Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Въпрос към дизелистите на Октавия !


димон

Recommended Posts

Скоро сменях за пръв път масло на дизелов автомобил. О2 - 1,9 TDI.

След като си получих колата реших да проверя нивото на маслото ...след смяната, пред сервиза. Беше малко под максимума , което е добре , обаче цветът беше съвсем черен ...както и преди смяната. За смяна на масло Castrol TXT - 4л и маслен филтър в това число и труд ми бе взета сума от 163 лв. На въпроса ми защо е черно като катран ми бе отговорено , че дизеловия мотор отделя много сажди... :o

Въпроса ми към колегите каращи дизел е дали е нормално веднага маслото да става черно или поне след няколкостотин км.

И струва ли си да се съмнявам дали е сменяно маслото. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май не трябва. Аз сменях на Фабията и от както се придвижих от канала до гаража (около 200 метра) не беше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само докато я запалят и изкарат от сервиза е напълно достатъчно да стане черно маслото. Така е при дизелите. При бензините никога не става така черно дори и на 15К да е. Не се притеснявай. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Служебния ни Мерцедес Спринтер е на 14000 км и маслото му още не е почерняло.То си е червено по принцип,а сега е леко покафеняло.За дизел става дума !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста пъти е разисквана темата. Маслото трябва да почернява, ако е качествено (една от задачите му е да чисти). Скороста на почерняване зависи от типа двигател и горивото. Най-бързо почернява на дизела (нормално за 5км и е черно), след това бензин и накрая газ. Ако на някой, особено каращ на дизел, маслото не му почернява, да казва та да знаем какво да НЕ купуваме!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези дизелови двигатели е съвсем нормално маслото веднага да стане катранено черно. Castrol-TXT 505.01 е синтетично масло, имащо много добър миещ ефект. След наливането на новото масло двигателят се изфорсирва няколко пъти, при което е нормално полепнали сажди и остатъци от старото масло (тъй като колкото и да се източва, остава малко старо масло) да се разтворят в новото масло.

 

Преди години карах обикновен дизел (Opel Vectra 1.7D), на който сипвах минерално масло Castrol GTX3 Protec, което потъмняваше чак след няколкостотин километра.

 

Новите помпа-дюза мотори на VW и новите синтетични масла, обаче, са друга бира.

 

Мисля, че нито има причина да се притесняваш за състоянието на мотора си, нито от качеството на обслужването в Еуратек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се чудех защо е черно маслото след всяка смяна,но всички казват ,че е нормално,така че не се притеснявай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен почернява докъто се прибера от сервиза.

В началото /преди 4 години/си мислех, че причината за това са остатъци от старото масло, но след като попрочетох малко по-вечко по темата разбрах, че е напълно нормално да е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами защо някой не помоли да види като го сипват (пред очите му) и как веднага става черно и после да сподели тук пред всички та да знаем 100% ..?????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами защо някой не помоли да види като го сипват (пред очите му) и как веднага става черно и после да сподели тук пред всички та да знаем 100% ..?????

 

Ами...споделям ;) Лично присъствам на наливането на маслото и после го проверявам след като е работила на място колата за около 2-3 минути - черно си е, но доста мазничко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже темата е за маслата при дизелите ще използвам, за да не отварям нова. Колата е на 5970км. и на почти 6 месеца. Днес ходих да ми монтират зимните гуми и като запалих оттам да си тръгна лампата за маслото се ококоли на таблото. Миналата седмица го проверявах и беше на 1/3 между минимума и макса на пръчката, а оттогава не съм минал повече от 400км. Когато взех колата май месец маслото и беше над макса, защото човека който ми издаде колата го провери пред мен. Хубаво де, ама нямам път към София, а и немога да я карам така. Утре сутринта ще проверя маслото, че сега я карах и не става. В сервизната книжка пише QG1, и ми трябва масло Шел да долея. Цената му в Еуратек е 28лв. литъра. :o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нормално да ти светне толкова бързо. Има вариант от наклоняването датчика да се е излъгал. Между другото лампите за маслото са две - оранжева, което значи че трябва да долееш, но можеш да караш и червена - задължително гасиш! Коя ти светна на теб?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://i.data.bg/08/11/09/1237716_orig.jpg

http://i.data.bg/08/11/09/1237725_orig.jpg

Еми всъщност като дам на контакт другите светят червено, а тази за маслото жълто.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това е за доливане. Провери как е нивото преди да сипваш. Има вариант от накланянето при смяната на гумите датчика да е останал на сухо. Ако нивото ти е около средното си ОК. Ако е паднало доливай. Между другото казват, че до първа смяна е нормално да похарчва по малко, т.е. засега нищо притеснително.

 

Успех и да споделиш резултати :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този датчик е вързан за ключалката на предния капак. Ако отвориш капака, провериш маслото и според теб не е нужно да доливаш и затвориш капака, лампата ще изгасне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да така е. Проверих маслото и то е точно там дето започва минимума / в началото на зоната на мин. / Лампата наистина не светна после, а в сряда ще взема маслото и ще долея 0,5л. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди месец- два имах ходене на София и се отбих в Еуратек в Надежда да си взема едни стелки за колата. Тогава попитах и какво масло ми трябва евентуално за доливане, но не си взех. Момчето, което е на магазина там ми поиска сервизната книжка, за да погледне и ми каза, че ми трябва масло шел и цената му е 28лв. за литър. В сервизната книжка пише QG1 и досега не съм сменял масло. Вчера поръчах на един приятел като ходи на София да ми вземе 1 тубичка, от Еуратек и тази вечер ми го носи. Даже му бях дал и сервизната книжка. Това добре но му дали Кастрол и цената му е 43лв. за литър срещу 28 за шела. Даже и фактурата ми даде човека. На мен ми казаха преди това, че трябва Шел, а на него Кастрол. Може ли да долея това масло сега като съм го взел вече. Като му гледам цената трябва да е добро, ама а де. Е за това иде реч:

1242244_orig.jpg

1242248_orig.jpg

1242254_orig.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

QG1 е променлив сервизен интервал. Можеш да наливаш масло със спецификации VW 507 00 или VW 506 01(за двигатели без DPF). Аз не виждам проблем да ползваш кастрола за доливане :roll:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой би ли казал защо на първата смяна на 15К са ми сложили 5 В 40, а на втората смяна на 30К са сложили 5 В 30 ? И двата пъти е Шел. Сега след 700 км става на 45К колата и мисля да и сложа Кастрол, че шела го харчи, май не е много хубав. А и вече е извън гаранция и се чудя дали да ходя до ЕТ за смяната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е перфектно, ама ногу скъпу бе :evil: .

Добре поне, че е произведено в UK ;) .

С твоя човек не се ли разбрахте какво точно да ти вземе :roll: .

То е въпрос на едно "ало" дет се вика, при някакви промени...

Аз бих взел Шел(особено за доливане), както и ти вероятно, ама карай да върви...

Другото което се сещам, е че цената расте доста при такива малки разфасовки. Сигурно преди време си питал за цената при количество 5л.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.