Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Разход на гориво по инерция


andrei

Recommended Posts

Здравейте,

 

Забелязах едно нещо и ми е любопитно какво е обяснението. Карам с 90 км/ч на 5-та и стигам до наклон. Махам газта и колата започва да се движи по инерция. В този момент разхода на гориво показава 0.0 ( възможно ли е това първо ) и си остава толкова докато не се стигне ниска скорост където вече се покачва. Ако изключа от скорост, тогава разхода на гориво ми показва 1.4 л/ч ( да кажем ). Защо на скорост показва по-малък разход не би ли трябвало да е обратно? Колата е Skoda Fabia 1.4 MPI Elegance от 2001. Принципно за този модел колко е разхода на място, т.е. при изключени скорости и спряна кола ( колата е загряла вече )?

 

Благодаря Ви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Забелязах едно нещо и ми е любопитно какво е обяснението. Карам с 90 км/ч на 5-та и стигам до наклон. Махам газта и колата започва да се движи по инерция. В този момент разхода на гориво показава 0.0 ( възможно ли е това първо ) и си остава толкова докато не се стигне ниска скорост където вече се покачва. Ако изключа от скорост, тогава разхода на гориво ми показва 1.4 л/ч ( да кажем ). Защо на скорост показва по-малък разход не би ли трябвало да е обратно? Колата е Skoda Fabia 1.4 MPI Elegance от 2001. Принципно за този модел колко е разхода на място, т.е. при изключени скорости и спряна кола ( колата е загряла вече )?

 

Благодаря Ви!

 

 

Когато махаш крака от газта колелата започват да въртят мотора и в този случай на дюзите не се подава гориво. А когато изключиш от скорост започва впръскване на гориво за да се върти ДВГ на празен ход .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя, че освен да си на скорост, да не си подал газ е нужно и оборотите на двигателя да са над определена граница. По мои не много прецизни наблюдения тази граница е около 1500 об/мин. Забелязах обаче, че системата има хистерезис, т.е. за да спре притока на гориво трябва примерно да си над 1500 об/мин, а за да се възстанови трябва да паднат до около 1200 об/мин. Не претендирам за верността на цифрите, защото не съм правил специални тестове, но порядъка е този.

 

За разхода има писано в доста теми. Моят двигател също е 1,4MPI, но от новите модификации - 63kW. Загрял, на празен ход и на място, с изключени всякакви консуматори - 0,7л/ч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го забелязах това с моментния 0.0л и от тогава не изключвам от скорост по наклоните, защо обаче толкова години всички са приказвали "пускай колата по инерция,че пестиш гориво"?!

 

при 1,6 мпи пак е около 0,6-0,7 л/ч при загрял двг на място;

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази тема е коментирана не веднъж.

 

http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic ... 0%F6%E8%FF

 

http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic ... 0%F6%E8%FF

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на място при загрял двигател без консуматори от 1,3 - 1,6л.ч. колата е седан елеганс 1,4 МПИ 68к.с

при включен климатик и консуматори 1,6-1,8л.ч.

 

трябва да е по-малко, но до сега не съм попадал на кола със същият двигател за да проверя дали е така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бордкомпютъра никога не показва разхода в л/ч в движение. При спускане на празен ход ти е давал 1.4л/100км. Сметката е много проста - ако ти харчи на място 0.7л/час, при спускане със 50км/час се получава точно 1.4л/100км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти много, явно не много усърдно съм търсил!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на място при загрял двигател без консуматори от 1,3 - 1,6л.ч. колата е седан елеганс 1,4 МПИ 68к.с

при включен климатик и консуматори 1,6-1,8л.ч.

 

трябва да е по-малко, но до сега не съм попадал на кола със същият двигател за да проверя дали е така

Малко извън темата...

Колега и аз съм с този двигател. Моментния ти разход НЕ Е нормален. Съветвам те да отидеш на ЕЛКОН. Имах подобен проблем с покачен моментен разход, но не му е мястото тук.

По темата... Новите автомобили имат система, която прекъсва напълно подаването на гориво при гореспоменатите от автора обстоятелства. Това го знам от колегите от форума и е проверено...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един въпрос, извън темата : какво да направя ( как да карам ) за да накарам колата да загрее по-бързо, тъй че разхода да падне по-бързо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Загряването идва от изгореното гориво. Т.е. за да загрее по-бързо трябва да изгориш повече. С други думи - няма начин да спестиш от гориво. Всъщност има... Има разни системи за съхраняване на топлината от двигателя. Използва се зимата да имаш парно със запалването...

 

Поздрави

 

PS: На мойта има специални свещи в охладителната система за по-бързо загряване....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко инфо от Webasto.

http://www.drive-in-comfort.com/bg-bg/products/heater.html

Някъде бях чел и за отоплителна инсталация с нагревател 220 V, но не се сещам къде. Наскоро гледах подобен електрически подгревател, но беше монтиран на стационарен дизелов агрегат, за да може по-лесно да пали зимата, тъй като беше на открито.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо обаче толкова години всички са приказвали "пускай колата по инерция,че пестиш гориво"?!

 

Ами по-старите коли може би изобщо не са имали тази възможност след определени обороти да изключват подаването на гориво и наистина да е било по-икономично да се кара по инерция. но това е само предположение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен това, ако оставиш колата на скорост, тя се забавя. Това си е спиране на двигател. По инерция ще минеш 3-4 пъти повече разстояние преди да загубиш скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като е на най-високата предавка трудно ще се забави!

 

Баш добре си забавя ... Принципа на ползване трябва да е следния - ако колата по нанадолнището продължава да ускорява - включва се пета/шеста. Ако почне да забавя - нулева. Така хем вълка сит, хем агнето цяло :mrgreen:

 

PS: Относно икономията - пробвах София-Варна и обратно с и без ползване на "моторна спирачка". Разликата в средния разход е 0.5l/100км.... Говорим за дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като е на най-високата предавка трудно ще се забави!

 

Баш добре си забавя ... Принципа на ползване трябва да е следния - ако колата по нанадолнището продължава да ускорява - включва се пета/шеста. Ако почне да забавя - нулева. Така хем вълка сит, хем агнето цяло :mrgreen:

 

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
Като е на най-високата предавка трудно ще се забави!

 

Баш добре си забавя ... Принципа на ползване трябва да е следния - ако колата по нанадолнището продължава да ускорява - включва се пета/шеста. Ако почне да забавя - нулева. Така хем вълка сит, хем агнето цяло :mrgreen:

 

:smt017

Вас Габровците Ви знам!Вие като качите колата на Интеграла и я пускате надолу с изключен двигател,пък докадето стигне!!! :mrgreen:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно позна. С Ладата така правех. Гася и слизам чак на светофара по енерция.

Ти пък от де знаеш къде е Интеграла? :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.