Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

дали направих правилен избор на octavia2 ?


TIGer

Recommended Posts

...Спора беше дали Октавия 2 1.9 ТДИ - 105к.с. гори по-малко от 2.0 ТДИ - 140 к.с.

Koлега, изкривяваш това което съм писал. Никъде не съм писал че като сложиш чип на 1.9ТДИ почва да харчи по-малко. Съшо така виж, че още в първото ми мнение съм писал приблизително 1300 кг. и за процентите също съм писал ориентировъчно.

 

И точно като погледнеш данните на производителя, да пак ще ги цитирам за твое удоволствие, и ще видиш че посочените от теб по-горе 1.9 тди харчи с минимум 0.5 литра по-малко от 2.тди и двата двигателя без автоматични скоростни кутии. Та колкова от мен за мощност и разход.

Какви и колко коли имаш/караш слабо ме вълнува, но от частния случай, какъвто е твоя, да обобщаваш генерално колко харчат всички Шкоди с този двигател е меко казано несериозно. Затова ги има и данните на производителя, защото те са все пак усреднени данни от доста повече от една Шкода. А това че занижават реалния разход, е ясно но то важи както за 1.9, така и за 2.0. Да, по- дългата скоростна кутия влияе положително на разхода, за това спор няма. И затова разхода на 2.0тди е почти колкото на 1.9 тди автоматик, просто единия е със 5 а другия със 6 скорости.

Поздрави.

 

Не съм писал, че точно ти си казал че с чип ще гори по-малко. Именно затова написах - НАПИСАНО БЕ - КАЗВАТЕ - по горе е написано така. Не изкривявам това което си написал - прочети няколко мнения по-горе и ще видиш че имашне мнение ( не твое разбира се ), че с чип - с две думи повече коне и същия разход.

 

НЕ ми прави никакво удоволствие да се цитират данните от производителя, но по-горе бях корегиран именно с извадка от тези данни и затова предположих, че толкова много държите да се говори с извадки от точно тези данни.

 

Далеко съм от мисълта да натрапвам на който и да било какви коли карам, и да правя изводи от две коли (моите) за всички ШКОДИ. Не виждам обаче, на база какво Вие твърдите точно обратното на моето твърдение - на базата на няколкото коли които имате или пак на една кола или две ???? И двамата (тримата) спорим за неща от опита който имаме с 1, 2 или 3 коли а не както сам каза стотици както в заводите производители. Просто по пътя на логиката се опитах да Ви обясня защо според мен разхода при 2.0 с 6 степенна кутия е същия като при 1,9 с 5 степенна - или ако има разлика то това е от рода на 0,2-0,3 л/100 км - в никакъв случай не е критерий по който да се избира мотор. Критериите в случая знаем какви са - цена, цена и пак цена.

 

И това че 2,0 ТДИ харчи колкото 1,9 ТДИ автоматик - грам ама грам не е вярно....

 

Ето таблицата със стойностите за двата обсъждани модела :

 

Untitled.jpg

 

Единствената прилика е в извънградското каране - там са на кантар. Но при градското .... ако това не е разлика не знам кое е.

 

Спирам вече с този спор - няколко пъти се опитвах да кажа това което мисля - а именно, че две еднакви коли, на дълъг път с хора, багаж и резервоар, едната с 1,9 ТДИ с 5 степенна а другата с 2,0 ТДИ само че с 6 степенна няма да има кой знае каква разлика в разхода, от рода на 0,2-0,3 л/100 км. Именно заради този разход колегата си поръчва по-малкия мотор. В същото време си поръчва и ДСГ който автоматично му качва разхода с около литър на 100. И за всичкото това коментара беше - Поръчах си 1,9 ТДИ ЗАЩОТО Е ПО-ИКОНОМИЧЕН !!!!

 

 

....... или аз нещо не се изразявам като хората или 1-2 човека не ме разбират и спорим за глупости.

 

И пак да кажа - говорим за О2 а не за О1. Именно затова намесих и друг модел не Октавия, защото се мерят несравними неща.

 

И от мен поздрави :-)

 

п.п.

 

И каква е разликата в двигателите някакви 100куб.см.Задай си въпроса къде са тия 35кончета разлика и от какво и кой двигател ще изкара повече.

Най-после един разумен довод в полза на 1,9!

 

Ами ако си мислите, че разликата от 100 см3 докарва тези допълнителни 35 кончета, за какво изобщо спорим. Съвсем различен двигател, електроника и на първо място - ТУРБО компресор !!! Ето от тези три неща взети заедно идва разликата от 35те коня. А това, че единия мотор ще издържи 500 000 км, а другия 600 000 (това са само образно казани цифри и не претендирам за точност), замислете се дали е най важното или не. Кой от Вас ще кара толкова тази кола ?????? И както каза колегата по-горе, надали производителят не си е направил сметката като е разработвал двигателите, дали ще е издържлив или не, смятам че по-добре от нас разбират тези неща и са си направили сметката.

 

Хайде със здраве :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега simichoil , средния ми р-д (с Октавията) от м. април насам е 4.7 при ср. ск. 41 км/ч. Основен маршрут – от центъра до Кривина и обратно (всеки ден, 7 дни седмично), почти винаги сам, без багаж. Не карам бавно, но карам икономично (31 г. задкормилен стаж)

Естествено е, че съм съгласен с това, което си написал, но да допълня:

 

Като говорим за данни на производителя, ето какво пише в немския сайт на Шкода:

Leergewicht (inkl. Fahrer 75 kg) - kg 1410 - 1600 *

* Abhängig vom Ausstattungsumfang

Горното се отнася за двулитровите, като за 1.9 разликата е само минус 15 кг. 190 кг разлика „в зависимост от оборудването”... Честно казано не ми е ясно какво е това оборудване дето тежи 190 кг, но ,все пак, една „по-оборудвана” кола ще харчи повече, независимо дали е 1.9 или 2.0.

Килограми... Имат кантар хората – мерят. Съвсем друг, обаче, е въпросът как мерят разхода...

А ние си имаме Форум и СПОКОЙНО може да обсъждаме, дали данните на производителя съвпадат с практиката...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак се зароди прекрасен спор :)

На кой да вярваме? На производителя или на бай Генчо, дето се кръсти с две ръце и ви казва колко е разхода до Левуново и обратно?

 

Да му е честита новата кола на колегата! :) И безаварийно! :)

Изборът му може да не е най-добрия, но определено е добър!

1.9ТДИ е доказал напрактика своите качества, така че в никакъв случай не може да е лош избор.

С риск да прозвуча пристрастно... не виеха ли като линейки разни колеги за повреди в турбото именно на 2.0...или бъркам :)

Лека вечер на всички :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ammcfc - проблема с турбините идва от хората. говорих специално с хора от сервиза-те казват-шкода се кара от разумни, улегнали хора, и повечето не знаят какво е колата да се движи с повече от 3000 оборото. заради това обаче турбините се запичат и не могат да изхвърлят всички гадости и в крайна сметка се скапват.

 

simichoil-това че колегата иска икономичност и си взима автоматик какво толкова те учудва. просто го кефи автоматика и си взима по-икономичния вариянт на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ammcfc - проблема с турбините идва от хората. говорих специално с хора от сервиза-те казват-шкода се кара от разумни, улегнали хора, и повечето не знаят какво е колата да се движи с повече от 3000 оборото. заради това обаче турбините се запичат и не могат да изхвърлят всички гадости и в крайна сметка се скапват.

Щом така са казали от сервиза на Шкода, ще го приема на 100%. Как не се сетих, че потребителите са си вновни!!! То и в ръководството за експлоатация на автомобила си пише " Карайте с над 3000 оборота, за да не повредите турбината" :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За разхода-http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2006&power_e=110

2ката си харчи около 1л повече,като при движение на магистрала разликата пада сериозно.

Относно турбината-ми това е 3 или 4та версия на турбото на ТДИ дето излиза-представете си за какво става въпрос.Колите трябва да се карат над 3хиляди оборота заради филтъра за твърди частици-примерно дръжте колата 1-2мин на тия обороти в движение-на новите БМВта компа автоматично го прави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.