Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Температурен датчик


novak

Recommended Posts

Въпрос към тези, който управляват Румстър- има ли температурен датчик този автомобил (без Махi dot)?

Датчик имат всички, според мен питаш дали имат аналогов показател на таблото. Моя Румстър е Стайл и я няма стрелкичката. Това е единственото което ме нервира в колата досега и ако знаех че Стайла е без тази 'екстра' бая щях да се размисля за Спорт или да си я поръчам допълнително...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еее, много гадно. Защо са се изложили така чехите. Същата работа като Рено Клио - като ти светне лампата сменяш гарнитура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еее, много гадно. Защо са се изложили така чехите. Същата работа като Рено Клио - като ти светне лампата сменяш гарнитура.

Mноо е няприятно, спор няма. Аз съм карал досега все дизели и знам долу горе как са с температурата в различни режими на работа, но бих искал да си имам и визуално наблюдение. Знае ли някой дали може да се изведе по елегантен начин някъде по таблото такъв прибор или дали в ЕТ имат да предложат нещо по въпроса. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С много ровене по форумите разбрах следното:

Всички нива имат цифров показател за горивото и нямат такъв за температурата. Изключение правят тези с maxi dot като при тях има още два стрелкови аналогови уреда - съответно за горивото и температурата.

При тези автомобили без Maxi dot няма показател (цифров или аналогов) за температурата, а сигнална лампа, която светва при определена температура - дано вече не е късно.

Ако греша поправете ме. Как стоят нещата при Спорт без Maxi dot?

Мисля, че това е абсолютно вярно при пускане на колата в серийно производство, но дали вече не са си поправили смехотворната грешка. Или въвеждане на сериен температурен показетел - аналогов или цифров ще е поредната супер екстра - така както капачките на вентилите на гумите. Впечатленията ми от чехите са добри и не мога да си предтавя, че могат да измислят такава дивотия, или пък тя им е наложена от големия брат WV с цел техните дървени коли да се продават повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що научих от руски форум, че от май 2008 г. наред с много изменения за Практик, е монтирана лампа, която свети със син цвят при студен двигател, със зелен - при нормална темпрература и с червен при повишена. Да се надяваме, че и за Румстера са направили нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що научих от руски форум, че от май 2008 г. наред с много изменения за Практик, е монтирана лампа, която свети със син цвят при студен двигател, със зелен - при нормална темпрература и с червен при повишена. Да се надяваме, че и за Румстера са направили нещо.

A знаеш ли тези с макси дот дали имат цифров показател за температурата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямат цифров, а аналогов датчик. Всъщност два аналогови за температурата и за горивото. В този случай няма цифров датчик и за горивото.

Все пак това е било, а не знаем как в момента стоят нещата. И за съжаление малко са колегите, които споделят. Ползата от този форум е същата както от немонтирания температурен датчик на прехвалената Шкода Румстър, каквато и аз баламата очаквам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....И за съжаление малко са колегите, които споделят. Ползата от този форум е същата както от немонтирания температурен датчик на прехвалената Шкода Румстър, каквато и аз баламата очаквам.

Няма да е зле да преосмисляш думите си, преди да ги изричаш, особенно ако са с такава тежест. Защото не знам дали си балама, както пишеш, но със сигурност не взимаш под внимание, че в момента е отпускарски сезон и повечето колеги са далеч от компютрите си. А и медала има две страни - не виждам какъв е проблема като не намираш инфо тук, да го добавиш ти, за да е достъпно за следващите хора с твоите въпроси... Как мислиш се е натрупвала базата с информация до сега?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак това е било, а не знаем как в момента стоят нещата. И за съжаление малко са колегите, които споделят. Ползата от този форум е същата както от немонтирания температурен датчик на прехвалената Шкода Румстър, каквато и аз баламата очаквам.

 

Мисля, че може да разбереш как стоят нещата с един телефонен разговор с ЕТ. Или може би междуградски разговор Смолян-София би се отразил катастрофално на телефонната ти сметка?:mrgreen: Пък после, ако искаш, може да споделиш в "безполезния" форум :evil: :evil: :evil: какво са ти казали...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен дискутирането за температурния дадчик- аналогов или светодиоден е меко казано смшно.Хората са си обяснили , че при светване на лампа за повишена температура се действа както при достигане на стрелката в червения сектор : отбиваш в страни от пътя и без да гасиш двигателя чакаш да угасне :mrgreen: -лесно и просто! В крайна сметка ако човек кара "нормално"-беез газ до дупка, вероятността да ти светне "повишена тмпература" е малка. Чехите да не са хванати от гората я , че да направят кола гоято постоянно да "хвърля" гарнитури :!: :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямат цифров, а аналогов датчик. Всъщност два аналогови за температурата и за горивото. В този случай няма цифров датчик и за горивото.

Все пак това е било, а не знаем как в момента стоят нещата. И за съжаление малко са колегите, които споделят. Ползата от този форум е същата както от немонтирания температурен датчик на прехвалената Шкода Румстър, каквато и аз баламата очаквам.

Колега, не така с крайни изказвания. Никой от форума не ни е виновен, че Шкода са спестили тези стрелки. Тези въпроси е трябвало да ги задаваме на дилърите като поръчваме автомобилите, но къде съм спал и аз си е мой проблем, а не на форума. Аз лично, съм прочел доста полезни неща в този форум, като далеч не мисля че съм бил толкова полезен с моя 'опит' за колегите, но се надявам с течение на времето с каквото мога и аз да помагам. Това е се пак форум, а не енциклопедия на Шкода от А до Я.

А за това колко е прехвалена Шкода Румстър, покарай я малко и тогава с отзивите... :mrgreen:

 

Хората са си обяснили , че при светване на лампа за повишена температура се действа както при достигане на стрелката в червения сектор : отбиваш в страни от пътя и без да гасиш двигателя чакаш да угасне Mr. Green -лесно и просто! В крайна сметка ако човек кара "нормално"-беез газ до дупка, вероятността да ти светне "повишена тмпература" е малка. Чехите да не са хванати от гората я , че да направят кола гоято постоянно да "хвърля" гарнитури Exclamation Exclamation

 

Не е точно така колега. Незнам за теб, но аз изобщо не обичам да отбивам в страни на пътя, още по-малко като ми светне червената ламБа. Колата трудно загрява при каране с газ до ламарината. За дизел става въпрос де и ако загрее до червената зона по време на движение начи проблемите с двигателя са сериозни. Стрелката е полезна в други ситуации, като например: представи си жега, задръстен си на магистралата, тръгни спри вече един час време, набичил си климата, малкия/та реве отзад... Та в една такава ситуация стрелката помага мноооого, колега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитат:

 

 

Според мен дискутирането за температурния дадчик- аналогов или светодиоден е меко казано смшно.Хората са си обяснили , че при светване на лампа за повишена температура се действа както при достигане на стрелката в червения сектор : отбиваш в страни от пътя и без да гасиш двигателя чакаш да угасне -лесно и просто! В крайна сметка ако човек кара "нормално"-беез газ до дупка, вероятността да ти светне "повишена тмпература" е малка. Чехите да не са хванати от гората я , че да направят кола гоято постоянно да "хвърля" гарнитури

 

 

Колега, съвсем не е смешно, а може да стане трагично.

Така например в руски подобен на този форум е описан случай, при който след светване на червена лампа за прегряване се е стигнало до повреда на двигателя. Очевидно или лампата светва по-късно или е имало някяква друга причина. Когато имаш постоянен поглед върху температурата, ти много добре знаеш коя за твоя автомобил е нормална и можеш да вземеш своевременни мерки при промяна.

А що се отнася до телефонната сметка, моля не се притеснявайте - въпросът е, че в ЕТ никой не може да даде недвусмислен отговор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...И за съжаление малко са колегите, които споделят. Ползата от този форум е същата както от немонтирания температурен датчик на прехвалената Шкода Румстър, каквато и аз баламата очаквам.
...Тествах ниво стайл и е доста дразнещо, че няма отделни постоянни прибори в таблото за температурата на охлаждащата течност на двигателя и за наличието на гориво. Може ли някой да каже при ниво спорт тези уреди има ли ги? Някъде по рекламните картинки съм ги гледал, но в ЕТ не можаха да ми отговорят със сигурност.

Иначе считам че автомолилът е идеален.

Мнението ти отгоре е обидно. Освен това ти си тествал модел и сам не си се запитал защо няма датчик. Какво сме ти виновни ние за това?

Не мисля че липсата на датчик е от съществено значение. Шкодите са проектирани да поддържат 90 гр. без значение от натискането на газта и външната температура. За 3 и нещо години, въпреки че съм с Фабия 1, стрелката на температурата не е мръднала и на милиметър от 90. Ами появява се едно въпросче защо въобще е нужна индикация за температурата.

За загряването, когато отбиете встрани, гасите двигателя. Шкодите имат(ха) три пластмасови крачета на термостатът и при прегрявене, те се размекват и напълно отварят големия кръг на охладителната система. Така че нормално трудно се достига до прегряване. Друго е когато ти светне лампа, да продължиш да си караш без да ти пука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една забележка - при прегряване и отбиване встрани, най- неправилнате манипулация е да се загаси двигателя. Същият трябва да работи на празен ход, при което водата циркурира и вентилаторът си върши работата. Ако двигателят бъде угасен, водата в него поема допълнително топлина от метала и още повече прегрява. В резултат може да се деформира главата, да прегори гарнитура, да започне надуване в радиатора и куп др. неприятности.

 

По отношение на тест драйва - ти как мислиш, дали някой ще ти предостави точно същата като твоята кола - двигател , ниво на оборудване, екстри и др.? Никой тук не ми е виновен. Виновни са дилърите, които не знаят какво продават. Днес се обадих до почти всички дилъри на Шкода в страната. Половината от тях твърдят, че ниво Спорт имат стрелкови аналогови уреди за гориво и температура на двиг., а останалата половина казват, че тези уреди идват единствено и само с макси дот. Изводите си направете Вие.

 

Малко инфо за този, който знае чешки :

http://new.skoda-auto.com/CZE/Documents ... ist_CZ.pdf

 

Това са измененията в Румстът за 2008г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 3 и нещо години, въпреки че съм с Фабия 1, стрелката на температурата не е мръднала и на милиметър от 90. Ами появява се едно въпросче защо въобще е нужна индикация за температурата.

 

Определено е много нужна и аз нямам обяснение защо от Шкода си спестяват този уред. Това съм го виждал единствено на разни женски кoли от типа на Saxo.

 

Лампичката ти дава информация единствено за прегряването. А стрелката ти дава много повече информация, когато има някакъв проблем. Примери много мога да измисля, но ето един от личен опит - на Октавията забелязах, че температурата стои закована на 90 градуса в града и по баири, но като при слизане по магистралата спада. Реших, че е прецакан термостата - не затваря напълно. Смених го и температурата заспа на 90 градуса. Всеки може да си отговори как ще се установи такъв проблем с мизерната лампичка.

 

Именно защото при нормална експлоатация температурата не мърда от 90 градуса, всяка промяна може да означава потенциален проблем и ако имаш уред може да видиш промяната много преди проблема да е станал голям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 3 и нещо години, въпреки че съм с Фабия 1, стрелката на температурата не е мръднала и на милиметър от 90. Ами появява се едно въпросче защо въобще е нужна индикация за температурата.

 

Определено е много нужна и аз нямам обяснение защо от Шкода си спестяват този уред. Това съм го виждал единствено на разни женски кoли от типа на Saxo.

 

Лампичката ти дава информация единствено за прегряването. А стрелката ти дава много повече информация, когато има някакъв проблем. Примери много мога да измисля, но ето един от личен опит - на Октавията забелязах, че температурата стои закована на 90 градуса в града и по баири, но като при слизане по магистралата спада. Реших, че е прецакан термостата - не затваря напълно. Смених го и температурата заспа на 90 градуса. Всеки може да си отговори как ще се установи такъв проблем с мизерната лампичка.

 

Именно защото при нормална експлоатация температурата не мърда от 90 градуса, всяка промяна може да означава потенциален проблем и ако имаш уред може да видиш промяната много преди проблема да е станал голям.

 

Интересно ми е това със стрелката под 90 градуса надолу по магистралата, защото както някой от дилърите твърди, цитирам: ' ... дори да има стрелка показваща температурата на охлаждащата течност, то тя от момента от който темепература на охлаждащата течност достигне 50 градуса затава в едно положение - 90 градуса.'... :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с колегата - стрелката трябва да заспи на 90 гр. Mоето ауди също при спускане на големи наклони намаляваше температурата до 40 - 50 градуса. След като смених термостата проблема беше решен. Тези коне са от един обор, но най-расов е Шкода!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно ми е това със стрелката под 90 градуса надолу по магистралата, защото както някой от дилърите твърди, цитирам: ' ... дори да има стрелка показваща температурата на охлаждащата течност, то тя от момента от който темепература на охлаждащата течност достигне 50 градуса затава в едно положение - 90 градуса.'... :?

 

Може би има нещо подобно. Ако не греша Readline веднъж обясняваше, че има някакъв толеранс, при който температурата се изменя, а показанието на уреда не. Но той не би трябвало да е толкова голям. Ще потърся повече инфо, защото е интересно да се знае.

В интерес на истината, в града от време на време ми се включва перката на радиатора, а температурата си е все на 90 градуса :)

Интересно, този датчик при каква температура сработва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно ми е това със стрелката под 90 градуса надолу по магистралата, защото както някой от дилърите твърди, цитирам: ' ... дори да има стрелка показваща температурата на охлаждащата течност, то тя от момента от който темепература на охлаждащата течност достигне 50 градуса затава в едно положение - 90 градуса.'... :?

 

Може би има нещо подобно. Ако не греша Readline веднъж обясняваше, че има някакъв толеранс, при който температурата се Pизменя, а показанието на уреда не. Но той не би трябвало да е толкова голям. Ще потърся повече инфо, защото е интересно да се знае.

В интерес на истината, в града от време на време ми се включва перката на радиатора, а температурата си е все на 90 градуса :)

и Интересно, този датчик при каква температура сработва.

 

Незнам, ако наистина е толкова нечуствителна тази стрелка, ролята и малко се обезмисля. Аз съм карал дълго време едно ТД на исузу и стрелката си се качваше до 90 градуса доста плавно. След това замръзваше на 90, а съм я карал доста и то без да я жаля особено. Даже съм си мислел че нещо е прецакан я термостат я нещо друго. И накрая, точно като отивах да земам Шкодата, за 5 години само веднъж стрелката зе да са катери нагоре: Жега към 35 някъде и час и нещо на една магистрала тръгни спри. Е те тогава взе да се отклонява, но доста плавно, без да се е включвала перката. Отворих прозорците, пуснах парното и след няма и минута стрелката пак замръзна на 90, BTW в страни в аварийната имаше няколко отбили автомобила... Та ето една примерна ситуация в която стрелката доста помага. Друг е въпроса колко е чувствителен този показател при Шкода.

 

P.S. Моя дилър казва че ако светне ламБата не е толкова страшно: Контролната лампа на таблото има предупредителен характер - т.е. когато светнe / придружава се със звуков сигнал/ Ви предупреждава че темепературата се е повишила и автомобила трябва да се спре, така че ако автомобила бъде спрян и не се кара при светеща контролна лампа няма да има последствия вурху двигателя на автомобила.

 

И още нещо, спираш и гасиш двигателя или спираш, без да гасиш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още нещо, спираш и гасиш двигателя или спираш, без да гасиш?

 

Спираш и гасиш, поне така пише в книжката(34стр.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами гасите. На място поради ниската скорост на водната помпа, колата се охлажда много по-трудно. Ако колата ви в движение не може да си поддържа температурата, какво остава на място.

 

П.П.: При сдало багажа моторче на перката и аз съм поддържал 90 градуса само с включено на макс. отопление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решението за липсата на температурен датчик ми се струва ето ТОВА. И без това като чета, има доста случаи в които се оказва, че инсталираните от производител показатели не са достатъчно чувствителни. :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен смисъл от стрелкови показател има, но от такъв който е достатъчно прецизен. Струва ми се обаче, че от Шкода правилно са си го спестили като вземем в предвид как сработва стелката, при наличието на такава де, при повишаване на температурата . :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.