Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Осветление табло О2...


Боби Доктора

Recommended Posts

Хайде сега да "поровите" по "двойките" и да видим това нещо при мен дефект ли е или при всички е така...

Става въпрос за следното - потенциометъра, "копчето" (врътката) или както и там да се нарича за намаляване интензитета на светлината на таблото и уредите прави следното. (Трябва да подчертая, че съм с MAXI-DOT дисплей, но бих искал и колеги без него да опишат впечатления) От крайно "усилено" до крайно "намалено" положение разликата в осветеността на уредите (и бутоните) се забелязва ЕДВА ДОЛОВИМО :evil: :evil: :evil: На MAXI-DOT-а е по-забележима, както и на радиото. Освен това ТОЧНО ТЕХИЯТ ИНТЕНЗИТЕТ се забавя спрямо уредите по таблото и копчетата (т.е. - има нещо като ЛАГ) и става не плавно а на стъпки. Това ми е ясно защо е - най-вероятно тази подсветка (управлението и) е по CAN-BUS шината, а на останалите неща е аналогова - директно от врътката. Това добре - обяснявам си го, ама не значи, че ми харесва и не го имам за дефект. Затова искам да разбера дали е само при мен.

 

 

Ще поясня защо питам. На О1 при въртене от едното до другото крайно положение си се забелязва ОЧЕВАДНА разлика в осветеността на уредите и копчетата (демек - имаме работещо копче и най-вече - смисъл от него) При О2 - почти няма разлика в силата на осветеност (освен при MAXI-DOT-а и радиото), ама и там не е кой знае каква.

Та ако не е само при мен - да попитаме в ЕТ, пък те - в Млада Болеслав - що тъй бре.

 

 

А-а-а-а-ааааа - как го забелязах - ами ръгнах оня ден VAG-COM-а на ЮккИ и си играх цял ден. По настройките не съм пипал нищо (да не стане "вместо да си изпиша веждите - аз си избодох очите :mrgreen: ), ама пусках тестове на всичко дето можах :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . И забелязах, че когато компа тества осветеност на таблото - тя си играеше в доста големи раници, докато при регулирането от копчето вече нещата не стояха така. Сега - да не каже някой, че съм "предобрил" нещо с VAG-COM-а. Не, приятели, защото тая подсветка (от копчето) си беше така по рождение на колата. Просто при теста с РС видях, че има и друг филм :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм без макси дот дисплей но и при мен е така. Много малко се намаля. Аз карам на намалено до край и пак ми е силно. Забелязъл съм и друго когато включа фаровете таблото понякога светва с много малко закъснение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ей сега ходих да забележа.При мен равномерно намалява интензитета на осветеност на дисплея на таблото,на радиото и копченцата,но като цяло в малка граница,т.е. не може да се намалят до 0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ей сега ходих да забележа.При мен равномерно намалява интензитета на осветеност на дисплея на таблото,на радиото и копченцата,но като цяло в малка граница,т.е. не може да се намалят до 0

 

Пробвай да "дадеш газ" на врътката - мигновено я врътни и тогава гледай (радиото - при него е по-голям дисплея и по-се забелязва) как намаляват/усилват като с леко примигване (на степени).

Не това, обаче е важното. Номерът е, че явно това си е софтуерна (а може би хардуерна) грешка при всички О2. Няма как да снимам видео (качествено) да видите как е при О1 - осезаема разлика в осветеността.

 

Забелязъл съм и друго когато включа фаровете таблото понякога светва с много малко закъснение.

 

Това е защото осветлението не тръгва директно от копчето за фаровете както сме свикнали досега (то само дава сигнал). CAN-BUS шината (комуникационната шина) в колата в комбинацията с контролера "табло" бавят нещата.

 

 

 

smile188 Свикнете, че при този тип автомобили не е както при по-старите. Там всичко е просто - копче - ток, (евентуално реле), бушон и - хоп - нещото светва. Тук всичко си е отделно. Колата "знае" например лява врата, дясна врата, предна, задна, табло, лява група светлини, дясна група и т.н. За пример ще кажа, че светодиодите в огледалото не светват, защото ги кара релето на мигачите. Даже съм почти 100% сигурен, че няма реле (ха-ха-ха - не се заблуждавайте - "цъкането" идва от зумера в таблото - демек е "изкуствено") Светват, защото ECU-то казва на контролера "central eleсtronics" - "пусни еди си коя точно крушка/диод".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз сега пробвах и установих че не се регулира в сравнително малък диапазон интензитета на светене ,но не забелязах при бързо намаляване и увеличаване да премигва,мен не ме дразни,защото аз карам на MAX ,щом по CAN си говорят вероятно много-трудно може да се промени диапазона на регулиране.Вероятно от SKODA са преценили,че достатъчно се регулира и не е дефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, и сега се сещам. Добре - щом при всички е така - съгласен - не ми е дефектна колата. Но ЗАЩО ТОГАВА при тест на ф-ята с РС осветеността играе в доста големи граници (ЗНАЧИ Е ЗАЛОЖЕНО ВСЕ ПАК), а с копчето не става...???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен това е нормално. Не виждам за какво пък регулировката трябва да е в огромен диапазон. Пак добре , че я има. Аз пробвах тази сутрин на светло в гаража - не бих казал , че се изменя в малък интервал - според мен е достатъчно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз скоро не съм си играл с това копче (последно пробвах при опит да пусна подсветката на новото копче на климатроника "ON/OFF"). По спомен оттогава, подсветката се регулираше в разумни граници :roll: . Вярно, в Джетата (това копче там си е чист реостат) се регулира в малко по-широки граници. Но за мен положението в Октавията е приемливо. Аз даже си го държа на максимум.

 

Боби, казваш, че си виждал много по-широк диапазон на интензитета в тестов режим. Възможно е да има настройки нейде за границите на този диапазон :roll: . Нормално е един изпълнителен механизъм да има по-широки граници от номиналните. Както например при един асансьор може да се местят крайните изключватели на различни места и да се намали хода му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На О1 при въртене от едното до другото крайно положение си се забелязва ОЧЕВАДНА разлика в осветеността на уредите и копчетата (демек - имаме работещо копче и най-вече - смисъл от него)

И при мен е така - на Октавия 2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето как е при мен, дано да съм било полезен. Поздрави

 

http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=7260223

 

http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=7260227

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile188 Ради, караш без колан а? Я сега да видим какво ще правим... Като на 20 лева ми намирисва smile021

И друго - как за година и половина 13хил км. само? Ще не си карате колите бе хора? Такива машини има във форума пък на по 10хил. км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile188 Ради, караш без колан а? Я сега да видим какво ще правим... Като на 20 лева ми намирисва smile021

И друго - как за година и половина 13хил км. само? Ще не си карате колите бе хора? Такива машини има във форума пък на по 10хил. км

 

smile188 на smile188-ка :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Разбира се че карам без колан и при това винаги се оглеждам да не ми изкочи някой полицай с палка в гаража изозадзе :mrgreen:

 

А относно 13 хил. ми толкоз - ама от сърце smile063 smile101 :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.