Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Има ли смисъл от това Powerbox Chip


stivan_

Recommended Posts

На цифри е

Серийно: 77 kW 105 PS 250 NM

Увеличена мощност: 95 kW 129 PS 290 NM

 

Може би ще се усети,но не мисля, че разликата ще е голяма.

 

 

Поздрави

 

Разликата е ОГРОМНА, особено от нютоните - няма да си познаеш колата. Имам отстъпка там - ако се решиш, ще те водя ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 62
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    8

  • oemotorsport

    7

  • Цецо75

    5

  • BlackPearl

    4

Най-много писали в темата

Благодаря ти Ники, като реша ще ти дрънна едно телефонче.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

25 коня са си 25 коня smile068

зависи колко струва

 

Струва към 1,5К.

Но! Мотора на място си бачка по старому - мазане и т.н. си е ок. Спокойното каране не се модулира, което е доста приятно. Като я настъпиш, обаче, става страшно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Може ли някой да каже как става изключването на PowerBox-a. Питам за един приятел, който иска да пробва разликата на изключено и включено.

Дали само ако се дръпне куплунга ще е достатъчно за пробата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Може да се сложи, обаче според мен на стоков атмосферен мотор няма смисъл. Едва ли ще постигнеш голямо увеличение в мощноста, обаче разхода ще ти скочи. Не съм особено запознат, но това е моето мнение. Нека експертите да кажат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове. Не се подлъгвайте с тези powerbox. Всички боксове имат една цел. Да лъжат някоя част от системата. Нито могат да управляват сместа както трябва, нито турбото... ефекта спрямо качествен чип е меко казано смешен.

 

С бокс особено на кола с VNT турбо е голяма грешка. Целта на стандартен чип е не само да покачи мощността, а и да намали натрупването на нагари по турбото, да го пази от високи температури на газовете, както и от спайкване... тези неща с бокс няма как да се избегнат, та понякога дори и се влошават. И докато разберете, че това е така вече е станало късно.

 

Относо турбо атмосферките. На всяка такава добре написан ремап дава разлика колкото дърпа компресора на климатика например. 10 - 12 к.с. Както аз обичам да казвам... за атмосферки до 3.0 литра разликата е един климатик :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове. Не се подлъгвайте с тези powerbox.

...

Относо турбо атмосферките.

 

Ти някога качвал ли си се на кола с powerbox? Въпроса е риторичен, защото очевидно не си!

 

Второто просто не смятам да го коментирам smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повярвай ми. Премахнал съм много боксове. И сега аз да те питам. Ти като се качиш в кола с бокс какво точно разбираш и по какво съдиш за качеството в настройката на колата?

 

Сега ще обесня пак, защото явно не знаеш. Бокса, какъвто и да било той. Неговия принцип на работа е да интерполира сигналите от някои сензори и/или сигналите към соленоидите. Само това като прочетеш трябва да ти стане ясно, че не това е най-добрия начин начин да се модифицира един автомобил за повече мощност. Какво значи това да се кача на кола с бокс? Разбира се, че ще има промяна в мощността. Но в ЕКУ-то си има карти за управление на сместа, на аванса, на турбото, та дори и на температурата в камерата и на отработилите газове. Има и карти за корекции има и така наречените protection maps които пазят мотора от прегряване например. Бокса какво прави най-често? Ако приемем че монтираме бокс на комон райл. Обикновено скъпите боксове се включват към дебитомер, мап сензора или сензора на атмосферното налягане, датчика на райла, соленоида на ЕГР, соленоида на турбото и т.н. Настройва се да прави по-високо налягане в рейла, да лъже дебтомера, че влиза повече и по студен въздух. От там ЕКУ-то пуска повече нафта с по-високо налягане, евентуално ако е достатъчно добър бокса ще двигне и налягането на турбото обаче ЕКУ-то ще си мисли, че караш на същото налягане на турбото и на рейла както преди и че въздуха е наистина такъв. Следва мотора да работи с по-богата смес (най-често и критично богата) и да покачва температурата в горивната камера респективно и на мотора, да трупа нагар по лопатките на турбото, в смукателя и в маслото и от всичкото това нещо тези така наречени protection maps няма да действат като такива ако недай си боже има нужда от тях.

 

А кой ще настрои тайминга на предварителното впръскване, на същинското такова? При такива промени в работата на мотора в някои диапазони ще иска да се намали аванса, в други да се увеличи за да се контролира ЕГТ (и не само)? Или това не е важно?

 

При ремап на ЕКУ-то всички тези неща се вземат предвид и като се сметнат и настроят точно на диното всичко си излиза и се гарантира безопасността на мотора.

 

п.с. за "турбо атмосферката" - правописна грешка. докато съм го писал мисълта ми е била още по темата в горния ми абзац.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не казвам, че бокса е най-доброто, но изказвания от типа на

Пичове. Не се подлъгвайте с тези powerbox....

Са тънки номера за привличане на клиенти! Бокса си има предимства и недостатъци. Същото се отнася и за чипосването. В този контекст крайни изказвания като гороното са, меко казано, неуместни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам за цел да привличам когото и да било. :) Иначе като се замисля... не се сещам какви биха били предимствата на бокса. Ако погледнем технически на нещата... не виждам да има такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е егт(не го разчитам това съкращение), и с колко се качва температурата му при ремап?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е егт(не го разчитам това съкращение), и с колко се качва температурата му при ремап?

 

с 39,56 градуса :)

Иначе говорят за температурата на изгорелите газове, които влизат в охлюва.

 

По темата - на читавия бокс единственото му предимство пред читавия ремап е, че можеш да го махнеш от колата във всеки един момент. Толкова са му предимствата - недостатъците са повечко.

 

Като цяло бокса е приемлива алтернатива за ниското ниво на тунинг. Демек върху стоково желязо да се вдигнат едни 15-20% мощност с цената на яки пушилки... Щото всички боксове разчитат на повече гориво, но повечето не съумяват да докарат повече въздух.

 

Аз лично съм за ремапа. Освен всичко друго си има и допълнителни екстри - топло палене, ЕГР и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никого не се опитвам да плаша. Това е самата истина. При качествен ремап няма грам пушеци, няма и значително покачване на ЕГТ както с бокса. За мен бокса е пълен та*ак. На всичкото от горе и скъп.

 

40 градуса ми изглеждат множко? Или се шегуваш?

 

Шегува се колегата. Никой не може да каже колко се вдига. За това тези неща се измерват и/или се изчисляват ако е възможно и коригират. Ако не може и двете се прилагат други превантивни мерки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@oemotorsport, хората, които слагат скъп бокс вместо да ремапват основно го правят по една причина:

 

Имат името на Щтеинбауер срещу oemsport, Тони Келеша, RS MAD, Брезел, Сами и т.н.

 

Разбираемо е сиреч. Просто нямат доверие.

 

Въобще не става дума за техническите детайли нито за цената, защото е известно, че един марков бокс отива на цена по-висока от мапването. Говорим за доверие. Хората се притесняват, че един калпав мапер може да им счупи колите (което си е вярно) и затова предпочитат да се доверят на една фирма с немско име... Плюс е и успокоението, че ако не ги "кефи" винаги могат да изскубят кабела...

 

Мисълта ми е, че ни си струва да убеждаваш когото и да е. Ти си вадиш хляба с мапване и е нормално собствениците на боксове да виждат в постовете ти реклама, а не техническа дискусия. На мен самия подобни дискусии са ми интересни, особенно ако навлизат в детайли, защото така или иначе вие си криете хляба и всяко дръпване на пердето разкрива интересни детайли. Но масово хората искат просто като натиснат педала и да усетят някакво ускорение... и толкова. И затова подобни дискусии рядко са ползотворни в подобни форуми. Можеш да убедиш човек, който има желание и интерес да вникне в детайлите. Такива не са много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да повярвате, че в чужбина има много известни фирми занимаващи се с тунинг които правят абсолютни бози.

 

Аз не си правя реклама на моето, нито искам да убедя някой да дойде при мен. Просто искам да се разбере, че бокс-а не може да извади едва 50% от това което ще извади един мотор с ремап. И рисковете с бокс са много по-големи без значение дали бокса го е правил бай-ти сунг ченг от китай или някоя пияна шваба.

 

Моето послание, е че винаги е много по-добре да се направи качествен ремап от да се ползва бокс. Дори не толкова качествен ремап пак е по-добре от бокс, защото некачествения ремап би го направил човек който не разбира и не зна кое къде да пипа. А в ЕКУ-то има много лимитери и кофти мапер трудно може да направи настройка която да счупи мотора след като не пипне заводските лимитери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко ще извадиш с ремап от 1.9TDI, 90bhp? Информативно...

Зависи от кои е-дали е с малката турбинка или с 17-ката.Ако е със 17-ката и сменя само дюзите-140 коня ще искарам.До сега не съм виждал пауърбокс да може да промени примерно SBVL.Тоест нищо не става с налягането.

Просто 90-ката е доста лимитирана откъм дюзи.

 

smile126 не се и съмняваме в това което пишеш! Всички знаят, че това е сервиза за ВСЯКАКВИ ремонти а вече и за ТУНИНГ

 

Радвам се, че бързите Шкоди стават повече

 

Маджо,спокойно,знаем че те е страх от бързи дизели :D Колата на Ицето,е 90 коня и е с много малки дюзи.Дори и да пускам повече гориво по картите и лимитерите,дюзите нямат възможноста да го впръснат.Вдигнал съм налягането на помпата на 4волта,ако го вдигна повече,пръскат повече гориво,върви повече колата,но помпата ще забива грешка.Така ,че е направена оптимално според хардуера/основно дюзите ни спъват в случая,защото турбото е 17-ка-тоест голямо сравнително/,според който е около 120+ коня без пушеци.Понеже се прибирахме с 2 коли другата беше стокова фабия 101 коня,на Ицо колата направо я размава по баира.Там е мойто дино на баиря

 

Айде пак ми развали съня, Баш Майсторе!!! :mrgreen: :smt004 smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, то от 90 коньов мотор могат да се извадят и много повече. Виж бившата кола на donsun, която даже беше с уестгейт турбина, какви неща направиха от нея Сами и Тони. На практика на 90-ката слабостта идва от разпръсквачите. Но затова и тази кола е такъв рекьордьор по икономия. Ако е ALH това е колата с най-голям потенциал за засилване спрямо началните си параметри. Ръгаш едни по-широки разпръсквачи и както си е с 17ка турбина, ще хвръкне като самолет.

 

Знам, че си фен на бокса, ама си техничар човек и ако се замислиш, ще разбереш, че това е малко манджа с грозде. Не че няма ефект - има го, ама аз поне си го представям така:

 

Имаш една настроена система от ЕКУ, датчици, изпълнителни звена и мотора. Ти се намесваш някъде във връзките между отделните звена, разбъркваш хубаво информацията, лъжеш мозъка и постигаш някакъв ефект. Ама това не е най-правилния начин от техничарска гледна точка, нали? По правилната е да промениш мозъка така, че системата да си остане спрегната и информацията течаща по жицата да е достоверна.

 

Малко е като спортист който прави постижения не на мускули, а на база сбъркани рецептори от транквиланти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо,

 

Бокс сложих по една единствена причина - гранцията! А колко може да се изкара от тоя мотор - ами до 200 коня се мотаха из Ауди форума smile049 Е, мислил съм (и още го мисля де) да сменя дюзите и тогава ще има и ре-мап. До тогава ще си карам с бокса. Добър или лош всеки да се преценява. Мен ме устройва smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да въпроса с гаранцията винаги стои при мапването... Още една причина да не карам нова кола smile048

 

Или ще трябва да почна сам да и наливам маповете, само ще ходя да ми ги забърква аптекаря :)

 

Иначе ако смениш дюзите... ще ремапнеш... Сами ще те зариби за друга друга турбина... ще ремапнеш... ще усетиш че кулера не стига, ще ремапнеш... почнеш ли, няма спиране. smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.