните сп апарати с 4-ри бутални, което пък се очертава да е много интересна операция имайки предвид особеностите на сп система на 130/ Рапид .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сериозен проект ! Евала! Кажи нещо и за волана от аватара ти ! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи нещо и за волана от аватара ти ! :mrgreen:

 

Хаха той ще е черешката на сладоледа :mrgreen: , всъщност ми е подарък за проекта от мн близък приятел, който живее в Щатите. Избрах си го от motors eBay и той го купи там.

 

п.п. Пешо ясно е,че не е така лесно да си дойдеш но да знаеш че не е нужно да чакаш да завърша Сивек :) :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох как си рязал термостата - точно като на чешките сайтове :mrgreen:

Таз колица направо си стана 136/135L :P

Голям красавец е и боята му е уникална!

От новата глава колко е смъкнато??? Вижда ми се доста(ще има ли огън от ауспуха?) :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да го знаеш, но да кажа. За 4-буталните апарати трябва да приготвиш и "съпорти" (планките, на които стоят) от 130. И след като ги сложиш, стандартния 120 диск с диаметър 252мм ще опре в апарата, трябва да престържеш диска до 247мм, колкото е оригиналния на 130, или да си купиш оригинални.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да го знаеш, но да кажа. За 4-буталните апарати трябва да приготвиш и "съпорти" (планките, на които стоят) от 130. И след като ги сложиш, стандартния 120 диск с диаметър 252мм ще опре в апарата, трябва да престържеш диска до 247мм, колкото е оригиналния на 130, или да си купиш оригинални.

 

Няма проблем, той донора беше изключително щедър - всичко си даде :)http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=8641146

Сега по-скоро са ми грижа супортите + дисковете за задните колела, че идеята ми е Сивек да е с 4 диска

 

Голям красавец е и боята му е уникална!

От новата глава колко е смъкнато??? Вижда ми се доста(ще има ли огън от ауспуха?)

 

Митак не е смъквана много - само чело /0,15 май беше/ , не мисля да го надувам този мотор. След време ако реша да стане бегачка / или по точно "вълк в овча кожа" / ще е с друг мотор, варианти има много нали ;)

А относно боята - да БЕШЕ уникална но вече не е :( Но пък пак ще е и съм си решил да е в оригиналния цвят , нещо такова : http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=8641225 , мисля че ще изглежда добре а пък и ще си върви с името / няма да го прекръствам я :mrgreen: /

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С новия мотор колата вървеше чувствително по-добре, също така фаворитовия мотор работи една-две идеи по- безшумно , което много ме радва. Е попритракваше му веригата, но за щастие имах комплект верига и колела / купувани преди време от мой познат шкодаджия /, които бях успял да устискам и да не ги сложа на оригиналния мотор, чиято верига вече си дрънчеше порядъчно... След като беше сменена веригата мотора направо мъркаше , както и работата му се подобри :) / всеки знае как работи мотор с нова верига и как с разтеглена/.

 

За съжаление радостта ми не беше за дълго :evil: Докато си го карах в градски условия / малко повече от месец/ мотора не даваше никакви проблеми, с нищо не ми подсказа какво се крие вътре и какво ме чака .. :( И при първото си излизане на магистрала завря и хвърли водите . След изваждане на термостата нещата не се подобриха и диагнозата беше ясна нещо се беше издухало.. :mrgreen:

 

Само дето след като отворихме мотора се оказа, че не само беше духнал гарнитура ами направо беше издухал глава :!: :mrgreen: :mrgreen:

 

 

008621504.jpg

 

то не бяха язви, а направо кратери д`ба . Благодарение на светкавичната реакция на Крум и бат Миро / както винаги/, за което съм им много благодарен, за ден-два беше намерена глава в добро състояние, но въпреки всичко мина през Коортех за едно чело и проверка.

 

 

008621533.jpg

008621493.jpg

 

След монтажа и Сивек отново беше в играта.

Между другото открийте 7-те прилики и разлики :mrgreen:

008621612.jpg

008621570.jpg

 

Тъй като датчика за температурата при 105/120 моторите или иначе казано с чугунени глави се навива в самата глава, а при Фав/Фел с Ал глави вече е върху тялото на термостата се наложи малка интервенция за да си дойде въпросния датчик на мястото си. Не че няма и други варианти, но мисля че е по-добре да си е макс близо до оригиналния монтаж :

008622640.jpg

008622646.jpg

008622647.jpg

Ей така се получава когато не се налива от антифриза G 12/G12+/G48

а се бръмчи с вода или обикновен антифриз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа , този мотор както е сложен на Сивек не е минал и 500 км. , идея си нямам с какво е каран , но резултата беше на лице.

 

Аз пък подочух, че имало и една серия Фав/ Форман от първите , които май още от завода са си били осакатени , като са им наливали докато се усетят по навик :mrgreen: / от Естелките/ обикновен антифриз , а не като за алуминиеви ДВГ :roll: :roll: :roll:

 

Но както и да е аз в началото на този месец си направих стабилна промивка / с Калгон/ на охл. система и на Сивек и на Фелата и след това и двечките ми вече са с G12+ 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и малко от работата по интериора - за сега всичко е в процес на оформяне, напасване и доизкусуряване т.е. още е на "груб строеж" :mrgreen:

парви стъпки в промяната на интериора: корите над тапетите и волана

008648620.jpg

008648627.jpg

 

+ поорязване на скоростния лост / на 2-3 пъти докато ми хареса/

 

следваше таблото, което претърпя леко освежаване

 

008648629.jpg

008648635.jpg

008648638.jpg

008648640.jpg

008648647.jpg

008648651.jpg

008648650.jpg

 

тука вече е в процес на напасване в колата + барчето от Фав/Фел , което според мен много добре се вписва в интериора.....

008648654.jpg

 

...... е разбира се, че ще има доста дооформяне за да си паснат по-добре и да няма такива дупки, висящи жици....

 

Другото е новият плюшен салон от Фаворит 8)

008648659.jpg

008648663.jpg

008648665.jpg

008648666.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

браво браво старОтно страОтно много добре се получава Сивекчо ,а между другото какво стана със стария скоростен лост ;) мисля ,че се сещаш за какво говоря 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Салона кърти! Браво!

 

Един въпрос - простраството за краката на пътуващите отзад не ли прекалено миниатюрно или така изглежда само на снимка? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

успех ивак, дано имаш повече време и повече $ да я докараш до край!

седалките са много яки, аз ги видях наскоро, добра идея е, аз уважавам използването на шкодови части!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Салона кърти! Браво!

 

Един въпрос - простраството за краката на пътуващите отзад не ли прекалено миниатюрно или така изглежда само на снимка? :roll:

 

Ее те между Фав/Фел си пасват седалките доколкото знам едно към едно, но в естелката няма как да стане без напасване. Като я разхвърля до купе ще се преместват планките, плюс това трябва да слезнат и по-надолу, че така / аз както съм 185 см/ главата ми лееко опира в тавана.

А що се отнася до разстоянието м/у предни - задни и то ще си дойде, въреки че тази кола вече няма да е семейна.... 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...
  • 2 седмици по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.