Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Още за ксеноните... И лупите...


Боби Доктора

Recommended Posts

Знам, знам, че е писано прекалено много. Не исках да качвам стара тема, затова отворих нова (понеже и впечатленията ми са доста нови). За/Против ксенона мисля, че въобще не е нужно да се говори. Направи ми впечатление друго обаче. Понеже накрая на всяка такава тема винаги има няколко изказвания от рода "по-хубав от фабричния ксенон с лупа НЯМА" да Ви кажа сега за лупите... Наскоро смених оригиналните фарове на ЮккИ с такива от Скаут. Абсолютно същите са, с тази разлика, че късата секция Е С АБСОЛЮТНО СЪЩАТА лупа както при заводското ксеноново изпълнение на Л&К, но с тая разлика, че е с цокъл Н7. (Демек - кита за надграждане - директно БУХ в новите фарове) И за да сме съвсем като от завода - изчекнах се за да намеря 4 300 К цветна температура. На пръв (па и на втори и трети :mrgreen: ) поглед не се различавам по АБСОЛЮТНО НИКАКЪВ НАЧИН от Л&К заводски ксенон. Ето тук е мястото да отворя нещо като спор с привържениците на ЛУПИ. Сравнявам clear optic (обикновена къса секция - старата) с лупите

Предимства:

-изглеждаме съвсем като от завода :mrgreen:

-не заслепяваме отсрещните

-не разсейваме светлина

-ясни и точни очертания на снопа светлина

-........и дотук, защото - като осветеност полето отпред е като цяло по-бледо и НЕплътно (по-слабо осветено), има РЯЗКА граница светло/тъмно, което при > 90 км./ч. не е особено приятно.

Като цяло впечатленията ми са по-добри (най-вече като интензитет на осветяване) от предишните фарове - плътна млечно-бяла ивица. Тук като че ли осветеното поле е по-бледо и РЯЗКО е отсечено (без значение колко напред е това). Та толкова по въпроса за "фабричните ЛУПИ". Иначе :mrgreen: ща не ща :mrgreen: ще съм доволен. Явно е въпрос на време да свикна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест искаш да кажеш, че варианта с лупи НЕ Е по- добър от рефлекторни фарове, така ли?

По темата... Чисто визуално харесвам повече лупите, но никога не съм карал с ксенон за да дам по- компетентно мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха сега да напиша и аз едно мнение :-)

 

На Фабия-та си монтирах един сет ксенонов и на клиър оптик ефекта беше просто поразителен. Взех О2 - и в момента в който запалих фаровете ми се доплака - отново са клиър оптик - не искам да кажа, че светят лошо или слабо - просто в сравнение с ФАБИЯ-та с ксеноновия кит не струват нищо. И така де, издържах само няколко дена и си поръчах един комплект и за О2. Исках да поръчам два комплекта - един за късите и един за халогените, но уцелих на камък с намирането на такъв който е H8 (за халогените) и затова поръчах два - един за късите и един за дългите.

БЕЗ ДУМИ останах първата вечер след монтажа - на къси просто си е рай. В момента в който няма коли отпред и запаля и дългите - ефекта е невероятен. Вече навъртях доста километри с тях и то на нощно каране и нямам проблеми със заслепяване на отсрещно движещите се коли. Поне никой не ми святка. Истинско удоволствие е да се кара нощем - особено с пуснати дълги става като ден :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

фар без лупи,че свети по силно е безпорно,но заслепява и има бели полета.

simichoil-те бавно загряват,докато светнат и идва отсреща кола :) или твоите са с подгрев :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боби, не се сдържам да се изкажа и аз по твоя въпрос :D

Абсолютно логично е да намираш разлика и най-вече да откриваш "минусите" на лупите. Коментара ми е точно относно тези "минуси". Ксенон без лупа не може да концентрира светлината. От друга страна фар без лупа заводски не е предвиден за ксенон. А като сложиш ксенон на фар без лупа, в сравнение със старата крушка, се раждаш, виждаш по-добре и т.н. Но има едно голямо НО - разсейването на светлината и липсата на ясно (в сравнение с лупата) изразено отсечено поле светло/тъмно. Именно това разсейване на стандартния рефлектор е това, което заслепява насрещните. Карал си зад мен, знам, фаровете (старите) са ти добре регулирани, но са на границата на заслепяването - без значение дали караш зад или срещу мен. Заради това заслепяване ти явно виждаш малко по-добре в сравнение с лупата, ама на мен като колега шофьор ми е дискомфортно. И ако магарията с поставяне на ксенон без надграждане с лупа беше удачен вариант (обръщам се към всички, сложили ксенон), то тогава производителите на автмобили нямаше да хвърлят средства в разработката на нови фарове, а щяха на старите да си монтират по един кит и готово :)

Относно по-ясно изразената линия между светло и тъмно при лупата - наличието на такава линия и на мен не ми допада. Тя явно се дължи на концентрацията на светлината от/в лупата. Но това е по-скоро визуална заблуда за "малкото" и "ограничено" осветяемо пред автомобила поле. И пак слагам едно НО - автомобил с халогена крушка няма да може да изпълни въпросното поле, при него то ще е дори по-малко, но поради липсата на тази линия не си изпитвал този дискомфорт. Ела ми на гости, ще запалим Астрата, която е оборудвана с едни от най-добрите крушки на Осрам на пазара и ще видиш, че ... все едно не са запалени в сравнение с ксенона :D

Има и друго. Мъгла. Ако си с ксенон без лупа, в предвид разсейките, които дава светлината, си представям каква бяла стена ще се получи пред колата...

И отново за отсечената линия - има я, но обърни внимание, че на голямо разстояние след нея осветяваш, например, знаци, а на мен редовно ми се случва така да осветявам каруци вечерно време. Т.е. ксенон с лупа не е ограничен само в рамките до тази линия :)

 

А относно коментара на колегата по-горе, че никой не му присветква - ами и аз вече на такъв тип ксенон не им присветквам. Хората се научиха - видиш ли такъв фар, ясно е че е на къси и макар да те заслепява нищо няма да постигнеш ако му светнеш. Е, има моменти, когато не съм на кеф и се дразня яко, та набивам едни здрави дълги ( а моите са убийствени) и си перкам. Но това са частни случаи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mishelle - Надали всички с които съм се разминавал са толкова наясно с какви фарове съм колкото ти и надали всички са се отказали да присветкват. Още повече карам колата И извън БГ - както в БГ, така и извън никой досега не ми е присветнал. Веднага след слагането - колата бе вкарана в подземния гараж - изгасени всички лампи, пуснати фаровете и съответни една кадърна настройка - по друга кола със заводски ксенон и по още една с нормални клиър оптик фарове. за дългите, там не коментирам - че заслепяват много то е ясно - но ги пускам само и единствено когато отсреща няма други коли. Не са с подгрев - да малко бавничко загряват наистина - 2-3 сек и вече светят прилично. А относно светкавицата - перфектно се получава, нали и без друго в момента на пускането - ксеноните си присветват силно когато се палят :-)

И аз искам заводски ксенон с лупи, но нямам .... и съм се замислял да си купя втора ръка фарове с лупи и ксенони, но малко се съмнявам да е само фара, предполагам има и други чудесии и електроники които се продават освен единия фар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "Mishelle" - абсолютно си прав - та аз и ти описахме в общи линии това, което сме си говорили на срещите. Така е. В крайна сметка има маааа-а-а-а-алка разлика (в -) на осветеността при лупите, но пък това е за сметка на останалите участници в движението. :lol: (Пък и друго си е колата да изглежда оригинално "ксенонизирана").

 

По принцип ме знаеш, че обичам пипванията по колите в стил "абе - как мо'е да сте толкова тъпи в завода, та да не се сетите да го направите така....", но границата е мнооо-о-о-о-ого тънка и човек рискува да направи големи селянии по колата си. Относно ксенона за надграждане (да не си мислите, че ще си противореча) - аз съм твърдо ЗА, но при условие, че е с ЛУПА и максимално близо до 4 300 - 4 600 К цветна температура. Нищо, че го има минуса по-слабо осветяване :lol:

 

До "simichoil" - Защо не НАПРАВИШ КАТО МЕН???... Вземи си два оригинални фара от Скаут (те са с лупи) и си готов. А ако и дългите са ти с ксенон - никой няма да ти се скара...

 

 

BTW - някой заглеждал ли се е как стоят нещата при VOLVO? Напук на всички останали те си монтират оригинален ксенон в clear optic фарове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.netcarshow.com/volvo/

Ето позагледай моделите и фаровете, ма май са лупи почти всички! :)

1185947_orig.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.netcarshow.com/volvo/

Ето позагледай моделите и фаровете, ма май са лупи почти всички! :)

 

 

Ха-ха-ха! Явно съм виждал доста с "направени" допълнително и съм останал с грешно впечатление. Извинявам се за невежеството.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

филия-от би ксенона на н4-за дълги не може да става въпрос-няма ги

ХОНДА СИВИК МОНТИРАТ КСЕНОН НА ФАРОВЕ КЛЕАРОПТИК :!:

Хм, някакво друго решение тогава, на тия фарове дето ги имам, нещо друго не става ли? Не ми харесва сегашния халоген определено, но и не ми се правят присаждания на нови фарове с лупи.

аз съм със страхотни крушки на осрам-cool blue-но само такива :!: ще си мн.доволен

да не си вземеш някакви други сини крушки-търси такива

във Варна ги има само в практикер

няма да съжеляваш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

филия-от би ксенона на н4-за дълги не може да става въпрос-няма ги

ХОНДА СИВИК МОНТИРАТ КСЕНОН НА ФАРОВЕ КЛЕАРОПТИК :!:

 

Е защо да не може да става дума - има Н4 - биксенонови китове и светят идеално. Един приател си сложи на роувър такива и е повече от доволен....цената от 60 евро е повече от добра....и колегата не би трябвало да се замисля изобщо. Лично съм виждал как свети биксенонов кит Н4 и е супер.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

филия-от би ксенона на н4-за дълги не може да става въпрос-няма ги

 

Хммм определено не си прав(за Румстър говоря). Онзи ден Боби Доктора(огромни благодарности още веднъж!!!) ми боцна едни ксенончета(на клиър оптик фаровете). Разликата, в сравнение с предишните фарове е очеизбождаща. А дългите си светят супер. А колегата ФИлия ако е от София, му препоръчвам място за реглаж на фарове - пункта за ГТП под моста Чавдар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам колеги ,но аз не съм доволен от моите-на чисто нови фарове са.Късите са мн.силни ,но дългите нещо не са добре,но не защото не са регулирани/пришка ми излезе на пръста да регулирам/.При халогена на дълги светва друга жичка,която е с 10 вата по мощна и е на друга позиция в рефлектора,а при ксенона източника на светлина е един и същ,само се мести напред назад или нагоре надолу-зависи от модела/не е мн. точно позиционирането/.На къси свети яко,но като вкл.на дълги очакваш доста повече-т.е. не се засилва светлината ,просто се вдига нагоре.Да не говорим че по синкавата светлина се разпространява но малко от по жълтеникавата-нали има физици-те да кажат :D

това ме дразни,че на дълги не светва по силна а напротив

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

филия-от би ксенона на н4-за дълги не може да става въпрос-няма ги

 

Хммм определено не си прав(за Румстър говоря). Онзи ден Боби Доктора(огромни благодарности още веднъж!!!) ми боцна едни ксенончета(на клиър оптик фаровете). Разликата, в сравнение с предишните фарове е очеизбождаща. А дългите си светят супер. А колегата ФИлия ако е от София, му препоръчвам място за реглаж на фарове - пункта за ГТП под моста Чавдар.

 

Гога,

 

Не си много прав. Доколкото ми е известно ти не си с би-ксенон, а с ксенон с "плъзгач". Разлика има и то не е малка ... при дългите! Съвсем скоро се надявам да мога и снимков материал да пусна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, с ксенон с плъзгач съм. Сравнението ми е с дългите светлини на халогенните крушки, с които карах преди. Дългите сега са ми по-добри. Ако говорим за разлика между дългите при ксенон с 2 колби и такъв с плъзгач - тук ще си замълча, защото нямам база за сравнение :).

 

Между другото, след доста ровене в нета, окрих, че за Н4 ксенона се води би, независимо дали е с плъзгач или с 2 отделни колби. Ако не съм разбрал правилно(ксенон - само къси, би-ксенон - къси и дълги), моля обясни разликата, може и на лични да не мажем темата. Мерси предварително! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако погледнеш крушка H4 ще видиш, че при късите има "щит" от долната страна. Така се гарантира, че снопа ще е надолу а не нагоре и няма да заслепява насрещните. При би-ксенона има два основни типа крушки (говорим за тези без плъзгач): с две колби в едно тяло и с две отделни тела. При тези с двете колби в едно тяло горната колба е със същия щит като на нормална халогенна H4. Такава крушка няма проблем да свети нормално и да се вижда нормално. Проблема е при тези с две тела. При тях щита в повечето случай е в/у двете колби и дефакто на дълги имаш само 50% от светлината, като при това тя е силно ограничена в посока нагоре. Допълваме и това, че колбата за дългите е изместена по оста и при един добре регулиран фар дългите почват да светят на криво.

 

Горното са лични наблюдения и не ангажирам никого с тях. При друг фар и друга крушка ефекта може и да е по-различен...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето за тези ксенони става дума

 

biXenon.jpg

 

И малко ОФФ за синята и жълтата светлина.

Това колко е осветено пред нас далеч не зависи най-вече от цвета на светлината. Така като и един и същ източник в зависимост от интенизтета, може да излъчва в различни краища на спектъра. Осветеността зависи от интензитета на източника, а той е функция на светлинния поток. А различни източници имат различна ефективност на светлинния поток в различни среди ан разпространение. Ако приемем една и съща среда на разпространение и вземем два източника с еднакъв интензитет, да речем единия илъчва жълта светлина, а другия синя, ще има разлика в разсейването и поглъщането на светлината от двата източника (както в случая с ксенон и халоген). Тогава синята светлина ще се разсейва повече, понеже коефицента на поглъщане и разсейване зависи от дължината на вълната. Грубо казано, понеже синьото е с къса дължина на вълната => се разсейва повече.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е ксенон с плъзгач. Ясно се вижда допълнителния отвор за дългите. Тези, най-вероятно, ще са по-добре от тези които аз ползвах, но пак едно 40% от светлината се губи заради щита...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един глас за лупите (пак от мен :mrgreen: ) В събота след Гогата кенонизирах и фабията на баща ми (червената от подписа ми). Тя ЗАВОДСКИ е с лупи - и за къси и за дълги е една секцията, просто вътре има електромагнитна бленда, която отваря/затваря ограничителя за къса/дълга светлина. Трябва да ви кажа, че по-яко светене на къси (и дълги) няма. А пък визията (отвън) на фара е страхотна.

 

BTW, Пепи, толкова ме е яд за твоите фарове, че се наемам да се отсрамя ЛИЧНО с две крушки (плъзгач)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BTW, Пепи, толкова ме е яд за твоите фарове, че се наемам да се отсрамя ЛИЧНО с две крушки (плъзгач)[/color]

 

Само ако си ги заплатя smile115

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чавдаре, не си прав. При АФС фара се фокусира в зависимост от скоростта на движение и се постига уж оптимална осветеност при различни скорости. Завиването е съвсем друга работа. Ето ти едно линкче към АФС на new Superb:

 

http://new.skoda-auto.com/COM/model/newsuperb/multimediahome/Pages/homepage.aspx?ff=1

 

и избирате TECHNOLOGY FINDS INNOVATION, след това Bi-Xenon headlamps with AFS

 

Аз лично съм на същото мнение, като Боби, че ако е ксенон, по-добре да е в лупа. И аз се замислям за ксенон, но първо смятам да си сложа фарове с лупи. Аз поне още присвятвам на хора със зле регулирани фарове, да не говорим за такива с ксенон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.