Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Всесезонна гума?


kalin72

Recommended Posts

Може би всесезонни за северните страни. Карам такива за зимни от по-стария модел WR- мноо яки гуми. Също M+S +всички времена. Последната зима не се държаха много добре на лед ама щото са на години вече. То пък и на лед ко искам аз не знам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм против всесезонните гуми.

На предишната кола бях с всесезонни гуми на Континентал с р-р 185/60 Р14. Резултатът, дори с четири чисто нови гуми, монтирани месец преди 8.12 едва съм стоял на пътя, при/по-време на/веднага след снеговалеж. Ако при сняг влезете в непочистена улица, най-вероятно е да затънете. Разстоянието между грайферите е прекалено малко и веднага се запълва със сняг. Случвало ми се е да не мога да изкача еднометрова рампа с денивелация от порядъка на 10 сантиметра. Ако искате да карате спокойно през зимата, сложете си зимни гуми. Това M+S вече нищо не значи. Трябва да има снежинка в контур на планина. За разлика от летните, зимните трябва да са много тесни, за да може тежеста на колата да се разпределя на по-малка площ и да компресира снега и създава добър контакт. Много широката гума действа като снегоходка и колата стои на снега подобно на аквапланинг през лятото в локва с висока скорост. А и всесезонните гуми свършват поне 2 пъти по бързо от само летни или само зимни. Но ако карате основно в ниското, няма задържаща се снежна покривка и не се качвате по планинските курорти и всесезонната гума е вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази WR G2 си е зимна гума, поне за България.

На Джетата 8 години съм карал само с гуми Nokian (NRT, NRT2 и NRH - летни за Финландия, всесезонни за България :lol: ), много са добри.

Hakkapeliitta са може би най-добрите зимни гуми, но не знам защо не участват в класациите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Hakkapeliitta"?!Какво е тва чудо?За първи път го чувам?

 

Модел зимна гума на Nokian.

 

Иначе, историческото му значение е фински боец от леката кавалерия, но това не е по темата. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хакапелита е вариант "тежка зима", WR e вариант "лека зима" бих казал. ID A, на сняг 4 годишна WR с около 6-7 мм грайфер в планински условия гази снега като всъдеход, без значение колко е дълбок. Стига да не потрошиш броните или гърнетата в некой коловоз. М+S означава кал и сняг.

 

П.С. Що се отнася до здравина на каркаса, един случка от мен. Модел NRe -летни, скорост 120, нощ, умора, трап колкото предния капак на колата. Тряс- тряс! Спирам, ритам я, ослушвам се дали не пуща въздух - гръгвам бавно, така 5-10 мин, после нормално минах около 200 км. След неколко дни гледам- гумата изметната, джантата крива. Споменах майките на всичко що е управа на пътища и управа на държава, изправих джантата и ... гумата си застана на мястото както си беше преди удара. В момента гумата се търкаля без забележки. :) За коя друга марка може да се напише това ? Излизали са ми балони и на Гудиър без кой знае к-ви удари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая тема за гумите май сме я дъвкали доста пъти :)

Тази зима и аз ще съм с Клебер Кристал еди какво си, за каквито каза колегата преди мене.Според мен гумата е от страшно голямо значение за сигурността и добрата возия при колата и не трябва да се пестят пари за гуми и спирачки НИКОГА!

Всесезонни гуми няма!Това много пъти сме го дискутирали, има такива гуми, които да държат на киша и мокро, но не и на сняг!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всесезонни гуми няма!

Тогава световните производители произвеждат някакви фалшиви гуми :)

Карал съм и със строго зимни, и с всесезонни гуми. И мисля точно така, както е написано в статията, дето я пуснах тук. Просто се замислете дали не ви се набива в акъла това, което се набива в акъла на американците - да сменят маслото на 3000 мили :) И защо го правят това :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всесезонната гума, както може да прочетете навсякъде, където се говори за тези гуми, е ОК за нормално градско и междуградско каране, без нонстоп екстремни ситуации. Затова и във Ф1, в ралитата има два-три типа гуми.

Лично аз карам 3 години едни гуми, след това купувам нови. Макар че ето какво казват Мишлен...:

http://www.michelin.co.uk/michelinuk/en ... 71408.html

 

The life expectancy of tyres is impossible to predict. Tyres are made from many different materials and types of rubber which are blended differently depending on the designed use of the tyre. There are many effects that will affect the life of the tyre such as temperature, maintenance, conditions of storage and use, load, speed, pressure as well as driving style. These will have a great effect on the legth of service life you can expect from your tyres.

 

This is why we ask you to pay particular attention to the exterior condition of your tyres, to the regular checking of pressure and to look for anything abnormal in the way that your vehicle drives such as increased vibration, noise or 'pulling' of the vehicle to one side or the other. These effects could reveal the need to replace your tyres.

 

The most important of these regular inspections is checking your tyre pressures. It is recommended that all your tyres, including the spare, trailer tyres, caravans and motorhomes, are inspected by a tyre professional regularly to ensure that they achieve their maximum service life.

 

After 5 years or more in service, your tyres should be throughly inspected at least once per year and iIf the need arises follow the recommendations of the vehicle manufacturer in regards of replacing the original equipment tyres.

 

As a precaution, if your tyres have not been replaced after 10 years of service life from the date of manufacture*, it is recommended that you replace your tyres with new ones if the tyres have not already reached their legal limit of wear.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Hakkapeliitta"?!Какво е тва чудо?За първи път го чувам?

 

Модел зимна гума на Nokian.

 

Иначе, историческото му значение е фински боец от леката кавалерия, но това не е по темата. :mrgreen:

Te тези,таковата... не правиха ли GиЕсЕм-и? :mrgreen:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То е логично, че ако гумата няма нужния грайфер, да бъде сменена дори и да няма и една година :)

И кой говори за невъзможност за спиране :) С една зимна гума на сухо и топло време ми е интересно как ще спреш добре :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И кой говори за невъзможност за спиране :)

Жокер: тва е пример зза екстремните ситуации за които говориш. Като стане топличко, обикновено слагам летните гуми и тогава ела да видиш как спират.

 

Обаче на мен ми е интересно да ми обясниш как става това чудо 'всесезонните' гуми да спират добре като летните на сухо и мокро когато е горещо и едновременно с това добре като зимните на сняг или киша или сухо когато е студено?

Нови технологии? Силикон? Други материали, композити? Де да знам, то си пише в мрежата :)

Инак описанато от теб не е постоянна екстремна ситуация, за което говорих аз-Ф1, рали, разни пътни юнаци -тръгни,спри, газ, спирачки и подобни :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е на всеки, че всесезонните гуми са компромис - никога не достигат параметрите на зимните при студ, нито на летните при жега.

Но пък са много удобни точно на хора, които карат навсякъде по всяко време.

Имам колега, който гази сняг по планините през Юни и Септември, а през зимата когато в София е мъгла и -5 C, горе в планините кара при температури +15 C.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но пък са много удобни точно на хора, които карат навсякъде по всяко време

Браво, това се опитвах да кажа :) За ежедневно нормално каране са екстра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То хубаво да се спестява ама да караш всесезонки е ако можеш да си позволиш през зимата като се заледят пътищата да не караш колата. Или да трепериш да не се хлъзне на някой наклон или коловоз. Иначе спор няма затова, че вместо 8 имаш 4 гуми. Тука при нас много хора карат всесезонки но терена е равнинен и зимата не е особено тежка. Ако трябва обаче да се пътува с всесезонки по пресечен терен- бих се отказал. А ако се налага ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

братовчеда кара с такива те са супер за зимата доста са твърди за лятото

не са меки през лятото и твърди през зимата все са си твърди

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо ми избяга нишката в това изказване, изплъзна ми се идеята кога и кое е меко или твърдо и защо, а най-лошото е че в главата ми изникнаха някои цинични асоциации :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, в мрежата много работи пише, включително и откровените глупости, че такова животно като всесезонни гуми нямало :) Е, има, и е добре да се прегледат сайтовете на някои от водещите производители на гуми :)

С което не казвам, че е по-добре зимата и лятото с едни гуми, не и на всяка цена. Казвам, че такива гуми съществуват, казвам, че са добър компромис, ако не си "екстремист" в карането, и затова и посочих статията по-горе :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С една зимна гума на сухо и топло време ми е интересно как ще спреш добре :)

о, спира се и още как - миналоот лято си го изкарах със зимните - вЕрвай ми, по-добре от летните миналото лято спираха- за тригодишни зимни говорим, 5-6мм останал глайфер в края на лятото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И кой говори за невъзможност за спиране :)

Жокер: тва е пример зза екстремните ситуации за които говориш. Като стане топличко, обикновено слагам летните гуми и тогава ела да видиш как спират.

 

Обаче на мен ми е интересно да ми обясниш как става това чудо 'всесезонните' гуми да спират добре като летните на сухо и мокро когато е горещо и едновременно с това добре като зимните на сняг или киша или сухо когато е студено?

Нови технологии? Силикон? Други материали, композити? Де да знам, то си пише в мрежата :)

Инак описанато от теб не е постоянна екстремна ситуация, за което говорих аз-Ф1, рали, разни пътни юнаци -тръгни,спри, газ, спирачки и подобни :)

 

То в мрежата много работи пише.

 

Аз ти давам единичен пример за екстремна ситуацията в който няма такава всесезонна гума която да бие добрата зимна или добрата лятна гума. Ако за тебе навременното спиране не е важно, това е друга тема. Но ако въпроса е да се спестява, както е писал и колегата по-горе, гумите са единствения контакт на автомобила с пътя и тук, поне за мен, място за компромиси няма. А световната конспирация колко са добри всесезонните гуми и как ни промиват мозъците да си купуваме отделни летни и зимни гуми отказвам да коментирам повече.

 

Поздрави.

 

@ФИлия - стига с тез екстремни ситуаций де! Ти да не се уповаваш на 50-100 сантима разлика в спирачния път при екстремни условия?!?!?!?! А изказването ти за Ф1 е не на място! Натоварването, което е там, моята и твоята коли ще го видят, ама друг път! Мойте изводи за всесезонните гуми - има ги и са подходящи, до колкото условията го позволяват! В момента карам всесезонни, в температурни граници от 40 до -30, на СУХ и ИЗЧИСТЕН път! За в БГ си имам летни и зимни - няма как да стигна до планините без проблем с взесезонните ;) Твърдо съм за специфични гуми според сезоните, но след като имам предоставен доста добър компромис - не виждам, защо да не се възползвам - определено не вреди.

 

Ето един интересен линк, от миналогодишното обсъждане на този тип гуми! >>> http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=5932

Има и извадки от списания, интересни линкове! Kакто и доста епитети, за което отново се извинявам на "ammcfc" - срещата за по бира си е в сила, нали ;)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сам си казал колега че са компромис, може и да е добър компромис, но аз компромиси точно с гумите не правя. Никога не съм отричал че съществуват всесезонни гуми, но е факт че сериозно отсъпват по качества на сезонните такива, особено на летните (стравка ADAC, ето тук клип4ето с чичкото). Също не съм съгласен и с това че разликата в спирачния път е сантиметри особено лятно време. И това с чистия път зимно време, там поне където аз карам в момента го няма, ако някой да твърди че само в Бг. зимата ни изненадва.

 

Като погледнем характеристиките на добрите зимните гуми от разните таблички в списания и тем подобни, впечатление прави че дори и те не се държат еднакво добре на сняг, лед, сухо, мокро време стабилност в завой и много други параметри. Идеята ми е че дори и типично зимни, добрите модели си имат слабости на различни терени, а какво остава за всесезонната такава която трябва да е добра за вси4ко това на куп и на +40 и на -15?

 

Не говоря за екстремни натоварвания като във Ф1, но едно кораво набиване на спирачките по аутобаните в Германия при скорости над 150 км/ч не бих нарекъл несериозно. Та в такива случаи и сантиметри може да са фатални. Някои ще кажат ама аз карам внимателно, аз не карам бързо и т.н. Но съгласи се, че колкото и внимателно да караш, ситуацията е малко като при секса: ти може и да си внимателен, ама другите като не внимават... А джигити по тоя свят бол.

 

Поздрави.

 

Има доста всесезонни гуми, които в табличките от първата страница на линка в моето мнение по-горе, показват много добри резултати! Там, където аз карам, въпреки голямата амплитуда в темепературите - нямам никакъв проблем, защото зимата се чисти до сухо! Ако има сняг на пътя - пак се кара, но разбира се, че не е като със зимна гума. И въпреки това, колата ми, която е с прилично количество коне и със задно предаване се кара без никакъв проблем! Даже тези с по над 400 коня вървят с такива гуми... Относно спирането на сухо в топличко време - определено държат доста добре - може да го каже и приятелката ми. Преди седмица, за 10 дни си направих една екскурзийка и отметнах 5К в какво ли не време + няколко екстремни спирания в проливен дъжд, както ти си написал от 150 до 0... Ами доволен съм от всезезонната гума - избегнах верижна катастрофа в единия от случайте! Просто искам да кажа, че всесезонните гуми не са добри, колко летни/зимни, но определено в днешно време с новите технологий са много добра алтернатива! В Бг няма място за компромис и карам с 8 гуми и 2 комплекта джанти, но тук - никога не бих си взел строго сезонни гуми, освен ако не искам оф-роуд - просто няма смисъл! За три години хабя един чифт гуми, а в Бг освен, че са по-скъпи, трябва да се бръкна за 2 чифта...

А и не разчитам само на гумите, въпреки че те са контакта с пътя. Аз ако съм некадърен или неразумен - гумите няма да ме спасят! За това и ми е малко смешно, като почне да става дума за спирачния път и това, че на едната гума е с 2 метра повече и видиш ли - стахотно зло е това! А говорим за последните 2 метра, където скороста вече е близка до 5км/ч, ма хората са много впечатлени и постоянно за т'ва говорят ;) За това споменах в горния пост, че ако се уповаваме на тези метър-два...ми по-добре да не сядаме зад волана!

А за джигитите...то е ясно! Каквито и гуми да имаш - ултра перформънс да са - се тая, като те изцепи някой...

Поздрави и да не ви срещат джигити!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да разбера за какво точно се спори тука? При меката зима която е във Варна например изобщо не ви трябва нищо по различно от "някаква" гума с хубав грайфер. Аз миналата година като си карах Лагуната, ноември месец сложих чисто нови летни гуми на BF Goodrich и комплект вериги (за всеки случай) и макар че пътувах и доста извън Варна никога не съм имал проблем, дори и на сняг. Естествено със Зимни гуми автомобила е по "проходим", но според мен на нормално разчистен път със съобразена скорост няма проблеми. Естествено с летни гуми не можеш да ринеш един метър сняг на пътя ама какво сме виновни че ни е такава държавата. Миналата зима почни нямам случай ABS-а да ми се е включвал. Тази зима ще си сложа зимни, щото Шкодата няма ABS и като цяло е по лек автомобил, но не мисля да скачам на кой знае какви марки - нещо като Дебика или Тигър си мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писа nik84 спорът е излишен. Всеки един вид гуми си има приложение и място под слънцето. Ако разчитаме на добрата гума да ни спасява - по добре да не сядаме зад кормилото.

Моят инструктор навремето беше казал - не е добър шофьор този, който се справя добре с критичните ситуации, а този който успява да не попада в тях.

Впрочем в момента съм с летни и зимни гуми не защото много го искам, а защото колата дойде с летен Матадор. За тях във форума надделява мнението, че не са добри гуми. Предстоеше ми зима в планината и по тази причина имам и зимни гуми.

Старата Шкода 120Л съм я карал само със всесезонки, във всякакви условия - дъжд, кал, сняг, лед. Никакви проблеми. Един единствен път съм и слагал вериги, защото ме накараха (КАТ - на разклона за Пампорово). Свалих веригите след 1 км. Не е буксувала, не е поднасяла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много хора смятат, че всесезонната гума е от типа "лятото си пердаша здраво, зимата газя снега". Да, ама не, поне според мен. Карал съм навремето с такива гуми (ех, тези финанси). Извода, който лично аз, на базата на моя си опит, направих е - всесезонната гума е удачен вариант за зимно шофиране само при условие, че няма сняг. Т.е. за мен тези гуми са направени за страни, където само температурите се понижават. Ни повече, ни по-малко. Сега, ако някой каже "ама аз съм се качвал до еди къде си с всесезонки", аз ще му повярвам, защото освен гума е нужно и да имаш умение при управлението на автомобила. Но ще сложа едно голямо АКО - ако беше изпаднал в критична ситуация, ако беше допуснал малка грешка при управлението на автомобила, ако трябваше да се избегне насрещен самоубиец...? Не е гаранция, че зимната гума би извадила водача от някоя подобна ситуация, но едно е сигурно - вероятността да го направи е много по-голяма.

Относно сух асфалт + температура 10-12 градуса. Ясно е, че на зимната гума няма да й е добре. Ясно е, че поведението й ще е вложешно в сравнение с всесезонната иили лятната гума. Но точно в такива моменти е нужно правилно да се преценява ситуацията, да се съобразява шофьора с гумата и пътната обстановка. Защото универсална гума няма, а и надали някой като се покачат температурите за ден-два през зимния сезон бяга да слага летните гуми...

Също така не съм сгласен с горното мнение за кишата. Зимната гума освен различен материал, има и различна шарка, по-висок протектор и т.н. При киша каналите на всесезонката се запушват много бързо (кишата не е вода...) и се получава все едно се кара с галошки. При снега ефекта е още по-осезаем, ама да не задълбавам и на там :D

Не съм съгласен и с твърдението на мнозина "аз не излизам извън града - нямам нужда от зимна гума". Убеден съм, че мнозина са си патили от тази мисъл... Дори 2 метра по-къс спирачен път, 1 метър по-малко поднасяне могат да спестят доста главоболия, не дай Боже нещо по-сериозно...

А цена/пробег на гумите е излишно да се коментира. Излиза едно и също дали ще караш с всесезонки или с летни и зимни. Всичко е само въпрос на първоначално изваждане, което за съжаление понякога е решаващ фактор. Но мнозина, които имат парите, се заблуждават, че излиза по-евтино с един комплект гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.