Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Фелиция 1.6 - разход. Митове и истини.


Favorit

Recommended Posts

Та както много хора са чували, тоя двигател не е от най-икономичните и е една от причините да го избягват хората. Но с баща ми сме имали досега общо 4-ри различни Фелиции с такива двигатели и всяка сме и засичали разхода на бензин от време навреме при различни скорости в различни условия през различни сезони. И мога да споделя резултатите, може пък да са полезни на някой който се е замислил за някоя шкода с това двигателче.

Първо да подчертая че и 4-те коли са били с оригиналните джанти за Фела, че с по големички е ясно че може да повиши разхода. Освен това всичките резултати са без включен климатик!

 

Градските засичания даваха между 8.6 и 10/100 км. Като зимата се доближава повече до втората цифра. Това са взе замервания в Русе. Най-често даваше около 9/100. В Варна и София ще по лоши сигурно ;)

 

Извънградското е по интересно. Няколко пъти засякох разход точно 5.0/100!!! който обаче го даде при средна скорост към 80-85км...като се има предвид че в населените места спазвах ограниченията...демек влачех се и главно, подавах плавно газ и се занимавах с плеъра и музичката. То е ясно че трудно се кара толкова бавно при положение че колата си върви добре но ми е много изненадващ тоя разход. Направих го няколко пъти щото си помислих че не е истина. :D

 

При средна скорост от 100-110км ми даваше между 6.5 и 7.5 разход. Нормално ми се вижда. :)

 

Няколко пъти бързах доста, нещо от сорта 120-130 средна скорост, и тогава ми даваше около 9.5/100 разход което си е доста за мен... :?

 

По пътя за Варна на магистралата я засякох веднъж и с средна скорост към 140-145 км и като ми даде над 10/100 повече не повторих тоя опит :evil:

 

Общо взето си гори бая Шкодата, извън града като я карам спокойно си дава добър разход обаче настъпиш ли я... Някой ако иска да сподели свои замервания да пише. Аз съм ги правил като зареждам резервоара на някоя бензиностанция до горе и после след пробега на следващата пак до горе. Най-добре ми се струва това отчитане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля ,че неможе да имаш средна скорост от 120 и повече км/час по нашите пътища и този автомобил.

Разстоянието от Русе до Варна по -най бързия маршрут е 195 .080 км и се изминава за 2 ч 21 м. или около 80 км/ч средна скорост.С колко трябва да караш за да стигнеш 120 км /ч ср.скорост? Навярно на много места да се движиш с над 180-200 км /ч,което ми се струва невъзможно.

 

http://www.bgmaps.com/routing/routemap. ... ad3&city1=русе&city3=варна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам, че е нормален разхода, какво имаш предвид под "си гори бая". Аз към карал доста време Опел Вектра 1.6 моноинжекция, също 75 коня и толкова горе-долу ми беше разхода. 8-10 градско и до 5/100 извън е падало при скорост до 100-110, към 6 и неще се е качвал, не повече от 7.5. Определено този двигател не е за високи скорости - над 130 км/ч не са комфортни за тая кола. За градско, средни и къси разстояния е идеална обаче.

Що се отнася до средната скорост, веднъж засякох за 1 час при изминати 140 км по магистралата - значи 140 км/ч средна скорост, при което не надхвърлих 170 км/ч. Предполагам че на нормален път за 120 средна скорост би трябвало да се движиш с не повече от 150-160 км/ч когато е възможно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля ,че неможе да имаш средна скорост от 120 и повече км/час по нашите пътища и този автомобил.

Разстоянието от Русе до Варна по -най бързия маршрут е 195 .080 км и се изминава за 2 ч 21 м. или около 80 км/ч средна скорост.С колко трябва да караш за да стигнеш 120 км /ч ср.скорост? Навярно на много места да се движиш с над 180-200 км /ч,което ми се струва невъзможно.

 

http://www.bgmaps.com/routing/routemap. ... ad3&city1=русе&city3=варна

 

Как е невъзможно бе човек, зареждам на ОМВ в началото на магистралата за Варна до горе и на края на магистралата пак зареждам. Там е възможно да караш с колкото искаш или колкото може колата. Под извън града за високите скорости имам предвид по магистралата Варна или към София.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля ,че неможе да имаш средна скорост от 120 и повече км/час по нашите пътища и този автомобил.

Разстоянието от Русе до Варна по -най бързия маршрут е 195 .080 км и се изминава за 2 ч 21 м. или около 80 км/ч средна скорост.С колко трябва да караш за да стигнеш 120 км /ч ср.скорост? Навярно на много места да се движиш с над 180-200 км /ч,което ми се струва невъзможно.

 

http://www.bgmaps.com/routing/routemap. ... ad3&city1=русе&city3=варна

 

Как е невъзможно бе човек, зареждам на ОМВ в началото на магистралата за Варна до горе и на края на магистралата пак зареждам. Там е възможно да караш с колкото искаш или колкото може колата. Под извън града за високите скорости имам предвид по магистралата Варна или към София.

 

Е само не ми казвай, че поддържаш 180 с тая кола, аз дори на Маздата не рискувам поддържане на>140, въпреки че е 2 пъти по-стабилна от която и да е Фела и спокойно вдига 200/слава багу не съм я пробвал - айде нема нужда/. Пък и скорости над 130 по нашите "магистрали" с дупки не са препоръчителни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го морете човека! Написал е, че зарежда в началото на магистралата и допълва в края. Предполагам, че става дума за изхода на София към Варна или отсечката Шумен - Варна. Какъв е проблема да се движи по магистралата със 140?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FAV135, къде прочете че съм казал че се движа с 180?!? :)

 

...ами такава е логиката от това, което си написал, колега ....

 

 

....сигурно искаш да кажеш, че си вдигал от време на време 120-140...;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да се изкажа и аз по темата:

- русе - варна е 195km, като 80 от тях са магистрала, а след отбивката за шумен движението е слабо, пътя е страхотен

- с нормална кола (например felicia 1,6) тези 195km се минават за точно два часа, без да караш като ***

- с невървяща 120-ка (например papek II) тези 195km се минават за не повече от 2,5 часа, като почти навсякъде карам с 90km/h (на баир скоростта ми пада сама, в населените места сам намалям)

 

каква логика търсите във факти, не знам... :roll:

 

а относно разхода - относително е, зависи от какво ли не, но въпросният път русе - варна е много добър за засичане, защото позволява подържане на постоянна скорост почти навсякъде и не е много натоварен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук стана неква неразбория :) явно си искал да кажеш че поддържаш 120 на магистрала, което е ок, но си написал средна скорост, а то не е съвсем едно и също - нали отвреме навреме намаляваш заради камиони и т.н... все едно.

И - да се върнем на темата че на мене също ми е интересен разхода на тази кола - общо взето излиза, че около 110 е оптималния разход - така ли да разбираме. Ако е така - то излиза, че този мотор се държи като 1.3 чешкия, с тази разлика, че при по-ниски скорости има по-голяма динамика, изобщо по-добре е. Всъщност - лесно може да проверим, сега ще потърся едни линкове и ще едитна тук - няма нужда да пробваме ;))

 

EDIT:

Не претендирам, че съм специалист, но мойта логика е - най-икономично се кара около максималния въртящ момент, следователно ето малко линкове от любимия на някои тук руски :

:mrgreen:

 

Skoda 1.6

http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/10325.html

Мощность 75 л.с.

При оборотах 4500

Крутящий момент 135/3500 н*м

 

Skoda 1.3 - най-маломощния вариант

http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/10322.html

Мощность 54 л.с.

При оборотах 4500

Крутящий момент 99/3000 н*м

 

ето я и мойта щайга:

Mazda 1.3 16V

http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/5578.html

Мощность 73 л.с.

При оборотах 5500

Крутящий момент 108/4000 н*м

Система питания

 

Излиза, че шкода 1.6 е най-далавера да се кара с 3500 оборота, Шкода 1.3 - с 3000, а Маздата трябва да я кача на 4000.

Това ако са верни данните от този сайт, а това не е абсолютно сигурно, но все пак е близо до истината де.. ;)

 

EDIT2:

Те са "смятали" и разходи:

 

Шкода 1.3

Расход топлива в городе 8.8 л/100км

Расход топлива на шоссе 5 л/100км

Расход топлива Смешанный цикл 6.4 л/100км

Шкода 1.6

Расход топлива в городе 9.5 л/100км

Расход топлива на шоссе 5.4 л/100км

Расход топлива Смешанный цикл 8.8 л/100км

 

Би трябвало да се вместват колите в това "горе-долу"

 

Favorit, колега виж с колко км си на 5-та на 3500 оборота - това трябва да ти е икономичната скорост. другото е "лапландия" явно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На максималния въртящ момент имаме най-добро доускорение, но не и най-малък разход!

При повечето коли (бензинови) най-икономично е да се кара на максималната предавка дори на много ниски скорости, докато оборотите не паднат прекалено много.

Независимо от наклона, товара, скоростта и т.н. Проверено е много пъти и е доказано на различни автомобили. И да - при ниска скорост няма "вътък", но разхода е минимален.

Вярно е, че понякога няма сила да се поддържа движението на максимална предавка и се налага да се сваля надолу.

Тогава получаваме нужната мощност, но повишаваме разхода.

Основния параметър, който определя при каква скорост един автомобил ще има най-малък разход е челното съпротивление.

При по-старите(ръбати) автомобили то е около и над 0.35 и оптималната скорост идва около 90 км/ч.

При по-новите е около 0.30 и оптималната скорост е около 100-110 км/ч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На максималния въртящ момент имаме най-добро доускорение, но не и най-малък разход!

При повечето коли (бензинови) най-икономично е да се кара на максималната предавка дори на много ниски скорости, докато оборотите не паднат прекалено много.

Независимо от наклона, товара, скоростта и т.н. Проверено е много пъти и е доказано на различни автомобили. И да - при ниска скорост няма "вътък", но разхода е минимален.

Вярно е, че понякога няма сила да се поддържа движението на максимална предавка и се налага да се сваля надолу.

Тогава получаваме нужната мощност, но повишаваме разхода.

Основния параметър, който определя при каква скорост един автомобил ще има най-малък разход е челното съпротивление.

При по-старите(ръбати) автомобили то е около и над 0.35 и оптималната скорост идва около 90 км/ч.

При по-новите е около 0.30 и оптималната скорост е около 100-110 км/ч.

Това сигурно е абсолютно вярно, поне аз се убедих след като го прочетох 2 пъти, особено за челното съпротивление не се бях замислял.

И все пак ако се кара на толкова ниски обороти не си е работа - увеличава се износване и т.н. - двигателя е сметнат, като всяка машина за определен режим и той трябва да се гони.

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм имал нито Фелиция нито Форман, но ми направи впечатление изказването за оборотите. Най - правилният начин (което не означава непременно най-икономичният) начин за експлоатация на един двигател е той да се държи на обороти + - 500 оборота от точката с най - големият му въртящ момент, тогава налягането на маслото в смазочната система е достатъчно за пълноценна защита на триещите се части. Всякакви други ексцесии - като например да се кара бензинов двигател с обороти като за стар дизел наистина водят до моментна икономия на гориво, но в последствие се сменят части които струват много повече от икономисаното гориво.

А относно карането с максималната скорост за двигател 1.2 НТР 54 коня държах по магистралата 160, и я докарах до 11 на 100 километра

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FAV135, исках да кажа, че от моите сметки излиза че колкото по бавно карам извън града, толкова е по нисък разхода. А колко са оптималните обороти да двигателя е друг въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пък мойте сметки показват, че най-нисък разход съм докарвал при скорост 60-70km/h. Всичко над тая скорост, независимо от предавките е с по-висок разход. Ма пустата му физика го обяснява с някакво си челно съпротивление, което имало неблагоразумието да се увеличава като квадратна функция на скороста... Гадна физика ви казвам :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пък мойте сметки показват, че най-нисък разход съм докарвал при скорост 60-70km/h. Всичко над тая скорост, независимо от предавките е с по-висок разход. Ма пустата му физика го обяснява с някакво си челно съпротивление, което имало неблагоразумието да се увеличава като квадратна функция на скороста... Гадна физика ви казвам :mrgreen:

 

Винаги съм го твърдял - тва физиката и математиката са най-гадните науки! Хич няма място за пазарлъци там :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пък мойте сметки показват, че най-нисък разход съм докарвал при скорост 60-70km/h. Всичко над тая скорост, независимо от предавките е с по-висок разход. Ма пустата му физика го обяснява с някакво си челно съпротивление, което имало неблагоразумието да се увеличава като квадратна функция на скороста... Гадна физика ви казвам :mrgreen:

А на мене при 0 км/ч ми показва най-малък, математика, кво да го правиш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на мене при 0 км/ч ми показва най-малък, математика, кво да го правиш

 

Както вече писах, математиката е доста гадна наука :mrgreen: Накратко: стоейки на едно място, разстоянието е равно на нула! В същото време, дори да не работи двигателя бензина се изпарява. От формулата за разход, а именно Разход = (Изхарчено гориво)/(Изминат път), следва че разхода ти е безкрайност => (малко)/(Нула) Математика - гадна работа smile115

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, не ви ли болят главите от тия сметки и точни науки? :mrgreen: А за разхода, със засилка по некое нанадолнище мога и със 140км/ч да летя, за малко, и да имам разход под 4/100, ама още не ги правят пътищата под наклон и в двете посоки.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добре 60-70 километра в час, ами давай тогава от София до Бургас със 60-70, да се дрънкаш 5-6 часа по пътищата, по тая логика по-добре си хвани влака

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде сега ми кажете - ако имам 5 лева и ги разделя на нула, колко ще получа smile153

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добре 60-70 километра в час, ами давай тогава от София до Бургас със 60-70, да се дрънкаш 5-6 часа по пътищата

 

Аааааа, другарю и колега Фил, в този сличай, макар и с повече време за придвижване от София до Бургас, може и грам гориво да не изхабиш - качваш колата на влака, има такава услуга и си в Бургас с резервоар, зареден в София и готов да бъде изпразван по обиколки на морските теферичи. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.