Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

питане за антифриз..


C#Warrior

Recommended Posts

Здравейте, преди седмица забелязах че нивото на антифриза е паднало с около милиметър под минимума и си купих G12+ концентрат за доливане. Не съм много наясно задължително ли трябва да го разреждам или може да се долее така както си е?

Тук някъде бях чел че концентрата натоварвал водната помпа, но сега не може да се намери темата то непрекъснато ме редиректва към joomla

Другия момент е, че колата не е сигнализирала по никакъв начин че нивото на антифриза е ниско. Не съм забелязал да загрява повече от 90 градуса, нямало е досега никаква светлинна или звукова сигнализация само дето онзи ден се включи вентилатора отпред , а пък беше хладно, т.е. има ли нужда въобще да доливам???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е под нивото значи трябва да се долее. Потърси сервиз който има уред да замерва градус на замръзване на антифриза. Провери и ако има нужда долей концентрат. Виж и какъв вид антифриз се препоръчва за твоя модел.

Успех! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено се увери точно какъв антифриз да долееш, защото аз така имах ядове. На казанчето трябва да пише. Каква е колата? Иначе долей да е някъде около средата на зоната. На мен ми светна жълта лампа като беше минало минимума, но колата не загря повече от 90 градуса. Може би при теб е било съвсем малко спаднало и затова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За антифриза съм сигурен че е G12+(VAG Spec TL774F), колата е октавия 2,само не бях сигурен дали задължително трябва да се разрежда.

Ами ще долея малко концентрат значи и ще се оправи работата :)

 

P.S. NightSpirit, мисля че тук май имаше тема с твоите премеждия, доста поучителна при това :D

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във всеки антифриз има етиленгликол, вода, добавки против корозия и оцветител, освен ако не е некво гаражно производство дето да не знаеш коя от тези съставки е в намалено количство или липсва, щото на Кольо шурея му забравил вчера да докара. Така че антифриз Приста, Лукойл и Петрол /впрочем те са един и същи, в една и съща туба с различен етикет/ на -40 гр, около 5 лв литъра- наливаш без да разреждаш и не ти пука.

Ся ако си фен на точно предписания за колата ти и да платиш *3 и да изгубиш маса време да го купиш- лошо няма, преценявай сам за себе си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във всеки антифриз има етиленгликол, вода, добавки против корозия и оцветител, освен ако не е некво гаражно производство дето да не знаеш коя от тези съставки е в намалено количство или липсва, щото на Кольо шурея му забравил вчера да докара. Така че антифриз Приста, Лукойл и Петрол /впрочем те са един и същи, в една и съща туба с различен етикет/ на -40 гр, около 5 лв литъра- наливаш без да разреждаш и не ти пука.

Ся ако си фен на точно предписания за колата ти и да платиш *3 и да изгубиш маса време да го купиш- лошо няма, преценявай сам за себе си.

[-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile166 да не би марковия да го правят с осветена вода...

 

Имам впечатление от антифриз Шел, произведен в Полша- трябва да отбележа, че е с по-ниско качество от българския. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата част от поста ти не е особено вярна. За справка, можеш да се обърнеш към колегата Nightspirit :mrgreen:.

 

Ся ако си фен на точно предписания за колата ти и да платиш *3 и да изгубиш маса време да го купиш- лошо няма, преценявай сам за себе си.

 

Много ми е чудно, откъде измисли, че се плаща х3 за антифриз G12+ :mrgreen:. Цитирам цени по памет - антифриза, продаван под марката "ОМВ" във въпросните бензиностанции е ~11лв/л, антифриз "Шкода G12+" продаван в ЕТ е ~ 7 ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile166

1. Алуминиевите двигатели изискват задължително G12, някои и G12+.

2. Не може да доливаш произволен антифриз, без да си сигурен, че е съвместим с текущия.

3. Дори и да отговаря точно на необходимите спецификации, пак не бих сложил Приста, Лукойл и Петрол.

4. Изобщо не ми се вижда разумна идея да се пести от антифриз...

---

За по-старите двигатели работещи със син/зелен антрифриз препоръчвам руски антифриз Тосол.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз няма да споря, щото не виждам смисъл от това че сте предубедени, но антикорозионните добавки участват в сместа за да предпазват и алуминия от корозия. Аз не знам мотор на лек автомобил, произведен след 90-те г. да е с чугунен блок, но знам за алуминиеви, произведени пмого преди това. Както и да е- това е друга тема. И какво значи съвместими- едните имат и спирт- другите нямат. Изобщо никъв проблем да се омешат двата вида. То е повече от ясно, че кой какъвто иска такъв ще си купи. Това е моето мнение. Ако имате по-съществени аргументи, моля...

 

П.П Всеки производител на автомобили ще ви напише "зареждайте еди кои си антифризи и масла", карайте "еди кои си гуми" - но това съгласете се е бизнес и е въпрос на сделки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оги, G12 се сменя на 5 години, обикновения на 2. Мисля, че повече няма какво да се каже. Икономията от 10-15 лв ще ти излезе през носа, щото за 5 години трябва 2 пъти да се набуташ да сменяш антифриз :mrgreen:.

За повреди по двигателя не знам дали може да се говори. От работещи в ЕТ съм чувал, че обикновения антифриз отлагал плака по алуминиевите детайли на новите двигатели и скапвал водната помпа по-бързо. Дали е вярно не знам, но съм склонен да им вярвам.

 

Между другото, нищо лично, но съветите ти "Слагайте обикновен антифриз. Дреме ви, че от завода производител са казали, че не се препоръчва!" са малко като "Наливайте био-дизел на TDI-РD мотори!" :mrgreen:

В тоя ред на мисли, ти би ли си правил експерименти с новия ти автомобил, за който си се набутал(или се набутваш всеки месец) 25+ бинки :?: [/url]

 

П.П Всеки производител на автомобили ще ви напише "зареждайте еди кои си антифризи и масла", карайте "еди кои си гуми" - но това съгласете се е бизнес и е въпрос на сделки.

 

И си прав, и не си. Относно антифриза - G12+ или G12 се произвежда от не малко фирми. Никъде в инструкциите към колата нямаш препоръка антифриза на кой точно производител на ползваш ;). На този етап, май само за маслата има препоръки, които наистина са вид взаимна реклама.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...отлагал плака по алуминиевите детайли на новите двигатели и скапвал водната помпа по-бързо. Дали е вярно не знам, но съм склонен да им вярвам...

Блажени са вярващите. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...отлагал плака по алуминиевите детайли на новите двигатели и скапвал водната помпа по-бързо. Дали е вярно не знам, но съм склонен да им вярвам...

Блажени са вярващите. :)

 

Интересно как само тази част от поста ми ти направи впечатление... :mrgreen: Със здраве! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Етиленгликола в концентрация, която при -30 гр примерно не позволява на антифриза да замръзне смазва достатъчно добре водната помпа. Другия елемент, който я предпазва са антикорозионните добавки. Вредно е доливането на вода от чешмата, вредно е и да се използува антифриз, който е разреден с вода от чешмата. Затова нали нямаме предвид кольовото производство :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За по-старите двигатели работещи със син/зелен антрифриз препоръчвам руски антифриз Тосол.

ъъъ, къде да си го търсим Тосол-чето?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купувал съм последно преди около две години, тогава го взех от Метро.

Виж тук

http://www.pharmcobg.com/products.php?id=autochemistry&subid=1

http://www.pharmcobg.com/contacts.php?id=regionaloffices

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.