Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Водата се изгуби


HOLY_MARTYR

Recommended Posts

Здравейте!

Значи направих едно по-дълго преходче от Пловдив до Поморие и обратно с моята Шкода 120 (Поршето и казвам аз хаха). Колата се представи страхотно и на отиване и на връщане никакви проблеми, но до момента, в който слизам от магистралата от детелината на карловско шосе. Забелязах, че температурата отиде на 105 след няма и минута отиде на 110 и реших да спра да видя за какво става въпрос. При спирането вече показваше 115 градуса. Слезнах бавно и внимателно отворих казанчето. Първото нещо, което ми направи впечтление е че излизаше само пара... без грам да препръска вода или да бълбукне, след като парата намаля погледнах в казанчето, а там кой да видя ..... НИКОЙ нямаааа!!! Няма и милилитър охладителна течност! След като изчаках малко да поизстине двигателя, за да не е критично горещ, започнах да наливам бавно по малко вода. може би 0.5-1 литър вода налях докато започне да се пълни казанчето. Значи този 0.5-1 литър някъде по системата се е пълнил. Е както и да е де - напълних казанчето на МАХ. Първото което ми дойде в празната глава е че водата е отишла при маслото, но маслото не е пресечено. След като напълних казанчето карах колата може би повече от 20 километра, но нито ми е загрявала, нито си е променила нивото... всичко си е нормално. Та въпроса е къде се е изгубила тази вода ????

Преди да тръгна от Пловдив за Поморие си направих профилактика на нивото и на водата и на маслото - всичко си беше наред! На отиване колата в колата пътувахме само 2-ма човека. Навръщане бяхме 5 човека и много багаж. Навръщане бих казал, че не съм я рязал зверски, но не съм се и влачил... по магистралата я карах с около 100-105, на моменти стигаше и до 120, но не съм я държал продължително с такава висока скорост и изобщо не ми е вдигала температурата повече от 95 градуса през цялото време.

Докато бях в Поморие не съм проверявал маслото и водата, но не съм и имал проблеми със загряване.

 

ПП Млад и зелен съм!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

започваш да се огледждаш за течове.

Поради 'голямата' охладителна система то тез може да имаш нам ного места. Огледай/на канал или се заври под колата / отпред маркучите около радятора, под цялото купе където минават маркучи за радятор и парно. Ако не е било чиста вода а и имало малко антифриз 100% са останали мазни следи от теча. Дори и само вода да е в повечето случай се вижда къде е текло.

 

Друго възможно място за теч е от водната помпа. Огледай при нея как е може да сълзи по малко и то на високи обороти, когато водната помпа заради оборотите си прави по голямо налягане. То тогава ако колата ти работи на празен ход може да не видиш никъде нищо да не тече. Пак ще трябва да гледаш за следи от теч от пътуването ти.

 

Другото по-неприятно място за загуба на водата е от гарнитура на главата. Може да не я смесва с маслото, а да изтича към изпускателната система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега благодаря за обърнатото внимание!

като спрях огледах дали тече или капе отдолу, ама Ц - нямаше теч! Гледах и по маркуча отпред до багажника - и там нямаше течове.... ще проверя и другите варианти за течове, които ти отбеляза. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търси първо по вероятния вариант - теч. Ако е от главата щеше да си предрява постояно.

Огледа ли дали не се е насъбрала вода в отделението до съда за течност за чистачките. Там ти минава маркучът за парното. Да не е от там протекло? Или от радиатора. Или късото маркуче до водната помпа. Дръпни си смукача и виж като се покачи налягането да не избива от някъде.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да сълзи някъде от радиатора, съвсем по малко и само когато е загряла, при което вдига малко налягане, сълзи и веднага се изпарява и не можеш да го видиш като спреш. Според мен сега трябва да следиш нивото по-внимателно, ако намалява антифриза повече от нормалното, сложи някаква добавка за запушване на теч, ако е от прахчетата сложи първо съвсем малко да не се запушва системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не сипвай добавки за запушване на течове !!! обикновенно се отлагат около ризите на 4 - 3 цилиндри . намери теча и отстрани проблема !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да не ти е отворил термостата и водата да е избягала през обезвъздушителното маркуче под капачката на казанчето. Но е малко вероятно. Въпреки това на твое място бих започнал с него, защото ми е давал големи ядове. Търси само "Wahler" друго не ти трябва, другите всички са боклуци

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

....Точно там е колега,ключа за палатката-термостата!Вчера ,въпросното устройство неприятно ме изненада-идненада и главата,вече е крива.А не беше ми създавал,пустият му термостат,с години проблеми.Нахвърлям ти сценаррия-започва да губи ход-температурата нараства постепенно...в един момент блокира и изпаряващата се вода излита през паро-въздушният клапан в капачката.Но на пара..!Обтичащият купето въздух отнася вся и всьов небитието.Не претендирам за крайно мнение..само споделям.Моята баба Шкода е вече на 30 лазарника,но работи като часовник ...Е,с малки изнанади..!Рядко..! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.