Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Преминаване на марката Skoda


Петрунов

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

може да ме критикувате, че има вече теми по въпроса (сигурно е така) но нямам много време и за това препускам направо с няколко бързи въпроса.

 

Карам BMW520 '97ма година, но напоследък ми се иска да си купя чисто нова кола и ще оставя старата хубавица на някой ентусиаст.

 

Още същия ден, в който взех решението прегледах на бързо моделите на Рено, Пежо, Ситроен, Дачия, Шкода и тн. - търся нещо на народна цена, в никакъв случай нещо прекомерно луксозно. (малко ще ми липсва бумерчето в това отношение)

 

Първоначално се спрях на Руумстър, понеже ме кефи идеята за тази кола и много си падам по практичните решения.

 

В последствие обаче погледа ми се спира на Шкода Октавия - в магазина на Шкода ми обясниха, че до 25 Април има намаление от 8% на старата - Октавия Tour.

 

Спярх се на модела с дизелов двигател 1.9 TDI-PD 101 к.с., и оборудване Sunny Tour (с климатика, бордов комп. металик цвят и тн.)

 

В крайна сметка естествено цената излезе малко по-висока отколкото я мислех първоначално - кажи речи 30 000 лв.

 

В събота ще ходя да видя колата, да я покарам да видя как ще ми хареса, но първата ми работа е да мина през вашия форум за бърза консултация.

 

Какво мислите за тази кола като модел, как е с този двигател - старото бумерче е 150 коня и тежи към 1.5 т. и не е много бързо - надявам се че стоте дизелови кончета на Октавията са и достатъчни. Има ли по добър вариант за друг модел Шкода, на който да си спра вниманието за тези пари?

 

Как е поддръжката (знам, че първите години не трябва очаквам проблеми) - главната ми цел с преминаването на чисто нова Шкода е да си смаля разходите и разправиите със сервизи. Много държа след време поддръжката на колата да не бъде скъпа - в момента имам специална оферта да купя Ауди А6 от мой роднина в Германия, на доста преференциална цена, но не ми се иска да отивам в 1ва група - не съм толкова богат, а там частите едва ли са шега работа.

 

Пример: откраднаха ми предна броня от бмв-то и дадох 500лв. за същата втора употреба. Хлопа рейката и заден лагер - още 500 лв.

 

Вие имате опит с тези неща, какви пари би гълтала една Шкода Октавия?

 

Здрава ли е колата? След колко километра мога да очаквам първите проблеми по разбитите ни пътища?

 

Изобщо да обобщя - какво мислите за избора ми - дали не бъркам като взимам старата Октавия, а не новата или като цяло друг модел на Шкода?

 

П.С. Малко ме притесни това, че 'новата' октавия е 2006та година модел до колкото разбрах - правят ли едновременно с това и старите октавии... Не искам да купя кола която е седяла сглобена в някое хале през последните 3 години и е отлежавала.. ще питам и в магазина, но малко предварителна информация ще ми е от полза.

 

 

Поздрави,

Веско

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за 30 000 взмаш Румстър Стайл с 1.9 TDI PD/ 105 k.c.. Имаш всички необходими екстри + много практична кола + много икономична кола + кола модел 2006г. Страта Октавия е много хубава, но някак си не виждам смисъл да се взима кола от магазина стар модел от преди вече 4г. Помсли си пак за Румстъра, според мен е по-добър вариант, особено като търсиш практичност. В крайна сметка ходи в ЕТ и пробвай кое ще ти хареса.

 

Колкото до надеждността - всичко по колата е VW. На повечето елементи в колата има логото на VW и Ауди. В този смисъл може да се каже, че е "надеждно", но тази дума при нашите условия не съществува. Специално новата Октавия вози твърдичко, което значи че окачването е стегнато и здраво. Вичко зависи как и къде караш. Но при положение, че търсиш надеждност и се интерсуваш след колко време да чакаш проблеми по окачване защо изобщо си изброил PSA и Рено по-горе? Като фен на Пежо мога да кажа, че с Шкода ще имаш значителн по-малко проблеми от тоя род (срещу значително по-твърдо возене обаче). За Дачия ще се направя, че не съм видял... Ако не Шкода или ново БМВ по-добре гледай нещо японско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старото поколение на Октавия продължава да се произвежда и след като новата генерация стъпи на пазара, просто Шкода реши да сглобява още няколко години част от модификациите на Octavia I, така че притеснението ти да не би да си купиш нещо, което е "сделано" от останали чаркове или пък е сълирало прах по складовете, е неоснователно. :)

Честно казано аз бих те посъветвал, след като слизаш от БМВ, по-добре ако имаш тази възможност, инвестирай малко повече и си купи Octavia II, все пак е значително по-съвременен автомобил с по-добра активна и пасивна безопасност, значително по-динамично поведение на пътя за човек, който притежава БМВ, това никак не е без значение според мен :mrgreen:), и не на последно място - по-изпипан интериор. Румстъра също е добра идея, но не знам дали те устройва такъв тип кола :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

NightSpirit в общи линии е прав. Искам само да отбележа, че за мен Октавия 1 е някакси по-изпипана. Като сглобка на материалите в купето - всичко изглежда и е по-солидно. Имам достъп до една 1,6 от 2002, която е на почти 300 000 км и пластмасите вътре дрънчат по-малко от Румстъра. :oops: Чувал съм, че Октавиите имат и по-здраво окачване.

 

Иначе, колегата е прав, че е нов модел. Че изглежда нетрадиционно(това разбира се не на всички се харесва) и е с по-високо ниво на безопасност - стандартно има 4 въздушни възглавници например.

И аз доста се колебах между Октавия, Румстъра и Фабия Комби, но в крайна сметка се влюбих в баничарката. Между другото, сравнен с Октавия, Румстъра има повече място за пътуващите отзад (независимо, че е дълъг само 4,20 м.). Има и повече места за разни дребни предмети - телефони и др. Може би наистина е по-практичния вариант...само дето няма багажник като Октавия Комби :D . Направи един тест драйв на двете, така ще добиеш по-ясна представа, коя ти допада повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но при положение, че търсиш надеждност и се интерсуваш след колко време да чакаш проблеми по окачване защо изобщо си изброил PSA и Рено по-горе? Като фен на Пежо мога да кажа, че с Шкода ще имаш значителн по-малко проблеми от тоя род (срещу значително по-твърдо возене обаче). За Дачия ще се направя, че не съм видял... Ако не Шкода или ново БМВ по-добре гледай нещо японско.

 

Просто събирах информация - не съм се регистрирал в клуб дачия и клуб рено ;)

 

Те изобщо не са ми в сметките.

 

Благодаря за мнението, както и на останалите - нещо за двигателя ще кажете ли ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старата Октавия е много здрава и непретенциозна и това е доказано през годините. Подръжката е относително евтина като за нова кола. Ако ще я счупиш от каране и искаш да нямаш проблеми - може би тя е най-подходящия вариант.

 

Новата Октавия и Румстъра са по-съвременни автомобили, по-сигурни, но пък и не толкова доказани. Още не са минали фейслифт, което предполага детски болести и т.н.

 

Най-добре - направи тест драйв и на трите и виж кое колко ще ти хареса.

 

ПС: За двигателя - колегите с такъв могат да дадат мнение, но голямо предимство е че е до 74 kW, т.е. данъка му е в най-ниската категория.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По реда на въпросите:

1. Правилно за избора на нова кола - ще се родиш

2. Рено, Пежо и Ситроен и Дачия - не ги коментирам

3. За старата Октавия не знам, защото карам новата 1.9 TDI-PD 105 коня. Имам познат, който се оплакваше, че на Октавия 1 е много нисък просвета, задира и цигарена кутия по шосето :)

4. Румстърчето е малко по-височко и след бавареца ще ти е кофти по завоите

 

5. Стоте дизелови кончета на Октавия 2 ти стигат за нормално каране, изпреварване и катерене по баири, стои стабилно на пътя и наистина са сто, и то расови ;)

 

6. Поддръжката - за две години имам три изгорели крушки - един стоп, габарит и една на късите. Да се изкажат колегите с по-стари коли

 

7. А6-цата отива към Супърб-а, там цифрите са други

 

8. За здравина - здрава е, но по принцип това е лека кола, правена за нормални пътища. Не може да очакваш чудеса ако не си я пазиш. Но при всички случаи VAG са напред с материала, карал съм френска кола и имам база за сравнение :)

 

ако имаш конкретни въпроси - питай

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакви проблеми няма да имаш с окачването на Октавия 1 (тур). Изцяло взимствано от пословично здравия VW Golf 4. Впрочем цялата Октавия си е базирана на Голф 4. Нашата я имаме вече 7 години без никакви съществени проблеми. Даже в момента не се сещам за нищо конкретно. Двигателя е такъв какъвто ти няма да вземеш, поради простата причина, че отдавна не се слага. Така, че не мога да ти помогна за това.

За малкия просвет няма да се притесняваш. Могат да се подложат втулки на пружините и всичко си идва по местата. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително защита от лоши пътища,че колата е адски ниска-нашата е 1.9 тди 90к.с.,за две години има само една дефектна брава на петата врата и един спукан картер за което ние сме си виновни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Октавия Съни Тур Комби, при изминати 12100 км. и "трошене" в дупки за 1 година и 4 месеца, мога да кажа - яка кола, непретенциозна, идиотоустойчива (тъста от Жигула на Октавия се качи и редовно кара с 3000 оборота и с 60 км/ч. на равен път, за пета предавка не е чувал и не ще да я знае, само да ръчка му дай, затова и не му я давам вече). Ниското окачване е проблем, ако решиш да се сърдиш на дупките и високите бордюри, че ги има, а да не правиш нищо за заобикалянето и избягването им(той тъста ми си знае..... :P :mrgreen: ). Доволен съм от колата, сега, ти като слезеш от БМВ-то и се метнеш на Окти, ще ти е терсене, но за едно си се ориентирал много добре - няма нова кола от този клас, с такъв багажник, с двигател от 100+ коня, ниво на оборудване и технология на VAG от А до Я за тези пари, така че давай смело. За Тур мога да кажа от собствен опит, че е със завидно здрава броня при определени обстоятелства, :mrgreen: имам два белега от чужди пластмаси по задната си броня, но не и огънато, вярно, че контактите с другите коли не бяха с екстремна сила. smile163 За мощността колегите да кажат, двигателя на мойта е 1,9 TDI, 90 к.с. ALH, един от последните преди да ги спрат, колата я взехме две седмици преди 2007 г., но съм се возил доста на Октавия 2 1,9 TDI 105 к.с. и разликата от 15 коня се усеща. За тебе това не е проблем, дали 101 коня или 105 такива, едва ли ще ги усетиш. Само ми е направило впечатление, че седалките на Тур са доста по-неудобни от тези на Октавия 2, не знам дали може да се поръчат подобни за Октавия 1.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам Октавия Съни Тур като съм й добавил малко екстри (климатроник, ел.стъкла отзад, изключване на еърбега на пътника (имаме бебе) и темпомат). Регистрирана е 6+1, така че си прибираме ДДС-то и е с двигател 1.9 TDI-PD 101кс. След като я взех й повдигнах предницата и мисля, че ако вземеш защита от лоши пътища още при поръчката, ще получиш колата висока колкото старата Октавия 4х4 - оттам забравяш за приказки колко е ниска (без повдигането наистина е ниска, не се скъпи).

 

Окачването е по-здраво от това на Новата Октавия, за сметка на това е по-евтино като поддръжка ;) - това освен лично мнение ми го потвърдиха и от Еуратек:!: И вози по-меко - което е въпрос на лични предпочитания. (ходих на тест драйв преди седмица на Нова Октавия и тя вози много твърдо, изглежда, че 4х4-то вози по-меко от стандартната - описва всяка форма на пътя разбира се и гумите имат пръст в това - когато смених на мойта гадните Матадори возията се промени към по-добро).

 

От двигателя съм доволен, не ми липсва тяга, още от ниските обороти, но това не е кола за състезания и след 130-140км/ч ускорението не е кой знае какво. Предполагам, че ще ти е търсене след 150кс, но пък отиваш в друга данъчна група и разликата в данъка между 101кс и 105кс (новите PD-та) е точно 2 ПЪТИ :!: А вървежа е същия.

 

Веднага отбелязвам - мястото в Новата Октавия за задните пътници няма нищо общо със старата - когато тъстът ми седне да кара въобще не искам да се возя зад него, въпреки че съм само 1.70м - просто мястото отзад за краката е малко и ако се дръпне предната седалка става още по-малко и за това Gogata е 100% - Румстър има повече място за пътниците от Октавия Тур. При новата Октавия разликата е за добро, но няма ДДС възстановяване.

 

Обърни внимание и на такива неща като данъчен кредит - Октавия Тур Комби и Румстър могат да се вземат и да си ползваш ДДС-то без проблеми с КАТ - Октавията е 6+1, а на Румстър са измислили някаква врътка и го продават "Товарен - 4+1" - така че можеш да си возиш пълна кола и да не ти пука от КАТ!

За новата Октавия въобще не е предвиден данъчен кредит освен вариант 1+1, но това за мен не е приложимо, защото колата е семейна и няма да се притеснявам всеки път като ме спират.

 

Освен това като си прибереш ДДС-то (стига да можеш да го направиш с някоя фирма) цената става МНООООГО различна - ако фирмата е твоя тогава още по-добре - за АБСОЛЮТНО всеки разход по колата си възстановяваш ДДС-то, така че реалната стойност на поддръжка на колата е с 20%-те процента по-ниска. За пример - цената на колата с всичките екстри беше около 32000, реално след възстановяване на ДДС-то остават 26 700 - за толкова може да се вземе някаква Фабия или Октавия без екстри. Но после си признаваш и гориво, и сервиз, и части и си взимаш ДДС-то от тях - разходите са несравними :!: :!:

 

Все пак - на място в шоурума се иска тест драйв на трите коли и се разбира за какво иде реч. Иначе просто всеки казва какво мисли, евентуално какво е видял от колата си, но ти ще я караш тая ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички, които се отзоваха.

 

Тези дни доста се поколебах, но отново започнах да мисля реално за купуване на колата.

 

Ходих до Шкода - нямат Октавия Тур като тестов автомобил, но пък седнах вътре, както и в новата Октавия.

 

Октавия Тур е наистина мноооого постна отвътре, дори малко кофти ми стана - новата е по-добре няколко пъти, но за съжаление тези 5-6 000 отгоре не са ми вече по джоба - и без това се изхвърлям малко дори с покупката на старата Октавия.

 

Изобщо ще трябва да направя малко компромис... но пък човек трябва да се разпростира според възможностите си.

 

 

Ще изчакам да ми отлежи идеята още една седмица и след това сигурно ще купувам.

 

До колкото разбрах следващия месец има събор на клуба - живот и здраве може да присъствам с една чисто нова Octavia Sunny Tour металик :) [има ги на склад]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колебанията ти доведат до покупка на Съни Тур,

не пропускай да си поръчаш и някои от следните много ценни опции:

:arrow: фарове за мъгла

:arrow: темпомат

:arrow: подлакътник отпред

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колебанията ти доведат до покупка на Съни Тур,

не пропускай да си поръчаш и някои от следните много ценни опции:

:arrow: фарове за мъгла

:arrow: темпомат

:arrow: подлакътник отпред

 

 

Има ли подлакътник ? Това ми е много важно, защото се чудех как ще живея без него.. в петицата съм му свикнал винаго да се подпирам като влизам и излизам и като се качвам на други коли ми е много кофти, че нямам опора.

 

Някаква представа колко ще струва:

:arrow: фарове за мъгла

:arrow: темпомат

:arrow: подлакътник отпред

:arrow: защита за лоши пътища

 

?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цените на допълнителните опции си ги има в ценовата листа - Виж

Само защитата от лоши пътища липсва там, но може да има и други "липси".

На място трябва да ти предоставят пълния списък :)

Не пропускай и метализето smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интерсуват ме цените на темпомат и защита от лоши пътища - няма ги в ценовите листи :(

 

За сега смятам да сложа към обурудването на SUNNY TOUR фабрична аларма, цвят металик, подлакътник, фарове за мъгла, ал. джанти '15, защита от лоши пътища.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

skoda е по-доброто BMW :) ще останеш доволен ! ти си знаш дали оки1 или оки2 но и в двата варианта няма да съжаляваш ! все пак си помисли дали не е по добре 2ката все пак и базовото оборудване е по богато ! защото после няма връщане ! сега гледам разни колеги искат да слагат дискови спирачки отзад вместо барабаните airbags и ЕSP !което нали се сещаш че ще излезе много скъпо на един по стар автомобил !

 

поздрави успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво си се насочил! Октавия SUNNY TOUR е прилично евтинка, доста здрава и непретенциозна кола! Двигателя на който си се спрял няма да го коментирам :mrgreen: Всеки знае за него. Хубаво си направил и с поръчката на разни глезотийки! Разбира се ще има разлика от БМВ, но...различни коли. Второто поколение на Октавия, освен по-високата цена, която те удря лекичко по джоба ще ти донесе и различни дребни, но дразнещи проблемчета за които можеш да прочетеш доста тук. Колегите по-горе с такия автомобили са споделили впячатления, а аз само бих добавил едно "Честито!" :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интерсуват ме цените на темпомат и защита от лоши пътища - няма ги в ценовите листи :(

Не знам, дали си отворил линка към ценовата листа, който ти дадох по-рано :roll:

Там си е написано:

... темпомат - 320 ЛЕВА ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм пропуснал съм го :roll:

 

А за пословичната защита не знаете ли колко струва?

 

За темпомата.. май ще мина без него в крайна сметка - като гледам мненията са 50/50 - някой го намират за много полезен, други казват че няма смисъл и така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

темпомат можеш да си сложиш и после даже ще ти излезе по евтино около 280-300 лева само дето трябва да чакаш иначе е много полезна екстра не знам как си бил на баварията ама аз си я ползвам дори и градско а за извънградско разхода ще ти падне поне около 0,5 литра като си включиш темпомата а не си играеш непрекъснато с педала на газта !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

темпомат можеш да си сложиш и после даже ще ти излезе по евтино около 280-300 лева само дето трябва да чакаш иначе е много полезна екстра не знам как си бил на баварията ама аз си я ползвам дори и градско а за извънградско разхода ще ти падне поне около 0,5 литра като си включиш темпомата а не си играеш непрекъснато с педала на газта !

 

На баварията педала на газта е като на трактор:lol:.. отдолу един такъв и се залепя на каквото положение го оставиш и изобщо не си играеш, даже леко отпускаш крак след като си установил една скорост и леко понижаваш разхода.. изобщо готино е. Иначе там темпомат нямам.. колата е 97ма година и е с касетофон дори :)

 

Какво имаш предвид с това, че ако го сложа в последствие ще ми излезе по-евтино? Слагам го другаде, а не в ЕТ или как?

 

Има ли други екстри, с които да вкарам същата тактика и по-този начин да си посмаля разходите за екстри?

 

Изброявам пак: металик, фабрична аларма (за тези двете ясно..), ал. джанти '15, защита лоши пътища, подлакътник, фарове за мъгла

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за тези екстри е ясно ! тях по добре сега да си ги поръчаш ! но има някои колеги във форума които допълнително си монтираха Темпомат и горе долу излиза не повече от 300 лева с монтажа ! а пък сега ти искат 320 !?!?! доколкото си спомям от темите самия комплект темпомат е около 160-170 лева и около 80-90 за монтаж ако искаш даже може да разпиташ в ЕТ за цените на темпомат за окти 1 и за монтажа и сам да прецениш ! даже потърси с търсачката във форума за темпомата! иначе другите екстри няма как ! може да спестиш от алармата ама те съветвам да не го правиш ! аз съм със фабрична аларма и съм доволен ! после няма някои разбирач да ти разглобява купето и да ти монтира алармата !

 

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е вероятно темпомата за Октавия I да го добавят в ЕураТек :roll:

Но за 20-30 лева разлика аз бих си го поръчал още с доставката.

Иначе човека ще си изгуби поне няколко часа за да му го добавят, а и това едва ли ще стане още при вземането на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.