Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Теч на масло


pemast

Recommended Posts

Преди време бях писал тема, че имам теч на масло от скоростната кутия. Колата е Шкода Фелиция 1,3 моноинжекция с 5 степенна кутия. Тогава съветите бяха да си сменя семеринга, който уплътнява привода от скоростния лост, влизащ в скоростната кутия. Имаше тема със снимки и описание, кое как става. Тогава го направих и маслото спря да тече. След месец обаче пак протече и то още по-силно от първия път. Трябва да отбележа, че предвид загубата на масло се наложи да налея ново масло - 2 литра. През зимата колата не се кара. Като погледнах миналия месец, под колата имаше направо локва. Отново направих цялата процедура по смяната на семеринга /3,50лв/. Този път бях още по внимателен да не би да го нараня при монтажа. Отново спря да тече, но както и предния път след известно време пак започна да капе. Толкова се ядосах, че тряснах вратата на гаража и до днес не съм поглеждал Фелата. Така или иначе трябва да я ремонтирам и молбата ми е да ми помогнете със съвет. Има ли друго препятствие пред маслото освен този семеринг?

ПП Много тъпо е това инженерно решение, да се монтира привода в най-ниската точка на кутията. До сега такава кола не бях срещал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е износен щеше да си тече дори и да сменя семеринга, т.е. нямаше да има период на спиране. Всъщност при него няма триене, че да се износи.

Не мисля, че съм я препълнил, защото следих стриктно за нивото, а и кутията събира 2,4 литра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали не си я препълнил с масло? 2л са дoста...

на мене ми сипаха 3 литра и за сега изтича по-много малко само от семеринга на единия полувал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е износен щеше да си тече дори и да сменя семеринга, т.е. нямаше да има период на спиране. Всъщност при него няма триене, че да се износи.

Не мисля, че съм я препълнил, защото следих стриктно за нивото, а и кутията събира 2,4 литра.

 

Нали се сещаш, че след определено време на износване семерингата поулегне и лекото износване на привода ти оказва явно значение и започва да тече :?

Питай другия път в магазина да ти дадат семеринга с малко по-малък вътрешен диаметър, тъй че да влезе малко по-трудно семерингата, да се държи по-стегнато и след 2 седмици като се поразхлабят пружинките в семерингата да не започне да тече отново ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не питай за по-малък семеринг,защото ще ти се смеят.....ако искаш наистина да спреш тече смени оста с нова и сложи отново нов семеринг. но трябва за целта да се свали кутията и да се подмени оста.. при тази операция ще се презалепат корпусите наново и няма да ти тече отникъде.. само като си сменял няколко пъти семеринга дано като си избивал щифта на оста да не си удрял много силно и доста пъти-- подбива се корпуса и оста започва да мърда нагоре надолу и тогава шанса да протече с нова ос е голям.. има си специална скоба за вадене на щифта а не да се удря по него... ходи в сервиз да ти сменят оста и семеринга....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смени оста с нова

 

Колега , ти някога отварял ли си такива скорости :?: та го караш да сменя тоз механизъм / да ти кажа под секрет ама ако трябва да сменя това чудо ще си сменя скоростите ;) /

 

Та по въпроса ... тоз семеринг може да тече както от вътре около привода , така и отвън откъм корпуса на скоростите т.е. вероятността е също толкова голяма да не си го набил хубаво , колкото да се наранява от отвора на щифта . За това е хубаво да източиш маслото на скоростите и на спокойствие да зачистиш с пиличка мустаците от отвора на валчето т.к. при избиване на щифта на привода се образува по горния край едно леко много режещо ръбче , набиваш семеринга до откат в леглото / ако трябва сложи някакво лепило / слагаш маншона и си караш споко .

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите!

1. Като вадя щифта винаги подпирам отгоре оста, ако преди мен някой я е изкривил, това е друга работа.

2. Семеринга съм го монтирал много внимателно, 100 процента не е наранен.

3. Течът е от вътрешната, не от външната страна, проверено!

 

Възможно ли е да тече, по причина по-рядко масло? Имайте предвид че говоря за сериозен теч.

Май ще се наложи да се ходи на майстор. Препоръчайте някои от Търново или региона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПП Много тъпо е това инженерно решение, да се монтира привода в най-ниската точка на кутията. До сега такава кола не бях срещал.

 

Има още една такава кола- Рено Клио...... ;) Ама при мен положението е още по-тъпо, щото за дасмениш тая семеринга, трябва да разглобиш цялата скоростна кутия...... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите!

1. Като вадя щифта винаги подпирам отгоре оста, ако преди мен някой я е изкривил, това е друга работа.

2. Семеринга съм го монтирал много внимателно, 100 процента не е наранен.

3. Течът е от вътрешната, не от външната страна, проверено!

 

Възможно ли е да тече, по причина по-рядко масло? Имайте предвид че говоря за сериозен теч.

Май ще се наложи да се ходи на майстор. Препоръчайте някои от Търново или региона.

В Търново мога да ти препоръчам майстор в СБА-то. Казва се Гошо , но всички там го знаят Бодила. Телефон 0888300353. Взема повече от другите майстори , но повярвай ми има защо.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.