Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ФЛАНЦИ ЗА ДЖАНТИ 17" на Октавиа Л&К?!?


unclejack

Recommended Posts

всички знаем че октавиата Л&К е страхотна ... ама на тези иначе красиви лети джанти, май едни фланци ще паснат супер, че за 17" джанти, малко са теснички нещо и седат много навътре в калника ...

та ви питам, колеги, ПОМОГНЕТЕ, удачно ли е ?

какъв е риска от разбиване на лагери и други такива проблеми, и какви фланци да сложа за да стане екстра?!?

мислех за 10-12мм отпред - 20мм отзад... само ме е страх да не се пре..бват гумите от триене по калниците ...

ще ви бъда много благодарен за съдействието и съветите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един съвет от мен - не я пипай. Страхотна е така. Сигурен съм, че няма да ти хареса като я видиш разкрачена.

Ако пък си го решил, бягай в "Маргел" - фланци там всякакви

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един съвет от мен - не я пипай. Страхотна е така. Сигурен съм, че няма да ти хареса като я видиш разкрачена.

Ако пък си го решил, бягай в "Маргел" - фланци там всякакви

 

мерси, и аз мисля че е страхотна ... даже май по си ми харесва отколкот бъдещият фейс лифт ...

ама мислех по натам евентуално да сложа някоя друга добавка отпред и отзад по броните ... и май тогава ще има нужда от малко разкрачване иначе няма да седи естестено ...

просто исках да знам дали все пак наистина има риск да се скапе нещо по окачването ;) ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

слагай мяма страшно-само да са 4-е еднакви :!: :!: :!: :!:

виж какво е ЕТ-то на изнасяне на оригиналните ти джанти и го коригирай спокойно на 38-36.Един милиметър флатец намалява ЕТ-то с 1 единица.Ако твойте са примерно 40 с 1см фланец,става ЕТ-30

по малкото ЕТ-изхвърля повече-пояснявам,че сигурно не знаеш като чета постовете ти ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

слагай мяма страшно-само да са 4-е еднакви :!: :!: :!: :!:

виж какво е ЕТ-то на изнасяне на оригиналните ти джанти и го коригирай спокойно на 38-36.Един милиметър флатец намалява ЕТ-то с 1 единица.Ако твойте са примерно 40 с 1см фланец,става ЕТ-30

по малкото ЕТ-изхвърля повече-пояснявам,че сигурно не знаеш като чета постовете ти ;)

 

Има ли ефект от цялата работа,или само се занимаваме с глупости?Питам те ,защото нещо и на мен ми се мотат подобни идей. :roll: А, и от наш доста запознат с материята колега знам ,че неминуемо води до намаляване живота на лагерите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

слагай мяма страшно-само да са 4-е еднакви :!: :!: :!: :!:

виж какво е ЕТ-то на изнасяне на оригиналните ти джанти и го коригирай спокойно на 38-36.Един милиметър флатец намалява ЕТ-то с 1 единица.Ако твойте са примерно 40 с 1см фланец,става ЕТ-30

по малкото ЕТ-изхвърля повече-пояснявам,че сигурно не знаеш като чета постовете ти ;)

 

къде да го видя колко е това ЕТ на джантите ми, имаше право като каза че не съм мн наясно, е ... човек се учи докато е жив! ;)

най добре би било да каже някой направо какви фланци да сложа ;) ...

така или иначе мисля да го правя чак напролет, като слагам пак летните гуменки! ... но фланците може и сега да си ги купя ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕТ-то може да го видиш в книжката на автомобила. Ако нямаш - ЕТ=35...38. Това е за 15" до 17" джанти с ширина 6 до 7 инча. Октавията носи и до 8х18", но там ЕТ=32.

ЕТ (offset) всъщност е разстоянието от осевата линия на гумата, до лицето на фланеца.

Не е желателно да се подлага каквото и да било и да сменяш офсета, изчисленията за натоварването на целия възел отиват на кино. Не си прави експерименти, ако не си решил да си скапваш колата. Това ти го казвам първо като машинен инженер, и второ като човек, който проектира джанти за много чужди фирми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕТ-то може да го видиш в книжката на автомобила. Ако нямаш - ЕТ=35...38. Това е за 15" до 17" джанти с ширина 6 до 7 инча. Октавията носи и до 8х18", но там ЕТ=32.

ЕТ (offset) всъщност е разстоянието от осевата линия на гумата, до лицето на фланеца.

Не е желателно да се подлага каквото и да било и да сменяш офсета, изчисленията за натоварването на целия възел отиват на кино. Не си прави експерименти, ако не си решил да си скапваш колата. Това ти го казвам първо като машинен инженер, и второ като човек, който проектира джанти за много чужди фирми.

 

МНОГО ТИ БЛАГОДАРЯ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен това, което писа "v-georgiev" да добавя, че при променяне на ET на предните джанти задължително трябва да се променят и някои ъгли на реглажа. Иначе става кофти за гумите при завой.

Малко са тези, които могат да преценят с колко и в коя посока...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво си се изказал като маш. инженер и проектант на джанти, но ако може и аз, без тези квалификации и образование да се "изходя" по темата, както казва един колега. Съгласен съм, натоварването на този възел ще се увеличи с монтирането на фланец. Но и ти се съгласи - не може той да е проектиран така, че заводските джанти да го натоварват максимално. Те може да го товарят оптимално, но не и максимално. От там следва, че е допустимо монтирането на фланец. Негативния резултат от това може да се изрази в малкото скъсяване живота на лагерите, но в предивд заложения в тях пробег не мисля, че е от значение дали ще изкарат (примерно) 200 000 км или 180 000 км.

 

Мога да дам пример със 120-ката. Предполагам си запознат (дори и бегло пак е достатъчно) с окачването й. Когато купувах за нея фланците имаше много хора, които твърдяха, че ще го скапя, че ще имам проблеми с лагери и полуоси. Но е факт, че до момента оплакване нямам. И трябва да отбележа - фланците ми са от онези тежките и са с дебелина 25мм. А сегашните, които се предлагат на пазара са далеч по-леки...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен това, което писа "v-georgiev" да добавя, че при променяне на ET на предните джанти задължително трябва да се променят и някои ъгли на реглажа. Иначе става кофти за гумите при завой.

Малко са тези, които могат да преценят с колко и в коя посока...

 

Е добре бре,а ако сложа др.джанти с по малко ет ,пак ли е кофти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоята кола е толкова лека, че колелата ти са най-тежката част от нея, грубо казано. И не теглото на фланеца е определящо.

Но тук става въпрос за 140 коня, все пак, и тежка машина.

Като обичаш да натоварваш до МАХ, би ли стоял под един кран, вдигнал 3 тона, при разрешени тон и половина, и да разачиташ на коефициента на сигурност???

Айде сега се изходи пак!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки знае, че при напълно завъртян волан, двете предни гуми са под различен ъгъл.

Вътрешната за завоя(по-малък радиус) е с по-голям ъгъл от външната(по-голям радиус).

Тези двата ъгъла са настроени на подходяща стойност от производителя.

При изнасяне на гумите навън, разликата между ъглите на двете гуми трябва да се увеличи

(вътрешната прави по-малък радиус, а външната по-голям - спрямо стандартните).

Съответно, при прибиране на гумите навътре, разликата между ъглите на двете гуми се намалява

(вътрешната прави по-голям радиус, а външната по-малък - спрямо стандартните).

Пропускането на корекция на ъглите води неминуемо до по-бързо износване на гумите.

Разбира се, това не е толкова фатално (дали :?: ), но трябва да се има предвид от тези, които не го знаят.

През зимата може и да изиграе лоша шега ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоята кола е толкова лека, че колелата ти са най-тежката част от нея, грубо казано. И не теглото на фланеца е определящо.

Но тук става въпрос за 140 коня, все пак, и тежка машина.

Като обичаш да натоварваш до МАХ, би ли стоял под един кран, вдигнал 3 тона, при разрешени тон и половина, и да разачиташ на коефициента на сигурност???

Айде сега се изходи пак!

Ами ще се изходя ... пак. Явно не си схванал шегата в израза, ама това не е от значение.

Смятам, че си прочел поста ми отгоре-отгоре. Защо ли? Защото в него само вметнах за теглото на фланеца, но ако го прочетеш още веднъж ще видиш, че съм наблегнал най-общо казано на "рамото", което се получава след монтаж на фланец. И дадох за пример 120-ка не заради теглото й, а заради по-крехката й конструкция, заради остарялата концепция на окачването й, като въпреки тези фактори тя се движи безпроблемно. Какво остава за един нов и съвременен автомобил?

 

Къде прочете, че обичам да товаря на макс? Споменах, че не може да няма аванс в допустимото натоварване, т.е. че има разлика в стойностите между оптимално и максимално натоварване. Но ти явно реши, че с поставяне на фланец отиваме на макс. натоварване. Би ли споделил как точно го изчисли?

Примера с крана е неуместен. Най-малкото защото не можеш да съпоставиш риск от смърт с риск от виене на лагер... Не вярвам да си срещал някъде из черните хроники, че някой се е пребил с нов автомобил заради поставен фланец, нали? Пък и друго - следвайки твоята логика, следва да заклеймим спортни филтри, малки волани, изпускателни системи - та нали всички те променят по един или друг начин някакви изчисления...

 

Съгласен съм, както и по-горе писах, че фланеца товари, т.е. ясно е, че има недостатък. Но не би било честно да не се погледне и на положителният му ефект - стабилност в завоите...

 

P.S.: Би ли споделил ти какъв опит имаш с фланци, което наистина би било интересно за темата или всичко при тебе са само изчисления?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох, четох, четох, та реших и аз да споделя моето компетентно мнение по въпроса...

Споделете какво е това фланец?! :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сложих на октата OZ Botticelli - CHRYSTAL TITANIUM 8Jx17 с ЕТ 48, за съжаление нямам снимки, а в момента вече е с железата, но ръбът на задната гума е на една линия с външния ръб на калобрана. С други думи са доста изнесени и колата има много агресивна стойка и отпред и отзад.

Относно живота на лагерите - има прекалено много други фактори, които му влияят, а и... евтина гъзария няма - един качествен фланец с TUV е около 100тина кинта, така че лагерите не са голям кахър, особено, ако не правиш повече от 20 - 30 хил. км. на година като повечето хора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох, четох, четох, та реших и аз да споделя моето компетентно мнение по въпроса...

Споделете какво е това фланец?! :roll:

 

Ето това е фланец - слага се зад джантата и я "изнася" с определено разстояние навън.

 

0555018001201808931.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ей стига глупости-лагера се скапва като избухаш дупка :!: става микро язвичка на местото съдето е била съчмата и след това постепенно тази язва нараства,и се нараняват и съчмите :!: или ако влезе вода-така че внимавайте с локвите

при по изнесена джанта навън от оста/КОЯТО НЕ Е В СРЕДАТА НА КОЛЕЛОТО КАТО ЦЯЛО,а е по навътре/в завой лагера се натоварва по малко/вътрешната черупка/.А лагера се натоварва мнооооого повече в завой,отколкото ако джантата е с 1,2см.навън

 

АКО Е ТОЛКОВА ВРЕДНО НЯМАШЕ ДА ПРАВЯТ ТУНИНГ ДЖАНТИТЕ С НАРОЧНО ПО МАЛКО ЕТ ПРИ ЕДНАКВА ШИРОЧИНА НА ДЖАНТАТА

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишле, няма да изпадам в излишни спорове. За мене нещата стоят по друг начин - ако не ти харесва колата как изглежда, купуваш си друга, а не правиш изменения. Моята Октавия ми харесва, и не бих променил нищо.

Само дето ми отказаха чистачките...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишле...

smile076

Или искаш да ме развеселиш или наистина четеш между редовете (буквите)...

 

Нещата не опират до това дали ти харесва автомобила като такъв или не. Но ако все пак ще отваряме тази скоба в темата - човек "пипа" кола, която му допада и за която има мерак. Ако карах кола, която не ми е на сърцето щях просто да я карам и да не й обръщам внимание. Промяна от подобен характер не е продиктувана от мисълта "за толкова ми стигнаха парите, сега ще я правя да изглежда като колата Х" по простата причина, че колата Х не се продава по магазините. Тя е индивидуална и се постига именно с това "пипане" - било то фланци, музика, генерация, чип... Човек, който има мерак да "прави нещо" по колата си ще го прави, стига тя да му се нрави, без значение дали е Шкода, Фиат, Мерцедес, Порше или Ферари. Във всеки автомобил има какво да се пипне, но това е по-скоро въпрос на лично усещане...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, и моята кола е с 17'' - 225/45/17 - и направих малко снимки. Според мен си е достатъчно изнесена гумата - и ако сложа фланец ще изглежда доста странно според мен - особено ако е 20мм. ЕТ 38 са моите а на Л&К ако не се лъжа са ЕТ40. Надали ще е огромна разликата между тези на Л&К и моите. Няма ли да стои много странно самата кола с такива изнесени гуми ????? Според мен фланци 20мм си идват множко, но всеки си има вкус де.

 

 

dsc00306am1.jpg

w800.png

 

dsc00307zk7.jpg

w800.png

 

dsc00309rw2.jpg

w600.png

 

dsc00308oh8.jpg

w800.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо слагате фланци а не си вземете по-широки джанти?Моите джанти леко изкачат от калниците-тоест горният ръб на калника е почти на една равнина с джантата.Въпреки това някои колеги смятат ,че 18по8 било твърде малка джанта за октавия :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо слагате фланци а не си вземете по-широки джанти?Моите джанти леко изкачат от калниците-тоест горният ръб на калника е почти на една равнина с джантата.Въпреки това някои колеги смятат ,че 18по8 било твърде малка джанта за октавия :mrgreen:

Съгласен съм, спор няма, че със смяна на джанти нещата ще бъдат в пъти по-добри, да не кажа и по-изпипани, но парите са други. И то не толкова в покупката на самите джанти, колкото в цената на гумите. За това фланеца се явява компромис, да речем временен :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда ,ама го има следният момент,че един инч разлика или половин инч на гума-12,5 мм запазват размера гуми-примерно 225 се кара и на 7,5 и на 8.А са горе долу и максимума,който се препоръчва.А да не говорим,че само с ЕТ променено от 38 на 50 го правите същото.Та инвестицията е в едни джанти-аз на фланците не съм и мнго почитател-но ако решите-залагайте на изпитани фирми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, и моята кола е с 17'' - 225/45/17 - и направих малко снимки. Според мен си е достатъчно изнесена гумата - и ако сложа фланец ще изглежда доста странно според мен - особено ако е 20мм. ЕТ 38 са моите а на Л&К ако не се лъжа са ЕТ40. Надали ще е огромна разликата между тези на Л&К и моите...

 

Привет.

 

Колега simichoil, първо да ти кажа, че колата ти изглежда супер с тези джанти... никакъв смисъл няма от фланци при теб...

 

Сега да ме прощава колегата Wolf, че му откраднах снимката, но с нейна помощ най-лесно ще видиш разликата между твоята джанта и оригиналната L&K

 

Самата снимка е в ето тази тема най-долу, а bega4kata съветва Wolf на следващата страница, ще друга джанта ще стои много по-добре, предвид направените подобрения от колегата Wolf... и аз подкрепям това мнение (и чакам Wolf да избухне скоро с някакви уникални джанти)

 

И за да не съм съвсем офъффъъъъ ще посъветвам колегата unclejack, пуснал тази тема, че едно леко изнасяне на джантите ще подобри визията съществено...

 

Ето я и снимката най-накрая :D

 

008088141-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.