Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Помощ при избор на Румстър


freelanders

Recommended Posts

Здравейте,

 

Интересувамe какъв двигател бихте препоръчали за Румстър. Определено предпочитам да е дизел, може би 1.9TDI. Става въпрос за покупка на 2-3(а може и повече) коли за служебни нужди - трансфери до западна Европа на дълъг път, предимно магистрали, т.е трябва да поддържа поне 140-160км/ч без напрежение. Какъв разход биха дали при такова движение и пробег между 7 и 10хил км месечно.

Какви са разходите по поддръжка, ако има някой с такъв модел(1.4, 1.9 или друг дизел), на колко км се сменяват масло/филтри и т.н

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл от мен. Аз вече ти казах какво мисля - 1,9 TDI е най-добрия вариант за нуждите ти ;). Иначе друг дизел освен 1,4 и 1,9 няма. Но 1,4 няма да се справи(според мен) с изискванията, които имаш. За разходите по подръжка може да се разровиш с търсачката. Сходни са с останалите модели на Шкода. За справка - 1,4 TDI - първа смяна на масло+поленов филтър и годишен преглед - около 175 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един въпрос седалките 40/20/40 ли са отзад? Може ли да се поръча с три равни, отделни? Мисълта ми е трима човека дали биха издържали 800-900км?

 

П.П Прочетох целия раздел, никой не се е оплакал за нещо, което ми вдъхва доверие.

Да питам за 1.9 същия ли е в Октавия, да знам дали да чета в другите раздели за разход и поддръжка.

И последно за сега - как се справя сервиза в София(само един ли е) и евентуално, дали си заслужава да се ходи в Благоевград(ако има по-малко хора, да не се чака), защото често имаме път натам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Седалките по принцип са 3 отзад - 2 пълноценни и една "детска" :mrgreen: - ако поръчате последната с подглавник, става почти пълноценна седалка. Като всяка от тези седалки може самостоятелно да се мести надлъжно, да се регулира наклона на облегалката, да се сгъне при нужда или да се извади изцяло. Според мен не е проблем да пътуват трима отзад(стига да не са прекалено едро-габаритни) - доста е широко отзад, в хола :D .

 

1,9 TDI (105к.с) e същия като при Фабия и Октавия.

 

Сервиза в София се справя противоречиво. Еднозначно никой няма да ти отговори - има доволни, има и недоволни. Аз оплаквания нямам...засега. В момента сервиза е един, като се строи и втори такъв. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен двигателя ще се справи с това натоварване, но не и купето натоварено с пет човека, най - вече откъм комфорт на пътуващите.

По скоро ти трябва нещо от рода на Зафира, Сценик или Туран - по - големи са като размери и по - удобни за дълъг път, но и по - скъпи.

А щом ще правиш такива дълги преходи би могъл да се замислиш и за рентабилността на возилото, съотношението покупна цена/пробег/поддръжка и накрая остатъчна стойност. Шкодата (втора употреба) в България не държи цена заради типично българския ни манталитет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси още веднъж smile159

 

По принцип сме харесали Румстър, но тепърва ще го разглеждаме по-обстойно, а в Рено Нисан като стари клиенти на Промобил с няколко Рена ни дават известна отсъпка, но мен лично дизайна на новото Канго не ми харесва, въпреки че нямам крайната дума :) От друга страна в тук прочетох, че Шкода също дават отсъпка за няколко коли, а и може да се ползва данъчен кредит. Обаче пък от трета страна в Рено Нисан уж са ни познати и ще съдействат, ако има проблеми с колите, докато в Шкода(забравих кой е вносителя) нямаме агенти, ако може да се каже така :)

И все пак ми се струва, че този 1.9TDI ще е "дърпа" по-добре натоварен Румстър от 1.5dci(дори и 105к.с) на натоварено Канго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Благодаря.

За цената на старо отдавна сме примирили, от някоко години сме само на нови коли на лизинг и ни е известно. Обикновено парите от продажбата стигат за първоначалната вноска и разходите за взимане на нова кола.

 

В момента сме на Фиат Добло 1.6(фабр метан), колите са две-три годишни на по около 80-100хил км и не са дали никакъв дефект. Преди години взехме само две коли и много бързо се амортизираха. Затова взехме четири и всъщност ни излезе по-евтино накрая.

Изглежда не съм се изразил правилно - това е пробех общо за две коли, а трима(един до шофьора и двама отзад, примерно с по един сак) би трябвало да е добре, така ли да разбирам?

 

А дали предлагат някъде Румстър под наем за една-две седмици?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако говориш за трима души отзад, забрави. Преход от хиляда км е твърде дълъг трима да се бутат отзад при почти всички марки.

За данъчен кредтит, освен Октавия 1, всички останали са 1+1 места, а това си е проблем дори за БГ, да не говорим за западна Европа.

Та помисли за Октавия 1 Sunny Tour. Купето е по-голямо и ще ти излезе на сходни пари с Румстъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, Румстъра го предлагат "4+1 товарен" с решетка между багажника и останалата част от купето ;) .

 

Октавия 1 тур има огромен багажник, но за сметка на това мястото за седящите отзад е тесничко.

 

Иначе, freelanders има предвид още трима пътници освен шофьора, ако разбирам правилно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавия не е вариант, както и комбита като цяло. Тойота, Рено Сценик, Берлинго, Партнер, Тоуран отпадат като възможности. Огледани са на място, правен тест драйв, получени са оферти и т.н

 

Компромисен вариант е 1 до шофьора и двама отзад + по един сак да речем. Мисля, че няма да е проблем за този 1.9ТДИ. Предпочитаме кола тип ван, защото комбитата са много ниски и при такива пътувания те хваща клаустрофобия. Друго си е да има повече въздух над главата.

 

А тази решетка за данъчния кредит неподживно ли се монтира? Например, ако трябва да се прекара нещо по-обемно може ли да се свали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решетка може да се сваля.

 

Защита от лоши пътища е кора под мотора от Румстър Скаут (армирана пластмаса) и увеличаване на клиренса, мисля че с 2 см. Според мен няма нужда от нея - Румстъра е достатъчно висок. Без проблем се качвам на вилата с него, докато с Октавия 1 без тази защита това е доста трудно - пробвал съм с такси :mrgreen: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пореден път ти благодаря. Ако не е много висока цената според мен си заслужава. Тизи дни ще гледам да отида да ги разгледам на място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

140-160км/ч без напрежение. Какъв разход биха дали при такова движение и пробег между 7 и 10хил км месечно.

Аз карам Румстър 1.9 и за месец и половина и 7000 км. среден разход по компа е 5.4/100. Разхода би трябвало да поспадне още като се разработи съвсем двигателя. Карам го в Германия и гледам да държа към 140, но в този разход който съм писал има и градско, а и обикновенно сме двама човека с малко багаж. Натоварен и с по-висока скорост естествено ще даде по-висок разход от посочения. Иначе 140-160 ги държи спокойно даже и повече, днес изпробвах до 180 (показание по ГПС) как е но за кратко, и до 4-ма възрастни в това число шофьора пътуват удобно на дълъг път. Отзад 2 от седалките са като предните и се пътува много удобно, не може да става място за сравнение с комби (по свидетелски показания, аз съм влизал само веднъж отзад да видя как е). Това се сещам сега, ако има нещо конкретно питай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Мерси много, а случайно да си се заглеждал моментния колко ти е при тези скорости.

Явно трябва да предвидя поне 8л/100км и цена за литър поне 2.90лв и тогава да сравнявам с други марки.

 

Благодаря!

 

П.С Последно въпросче: В Еуратек има ли таква "екстра" като "личен дилър", защото сме малко разглезени в това отношение. Смисъл може ли да се обадя на дилъра си и да му кажа да ми запише час в сервиза без да се занимавам, да съдейства ако трябва. Например при друга марка в сервиза отказа да признаят гаранция за дребен детайл и след като се обади дилъра ни, оправиха колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Мерси много, а случайно да си се заглеждал моментния колко ти е при тези скорости.

Явно трябва да предвидя поне 8л/100км и цена за литър поне 2.90лв и тогава да сравнявам с други марки.

 

Благодаря!

 

П.С Последно въпросче: В Еуратек има ли таква "екстра" като "личен дилър", защото сме малко разглезени в това отношение. Смисъл може ли да се обадя на дилъра си и да му кажа да ми запише час в сервиза без да се занимавам, да съдейства ако трябва. Например при друга марка в сервиза отказа да признаят гаранция за дребен детайл и след като се обади дилъра ни, оправиха колата.

При 140 км/ч моментния разход може да варира от 0/100 до много/100 зависи от това дали изкачваш наклон или спускаш по такъв, дали ускоряваш свирепо, колко си набичил климатика и ква жега е навънка, от посоката на вятъра ако щеш. Затова по-показателен е средния разход както и средната скорост при която е постигнат. Аз не си водя чак толкова подробна статистика за средната скорост, но днес примерно за към 400 км. пробег средната беше към 100 и малко км/ч, от които към 350 км. са аутобан и въпросното по-горе форсиране до 180. И на мен ми е интересно какъв е бил моментния разход, но някакси не ми беше до цъкане на копчета тогава... Та за средния разход де, днес накрая ми даде 5.7/100.

За другите марки... и те харчат повечко като ги понатовариш и понастъпиш

;)

За дилърите и проблемите незнам, аз засега съм от тия щастливите юзъри дет само сипват и карат. Надявам се и да си остана от тях де!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

За дилърите и проблемите незнам, аз засега съм от тия щастливите юзъри дет само сипват и карат. Надявам се и да си остана от тях де!

 

Дано!

 

Благодаря много :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пореден път ти благодаря. Ако не е много висока цената според мен си заслужава. Тизи дни ще гледам да отида да ги разгледам на място.

не знам дали вече си купил Румстър ???:)))

защо не погледнеш Дачия Логан MVC, 7 местна е и предлагат монтиране на газова уредба в сервиз с който те работят и гаранцията остава...???

доста място има в тази кола.

разбира се изпълнението на Шкода е доста по добро,но там цената е доста по ниска.

аз карам Фабия ,която е чудесна за условията на София,но колегата пътува повече и се спряхме на Дачия....

доста задоволително качество за цената 26 000 лв с доста "екстри".. по скоро необходими неща - климатик ,АБС, тонирани стъкла,парктроник- заден, 7-местна фабрично - данъчен кредит..

иска ми се и Шкода да бяха помислили нещо подобно за Октавия Комби...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря наясно съм с Дачиите. Аз съм админ на форума им ;)

 

Иначе още не сме ходили до Еуратек, но и да отидем няма да поръчваме веднага. Оглеждаме и други варианти.

 

И ако може пак някой, ако се е сблъсквал повече със сервиза да каже каква е процедурата. Директно на сервиза ли трябва да се обадя, ако имаме накакъв проблем или да запишем час или на дилъра. Просто такава е процедурата при марките, които сега караме и е доста удобно и затова питам.

 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета на няколко места, че 1.9ТДИ бил чувствителен на гориво. В нашия случай колите обикалят цяла България, а и в чужбина, където бензиностанциите не са толкова лъскви и почти всяка изглежда подозрително. Някои препоръчват Лукойл, други ОМВ. В България са много бензиностанциите като цяло и едва ли ще е проблем, но за чужбина? До колко фатално може да е?

 

Защото преди години имахме Меган 2.0, който заредихме от една бензиност. в Бургас и след 20км двигателя "умря". Ремонта беше 2000лв, след много перипети се съгласиха да го приемат за гаранция. Толкова ли са чувстителни и Шкодите?

 

Мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TDI-PD наистина са чувствителни, но със сигурност са по издръжливи от френските common rail.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но никой не казва за Сервиза и дилърите :(

 

При евентуален проблем си записваш час за сервиза (вносителя и дилъра на Шкода за БГ е едно и също дружество, => и сервиза е един. Не е като при Дачия например - колкото дилъри, толкова и сервизи :) .) . Ако колата е гаранционна и имаш късмет да попаднеш на свестен дежурен приемчик, може да ти пратят сервизна кола и в неделя следобяд(изпитано лично от мен зимата :mrgreen: ). Дилърите нямат нищо общо с ремонтите. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.