Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Недокументирани функции при О2 .


димон

Recommended Posts

Не знам дали е отваряна такава тема ( не намерих) , но на мен много ми хареса примерно бързото спиране на климатроника.

При VW горната част на средното кръгло копче на климатроника се явява бутон STOP . С едно натискане се изключва и вентилатора и климатика. При О2 трябва да се повърти наляво кръглото копче за скоростите на вентилатора докато спре.

Обаче се оказва , че и при нас тази екстра работи , само трябва да се счупи една заглушка на средния бутон, за да може да потъва повече и да натисне гумените тъч бутони на конзолата.

За целта е необходимо нещо подобно на кредитна карта , малки клещи за чупене на пластмаса и 2 мин време.

 

за справка :

 

http://www.octavia-vrs.com/technical/cl ... button.htm

 

По е удобно да бутнеш едно копче , отколкото да щракаш 3,4 пъти :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 98
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • chavdarlk

    20

  • димон

    13

  • Боби Доктора

    10

  • bega4kata

    8

Най-много писали в темата

По принцип мисля,че е писано за тази врътка.Аз не мога да разбера защо при SKODA е направено така!Сигурно има някаква причина!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип мисля,че е писано за тази врътка.Аз не мога да разбера защо при SKODA е направено така!Сигурно има някаква причина!

 

Причината според мен е фирмена политика. Например защо на шкодите не са боядисани декоративните лайстни на вратите с цвета на купето , а са черни . То не се иска кой знае колко боя. Защо колонките не са черни , а са в цвета на купето :mrgreen: ?! Не се иска кой знае колко фолио. :) Защо например антената на О2 е външна , а на голфа е в задното стъкло!?!

Явно трябва да има разни неща , които да слагат шкодата малко по-долу от VW ! Мое мнение. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип мисля,че е писано за тази врътка.Аз не мога да разбера защо при SKODA е направено така!Сигурно има някаква причина!

 

Причината според мен е фирмена политика. Например защо на шкодите не са боядисани декоративните лайстни на вратите с цвета на купето , а са черни . То не се иска кой знае колко боя. Защо колонките не са черни , а са в цвета на купето :mrgreen: ?! Не се иска кой знае колко фолио. :) Защо например антената на О2 е външна , а на голфа е в задното стъкло!?!

Явно трябва да има разни неща , които да слагат шкодата малко по-долу от VW ! Мое мнение. :)

Аз не бих и искал да са ми боядисани декоративните лайсни,но това че колонките не са черни ме дразни!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетено, сторено :mrgreen: .

Сега работя по въпроса с надписа и светодиода :idea: .

 

Сподели после !

Абе, явно не си много зает в работата ! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип мисля,че е писано за тази врътка.Аз не мога да разбера защо при SKODA е направено така!Сигурно има някаква причина!

 

Причината според мен е фирмена политика. Например защо на шкодите не са боядисани декоративните лайстни на вратите с цвета на купето , а са черни . То не се иска кой знае колко боя. Защо колонките не са черни , а са в цвета на купето :mrgreen: ?! Не се иска кой знае колко фолио. :) Защо например антената на О2 е външна , а на голфа е в задното стъкло!?!

Явно трябва да има разни неща , които да слагат шкодата малко по-долу от VW ! Мое мнение. :)

 

А в същото време измежду Октавия и Голф 5 с идентични нива на оборудване и двигатели - Октавията е по-скъпият автомобил :mrgreen: ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, със светодиодите срещам известни проблеми :? .

Май липсват и резисторите им, защото не светват.

Това за гаранционните коли като моята си е пречка, защото май ще трябва да се отваря за да се стигне до там.

Иначе, след като свалих копчето и отчупих йовинката, забелязах, че предната му част е от прозрачен материал. Покрит е с непрозрачен черен слой. Изстъргах черния слой във формата на правоъгълник (както е при останалите бутони на климатроника), и след светване със оранжев светодиод отзад се получава нужния ефект.

По отношение на надписа "OFF" - ако се гравира (чрез отнемане на черния слой), също ще се получи.

Дали може да ми го направи златар (нали правят надписи върху халки), или друг гравьор (например работещ със стъкло) :roll: .

Довечера на OMV ще демонстрирам направеното до тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, със светодиодите срещам известни проблеми :? .

Май липсват и резисторите им, защото не светват.

Това за гаранционните коли като моята си е пречка, защото май ще трябва да се отваря за да се стигне до там.

Иначе, след като свалих копчето и отчупих йовинката, забелязах, че предната му част е от прозрачен материал. Покрит е с непрозрачен черен слой. Изстъргах черния слой във формата на правоъгълник (както е при останалите бутони на климатроника), и след светване със оранжев светодиод отзад се получава нужния ефект.

По отношение на надписа "OFF" - ако се гравира (чрез отнемане на черния слой), също ще се получи.

Дали може да ми го направи златар (нали правят надписи върху халки), или друг гравьор (например работещ със стъкло) :roll: .

Довечера на OMV ще демонстрирам направеното до тук.

 

Надписа се прави в рекламните агенции ( тези дето гравират химикалки). Отива се с копчето на място. Пише се шрифта на компа , а оттатък в лазерния бокс лазера реже ли реже. :D Става купешко ! И всичко за жълти стотинки.

На другите копчета на мястото на светодиодите има PVC призмички , които довеждат светлината до повърхността. :)

По принцип диода не ми е ясно кога трябва да свети - винаги или само при изключване ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Светодиодите са 2 - зелен и жълт/оранжев.

Зеления свети под надписа, и е включен заедно с надписите по другите копчета - при пуснати габарити.

Втория се намира в горната част на копчето (където са и на другите копчета на климатроника), и би трябвало да светва при изключен климатроник. Т.е. индицира "включена" функция "Изключен климатроник".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, хора - по принцип уважавам непрекъснатото "новаторство" по автомобила, ама точно това с климатроника дето го вършите - не ми допада много. Какъв е смисълът да изключваш от две места едно и също нещо (освен ако не е девиаторен ключ - горе и долу на стълбищно осветление или от двете страни на спалнята например) Това, че от VAG са ни го спестили според мен означава по-модерна работа. Освен това не съм сигурен, че при Голфа като е така (с бутон)климатроника може да се изключва И С ВЪРТЕНЕ. Нищо де - който както го кефи - аз си "връткам" като пощурял ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има, макар и не толкова големи предимства:

Първо, като се изключва с врътката, на "min" се замисля за момент, и чак после отива на "off".

Второ, като се включи от копчето, се връща предишния режим (от преди изключването). Ако включиш с врътката, отива на "ръчен" режим.

Другия вариант е да се пусне с "Auto", ама може пък и да не искаш да си непременно на "Auto". С включване чрез "Econ" важи същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има, макар и не толкова големи предимства:

Първо, като се изключва с врътката, на "min" се замисля за момент, и чак после отива на "off".

Второ, като се включи от копчето, се връща предишния режим (от преди изключването). Ако включиш с врътката, отива на "ръчен" режим.

Другия вариант е да се пусне с "Auto", ама може пък и да не искаш да си непременно на "Auto". С включване чрез "Econ" важи същото.

 

Абе то може и да не се изключва въобще . :D При рестарт състоянието така или иначе се помни.

Но!

Много по гот е да бутнеш веднъж , отколкото да щракаш и да се чудиш дали не трябва още веднъж да врътнеш наляво.

Друго си е ! :mrgreen:

И докато се чудиш и гледаш дали си OFF , току виж си изпуснал някоя къса пола и нечии голи кълки !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друга неописана опция в книжката ( аз лично не помня да съм прочел там ) е възможността на радиото да показва силата на полето на приеманата станция. Като при GSM-те .

 

За да се появи скалата на нивото на приемания сигнал е нужно в режим на радио FM или AM да се "СТИСКА" :mrgreen: бутона MENU за около 10 сек. Връщането в първоначално положение става чрез 3 секундно натискане на MENU или чрез рестартиране на радиото.

 

Не е кой знае колко полезно , ама гъзарийка ! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам това ми се въртят разни идеи... smile151

131944737.jpg

 

 

Кръглите лайстни на копчетата ги има в Милотек , ако за тях ти се върти нещо в главата, а ако е за бутона DUAL в голфовете , които са ми попадали не съм виждал такова Животно !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи такаааа...

Ето това е положението засега. Само ви моля да не ме укорявате, че надписите се различават от фабричните, толкова мога :oops: .

006832621-big.jpg

Проблема със светодиодите все още не е решен ;) .

За извънгаранционните коли няма да е трудно да се вземе напрежение за зеления светодиод от съответното място (включени габарити, съответно подсветка на таблото).

За жълтия... :roll: .

Апропо... това е жълтия светодиод, който се наложи да търкам на шкурка от двете страни (отпред и отзад на снимката), за да стане тесен и да влиза без усилие където е нужно.

006832620-big.jpg

За бутона "Dual" все още не съм намерил информация, но пробвах и неговото гнездо - има бутон на платката и се натиска, но не знам какво прави :( .

 

 

До "Боби" - ако си спомняш какво си говорихме вчера на OMV по отношение на горния десен бутон от правоъгълните...

Виж означението при Джетата и при Октавията (имат еднаква функция).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

друга интересна функция е сервизния режим на климатроника в който се влиза като се натиснат едновременно най-долния и най-горния десни бутони и в лявата страна на местото на температурата се показват каналите например ако показва 19 о това е 19-ти канал а "о" е подканал и това е канала за скоростта в км.каналите се настройват от лявата врътка за температурата,а подканалите от врътката за скоростта на вентилатора ,а ето и някой от по-интересните.

 

канали подканали

 

 

1 0 вътрешна температура

4 0 външна температура

19 0 скорост в км.

19 1 скорост в мили

19 2 температура на мотора

19 3 обороти на мотора

19 4 обороти на компресора на климатика

28 2 температура на изпарение на климатика

28 3 температура на кондензация на климатика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таз "екстра" - климатроника...дали сте прилична сума, пък му изтипосвате бутон "OFF"... Не разбирам защо ви е да го изключвате изобщо? Аз, моя не си спомням да е бил гасен, освен за да видя 1 път как е без него. Ми...жега и влага е :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам това ми се въртят разни идеи... smile151

131944737.jpg

 

В сервизното описание на Голф 5 въпросния клавиш е с малко по-друго обозначение ( не е DUAL ) и служи за включване на бързия нагрев - алтернативното отопление - " Thermo Top V ", ако има монтирано такова на автомобила .

В случай , че искаш да функционира и този бутон ще трябва бая да се охарчиш. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.