Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Препоръчайте ми!


Spartan

Recommended Posts

Колеги от София,препоръчайте ми моля къде мога да извърша инструментален реглаж на карбуратор и запалване на моята Шкода 120 /пет скорости/?Къде все още има надежни стендове и съвестни хора за това?Навсякъде май знаят само за инжекцион и електронно запалване и микропроцесорно управление,макар че до колкото знам тези не подлежат на мното реглажи а на директна смяна на сензори.

-смених дистрибуторна капачка,палец,кондензатор,чукче и наковалня и свещи с нови.Направих по книжката реглаж на запалване но там не може точно да се разбере коя точно резка на картера да се съвподне с резката на шайбата на коляновия вал за да се достигнат тези 5 градуса изпреварване. Регулирах междината на чукчето на 0,4,а за вакуумрегулатора така и не намерих указание за реглаж.

-почистих карбуратора и всичките му жигльори и дупчици и смених мембрана на ускорителна помпа,гарнитура на капака и трите гарнитури при закрепване за смукателните колектори.Поплавъка имаше междина 12-13 мм от иглата и го регулирах на 10 мм,както е указано в книгата и долен ход на 13,5 мм.Регулирах сместа и оборотите на празен ход както е по книжката.РЕЗУЛТАТ:

-СПРЯ ДА ГАСНЕ ПРИ ОТНЕМАНЕ НА ГАЗТА ОТ ВИСОКИ ОБОРОТИ НО ЗАПОЧНА ТРУДНО ДА ПАЛИ И ЛЕСНО ДА ЗАДАВЯ;

-СМУКАЧА ЗАПОЧНА ДА ЗАДАВЯ ПРИ ПАЛЕНЕ И СЪВСЕМ ДА Е НЕИЗПОЛЗВАЕМ;

-СЛЕД ЗАГРЯВАНЕ СТАВА КАТО ЧАСОВНИК С ВИСОКИ ДИНАМИЧНИ КАЧЕСТВА И ЛЕСНО ПАЛЕНЕ ДОРИ БЕЗ ПОДАВАНЕ НА ГАЗ,НО СЛЕД ЗАГРЯВАНЕ.

Явно се нуждае от регулиране на карбуратор със замерване на газове и и обороти на празен ход и регулиране на момент на запалване и вакуумен регулатор със стробоскоп.Къде има читави стендове и хора за това.И да не искат майка си и баща си и леля си в добавка...!Благодаря за напътствията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези ще ти свършат работа... Не са свръхевтини , ама това е щото после ще спестиш пари благодарение на тяхната работа . Съветвам те да не се циганиш в конкретния случай ...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.Поплавъка имаше междина 12-13 мм от иглата и го регулирах на 10 мм,както е указано в книгата и долен ход на 13,5 мм.

 

Това са стойностите за стария карбуратор EDSR, който се слага до 84г. След това за новия карбуратор SEDR стойностите за регулиране на нивото са 12мм и 16мм съответно. Щом колата е с 5 скорости, трябва да е с новия карбуратор (освен ако някой не го е сменял). На новия болтовете за регулиране на оборотите на празен ход и сместа са един над друг в дясно, а на стария са от двете му страни - за оборотите е вляво, за сместа - вдясно. Ако е новия карбуратор, значи си вдигнал нивото в поплавъковата камера и може от това да се дави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе за реглаж на карбуратор можеш да отидеш при Сашо на Брегалница. Прави го кадърно - сваля карба почиства настройва. После качва и на газанализатор. Би трябвало да си доволен. Операцията отнема около половин час и я правят пред теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вакумен регулатор не се регулира. а и той няма нищо общо с паленето ти. от цялата работа си предобрил нещата, щом е почнала трудно да пали.

 

Направих по книжката реглаж на запалване но там не може точно да се разбере коя точно резка на картера да се съвподне с резката на шайбата на коляновия вал за да се достигнат тези 5 градуса изпреварване.
- Много точно се разбира, а това че ти не можеш си е твой проблем. Книжката е просто информация, но явно не можеш да интерпретираш правилно тази инфоромация. И за пореден път се чудя как ви хрумва да правите центровка без стробоскоп.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да работиш със стробоскоп трябва да знаеш кое и как дори да можеш да центроваш делкото в статичен режим- иначе не ти върши никаква работа освен да се кефиш на некой спомен от дискотеката :lol: Горе колегата пита коя резка на колко градуса отговаря- последната е ГМТ, следващите отдясно на ляво са през 5 градуса. Подкрепям мнението, че освен това трябва да знаеш как да я нацелиш, щото при неправилно боравене с делкото едва ли тока ще бъде точен.

 

И за пореден път се чудя как ви хрумва да правите центровка без стробоскоп.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На старата ми шкода имаше резки от 0 до 20 градуса. По-дълги през 5 и по-къси между тях. Т.е. през 2,5 градуса. Имаше и цифри 0, 10, 20. За да се види всичко това, естествено "района" трябва да е добре почистен.

 

Впрочем за да стигнеш до стробоскоп (ако нямаш такъв), съвсем нормално е да си направиш статична регулировка. Става за нула време и ти трябва само ключ за завъртане на коляновия вал. За сигнална лампа аз лично съм ползвал тази за осветяване на номера с нейните си кабели и клеми.

Между другото чувал съм, че някои икономисват и ключа - 4-та скорост и едно рамо на колата. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Княжево има сервиз Златен меркурий - казват бил най-добрия, аз ходих там за настройка на Веберите на пежото, но ако трябва да съм честен обаче не успяха да постигнат перфектен резултат на бензин, въпреки че вложиха много усилия - все пак става въпрос за спортни карбове с деликатен синхрон. Услугата струва между 30-40 лв. в зависимост от модела. Координати бул. Цар Борис III No 272, tel. 0885106547, www.merkury-bg.biz

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чертичките са от 0 до 40 градуса преди горна мъртва точка, дългите съответстват на 10, късите на 5 градуса.

Това е вярното :!:

По-горе писах наизуст. Явно отдавна не съм я правил тази операция :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искрено съм благодарен на txl и всички които ме посъветваха!Оказа се че стробоскопът не е върхът!!!Нямя да казвам къде но след стробоскоп и 25 лева колата вървеше мудно и пушеше.С пробна лампа ръчно регулирах на първата къса чертичка отдясно наляво-5 градуса както ме посъветва txl.И запя бога ми!Така че доброжелателни или злобни,съветите във форума са нещо добро.Опита,дори съвсем примитивен,е добре когато се споделя за да помогне.Спомням си преди време как ми се подиграваха когато споделих че съм "презаредил" кормилната кутия със спринцовка като съм пробол маншоните и съм шприцовал по малко трансмисионно масло.Сега получавам вече 4 благодарности за този "примитивен" опит.НА МАНШОНИТЕ НЕ ИМ СТАВА НИЩО,А ОТПАДА МЪЧИТЕЛНИЯ ДЕМОНТАЖ НА КУТИЯТА И РИсКА ДА СЕ СкЪСАТ СЪЩИТЕ МАНШОНИ.След тази моя "грешна" манипулация кормилното управление е леко и добре смазано.Така че не всеки непредписан от книгите опит е погрешен.Благодаря на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.