Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Румстър. Година по-късно. Сметки и изчисления.


Boomster

Recommended Posts

Този месец Бумстъра навършва 1г. откакто е неразделна част от моето семейство.

Да чукна на дърво, не съм имал никакви проблеми с него, включително и по време на големия снеговалеж малко след Нова година. Паля и излитам от бокса(е, с малки превъртания).

Не знам дали да го нарека проблем, но веднъж в движение(слънчево време) ми светвана датчика за изключен ASR. След спиране/гасене/палене всичко се оправи.

Колата е бомба, обаче имаше само едно нещо, което през цялото време не ми даваше мира - "дали не трябваше да взема дизелов вариант?". Особено зимата, когато на къси растояния ми даваше разход 12-13/100

Реших да изкарам натрупалите се числа от компютъра на Бумстъра и да направя няколко приблизителни калкулации за бензиновия вариант и за дизеловия.

 

Бензин

Дотук съм навъртял ~13 000 км.

Малко преди да навърша 10 000 км. общия среден разход, който компютъра показваше беше около 8/100.

Доколкото знам след 10 000 този показател се нулира и започва да се изчислява наново.

В момента компютъра показва среден разход 6.5/100.

Нека приемем, че общия среден разход за 13 000 е 7.5/100.

13 000 * 7.5 / 100 = 975 литъра бензин съм изгорил.

975 * 2.26 лв(цената на ОМВ) = 2203 лева съм дал за гориво

 

Дизел

Предполагам че на 1.4 ТДИ(вземам 80 коньовия, който беше алтернативата) средния реален разход би бил около 5.5/100 (тука колегите с дизелите могат да помогнат)

13 000 * 5.5 / 100 = 715 литъра дизел бих изгорил

715 * 2.43 (цената е на ОМВ) = 1737 лева бих дал за гориво

 

 

ФИНАЛНИ ИЗЧИСЛЕНИЯ

----------------------------

Гориво

2203 - 1737 = 466 лева бих спестил за 1 година само от гориво.

 

Каско

Дизеловия модел е с около 2000 лева по-скъп он бензиновия, което прави каското по-скъпо с поне 100 лева.

(за втората година платих 1137 лв. каско(включва и застраховката на радиото). Нека колегите с 1.4 ТДИ(80 к.с) споделят колко са платили за да коригирам числата, ако трябва)

 

Данък и ГО

Предполагам, че данъка и ГО на двете коли са почти еднакви (на бензиновия модел данъка е около 45 лв., а ГО 165лв.)

 

Техническо обслужване

все още не съм минавал и нямам информация

 

РЕЗУЛТАТ

---------------

466 - 100 = 366(по 30лв. на месец) бих спестил годишно, ако бях взел дизеловия модел. Нека ги закръглим на 400.

Излиза че след около 5г. бих си избил тези 2000 лв. разлика от цената на дизела. Надали ще ги дочакам тези 5г., понеже с 3 деца Бумстъра вече ми идва малък, а и 2010 ще пуснат по-големия ван на Шкода :mrgreen:

 

При 1.9 ТДИ разликата е 4000 лв., и сметките в моя случай биха били тотално в полза на бензина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че на 1.4 ТДИ(вземам 80 коньовия, който беше алтернативата) средния реален разход би бил около 5.5/100 (тука колегите с дизелите могат да помогнат)

 

При мен средния разход досега(изчислен не по компютър, а по колонка) - за една година и изминати едва 7000км е 6.4/100км. Зимата се колебае между 6 и 7. Сега при почти пълната липса на задръствания в София разхода ми е 5,4 с постоянно набримчен климатик.

 

Нека колегите с 1.4 ТДИ(80 к.с) споделят колко са платили за да коригирам числата, ако трябва)

Пълно автокаско в Алианц+застраховка на радиото - 577 евро(приблизително 1125 лв)

 

Данък и ГО

Предполагам, че данъка и ГО на двете коли са почти еднакви (на бензиновия модел данъка е около 45 лв., а ГО 165лв.)

 

Данък около 45 лв, ГО - 139 лв(Български имоти)

 

Техническо обслужване

 

Първа смяна на масло + поленов филтър - около 175 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гога, печелиш голамата награда (потупване по рамото) осигурена от мен за първия човек на света, който дава реален разход на дизелов мотор! 5.4-6.4 е абсолютно възможен разход. Не казвам, че някой конкретно лъже, ама като ми кажат разход 3-4 и не мога да го повярвам та ако ще да го видя. Виж 5 и малко нагоре е постижимо за модерен и не много голям дизел. Е, в даден не много голям интервал и при супер внимателно кране или нанадолнище :) може да даде 4 (аз съм правил 5.4 най-малко ако не се лъжа), но като цяло разход под 5....

 

Boomster, хич недей да се чудиш. Най-малкото вече си взел колата, нищо няма да се промени освен да се вкарваш в размисли и страсти. Много си ти е хубава колата. Ама много малко ги крате тия хубави коли бе хора! Аз за година и 3 месеца ще сменям второ масло до 1-2 месеца, минах 26хил. вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гога, печелиш голамата награда (потупване по рамото) осигурена от мен за първия човек на света, който дава реален разход на дизелов мотор! 5.4-6.4 е абсолютно възможен разход. Не казвам, че някой конкретно лъже, ама като ми кажат разход 3-4 и не мога да го повярвам та ако ще да го видя. Виж 5 и малко нагоре е постижимо за модерен и не много голям дизел. Е, в даден не много голям интервал и при супер внимателно кране или нанадолнище :) може да даде 4 (аз съм правил 5.4 най-малко ако не се лъжа), но като цяло разход под 5....

 

Boomster, хич недей да се чудиш. Най-малкото вече си взел колата, нищо няма да се промени освен да се вкарваш в размисли и страсти. Много си ти е хубава колата. Ама много малко ги крате тия хубави коли бе хора! Аз за година и 3 месеца ще сменям второ масло до 1-2 месеца, минах 26хил. вече.

Блажени верующите...Амин! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори, че се намесвам с фабия, ама с 1.9TDI-PD от София до Варна съм правил точно 4.5 разход. Натоварена кола, вечер, без климатик и скорост около 110км/ч. Разход по компа. Та си мисля, че Румстъра със същия ДВГ спокойно мож еда падне около и под 5/100.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във вторник пътувах Габрово-София и обратно. Средна скорост 80 км/ч до Горни Богров. След това в София попаднах в задръстванията около 8:40 -9:00 ч. и средната скорост падна на 70 км/ч. Спрях и превключих на среден разход 4,3 л/100 км.

На връщане не бързах за никъде и карахме по-полека - средна скорост 62 км/ч, среден разход 3,7 л/100 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във вторник пътувах Габрово-София и обратно. Средна скорост 80 км/ч до Горни Богров. След това в София попаднах в задръстванията около 8:40 -9:00 ч. и средната скорост падна на 70 км/ч. Спрях и превключих на среден разход 4,3 л/100 км.

На връщане не бързах за никъде и карахме по-полека - средна скорост 62 км/ч, среден разход 3,7 л/100 км.

ДА,SDI-то може всичко! :mrgreen:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде, сега си допълни сметката.

Каза, че няма да дочакаш 5 години. Да предположим, че ще я продадеш на 4 години. Виж за колко се продава четирогодишна дизелова и четиригодишна бензинова. Като видиш цените, ще разбереш, че тази разлика от 2000лв ще се компенсира и ще ти остане само по-скъпото гориво.

Поздрави

 

---

Никой не смята тази остатъчна стойност на автомобила.....а трябва :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук се превърна в математическа гимназия smile178 .

Всеки си купува и кара това, което си е харесал, нищо друго :!: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде, сега си допълни сметката.

Каза, че няма да дочакаш 5 години. Да предположим, че ще я продадеш на 4 години. Виж за колко се продава четирогодишна дизелова и четиригодишна бензинова. Като видиш цените, ще разбереш, че тази разлика от 2000лв ще се компенсира и ще ти остане само по-скъпото гориво.

Поздрави

 

---

Никой не смята тази остатъчна стойност на автомобила.....а трябва :mrgreen:

 

това е доста относително, защото при 2ра употреба автомобилите има много фактори който определят цената. При 2 еднакви автомобила с еднакви екстри на еднакви километри и еднакво запазени цената на дизеловата може и да е по скъпа, но това е под въпрос. Като си избирах кола бях твърдо решен за бензинова, но все пак гледах и дизеловите как вървят и разлика в цените нямаше. Разликата идваше от екстрите с която идва.

Пример: аз си взех бензинова астра с всички екстри за модела (без кожа) за 7 бона, малко след това Иван(voodoo) си купи дизелова същата година, но без екстри за 6 бона. След този пример излиза че това с остатъчната стойност е само на теория.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пример: аз си взех бензинова астра с всички екстри за модела (без кожа) за 7 бона, малко след това Иван(voodoo) си купи дизелова същата година, но без екстри за 6 бона. След този пример излиза че това с остатъчната стойност е само на теория.

 

Като отидеш да си купуваш втора ръка или да продаваш, ще видиш че не е само теория.

Примерът с Voodoo е меко казано неуместен. Сравняваш автомобил с екстри, с кошница която я теглят на буксир.

 

Най-лесният начин да се провери дали е теория или не, е да чукнеш mobilie.bg и mobile.de - да фиксираш годината и екстрите, и да видиш диапазаона на цените в двата случая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.