Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода Фабия - Евтина кола, за непретенциозни потребители


new_

Recommended Posts

Здравейте,

От доста време се двумя дали да пусна тази тема и вчера, като се замислих разбрах, че доста хора идват тук, като се двумят дали да изберат Фабия. Е, това наклони везните и ето какво мисля след 9 месеца каране на ФАБИЯ - 1.4 МПИ.

1. Това е една кола, която е направена за да е евтина - с евтини, материали и всичко произтичащо от това.

2. Като екстри и комфоррт при возене е зле - тропа, вози твърдо, двигателя работи шумно....особенко като е студен клопа. Има куп недомилия - като се почне от отварянето на багажника, та се стигне до кутията на акумулатора....

3. Малко са добрите двигатели - или са слаби, или ако вземеш "сносен" двигател, цената става неприемлива за този клас кола

4. Екстрите - никакви ги няма. Не са и чували за отопление на седалките и електрическо управление на огледалата Климатиците миришат ...и да сменяш поленови филтри ...пак. Озвучаването, под всякаква критика. Сигурността....не стига най-високото ниво, като чета по Интернет.

Е...в действителност е това. Надявам се този пост да накара всички колеги, решили да купят Фабия да премислят още веднъж.

С пожелание за успешни занимания!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега... разби ме. Но си изпуснал важни уточнения:

 

1. Това е твое мнение

2. Фабия 1 или Фабия 2?

3. Какво оборудване?

 

 

Аз мога да кажа следното за Фабия 1:

 

1. Колата вози твърдо - факт.

2. Ползвам двигател 1.9 СДИ и не мога да бъда по-доволен от двигател - по-безшумен ми е вътре от този на фелиция 1.3 карб, която карах преди това

3. Оборудването ми е Класик - съмърлайн. Това дава борд комп, еърбег, фарове за мъгла, климатик. Колата скърца наистина, но само по павета, озвучаването на купето е много добро (ползвам стандартните 2+2 колони в предните врати и CD Sony).

4. Колата ми е адски икономична (защото е дизел може би)

5. Отзад е тясна, но отпред не е, а за моя случай с 2 малки деца е ОК

6. Багажникът ми се отваря от купето и смятам това за много удобно.

7. Цената на колата ми е 21,500 (с рейки за покривен багажник)

8. Карам я 14 месеца дотук, като съм добавил през ЕТ централно заключване.

 

Това е моето мнение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да коментирам плюсове и минуси на колата (засега). Имам само един въпрос, при еднаква цена коя друга марка има по-добро оборудване и/или по-големи габарити?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми то не може и това в онова, и душата в рая, колега. Подозирам, че оплюваната(казвам оплювана, защото трябва да имам много въображение, за да нарека мнението ти "обективно") от теб Фабия е с най-ниското ниво на оборудване. Пък и като си слязъл от Октавия е нормално да не си в екстаз. Пък и май е типично нашенска черта да си купим, в случая автомобил от средния клас и да очакваме той да се представя като такъв от премиум класа - е нЕма как да стане, колкото и да се иска на всички ни :).

 

1 - Евтини на допир и вид материали изобилстват в ниските нива на оборудване. В по-високите нещата са чувствително подобрени. Съгласен съм обаче, че в новата Фабия нещата с шумоизолацията не са перфектни.

 

2 - Тропа...почти всеки автомобил след известен пробег по нашите пътища започва да тропа. Возията бих я нарекъл стегната, ако обичаш колата ти да вози като кораб, да си беше взел Рено или нещо друго френско ;). Между другото, всеки студен двигател работи шумно...май открих топлата вода за теб с това твърдение :mrgreen: . Екстрите пък от своя страна произтичат от нивото на оборудване..

 

3 - Добрите двигатели били малко. Тук пак ще ти кажа - не може това в онова и душата в рая. Или си плащаш за добър двигател или караш това, за което имаш пари. Нещата стоят така при всички марки в този клас.

 

4 - Екстрите никакви ги няма, понеже си си гледал портфейла при покупката на колата. Не целя да те обидя с това изказване, отбелязвам факти - ако я нямаше финансовата страна на нещата, надали повечето тук щяха да карат Шкода :D, изключая истинските фенове като Хашек например . Така че, дори да беше заложил на друга марка, за тези пари нямаше да получиш нищо повече...освен може би от Дачия.

Климатиците миришели - всеки климатик мирише, когато не е обслужван правилно. Освен поленовия филтър има и още един - на изпарителя на климатика, ако не си сменил него, не очаквай миризмата да изчезне ;). Озвучаването...не можеш да очакваш озвучаване като в S класа или А8...жалко, но факт. :)

 

5 - Сигурността. 4 звезди по EURO NCAP не са малко за модел, който е толкова години в производство(говоря за старата фабия). При положение, че се предлага ЕSP и странични въздушни възглавници, не знам какво повече искаш откъм безопасност?

 

karst ти е задал много смислен въпрос. С нетърпение очаквам да видя твоя отговор. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мен пък никак не ми излезна евтина :roll:,наблъсках си я с екстри от списъчето и затова сега ме радва всеки ден :D ...тия 10к разлика между най-слабия мотор с никви екстри и най-силния с високо ниво на оборудване се усещат в детайлите...е и аз искам да вози като Супърб ама не става,за тая цел ще трябва да се бръкнем още по-дълбоко :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При купуването на кола има желязно правило - НЕ СИ КУПУВАЙ НОВА КОЛА С НИСКО НИВО НА ОБОРУДВАНЕ, ОСОБЕНО МАЛКА.

По добре да се купи за същите пари нещо сносно на старо.

Този вариант може да го има и при високо ниво на оборудване, но в много по-малка степен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Това е една кола, която е направена за да е евтина - с евтини, материали и всичко произтичащо от това.
Качи се на едно поло същите години и тогава ми говори кое е евтино. На моята Фабия 2005 таблото е изключително приятно на допир и създава усещане за кола от много по-висок клас. За сравнение с рено симбол или дачия и дума не може да става. Между другото преди да купя Фабията, понеже имам служебна такава, си направих труда да намеря коли от другите марки и да пробвам и безапелационно се спрях на Фабия. Въпреки че това си е лично мое мнение, колата и като направа и като цена си струва всеки лев!
2. Като екстри и комфоррт при возене е зле - тропа, вози твърдо, двигателя работи шумно....особенко като е студен клопа. Има куп недомилия - като се почне от отварянето на багажника, та се стигне до кутията на акумулатора.... .
По принцип всички немски коли возят твърдо. Шкода, като част от VAG също. Не мисля че това е недостатък. По-твърдата возия дава възможност за по-резки маневри, а в БГ сам се замисли дали това е минус. А по отношение на тропането - къде тропа, по паветата ли? Само соц. возила са ме возили достатъчно меко по павета, но и те като стъпят на гладък асфалт утихват.
3. Малко са добрите двигатели - или са слаби, или ако вземеш "сносен" двигател, цената става неприемлива за този клас кола.
Двигателя зависи от начина по-който ще си караш колата. Ако караш само/много градско - малък двигател. Ако караш много на дълъг път -голям и мощен двигател. При правилен избор на двигател и разходите свързани с него ще са по-малки.
4. Екстрите - никакви ги няма. Не са и чували за отопление на седалките и електрическо управление на огледалата Климатиците миришат ...и да сменяш поленови филтри ...пак. Озвучаването, под всякаква критика. Сигурността....не стига най-високото ниво, като чета по Интернет.
Чували са и дори ги има в списъка на опциите. А ел. огледалата при мен си бяха част от стандартното обурудване. За сигурността още за Фабия 1 се предлагаше ESP и четири еър бега, а за Фабия 2 вече са 6!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В малкия клас каквато и да вземеш- все друсат, похлопват и са с гадни пластмаси. Ко те учудва, че и при фабията е така. Качи се на малка френска кола, че са пословично меко окачване- и те друсат, тропат и се люшкат по калпави пътища. Са за екстри нема да коментирам- това е въпрос на поръчка и глезотия. Затова като искаш да ти е меко на гъза купи си кола от средния или голям клас. Мноо точна реплика "хем х** до края хем душата в рая" ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,продължавай да си караш Mockvich 2140 D "Keep Moving" и не се занимавай с глупости като екстри!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи най ниската Фабия 1 беше 14к, това е 25к. За един клас ли говорим реално? Или Фабията създава илюзията, че е в по-горния клас (Сийд, Фокус, т.н.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ceed ако ще го сравняваме с Шкода, то това не е Фабия, а Октавия ;) !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"new" това си е твое мнение, което лично аз (а така като гледам не само аз) не споделям :) Успешни занимания и на теб ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

ААаа, не така!

Не съм съгласна new_ да съобщава някакви изводи, уж валидни за всички Фабии.

Моята е стара (сигурно 1.. де да знам). Въобще не вози твърдо, дори много ми харесва как вози, имам ел. регулируеми и нагреваеми огледала, климатика не мирише, не тропа и не дрънка (тук е мястото да кажа, че таблото МНОГО ме кефи от какъв материал е направено), а я карам по доста разбити улици и все в града.

И, да, при това положение, нямам претенции към колата, следователно съм непретенциозен потребител. Тук се съгласявам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбирам защо му се сърдите на човека - просто е очаквал повече от колата, няма нищо лошо. Истината е, че Фабия е нисък клас автомобил, което личи най-много и от цената. Возил съм се главно в таксита Фабии и съм съгласен за возията, но това е и от габарита на колата най-вече. Всеки автомобил на пазара си има предимства и недостатъци, тези които нямат предимства просто изчезват от пазара. Според мен хората, избрали Фабия вече са си направили сметката - евтина НОВА кола, повече екстри от конкурентните марки например, или просто фенове на Шкода, търсещи градски автомобил. За мен плюсовете на Фабията са ниската цена, добрите мотори и отчасти габаритите. Но разни хора - разни идеали, лично не бих си купил Фабия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабия 1 Класик 1.2 HTP 54 коня (и едно магаре) - 16500лв, карам я вече 15 месеца:

1. Вози твърдо, но там и е чара.

2. Няма почти никакви екстри, но аз си спя в апартамента, нямам намерение да спя в колата че да търся екстри

3. Озвучаването (фабричното) не е на ниво, но предлага много възможности за допълнителен монтаж на звук, и акустиката на купето е много добра. До тук съм изсипал близо 1200 лева и докарах един наистина прекрасен звук.

4. Като няма това което обичаш, обичай това което имаш. Това е най доброто, което можеш да намериш за около 17 хиляди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност никой не му се сърди.

Ако човек реши на всеки модел и марка може да намери косури.

Отделно е, че някои от посочените твърдения са абсолютно безпочвени.

Просто не разбирам смисъла да се пуска подобна тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Благодаря на всички за изказаните мнения относно темата. Мнението категорично касае само мен и не агажира никой друг. Когато пусках темата имах в предвид следните факти.

1. Тази тема беше по-скоро не за тук регистрираните, а за тези, които не са се ориентирали каква кола да изберат и идват тук за да си помогнат при избора.

2. Вярно, няма как да съм обективен (карал съм само един екземплар Фабия, и то в градски условия за 9 месеца), но за всички неща които пиша съм ги видял и пробвал на моята кола - лично.

3. Вярвам, че едно критично мнение струва повече от 100 похвали, затова и съм благодарен на колегите, които аргументирано атакуват моите тези. Те ще помогнат на четящите да оформят своето мнение и да направят своя избор. Каквато беше и целта ми.

 

Докато пиша тези редове се сещам за едно неоспоримо предимство за притежателите на Шкода - наличието на добре поддържан и структуриран форум, в който може да намериш каквото ти трябва, а ако не след като попиташ да получиш добронамерен и бърз, аргументиран отговор.

В същност това е и последният ми пост по тамата! :D

С пожелание за успешни занимания и безаварийно каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.