Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Съвет за авто ел. инвертор 12V -> 220V


Dereal

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Смятам да си оборудвам колата с един инвертор, който от запалката да ми дава 220V, вероятно 350W или повече. Гледам, че доста от интернет магазините предлагат Titan и общо взето нищо друго.

 

Въпросът ми е тези добри ли са? Имате ли опит или предложение за друг модел/марка?

 

Ето двата модела - http://www.titan-cd.com/eng/invertor/hw350.htm и http://www.stealtech.org/?_cid=2&spid=2 ... &group_id=

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да ги коментирам, но внимавай с тези максимални 33A ;) .

Да не стана някоя поразия по инсталацията (нормално запалката харчи под 10A), Октавия II инсталацията е с 1.5мм2.

Между другото, колко ампера ти е бушона на запалката.

На Октавия II е 25A, което значи не повече от 15A номинална консумация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ще "караш" с този инвертор. Имай предвид че ако е някой ел.-мотор, пусковия му ток е огромен. Незнам как точно трафа на инвертора се оправя с този ток, но неминуемо ще дърпа повече и от 12-те волта. Съответно ако номиналната мощност на мотора ти е примерно 120W - това прави на 12V - 10A , обаче пусковия ток ще ти е примерно 35А. Да не се чудиш ако ти гори бушона, то и инсталацията отпред може да се палне.

Аз бих го вързал директно на на акумулатора, само че там нямаш никакви бушони и релета да "те пазят".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвал съм подобен инвертор за да захранвам лаптоп и усилвател Technics 2X125W заедно с колоните, по случай Джулай морнинг и след 4-5 часа озвучаване на плажа (бяхме го усилили малко над половината), после дружината трябваше да ме бута за да запаля. Така че внимателно с консуматорите!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам такъв: ЦЪК

 

Основно предимство - при падане на акумулатора се изключва и те спасява от бутане :)

 

Други варианти има ТУК

 

Навремето го купих от Pulsator

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той и в момента се предлага там - http://eshop.bg/eshop3/phps/addord.php?myid=1706014&comefrom=grp

Цената пада драстично при 2 и повече бройки :roll: , ако се организира групова покупка може и да се включа.

---

Обърнете внимание и нова, че 300W версия е с предпазител 35A директно от акумулатора и 15A от запалката.

Това го прави около 150W при използване през запалката. Това е максималната приемлива мощност според мен.

Вижте още, че по-мощните изобщо нямат кабел за запалка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много си прав! Дори тези 150W са абсолютен максимум. При продължително натоварване с 100+W самия куплуг се загрява повече от прилично, почти до разтопяване. Т.е. ако искате повече от 150W консумация мислете за вариант директно от акумулатора. Но пък и 250W консумация прави около 20A. При 60Ah акумулатор означава че след 3h ще е пълен мъртвец!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При падане на акумулатора се изключва, но се изключва при такова ниво, че едва ти свети таблото с уредите, а аккво остава да превъртиш стартер.

За изключването ДА изключва се, но поне при мен се изключи доста късно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Внимавайте с тез инвертори , щот има много ментаци , но това се разбира ако случайно консуматора е пуснат преди инвертора ... демек оставили сте компа да помни последното състояние на захранването и сте загасили инвертора и като го запалите , той изпушва непоправимо ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Титан - те не правеха ли вентилатори за процесори. За инвертор TRIPP LITE мисля правят хубави работи, навремето си бях харесал нещо подобно http://content.it4profit.com/itshop/ite ... ew&LANG=bg от някои дилър на Асбис.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за информация да кажа, ако някой не знае. Формата на изходното напрежение н повечето инвертори не е синусоидална като в ел. мрежата а правоъгълна. С една дума ако някой иска да подкарва, на такъв инвертор, някакъв двигател например, трябва изходното напрежение да е синусоидално иначе живота на двигателя ще е много кратък :D .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.