Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Защо няма интерес към старите Шкоди?


Guest vankovarnata

Recommended Posts

Като гледам, доста пичове говорат за Шкода - какво-как било, фенове това-онова, карат по 1,2,3 коли за 25-35хилки и са бедни за нещо по-вехто, да го направят показно. Питам се, защо ли само се гони интерес на приказки?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щото в наши дни (и по нашите географски ширини) е модерно да демонстрираш, че си голям фен и познавач на нещо си, затова може би всичко остава на ниво голи приказки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мисля ,че е точно обратното, защото бяха реставрирани доста стари Шкоди и темите "Срещи" и "Фото и видео материали" бяха пълни със дати на ретро ралита и снимки от тях. Мисля, че до преди година всъшност във форума се споменаваше много рядко за някой нов модел на Шкода и тогава темите бяха основно за ретро автомобили които се правят. Според мен в момента нещата се уравновесиха. Пример - Соколски манастир 2008, стари - нови модели бяха 50:50. Няколко нови попълнения, Old School предстоят да се появат от различни краища на страната както и някои нови модели.

С две думи, нещата са на приливи и отливи :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка, аз мисля, че доста хора биха последвали твоя пример (бидейки собственик на ново поколение Шкода да си купиш олдтаймер), но ако имаше по-благоприятни условия за реставрации и съхранение. Днес пазарът на стари коли не е еквивалентен на разходите за възстановяване и съхранение. Ти знаеш колко плащаме с теб на месец само за съхранение, също знаеш колко малко майстори са способни да реставрират качествено и т.н. А пък не всеки е майстор-всичко-може...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко хора имат ресурс да се занимават с това, колкото и да имат желание.

Не става въпрос само са парите, въпреки че този ресурс най-често не достига.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема при мен е мястото. Имах голямо желание да си прибера старата 100S и да си я стегна, но ... поради тотална липса на място за съхранение идеята се отложи във времето и в крайна сметка колата отиде при Надин... Дай боже един ден да имам къща и достатъчно място сигурно ще взема една колица за да си чеша крастата....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да дамо моето мнение-преди 3 месеца когато бях в Австрия(и Германия за една вечеря) какво ми направи впечатление.

Всеки кара семейна кола-комби.Няма ги изгъзиците,изхвърлянията-а "пичовете" който срешнах караха Поршета,Алфа и Мерцедеси от 70 год.

Там на хората тези коли им правят впечатление-олдтайемрите и си личи,че много ги уважават-а при нас манталитета е друг и се гони показност!

 

Аз лично 2,3 пъти съм говорил с Миро-влизали са ми факсове,за Фаворит,105ка и тн., но просто няма да имам възможност да я направя както аз искам-понеже като се прави нещо се прави като хората(поне аз съм перфекционист)-или избухвам-или мишувам.....няма как.

Лошото при мен е,че нямам подкрепа :(-бащата само като усети,че ще правя нещо по колата,или правя и само мрънка-че колата е направена да ти бъде слуга на теб,а не ти на нея и тн!.Такава кола трябва да се направи ЕДИН ПЪТ :) ,а не боядисаш я,или сложиш мотор и след годиня я основен ремонт,я кита ти се напукал или избила ръждица от някъде.......

 

Другото което е -трябва да имаш добра база за начало-в смисъл-добре позапазен автомобил-а не някоя ръждива гробница-в днешно време все още се понамират такива експонати :)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам, доста пичове говорат за Шкода - какво-как било, фенове това-онова, карат по 1,2,3 коли за 25-35хилки и са бедни за нещо по-вехто, да го направят показно. Питам се, защо ли само се гони интерес на приказки?

 

То...Ванка и от фенове до фенове има разлика. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е ,че нямаш ли поне една със задно предаване да се цапаш с нея, си много далеч от темата за Шкодите....

Не че не уважавам новите и черешката на тортата за мен е Октавията,

просто няма тръпка за мен в новите коли, много са обезличени...

Иначе ,като си правя равносметка на похарченото досега, спокойно

мога да си позволя едно Окти за 5-6000 евро....и кво?

Аз и сега си карам Б4 всекидневно без никаква тръпка....Наистина ,проблемът е в съхранението, много трудно стана в големите градове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък нито имах място за съхранение, нито достатъчно пари, нито необходимите знания... но мисълта че искам да създам нещо мое, уникално и красиво ме е крепял и крепи до сега. Също така мога да благодаря на приятелите ми които малко или много са ме подкрепяли в моето "лудо" начинание.

Много хора ме питат- "Това за какво ти е?", ами как да им обясня като то си идва от вътре...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интерес има, при това не малък, но мямам възможност в момента да "изхранвам" 2 броя МПС-та :cry:. И въпреки това, не смятам, че това прави мен или някой друг по-малко фен... Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук малко се изметнахме от темата-да ме прощават колегите!

 

Нека да изтукна,не че насмо паричен фактор и пространство,както и свободно време са решаващи!

Не е удачно(не че не е невъзможно) просто да имаш Шкода от 70 година и да я ползваш всеки ден за нормални нужди,да ходиш по делови срещи и да кръстосваш с нея страната.

Такава кола трябва да е "резервна за удоволствие и кеф" но не може в днешния динамичен начин на живот да е главен автомобил за повечето хора!

Именно това е фактор който оказва най-голямо влияние върху масата хора фенове на марката....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен Шкода клуба има най-много ретро екзепляриот който и да било друг клуб в България. Според мен въобще няма липса на интерес към старите шкоди. Вие сте номер едно в това отношение smile194

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хашек е много прав за поддръжката на тези коли - изпробвал съм услугите на почти всички Шкода-майстори в София и въпреки, че колата (жълтата 110R) бе в прилично изходно състояние за реставрация, все още не може да достигне перфектна кондиция, както външно така и вътрешно. Затова напоследък действам главно с помощта на приятели-ентусиасти, но тук идва и проблемът с липсата на време. Да не говорим за следващия проект 130RS, който почти ме беше довел до отчаяние, но все пак още имам сламки, за които да се хвана - дай боже да се случи чудото и да стане кола от таз купчина желязо и пластмаса... за да се направи такъв автомобил трябва да се вложат не само пари, но и голямо сърце и мерак от всички, които работят по нея. Честно казано, ако нямах примера и подкрепата на някои хора от този форум, дори не бих си и помислил да се заема с проекта RS и нещата, които те постигат ме насърчават и сега да не се откажа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е много индивидуален въпрос. При всеки е различно. Едва ли човек с напрегнат и динамичен живот би се захванал да стяга брички. Все си мисля, че ако имам имоти за даване под наем за да докарвам доволни пари от тях и имам свободно време ще се занимавам само със стари таратайки и моторетки. Да ама не. Мечтите са безплатни. Една полумъртва 100s докато я подкарах че тръгна минаха няколко месеца, естествено че ако се прави в сервиз тез ремонти са за 2-3 дни работа и 20-30 пъти биха ме накарали да я хвърля. Пък колко време ще мине докато стане кола- да е в ред и приличен вид... Трябва си време за играчка. При мене то е малко. Иначе като вляза в гаража докато се занимавам на главата ми няма нито един проблем, ставам друг човек :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото при мен е,че нямам подкрепа :(-бащата само като усети,че ще правя нещо по колата,или правя и само мрънка-че колата е направена да ти бъде слуга на теб,а не ти на нея и тн!.Т

питаш ли ме мен с моя днес ще му сурна още една в двора ама само с мрънкането си остава кво да направи човека даме изгони ли :D .....

аз пък се радвам че сяка втора щкода не е лачена или ретро ами то и сега неможе да се вреди човек за едно боя пък кво става инак :lol::lol: нека си карат колегите новите коли наработа с кво да ходиш насело или пък да марсуваш по кърищата :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не смятам,че да си фен на Шкода означава задължително да имаш и един стар модел.Харесах марката,още когато излезе О1 и с нетърпение чаках да излезе О2 за да си я купя.За мен тогава през2005г.,пък и сега по-хубава кола няма.Решил съм, живи и здрави да не я продавам пък дано догодина да си има за компания новия Супърб.

Иначе майка ми и баща ми имат същоО2-2005г.,брат ми-Супърб,така че мисля,че имам достатъчно основание да пиша по темата Шкода.

 

Поздрави на всички. smile194

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мен пък още ми се реве че дадох 120-ката за скрап...

и сега, ако имам къде държа една (гараж ми е мисълта) бих си взел пак такава да си я човъркам. Ама това не щото да се правя на фен, а просто защото ми липсва управлението по системата "с един пръст на волана". Пък и си е красив 120ковия задник, каквото и да си говорим... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПРИМЕР-КАК ДА КАРАШ СТАРА КОЛА :?: :?: :?: :?:

Аз например искам да карам красива,в перфектно състояние ,бърза стара кола и имам такава,ама как да я карам,като преди година 1 с 1 ауди ме удари и като отидох при застрахователите му ,направиха оглед и след месец ми платиха 30 лв.Отидох и питах,а те ми отговориха ,че колата ми била 79 година и струвала цялата 300лв.Ремонта ми излезе 800.И аз плащам г.о колкото този с аудито/КОЛАТА МИ Е РЕГИСТРИРАНА 150 КОНЯ 2000КУБИКА/, ама ако аз го ударя той ще вземе не 30 а 3000лв.А и как се намират стари части :?: Със страх карам и за това си карам новата кола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За шкодите се носят какви ли не легенди-колко много прегрявали, как не вървят повече от 80 км/ч, колко лесно се чупели, че не можели да завиват :!: ...Мога да кажа, че доста хора съм возил, а някои са и карали 105-цата ми и са оставали изненадани колко е приятно возенето и управлението на колата и че когато се грижиш за нея ти се отплаща с доста безаварийни километри.Не си я сменям за никоя друга кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам особено желание да си карам 120-ката всеки ден и да ходя с нея на работа,но за момента имам пари да поддържам такава кола.Иначе чувството е неописуемо,ноооо...това не е кола за всеки ден.С тея изостанали във времето спирачки,стабилност,безопасност и т.н.Иначе с нея и с други коли от нейната епоха съм имал неописуеми преживявания.Не съм върл привърженик на марката,но по стечение на обстоятелствата си взех една почти отписана шкода,стегнах я да става за каране и гледане и сега си я търкалям.

Та малко се отплеснах,сега по темата-това не е за всеки.Не мисля,че хората които карат нови шкоди са повече или по-малко фенове.За да имаш кола от онази епоха(не говоря само за шкода)най-малкото трябва да познаваш устройството на колата,да имаш рутината да я поддържаш и ремонтираш.Но не на всеки му се цапа,занимава и т.н.Това е скъпо хоби,изискващо много нерви и постоянство,гараж,инструменти,някакви основни познания по системите на колата...

Моята,така както я гледате чападжийска,нескопосана и прочие,ми отне 5 месеца от тая година и почти хилядарка,за да я кача на пътя.Не съм имал за цел да я правя перфектен експонат,а да ми върши работа.Както спомена един колега,такива коли се карат със страх,заради идиотите по пътя :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм и влизам в положение, разбирам преимуществото на новите коли, ама пусто да остане , тва предно предаване не ми легна на сърце.....

Ако пуснат Окти със задно , веднага ще си купя... :mrgreen:

Не ми харесва, водещите колела да са пред мен , съвсем друго е да ги чувстваш зад гърба , така мисля и затова харесвам старите Шкоди.

(Щото нямам пари за Порше... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми харесва, водещите колела да са пред мен , съвсем друго е да ги чувстваш зад гърба , така мисля и затова харесвам старите Шкоди

 

Вярно е.Аз още нямам опит с моята на сняг,но чувам добри отзиви,че трудно закъсвала с едни добри гуми.

И на мен не ми харесва кой знае колко предното,но свикнах.Научих се да карам на коли със задно и после ми беше малко терсене на сняг с реното на бащата,ама се приспособих някак си,ко да прая...

 

Колега driver,мисля че за теб решението е един баварец,не е шкода,ама все пак...рапида трябва да го пазиш само за събиране на очите по улиците :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми харесва, водещите колела да са пред мен , съвсем друго е да ги чувстваш зад гърба , така мисля и затова харесвам старите Шкоди

 

Вярно е.Аз още нямам опит с моята на сняг,но чувам добри отзиви,че трудно закъсвала с едни добри гуми.

 

На 2ри януари тази година със 120-ката отидохме с един колега до Бургас и се върнахме със 120-ката и Рапида това беше по времето когато на петолъчката хора бяха заринати 2 дена от сняг и неможеха да ги изкарат, 2те шкодички незакъсаха на 3-та предавка с малко газ и няма спиране. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.