Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

КАЛЪФ ЗА ПРЕДНИЦА НА ШКОДА ?!?


unclejack

Recommended Posts

...Най добре е с безцветно фолио правил съм го на 2 коли,изобщо не си личи и във всяка рекламна агенция могат да ти го сложат...

И какво му е "най-добрето" на това фолио? Да, от далече не се вижда, че си с такова. Ама като се приближиш до колата, да не говорим като я миеш - няма как да не го забележиш. Ама това, според мен, е най-малкото. Колкото и здраво да е фолиото, колкото и добре да е сложено след някоя и друга годинка ще започне да събира мръсотия по ръбовете. Но и това не е най-важното. Най-големият му страничен ефект е стареенето и износването на боята. Свали едно такова фолио след 2 години...

Според мен най-големия враг на предницата не е зимата, а лятото, когато всичко е сухо и камъчета и пясък хвърчат здраво, особено на извънградско. И вместо да се занимавам с каквито и да е обличания, вместо да треперя за боята, махнах с ръка и смятам, че през 2-3-4 години не е проблем да сваля бронята и да я пръсна, не е проблем да пръсна и предния капак. Същата операция би я направил всеки, който кара няколко години с фолио...

И друго, което пак е лично мнение - това обличане ми прилича на периода през 80-те години, когато беше модерно дистанционното на телевизора да се държи в найлонче за да не се цапа и захабява. Е, има и хора, които и сега така процедират :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Най добре е с безцветно фолио правил съм го на 2 коли,изобщо не си личи и във всяка рекламна агенция могат да ти го сложат...

И какво му е "най-добрето" на това фолио? Да, от далече не се вижда, че си с такова. Ама като се приближиш до колата, да не говорим като я миеш - няма как да не го забележиш. Ама това, според мен, е най-малкото. Колкото и здраво да е фолиото, колкото и добре да е сложено след някоя и друга годинка ще започне да събира мръсотия по ръбовете. Но и това не е най-важното. Най-големият му страничен ефект е стареенето и износването на боята. Свали едно такова фолио след 2 години...

Според мен най-големия враг на предницата не е зимата, а лятото, когато всичко е сухо и камъчета и пясък хвърчат здраво, особено на извънградско. И вместо да се занимавам с каквито и да е обличания, вместо да треперя за боята, махнах с ръка и смятам, че през 2-3-4 години не е проблем да сваля бронята и да я пръсна, не е проблем да пръсна и предния капак. Същата операция би я направил всеки, който кара няколко години с фолио...

И друго, което пак е лично мнение - това обличане ми прилича на периода през 80-те години, когато беше модерно дистанционното на телевизора да се държи в найлонче за да не се цапа и захабява. Е, има и хора, които и сега така процедират :)

само за зимата говорим-3,4 месеца когато има сняг-няма за винаги да я облепваш.Аз не си облепвам личния автомобил.Колегите искат калъфи и тем подобни защити и аз само предлагам.Калъфа е по грозно от фолио

то на 120-ката къде да слагаш фолио :roll: :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Webasto отдавна са го измислили. А пък ако можеш само да си представиш колко мръсотия и луга се събира под кожуха зимата...

Сещаш ли се тази сол колко пъти се затопля и охлажда? И как влияе на лака така получилия се разтвор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bega4kata, както вече писах, според мен пораженията по лаковото покритие са най-големи не през зимата, а през лятото. Пясъка през зимата е лесен за избягване - просто не се кара близо зад предния. Мокър пясък трудно хвърчи надалеч. Но пък лятото, когато всичко е сухо и пътищата са пълни с камъчета - ей от това трябва да се пази човек.

Не го задавам конкретно въпроса към теб, а към колегата, пуснал темата - хубаво, опитваш се да запазиш предницата през зимата. А замислял ли си се, че при разминаване вероятността от поражение на лаковото покритие по страните на автомобила е далеч по-вероятно?

 

Не съм визирал 120-ката :D При нея хубавото е, че отпред е отсечена и камъчетата не се поемат толкова от предния капак, колкото от решетката. Нея съм я пръснал прахово, покритие оказало се достатъчно здраво - за 3г. имам само две малки точици по нея ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Webasto отдавна са го измислили. А пък ако можеш само да си представиш колко мръсотия и луга се събира под кожуха зимата...

Сещаш ли се тази сол колко пъти се затопля и охлажда? И как влияе на лака така получилия се разтвор?

Наистина Webasto е истината!А колега unclejack,нямаше ли опция при поръчката на колата да си поръчаш и фабрична печка?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А каква ли е цената на едно такова чудо :roll: (Webasto)!?
Ами обади се на фирмата и питай!Мисля,че като за средно голяма кола е около 2500лв.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей сега звънях- термо топ С с монтажа е около 2543 лева с ДДС. С часовник с три времена за настройка. Дистанционното е 900 лева.Аз тъкмо се бях наточил ама Руми спи в гараж и малко поразмислям вече.Пък и стои въпроса с гаранцията на колата...

П.С. Ако колата е с климатик е по-евтино,климатроника оскъпявал с около 200 лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle-прав си,лятото също не е по мално вероятно да получиш камъче,аз даже вече боядисвах веднъж заради това.

Благодаря за бързата реакция за Ванката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмнявам се от подобни усилия да има съществена полза. Откакто започнеш да слугуваш на тон или два желязо, а не то на теб трябва да се замислиш. Няма значение какво си вложил. Такива калъфи не съм виждал от поне 20 г. и тяхното предназначение е да служат на коли със скапани или без термостати. Т.е. измислено е първобитно колкото си щеш. Но много лесно може да прегрееш мотора с това и едното ти око все трябва да се цели в температурата. Как пък не. За фолиото дето да обличаш капака- котка в чувал. Може да довършиш капака с гниене и по-бързо отколкото да е без него.

 

ПС. Сложи един вестник отпред на решетката и ще видиш какъв е ефекта от кожения калъф. Но докато вестника е там не си отделяй окото от термометъра е моя съвет. :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет.

 

Доколкото разбрах колегата, пуснал темата имаше два проблема - камъчетата по капака и студеното купе и бавното му загряване при -10 градуса навън.

 

За кожения кожух колегите изказаха доста мнения. Аз нямам какво да добавя.

 

Сега за студеното купе - първата помощ както спомена и един друг колега си е готината екстра с подгряването на седалките...

 

Втората помощ - спомнете си каква хубава екстра имат нашите октавии - реотаните във въздуховодите... и как затоплят приятно въздуха далеч преди двигателя да загрее достатъчно... не мога да открия темата, в която се разискваше тази екстра, но миналата зима доста пъти я използвах...

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... това да не е ДЖОГАН та да слагаш калъф :mrgreen: .... свиркай си и не се вживявай... ако я запазиш отпред някой ще те одере на паркинга и пак ще те е яд.... караш 3-4 години и после взимаш нова кола и не ти пука...

 

 

м.д. моята вече начукана отпред въпреки, че е карана само през лятото...е и какво да взема да се обеся ли... пък и автобояджиите трябва да живеят от нещо... :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да се изсе*а по темата (поне по половината от нея): ако на някой толкова му пречи студената кола през зимата - да звънне - срещу около 700 лв. го оборудвам с дистанционно (GSM) запалване от телефона и за около 10-ина минути (парното предварително вечерта е оставено на MAX) е готов. Пък лятото може да обръща на климатик и приятно позапържен от плажа да се пъхне в хладното си возило :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даа само аз не съм казал нищо по темата, но следвайки типично българската логика "НА ВСЯКА МАНДЖА МЕРУДИЯ" ето ме и мен...

 

Аз обичам да гледам на живота по-философски. Обичам си колата, но я обичам до момента в който не започне да ми става едва ли не "цел в живота". Това е сигнал че е време човек да се поспре.

Спонмям си като малък подобни калъфи имаше само на най-старите автобуси "чавдар", и на военните УАЗ-ки. И в двата случая става въпроз за недодялани машини. Сега техниката е напреднала достатъчно, че автомобила да може да се саморегулира независимо от температурните условия наоколо.

Имах щаститето да следвам малко в Австрия и северната част на Германия, а оттам пътувах на екскурзия до Норвегия и Швеция, където зимата е преобладаващия сезон и НИКЪДЕ ама НИКЪДЕЕЕЕ не видях кола с подобни "Побългарявания" .

освен това се сещам за една интересна философска реплика от един филм, а именно: "Има хора които притежават дадени вещи, но има и хора, които са собственост на техните вещи, т.е вещите притежават хората."

 

И затова съм си казал, части за колите има, само части за хората няма. Така че ако вземе една кола да ми запълва цялото свободно време, и да ми изпразва целият портфейл, то Е**Л съм и М****А. Ще си изкарам старото Балканче от мазето или ще си ходя пеш.

Аз съм преди всичко свободен човек, и никога няма да робувам на един тон ламарина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

filipkarolev-колега ,има и такива хора ,който поставят колите си на едно по-горно ниво на внимание,харесва им да си ги глезят,да им купуват разни работи,това им доставя радост и удовлетворение.Те също са си ги купили да им вършат работа.Това не е слугуване а хоби,не ги вини.Признавам си и аз съм от тях :| smile191

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се ако съм се изказал малко по-крайно, защото и аз пък си имам друга краста - до тук съм изсипал над 800 лева за звук в колата, но определено разходите ми относно фабийката са ми да я поддържам в перфектно състояние, но без нищо излишно. Образно казано "храня я с луканка, но не и купувам черен хайвер",

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се ако съм се изказал малко по-крайно, защото и аз пък си имам друга краста - до тук съм изсипал над 800 лева за звук в колата, но определено разходите ми относно фабийката са ми да я поддържам в перфектно състояние, но без нищо излишно. Образно казано "храня я с луканка, но не и купувам черен хайвер",
smile159
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,не се занимавайте с глупости- съвет от мен ! Вийдал съм какво представлява ML на пролетта сле употребата на такъв калъф !!! Определено е грозна история,както колегите са писали,поята под него... е събирала 6 месеца всякакви гадости,но това не е всичко ! Опитайте се да си представите какво беше по ъглите на предницата ( броня,капак,калници ) Тая гадост ( калъфа де ) се мести от вибрациите и на всякъде по ъглите боята липсваше и беше протъркано до метал. По - добре няколко точици евентуално,отколкото д пребоядисвам цялата предница. Мое мнение smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.