Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Два въпроса относно Octavia Tour


gelsyn

Recommended Posts

Здравейте!

Това ми е първия пост в този форум и се извинявам предварително, ако не съм го сложил, където му е мястото.

 

Първият въпрос ми е: от коя година е фейслифта на Шкода Октавия 1 (Тур)?

 

Вторият въпрос: надявам се в най-скоро време да си станем колеги т.е. да си закупя втора ръка Октавия Тур, но не знам какво да огледам като я купувам? Имаше някъде тема по този въпрос, но аз искам просто няколко съвета. Едни познат ми каза, че съединителя се скапвал над 150 000 км - вярно ли е? Има ли 'ахилесова пета', на която да обърна внимание?

 

п.п. значи, искам да заявя най-официално, че съм убеден - моята кола е Октавия от всякаква гледна точка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какъв двигател :?:

Колебая се основно между тези три (хечбек) варианта:

 

- 1,6 MPI / 102 к.с.

- 1,8 TurboMPI 20V / 150 к.с.

- 1,9 TDI-PD / 101 к.с.

 

Разбира се предпочитам дизеловият мотор, но са доса по-скъпи. Читавите бройки са около 10 000лв., а 1600 кубика има и за 7000лв. Тези 1,8 двигател са само 2-3 бройки в цялото мобиле.бг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фейслифтът на Skoda Octavia 1 (1U) излиза на пазара 9/10.2000г. А го кръщават TOUR веднага с появата на Skoda Octavia 2 (1Z) през 2005г., за да ги различават по лесно...

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Това ми е първия пост в този форум и се извинявам предварително, ако не съм го сложил, където му е мястото.

 

Първият въпрос ми е: от коя година е фейслифта на Шкода Октавия 1 (Тур)?

 

Вторият въпрос: надявам се в най-скоро време да си станем колеги т.е. да си закупя втора ръка Октавия Тур, но не знам какво да огледам като я купувам? Имаше някъде тема по този въпрос, но аз искам просто няколко съвета. Едни познат ми каза, че съединителя се скапвал над 150 000 км - вярно ли е? Има ли 'ахилесова пета', на която да обърна внимание?

 

п.п. значи, искам да заявя най-официално, че съм убеден - моята кола е Октавия от всякаква гледна точка!

 

Поста ти е на правилното място :)

 

Face-lift-а е от 2000та година, но старите май са си се продавали и до по-късно.

 

За съединителя - според зависи. В крайна сметка това си е консуматив и трябва да ти е последното нещо от което се притесняваш.

 

И, както ти е писал колегата, какъв е двигателя?

 

Поздрави и успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за бързите отговори!

 

Поразгледах в чичо Гугъл малко снимков материал, относно 'открийте 7-те разлики' между нормалния и фейслифтнатия Тур и дет' се вика малко ми е трудно да ги разпознавам. Все пак сега прохождам в тази насока, обаче ми направи силно впечатление фейслифта на Октавия 2, който излезна този месец - много са добри тия чехи, ей!

 

Моторът който търся най-напред е 1.9 / 2.0 TDI (101 к.с.), след него са 1,6 MPI (102 к.с.) и 1,8 MPI (150 к.с.). Засега съм с около 8 бонбона и не стигат за дизел, а тия 1-2 хиляди са психологическата граница в цените. Много се чудя дали да купя в крайна сметка бензин...

Малко ме притесняват онези слухове за АГУ, че ако не са фабрични няма да се толерират. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за съединителя важи повече при дизелите ако на бензинова кола и е съсипан това значи че колата е карана много зверски

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Octavia 1 няма 2.0TDI. Има 1.9TDI 90bhp, 110bhp, 101bhp (PD).

 

А тия работи за газовите не им вярвай! Ще настане революция и то не само в Бг ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Octavia 1 няма 2.0TDI. Има 1.9TDI 90bhp, 110bhp, 101bhp (PD).

 

А тия работи за газовите не им вярвай! Ще настане революция и то не само в Бг ;)

Ясно, благодаря ти!

Ми много се колебая, разглеждам - гледам да не се 'хвърля' на първата по-читава, която видя. Имам колега, който има Тур и бивш колега с новия модел. Обещали са ми да дойдат с мен до Дупница за транспорт (до там) и съвет разбира се. Един познат е ходил в неделя (12.10) и каза, че Октавиите са кът! В мобиле.бг има 4-5 оферти, които си заслужава да навестя на място.

Принципно, искам да се изнеса от София в къща на около 50км. Ще се кара нон-стоп и то не само градско. Чудя се, кой мотор да избера бензин (газ дори метан) / дизел? Някой да даде съвет с придобит житейски опит?! Знам, че при дизелът е много важно състоянието на мотора. Малко е до късмет, ако успея да намеря бройка с сервизно минало, много ще се радвам, но пълно щастие няма. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко инфо и от мен :)

Юли 2008-ма купих Октавия комби, модел 1999-та. Дизел, 1.9 90 к.с. Колата я взех от Дупница, направо от автовоза. Беше на 132К км. (проверено с Vag-Com). Сега е на 146К км. Карам много, както виждаш. Не съм пипнал нищо, освен два пъти смяна на масло (ARAL BlueTronic) и филтри (от дилъра на Фолксваген). Сипвам само OMV Premium Diesel. Мога да кажа само, че единствено съжалявам, че няма дискови спирачки отзад, ABS и ESP. Но планирам да я продам, за да си купя Октавия 2 модел 2006-2007ма.

С две думи - страхотна кола!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично мое мнение - най добрия вариант е 1.9 ТДИ - достатъчно икономичен, пъргав и еластичен... :-) Идеален е както за градско, така и за извънградско каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко инфо и от мен :)

Юли 2008-ма купих Октавия комби, модел 1999-та. Дизел, 1.9 90 к.с. Колата я взех от Дупница, направо от автовоза. Беше на 132К км. (проверено с Vag-Com). Сега е на 146К км. Карам много, както виждаш. Не съм пипнал нищо, освен два пъти смяна на масло (ARAL BlueTronic) и филтри (от дилъра на Фолксваген). Сипвам само OMV Premium Diesel. Мога да кажа само, че единствено съжалявам, че няма дискови спирачки отзад, ABS и ESP. Но планирам да я продам, за да си купя Октавия 2 модел 2006-2007ма.

С две думи - страхотна кола!

Ако не е тайна, за колко парички си я купил и за колко ще я продаваш!?

Какво представлява по-точно Vag-Com-а и къде може да се проверят реални ли са километрите?

Явно окончателно ще се ориентирам към 1.9 TDI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега при старите коли читава е относително понятие няма кола която

като купиш на старо да е перфектна на моята октавия 1,9тди за да стане перфектна трябваше да се сменят всички масла и филтри ,ремъците ,тампоните на мотора , всички втулки по предницата и ако е заминал и съединителя излиза към 2500лв после я шофираш с удоволствие това е една страхотна кола изключително стабилна с много хубава возия и много икономична надявам се че съм бил полезен и скоро да намериш една добра октавия поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продавам я за колкото я купих, 7500 лева. Ще й сменям гумите тия дни, също така мисля и окачаването да погледна, че тропа тук-там. Но не съм на зор да я продавам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да правя реклама на никиго, ала понеже мой роднина в момента си също си търси Октавия имам поглед върху пазара.

В момента в София има една сива Октавия 1,8Т -98год. всички екстри без кожа и шибидах. Не я вземахме понеже е комби, а ние търсим хечбек. Цената е 8500лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз търся хчебек, въпреки че ми се искаше повечеко комби, но все пак и жената участва... Утре отивам до Дупница, но няма да купувам директно - първо капаро, разгледжане, обсъждане. На втроро четене ще я взимам. Лошото е, че като е в автокъща, не можеш да я закараш в сервиз или поне не се сещам как ще стане номера.

 

п.п. Не знам, до колко още ще трябва да са развие бизнеса с автомобили, за да се направи най-накрая някъде един огромен плац (примерно) с много автокъщи, със собствен КАТ и нотариус, сервизи и всичко необходимо да си закупиш кола? Просто да е на едно място! Сега плащаш за извозване или в най-добрият случай временни номера, после селенията в КАТ-София. Накрая на деня, вместо да се кефиш на новата придобивка се чустваш, като изстискан парцал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Gelsyn, не знам защо се дърпа жена ти от комбито - ако смята, че е по-голяма да погледне кой да е свестен каталог - разликата в дължината е 7мм! Това и да го видиш не можеш. В ширинат разлика няма изобщо! А пък като махнеш покривалото на багажника - може да поеме още доста без да се движиш с отворен капак. Поговорете си пак - мисля, че комбито си струва. Няма да споря, че лифтбека е по-естетичен, но комбито е по-практично. И предполагам видимостта назад е по-добра - не съм карал лифтбек, семейната е комби.

 

Двигателят ни е 1.9 PD - 101кс. Преди да я купим гледах доста сайтове и характестиката му - само 130кс дизел имат повече въртящ момент, а диапазонът му е прекрасен - такава еластичност не мисля, че другите предлагат. Трака малко повече от 90 и от 110кс, но пък и дърпа добре, не се плаши от повече хора в колата. Често заради матадорките ASR-а се задейства и на втора скорост. И пътният данък за тази година е.... 52лв!!! Доколкото знам PD-то го предлагат или от 2000, или от 2001 година.

 

Съединителят според мен е митове и легенди, трябва да си е добре - за справка Велко(Zloqq) и неговата на 193 или 197 хиляди км доколкото знам все още не е сменял. Така че не знам как на 150 се прецаква.

 

Разбирам те за 10 хиляди, но ако видиш добра кола по-добре парите да не са най-важното. Ако можеш да си го позволиш, разбира се, взимай по-добрата кола, а не по-евтината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Length (mm): 	Octavia Tour    Octavia Combi Tour

                       4507                  4513

Даже ще се окаже още по-малка, отколкото си мислехме. ;)

Не можах да остскоча до Дупница, защото човекът, на когото разчитах го тръшна някакъв вирус. Ще го осатваим за съвсем близкото бъдеще, въпреки че вече полудявам за кола! Като видя някоя Октавия по улиците и се побърквам от кеф - много са красиви, дори мисля че вече се научих да ги разпознавам фйслифнатите Тур-ове. 8)

За комбито още не баш 100% сигурно, че ще отпадне като вариант. Наистина не си заслужава да се пестят пари, предпочитам да е добра бройка и да дам малко повечко, но после да съм доволен. Надявам съм да уцеля поне средно оборудвана. Доколото прочетох, няма нищо излишно - всичко си е на мястото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко инфо и от мен :)

Юли 2008-ма купих Октавия комби, модел 1999-та. Дизел, 1.9 90 к.с. Колата я взех от Дупница, направо от автовоза. Беше на 132К км. (проверено с Vag-Com). Сега е на 146К км. Карам много, както виждаш. Не съм пипнал нищо, освен два пъти смяна на масло (ARAL BlueTronic) и филтри (от дилъра на Фолксваген). Сипвам само OMV Premium Diesel. Мога да кажа само, че единствено съжалявам, че няма дискови спирачки отзад, ABS и ESP. Но планирам да я продам, за да си купя Октавия 2 модел 2006-2007ма.

С две думи - страхотна кола!

 

Ако не е тайна как и позна километрите с вагкома - едно с едни приближения до 5 %??????....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко инфо и от мен :)

Юли 2008-ма купих Октавия комби, модел 1999-та. Дизел, 1.9 90 к.с. Колата я взех от Дупница, направо от автовоза. Беше на 132К км. (проверено с Vag-Com). Сега е на 146К км. Карам много, както виждаш. Не съм пипнал нищо, освен два пъти смяна на масло (ARAL BlueTronic) и филтри (от дилъра на Фолксваген). Сипвам само OMV Premium Diesel. Мога да кажа само, че единствено съжалявам, че няма дискови спирачки отзад, ABS и ESP. Но планирам да я продам, за да си купя Октавия 2 модел 2006-2007ма.

С две думи - страхотна кола!

 

Ако не е тайна как и позна километрите с вагкома - едно с едни приближения до 5 %??????....

http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/a ... creen.html

Но не с този ВагКом, а по-стария, и екрана е по-различен, но функцията е същата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/applications_screen.html

Но не с този ВагКом, а по-стария, и екрана е по-различен, но функцията е същата.

Откъде мога да се сдобия с такъв апарат? За един ден ми трябва - под наем може ли да се намери? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/applications_screen.html

Но не с този ВагКом, а по-стария, и екрана е по-различен, но функцията е същата.

Откъде мога да се сдобия с такъв апарат? За един ден ми трябва - под наем може ли да се намери? :roll:

 

Ти да не мислиш, че те с кеф ще ти дадат да закачаш букси, и да ровиш по колите?

Не вярвам,ама може и да стане. :roll: Само не споменавай, че си въоръжен с "апарат".

Успех.

 

за съединителя важи повече при дизелите

 

А ,на теб това каза ли ти го някой ,или сам го измисли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти да не мислиш, че те с кеф ще ти дадат да закачаш букси, и да ровиш по колите?

Не вярвам,ама може и да стане. :roll: Само не споменавай, че си въоръжен с "апарат".

Успех.

Никой нема да разбере - нинджа! smile068

Дайте едно уредче под наем за утре евентуално и/или направо с нас до Дупница (с извинение)?! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

я се събудете,как ще ви дадад да ровичкате така smile019

Ей така, ако иска да си продаде колата, ще даде. Разбира се, ако откаже, сори, не е само тази кола на пазара :) Но ми прави впечатление факта, че масово продавачите ръсят страхотни глупости относно колите си, и как едва ли не всичко е нормално с това ,да свети чек енджин-а :)) Понякога е така, но в 80% от случаите съвсем не :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.