Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Смяна ангренажен ремък


chyllz

Recommended Posts

Здравейте , от седмица и аз съм в клуба :) Колата е нов внос . Дайте ми съвет къде да сменя ангренажения ремък и маслото . В Еуратек ми обявиха цена около 600 лв. , което според мои познати е неоправдано да ги давам.Дайте съвет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какъв мотор е колата? И според твоите познати колко е оправдано да дадеш за смяна на ангренаж+ролки и водна помпа(Ако си взел колата на старо, според мен е задължително и нея да смениш, без значение дали е достигнала необходимите километри за смяна)?

Аз лично бих предпочел да платя повече, но да ми правят колата в оторизиран сервиз, където освен всичко дават гаранция за сменените части. Но в крайна сметка избора е твой - сервизи дал Господ :P . Поздрави и уелкъм ту дъ клъб ;) !

 

П.П. ZloQQ имаше читав майстор за нови Шкоди ако в крайна сметка се откажеш от услугите на ЕТ. Прати му едно лично да ти даде координати. Стига да си от София разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10х за мнението и съвета :) иначе мотора е 1,4 бензин , според много мои познати няма голямо значение в какъв сервиз ще направя тази смяна ,а разликата в цената е около 300 лв ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "chyllz" - Колега, реши сам за себе си, как искаш, можеш и така нататък, да си поддържаш автомобила. Ако смяташ да си Обичаш колата - наистина иди в "Еура Тек". Няма да е евтино, но поне знаят на изуст какво правят Хората там и накрая ще си сложиш в жабката фактура с печат, което е и някакъв вид гаранция, макар и доста спорна. Ако ли пък ще го караш малко и ще го махаш - направо иди на въздесъщата ул. Цар Симеон (ако си от София де) и си вземи всички части от там! Даже - там Майсторите ще ТИ докажат, че половината ролки дефакто няма смисъл да се сменят, защото видиш ли - се въртяли по-малко от ддугите ;) Даже и 300 лева няма да дадеш. А и още нещо, по повод "тънките" цени.. щом в "Еура Тек" услугата струва 600 лева, а ТВОЙТЕ Приятели са казали, че 300 лева от тях са "Over", ми е много интересно колко ли от оставащите 300 лева са за части и колко за труд? Но предполагам, че труда няма да надвишава 50 лева, който факт сам по себе си ми говори, че майстора си цени труда също толкова, колкото и го разбира. Надявам се, че не съм ТИ прозвучал заядливо - не това е целта ми. Просто си поддържай колата качествено, за да няма после "От тази марка, нищо не става - Боклуци!". Все пак става въпрос за двигателя - хайде.. ако ще си сменяш дръжката на вратата - майната му, сложи където и каквато искаш, но двигателя.. не знам. За мен същия е прекалено скъпа част от автомобила и не си струва пестенето на пари. Тоест - безпроблемната работа на въпросния агрегат зависи от 600 лева в "Еура Тек" а самия ТОЙ струва няколко хиляди лева. Не знам - малко се разгорещих, но - ТИ си решавай.

 

П.П.

Преди няколко години бях свидетел на един куриоз.. едно "Audi A4" удари камък и счупи картер и още нещо (не се сещам точно). Инцидента мина като Щета към Застраховател. Колата беше "направена" във сервиза на Застрахователя. След 1 година, меко казано "Странно движение и поведение" на автомобила, същия влезе в "Юнитрейд Х" за диагностициране на проблема. Като свалиха пластмасовите капаци около ремъка на колата, гледката беше потресаваща. Половината сервиз се събра пред колата и се биеха по челата. Ремъка беше с няколко канала по-тесен от оригиналния и отгоре на всичко, не беше зацепен правилно. Така, че - Внимавай къде си даваш колата, че Майстори много, но единици са тези, който вечер си ходят спокойно по улиците с пълен комплект зъби :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От друга страна, в ЕТ преди 3-4 години отидох с прегряваща фелиция, а те ми смениха термостата, взеха ми 160 лева и тя кипна отново докато изляза от Надежда. Оказа се строшена водна помпа, но го бяха разбрали... Така че моето лично мнение е, ако отиваш с готов лист от задачи при тях - ОК, гаранция и т.н., но ако отиваш да ти открият проблем... загубен си :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за Еуратек сервиза.Каквото са ми правили там съм останал много доволен и никога не съм се връщал за същото.Докато не мога да кажа това за други сервизи , където ти оправят едно а ти счупят друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10х за мнението и съвета :) иначе мотора е 1,4 бензин , според много мои познати няма голямо значение в какъв сервиз ще направя тази смяна ,а разликата в цената е около 300 лв ?

Ако матора е 1,4 бензин има два варианта с ангр. верига или с ангр. ремък зависи от киловатите на мотора ( конете ? ) ? . :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Даже - там Майсторите ще ТИ докажат, че половината ролки дефакто няма смисъл да се сменят, защото видиш ли - се въртяли по-малко от ддугите ;)...

 

Ти хубаво мнение си изказал като цяло /принципно/, само да допълня, че преди няколко години именно от ЕТ ми казаха, че няма нужда да сменям всички ролки - само обтягащата, а за водна помпа дори не обелиха дума /помпата принципно се сменя на втора смяна на ремъка - аз бях точно за втора смяна/, но за сметка на това, трябваше да чакам еди-колко-си-време и да олекна с N-броя средни работни заплати ;)

Хубавото обаче е, че в последно време се чуват все добри отзиви за работата на ЕТ, което само може да радва притежателите на Шкода! Дано и занапред да продължават в този дух!

 

Успех на колегата със смяната и честито за придобивката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "zloQQ" - Аз имах проблем с водната помпа на "Octavia"-та.. счупи се. Добре, че не счупих и двигателя. А преди това, на "Еура Тек" им беше казано да сменят "Пълен Ангренажен Комплект". Даже и за цена никой не ги бе питал, колкото - толкова. В последствие се разбра, че това е единствения официален сервиз в България, за който "Пълен Ангренажен Комплект" не включва водна помпа :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като започнете да ги възхвалявате ЕТ и край няма... Все едно са великия сервиз и всички майстори минават на курс при инженерите на Шкода... :D

 

Истината е, че има и много недоволни хора и в ЕТ стават много големи грешки, така че личното ми мнение е, че цената не отговаря на качеството.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...всички майстори минават на курс при инженерите на Шкода... :D

Истината е, че има и много недоволни хора и в ЕТ стават много големи грешки, така че личното ми мнение е, че цената не отговаря на качеството.

 

Прав си, в ЕТ не ходят на стажове в Шкода, ходят на стажове при бай Ганю масларя :mrgreen: ;).

 

Истината всъщност е, че доволни и недоволни има и ще има винаги и навсякъде - независимо дали става въпрос за ЕТ или, за който и да било друг фирмен сервиз. Не знам защо тая тема трябва да се предъвква по хиляда пъти... Не виждам също така и някой да възхвалява каквото и да било, но нищо :). Със здраве!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да попитам,ако може,за пръв път чувам,че със смяна на ангренажен ремък,се сменя и ВОДНА ПОМПА!?!?

Някой ще ми каже ли каква е връзката между двете,да не би и тя да се задвижва от ангренажния ремък,ако е така досега не съм виждал такова нещо в нито един ДВГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "combi 64hp" - Водната помпа не се задвижва от ангренажния ремък, но производителите на автомобили са сметнали, че водната помпа не може да изживее много повече от ангренажния ремък. Но ТИ ако искаш - може да им скъсаш дипломите на автомобилните Инженери и да заложиш на "още малко", че ще работи помпата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "combi 64hp" - Водната помпа не се задвижва от ангренажния ремък, но производителите на автомобили са сметнали, че водната помпа не може да изживее много повече от ангренажния ремък. Но ТИ ако искаш - може да им скъсаш дипломите на автомобилните Инженери и да заложиш на "още малко", че ще работи помпата :)

 

Точно от ангренажния ремък се върти водната помпа на двигателя. Сигурен съм и за двата автомобила от подписа ми. Ако блокира тя ремъка се къса и става салата. Ето защо трябва да се сменя.

 

На много от съвременните автомобили водната помпа се движи от ангренажния ремък. Да не казвам повечето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ikonoma" - При мен, като се счупи водната помпа, защо продължи да ми работи двигателя? Затова си мисля, че е друг ремъка! Въобще не съм се замислял..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при теб е на ангренажния ремък. :) Сигурно са се счупили само лопатките /турбинката/ без да блокира помпата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора,уважаеми,в света Няма ДВГ(поне норнален,сериен)в който ангренажния ремък да задвижва нещо различно от разпределителен вал и ГНП за дизелите,и ли механизми за които фаза на зацепване е определяща за правилната им работа,Ей бога ми по-голяма глупост от "ангр. ремък задвижва водната помпа" не е измислена в автомобилостроенето .

ВОДНАТА ПОМПА НЕ Е КОНСУМАТИВ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ангренажния ремък НЕ задвижва водната помпа. Най-много маслената. Основната му функция е задвижването на клапаните в точно определени моменти. Ако се скъса, буталата ще се забият в клапаните и тогава става едно мазало...

Водната помпа се задвижва от ремък, но ремъка на алтернатора. При по-старите коли беше ангренажна верига и ремък за водната помпа и алтернатора, а сега са два ремъка, един ангренажен и един за алтернатора и водната помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора,уважаеми,в света Няма ДВГ(поне норнален,сериен)в който ангренажния ремък да задвижва нещо различно от разпределителен вал и ГНП за дизелите,и ли механизми за които фаза на зацепване е определяща за правилната им работа,Ей бога ми по-голяма глупост от "ангр. ремък задвижва водната помпа" не е измислена в автомобилостроенето .

ВОДНАТА ПОМПА НЕ Е КОНСУМАТИВ

 

Странно. Явно моя двигател НЕ е нормален, камо ли сериен. За справка диаграмата по-долу. Обърнете внимание на ограденото с червено. Аааа, забравих. Двигателя е световно неизвестния 1.9TDI на VAG :mrgreen:

 

belt.JPG

 

PS: Реших да сменя картинката с такава която създава по-малко грешни впечатления :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На старите коли ангренажният ремък/верига не задвижваха водната помпа.

Сега проверих една Фабия 1.4 50 kW, 68к.с. и на нея ремъка който задвижва алтернатора, задвижва и водната помпа, поне там са закачени маркучите на охладителната система. Долу е свързана към коляновия вал. Колата е бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На старите коли ангренажният ремък/верига не задвижваха водната помпа

 

Стига де! Vectra A, 1990г., 1.8, 8V, 90bhp двигател - обтегача е водната помпа. Спора е безмислен. Няма ново и старо. Въпрос на инженерно решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Аз си признавам без бой, че съм невеж :( Че не ми се чете - не ми се, но поне можеше да ида да легна под колата да видя. Ама, че съм прост..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при моя НЕнормален и световно неизвестен мотор 1.8 20V на ВАГ, водната помпа също се задвижва от зъбчатия ремък.

 

Проблема е, че когато взех колата (секънд хенд е), смених в ЕТ ремъци, ролки, обтегачи и тогава никой не ми е казал или питал, за смяна на водната помпа. В последствие разбрах, че е на зъбчатия, а не на пистовия ремък и че май е добре да се смени.

От друга страна - абсолютно никъде из техническата литература за тоя двигател, не можах да видя написано кога трябва да се сменя пустата помпа и трябва ли изобщо да се сменя.

 

Та затова се чудя - в крайна сметка, тая помпа консуматив ли е или не. И каква е вероятността да се прецака. Също - дали има някакви симптоми, ако тръгне да се прецаква ... че ако дефектира и скъса ремъка, с тия 20 клапана не ми се мисли.

 

Който има технически обосновано мнение да го дава насам :)

 

Естествено ще търся мение и от приемчици в ЕТ, ама там не е сигурно, че ще попадна на подходящ човек в подходящ момент :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.