Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Зимно осветление О2 - съвет


Боби Доктора

Recommended Posts

Понеже след консултация с търсачката се оказа, че Няма мнения или теми, които да отговарят на вашите критерии пускам тая тема вместо да "пускам боб" и да избирам между няколкото възможности, които ми се въртят в главата. Накратко: ЮккИ си има принципно зимен режим на фаровете (фабричен), който не харесвам. А защо - ами защото при ВСИЧКИ положения на ключа за фаровете "0", "асистент", и "къси" се пускат късите БЕЗАПЕЛАЦИОННО! А какво имам пред вид под безапелационо - даваш на контакт и - ето ти къси (които даже не загасват при завъртане на стартера. (Гаснат само фаровете за мъгла, ако са пуснати естествено). Е - какъв е смисълът от светлинен асистент тогава???!!!... Та те фаровете ВИНАГИ си светят.

Да оставим ФАБРИЧНИТЕ зимни светлини. Ще си спретна аз едни 22% (на заработил ВЕЧЕ двигател) на дългите светлини (бях писал отдавна в една тема, че на Аудитата са ТОЧНО ТОЛКОВА) и готово. :mrgreen: Е, това беше преди да излезе модата на "светодиодните гирлянди за елха" при новите модели Ауди :mrgreen: (да ме прощават собствениците на гиздавата марка, но този вариант не ми се понрави и тук писах, писах доста, помислих и се отказах) Вече реших - старомодно (вече), но простичко и ефективно - слабо светещи дълги и това е... Номерът е как да ги активирам/деактивирам. При Марта е така - имам си ключе в двигателния отсек и в началото на сезона - ЦЪК и готово. Да, ама не искам да имплантирам "ключета" в още гаранционата ми неизплатена НОВА кола. Ще ми се да я направя някак си по-"европейско" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Та - да си дойдем на думата - Измислих да го активирам това "произведение" от самия ключ на фаровете. И сега - въпросът ми - в кое положение да го направя. Защото положение "габарит" и "къс" автоматично отпадат. (Именно те ще гасят зимното). Остават "0" и "асистент"

В тоя ред на мисли - ако е "0" означава, че цяла зима не мога да си ползвам асистента - цял ден (на светло ще трябва да карам на "0"), а като се стъмни - тогава избирам "асистент" или "къси".

Ако е на асистента (фаворита в моята класация засега) означава, че ще се получи следното - ВИНАГИ, когато съм на асистент (а това е през 99% от времето) ще ми светят и "зимните" (демек и лятото) ](*,) smile177 smile181

Кое все пак да избера???...........

Ако пък има и BRAINIAC-ци с по-добри предложения за начин на активиране/деактивиране на зимното осветление - добре сте дошли! След реализаране на проекта - имате една почерпка - монтаж и на вашето возило на същото изобретение...

 

 

P.S. Аа-а-а-а-а-а, и Чавдаре (ако се включиш /на което се надявам :mrgreen: / и всички с такива предложения) - не ми се "реализират" схеми с платки, EEPROM-и и т.н. Искам простичко - копче, реле, резистор (тиристор) и крушка :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

идеята е добра, имах DRL в предишната си кола, допълнително монтирана, с възможност за управление на интензитета (на дългите светлини), възможност за включване и на габарити, функции comig home, easy strobe и разни ми ти такива. много бях доволен, всичко се командваше от лоста за присвяткване (включително и включване и изключване на системата). модулът го закупих от колега от vw форума, ако те интересува, ще ти пратя координати (сигурен съм, че и сам ще го откриеш, но ако решиш, пиши ми).

за съжаление обаче от ЕТ ми забраниха монтаж на каквото и да е не шкода устройство, та се разделих за сто и не-помня-колко-си лева за монтаж на фабрично реле на октавията, от което, между другото, също съм много доволен).

дано съм ти бил полезен ;)

 

п.п. и си поправи заглавието, че си натиснал ч вместо м

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично бих го направил с PWM а не с резистор.

Но тука отиваме на една съвсем мъничка платка (но без EEPROM :mrgreen: ).

BTW защо отхвърляш вариантите с платка?

Да, ама не искам да имплантирам "ключета" в още гаранционата ми неизплатена НОВА кола.

С ключе май е най-удобно - няма да има компромиси и ще работи при всички режими. Ти и без това ключе ще бърникаш в неизплатената си неНОВА гаранционна кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

идеята е добра, имах DRL в предишната си кола, допълнително монтирана, с възможност за управление на интензитета (на дългите светлини), възможност за включване и на габарити, функции comig home, easy strobe и разни ми ти такива. много бях доволен, всичко се командваше от лоста за присвяткване (включително и включване и изключване на системата). модулът го закупих от колега от vw форума, ако те интересува, ще ти пратя координати (сигурен съм, че и сам ще го откриеш, но ако решиш, пиши ми).

за съжаление обаче от ЕТ ми забраниха монтаж на каквото и да е не шкода устройство, та се разделих за сто и не-помня-колко-си лева за монтаж на фабрично реле на октавията, от което, между другото, също съм много доволен).

дано съм ти бил полезен ;)

 

п.п. и си поправи заглавието, че си натиснал ч вместо м

 

DRL съм имплантирал в Алфата на жена ми и още 2-3 коли на познати. Добро устройство (даже имам май едно резервно някъде), но този вариант отпадна по-рано :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боби , к'во те дразни светлинния асистент ... това , че пали фаровете преди мотора или въобще по принцип ти е трън в окото :?:

За закъснение на паленето има едно много елегантно решение - реле за време , което вграждаш във фара и го управляваш с + от бубината и така фара ще се пали , ма след кат си палнал колата и минимално ще ръчкаш в инсталацията / да не кажа ХИЧ / ... а за другото - повече водка преди лягане :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боби , к'во те дразни светлинния асистент .................... :mrgreen:

 

 

Добре де, а както точно имате предвид под светлинен асистент ????? И я ме светнете как стои въпроса с Coming Home....Leaving Home.....аз ги нямам заводски вградени в колата а ми се иска да си ги сложа....В момента спирам колата в доста тъмна уличка без нито една лампа и си е доста удобно ако има нещо да ми свети докато отивам към колата или докато се отдалечавам....

Чета чета и този светлинен асистент нищо не ми говори....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.