Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Загина Андреа Пининфарина


NightSpirit

Recommended Posts

Андреа Пининфарина, председателят на компанията, която прави дизайна на "Ферари" и "Алфа Ромео", загина при тежка катастрофа край Торино.

 

51-годишният Пининфарина беше председател на управителния съвет и изпълнителен директор на компанията, създадена през 1930 г. от неговия дядо Батиста "Пинин" Пининфарина.

 

Пининфарина е пътувал със скутера си, когато бил ударен от лек автомобил, управляван от 78-годишен мъж. Дизайнерът е загинал на място.

 

Според полицейския доклад шофьорът на колата не е видял мотоциклетът, който се е движел насреща му. Пининфарина се е забил в лявата страна на автомобила, където е шофьорското място. Възрастният човек е изпаднал в шок и е бил откаран в болница.

 

"Не го видях, карах бавно, но наистина не го видях", разказва Джулиано Салми, цитиран от АНСА.

 

В специално изявление премиерът Силвио Берлускони каза, че "Пининфарина представлява династията, направила марката "Произведено в Италия" световноизвестна".

"Италия, Торино и "Фиат" изгубиха едни блестящ бизнесмен, който знаеше как да следва и развива създаденото от неговия дядо Батиста и баща му Серджо", каза председателя на "Фиат"и "Ферари" Лука Кордеро ди Монтеземоло.

 

Компанията Pininfarina SpA е автор на дизайна на Ферари и Алфа Ромео, както и на форд "Фокус". В момента се разработват четири модела - за "Волво", "Мицубиши", "Алфа Ромео" и "Форд".

 

Андреа Пининфарина е роден на 26 юни 1957 г. в Торино. Той е второто дете в семейството на Серджо Пининфарина, който развива компанията след Втората световна война.

 

През 1981 г. завършва машинно инженерство в политехническия университет в родния си град. Година по-късно заминава за САЩ, където работи в компанията "Freuehauf corporation".

 

Става част от семейния бизнес през 1983 г. като програмен мениджър на проекта кадилак "Аланте". През 1987 г. става част от висшия мениджърски екип на компанията, а през 1988 г. е повишен в зам.-директор на "Пининфарина".

 

През 2001 г. поема поста на изпълнителен директор. От 2006 г. е председател на борда на директорите.

 

Женен е, има три деца - Бенедета, Серджо и Лука.

 

Pininfarina.jpg

 

 

http://news.netinfo.bg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нека почива в мир!

Между другото чували ли сте у нас бизнесмен-милионер да кара скутер? Къде са те, къде сме ний...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мн жалко-отиде си един наистина голям човек!

:cry: Нека почива в Мир. :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако този човек не се беше раждал, сега автомобилите щяха да изглеждат както изглеждаха преди 10 години, а ако не беше загинал, скоро щяхме да разберем как ще изглеждат след 10 години smile126 smile033 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нелепата гибел на Андреа Пининфарина, президент на едноименното ателие, накара авторите на американския сайт Jalopnik да класират десетте най-забележителни проекта на италианските дизайнери. Тук е моментът на отбележим, че с Андреа Пининфарина се свързват моделите на компанията след 1993 г., когато поема бизнеса от своя баща.

 

Десетата позиция е за "Пежо" 404, с което се определя дизайнерската линия на френската компания за следващите десетилетия. От автомобила са произведени 2.75 млн. бройки.

 

"Алфа Ромео" 164, поставена на девето място, пък чертае модерната визия на моделите на фирмата, която е актуална и днес. При създаването на колата е обърнато специално внимание на аеродинамиката и хващащата окото предница с неповторима радиаторна решетка.

 

Разбира се, споменем ли "Пининфарина" се сещаме за "Ферари". От многото автомобили с легендарната марка на осма позиция е поставено 365 GTB/4 (Daytona). Великолепен дори и днес автомобилът разполага с 12-цилиндров V-образен мотор.

 

"Американската връзка" на италианското дизайнерско ателие идва с Cadillac Allante от 1987 г., който от Jalopnik класират на седмо място. Луксозният роудстър с предно предаване V8-мотор се сравнява с икони в дизайна като Mercedes-Benz 300SL и Jaguar XJS.

 

Шестата позиция е за бутиковото "Ферари" P4/5, направено в една единствена бройка по поръчка на американския магнат и филмов режисьор Джеймс Гликенхаус. За основа е взет модела "Енцо", който е основно преработен. Капризът струва на Гликенхаус 4 млн. долара.

 

Представеното през тази година "Мазерати Гран Туризмо" е един от последните модели, разработени от "Пининфарина". Мускулестият спортен автомобил е поставен в средата на класацията на най-забележителните модели, направени от италианското дизайнерско ателие.

 

Четвъртото място е за "Ферари" F40 от 1987 г. В продължение на две години това е най-бързият модел серийно производство, с разрешение за движение по публичните пътища. Дори днес, 20 години по-късно, моделът изглежда модерен и се радва на отлично търсене сред колекционерите.

 

Бронзът за "Ферари Енцо"(2003) е напълно заслужен. Автомобилът съчетава тръпката от управлението на болид от Формула 1 като същевременно е напълно подходящ и за ежедневна употреба. "Ферари Енцо" прилича повече на боен самолет, отколкото на кола и определено не остава никого равнодушен.

 

"Алфа Ромео Спайдер" се появи през 1966 г. и се произвеждаше почти без изменения до началото на 90-те години. Автомобилът стана най-разпознаваемата алфа в историята и заради участието си в редица филма като "Абсолвентът" например. За Jalopnik той заслужава второто място.

 

Като най-великото постижение на "Пинифарина" американският сайт определя родилото се през 1984 г. "Ферари Тестароса". Произвеждан в продължение на дванадесет години с незначителни преработки на външния вид, автомобилът ще се запомни с ширината си от близо два метра при височина от едва 1.1 м.

 

http://dnevnik.bg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.