Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

за смяната на масло


mirika

Recommended Posts

Здравейте колеги.Чета с интерес всичко писано във форума откакто

карам Октавия-2 тди-105к. Карам колата от декември 2007г. и съм

много доволен.Като всеки манияк тук реших на 7000км. да сменя

маслото профилактично защото смятам че за чисто нова кола незави-

симо от маслото това е голям пробег.Сдве думи записването на час в

сервиза и самата смяна беше без проблеми.От форума знам че много

колеги са забелязали че колите им излизат от сервиза с масло много

над максимума.По тази причина изрично предупредих приемчика

да внимават колко масло сипват.Колата излезе смасло 6-7мм.над

максимума.След бърза и точна заигравка от моя страна се оказа че

този двигател събира 3литра и 600гр.масло.Маслото стигна точно

там където беше като купих колата и точно според инструкциите

в книжката за експлоатация.В същата тази книжка пише че в този

двигател трябва да бъдат сипани 4литра и 500гр.В спецификациите

на ЕЛЗА-програма която се използва Юнитрейд-този тип двигател

събира 3литра и800гр.Сами виждате каква е разликата.Не мога да си

обясня разликата м/ду заводските данни и реалноста но това е факт.

Всичко това установих със смяна на масло на един ден каране

купуване на ново масло и маслен филтър отЕТ и точна дозировка.

Които не вярва да се пробва сам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1,9 TDI, 105 коня събира 5 литра масло, доколкото аз знам. 3,8 литра събира 1,4 TDI. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега привет.

Както съм написал за два дена купих 10 литра масло и два маслени

филтра .Всичко това се случи с мен и моята кола на практика .

Дори да вземемза истина твоето твърдение за 5-те литра-в каталога

пише че събира 4 .5л.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Gewichte

Kühlmittel - l 7,7

Motoröl - l 4,3

Kraftstoffbehälter - l 55,0

Anhängelast gebremst, 12% / 8% - kg 1400 / 1600 ***

Anhängelast ungebremst - kg 650

Stützlast / Dachlast - kg 75 / 75

Leergewicht (inkl. Fahrer 75 kg) - kg 1395 - 1585 *

Zul. Gesamtgewicht - kg 1980

Zuladung - kg 585 *

Zul. Achslast vorn / hinten - kg 1050 / 1100

 

http://www.skoda.de/index.php?typ=Limou ... n&adaten=1

 

 

Аз намерих това като данни за този двигател. - 4,3л. масло. Оггоре на

линка е пълното инфо за октавия 2 1.9TDI- PD

 

 

На този линк отдолу инфото е за октавияII 2.0TDI-PD

 

Gewichte

Kühlmittel - l 8,2

Motoröl - l 3,8

Kraftstoffbehälter - l 55,0

Anhängelast gebremst, 12% / 8% - kg 1400 / 1600 ***

Anhängelast ungebremst - kg 650

Stützlast / Dachlast - kg 75 / 75

Leergewicht (inkl. Fahrer 75 kg) - kg 1430 - 1620 *

Zul. Gesamtgewicht - kg 2015

Zuladung - kg 585 *

Zul. Achslast vorn / hinten - kg 1100 / 1100

 

 

http://www.skoda.de/index.php?typ=Limou ... n&adaten=1

 

2.0 TDI - 3.8л. масло

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна работа :roll: ! Мисля , че в книжката пишеше , че вместимостта е 4,5 л , но какво ли се учудвам : преди няколко години имах едно ауди , което по каталог го даваха 3,5 л , а събираше 2,8....( мотор PM) :D помня.

Интересно ми е наистина защо първата смяна е на 15 000 км, след като мотора все пак е нов, би трябвало да е на по-малко ... Мой познат например кара нов джип Кайрон , на който дори на 5 000 км му сменяваха всички масла - скор. кутии, диференциали..., мотор...

 

ама му взеха нещо като 600 лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги разберете че не Ви цитирам данни.

Има нещо сбъркано още в каталожните данни.

С това което съм написал не искам да влизам в празни спорове.

Искам само да обърна внимание на колегите с такива коли

пък те да решават какво да правят като ходят в ЕТ.

Аз лично нямам намерение като отида на 15000км. да им плащам

5л. масло когато 4л. са напълно достатъчни.

Тук не става въпрос за парите-ако е за парите няма да караме

лизингови коли я.Става въпрос за пустия принцип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е възможно да се източи цялото количество масло, поради визкозитет, повърхностно напрежение и т. н., а да не гаворим, че обикновено не го източват, а го изсмукват.

На мен ми писаха 4 л, като мотора ми (при смяна на масло) по никакъв начин не може да побере повече от 3,5 л, па май и те са му много...(препълването е също в тая сметка).

При следващата смяна ще искам да ми сипят 3,4 л и да ми дадат остатъка в шишенце :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, карам Октавия 2 от лятото на 2005г. Действително събира 3,8л, действително пише, че събира 4,5л. И моята при първата смяна я препълниха, ама айде - тогава не знаеха. Ами сега ТРИ години по-късно пак ли не знаят???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе как може да не знаят?!? Това са тъпи оправдания. ЕТ е оторизиран сервиз все пак... Ако не могат едно масло да сменят като хората за какво изобщо си говориме...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само сметнете колко печелят от този литър-литър и половина масло при толкова много Шкодилаци, ами след това повредите по двигател, катализатор ... къде отиваме може би!? И все ми се струва, че човъркат и друго по колиците за да се с скапват по-бързо (вярно извратена мисъл но живеем в извратена държава и е напълно възможна)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е възможно да се източи цялото количество масло, поради визкозитет, повърхностно напрежение и т. н., а да не гаворим, че обикновено не го източват, а го изсмукват.

На мен ми писаха 4 л, като мотора ми (при смяна на масло) по никакъв начин не може да побере повече от 3,5 л, па май и те са му много...(препълването е също в тая сметка).

При следващата смяна ще искам да ми сипят 3,4 л и да ми дадат остатъка в шишенце :)

Колега,че остатъка винаги се връща на клиента.Малко ме очудвате с маслото,просто няма Октавия 2 с (дизелов мотор) която да събира повече от 4л..Ако не се лъжа 1,9ТДИ(BHE) събира 3.6л.,а 2.0ТДИ(BKD)-3.8l.4.5л. събира Октавия 1 1.9ТДИ(101к.с.),Фабия 1.9ТДИ(101к.с.)и Фабия 1.9SDI.Но и аз мисля че тези данни се отнасят за сух двигател,реално това количество идва много на двигателя.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все ми се струва, че човъркат и друго по колиците за да се с скапват по-бързо (вярно извратена мисъл но живеем в извратена държава и е напълно възможна)

 

Еее, ама ти съвсем се вкара в някакъв филм :mrgreen: . В ЕТ работят много добри специалисти. Некадърни служители има навсякъде и това е неизбежно. За почти всичките ми ходения до салона и сервиза в Надежда съм се "сблъсквал" със супер отношение и изчерпателни отговори на всичките ми идиотски въпроси - независимо дали съм се обръщал към дилъри или приемчици (въпроса е да знаеш кой да питаш :) ). Тъй че, недей се филмира, ами се радвай на Румстърчо ;):P!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е възможно да се източи цялото количество масло, поради визкозитет, повърхностно напрежение и т. н., а да не гаворим, че обикновено не го източват, а го изсмукват.

На мен ми писаха 4 л, като мотора ми (при смяна на масло) по никакъв начин не може да побере повече от 3,5 л, па май и те са му много...(препълването е също в тая сметка).

При следващата смяна ще искам да ми сипят 3,4 л и да ми дадат остатъка в шишенце :)

Колега,че остатъка винаги се връща на клиента.Малко ме очудвате с маслото,просто няма Октавия 2 с (дизелов мотор) която да събира повече от 4л..Ако не се лъжа 1,9ТДИ(BHE) събира 3.6л.,а 2.0ТДИ(BKD)-3.8l.4.5л. събира Октавия 1 1.9ТДИ(101к.с.),Фабия 1.9ТДИ(101к.с.)и Фабия 1.9SDI.Но и аз мисля че тези данни се отнасят за сух двигател,реално това количество идва много на двигателя.

 

Октавия II 1,9 TDI PD събира 4,3 л (на сухо) и, извинявай, но не разбрах аз точно дали и с какво те учудвам :?:

Като :) леко :) се позамислям, стигам до извода, че масло за доливане не ми е необходимо, тй като за 15000 стига от мах до средата на щеката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

Не разбирам тая драма?!??! При всяка смяна правена в ЕТ ми връщаха маслото което е в повече (винаги към 1/2 бутилка). След две смени просто на третата взех литър по-малко и готово!

 

Що се отнася до количеството което поема един двигател - ако двигателя е сух ще поеме 3.75 (примерно). Но при смяна ВИНАГИ има останало масло което не може да се източи по технически причини. Затова двигателя поема 3.25 (да речем).

 

А глупости от типа "май ми чупят колата нарочно за да ходя по-често" са, меко казано, смешни!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е съвсем така защото познавам монтьор от сервиза на Мерцедес и какви неща ми говорил че се правят там бедна ви е фантазията а той определено е човек на място и не би ме излъгал - по-скоро ме предупреждава какво мога да очаквам. всъщност да го кажем не че толкова прецакват нещо по колата, колкото например нещо сравнително ново ти го сменят с нещо пак ново, но ти връщат да речем нещо останало много старо за да си мислиш наистина например че това вече е заминало и после го препродават някъде на симеон за доста прилични пари... такъв ни е манталитета, всеки в тая държава гледа как да "прекара" другия, рядко можеш да разчиташ на някой напълно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR определено не се смятам за глупав човек!!! Внимавай с определенията на думите ми! Първо виж в каква скапана държавица живеем и тогава казввай кое е глупост и кое не!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък смятам, че не е редно да се обвинява наред само защото "живеем в скапана държава", което в крайна сметка зависи от самите нас! Затова и подходих малко по-грубо, за което извинявай. Но и ти не се изхвърляй така!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво да ти кажа, всичките ми срещи с хора от ЕТ мога да ги определя като патила. Още взимането на колата и одраскано но го забелязах доста късно, слагането на касетофона - два пъти от Троян до Горна, че не знаели, че трябва да се поръчва нов панел, проблеми и нерви с капака под двигателя защото написали навсякъде, че е железен, както ми потвърди и дилъра ми, а после се оказа армирана пластмаса (смешно),проблем с алармата, който трябвало да се отстрани от фирмата от която ЕТ са я закупили (много смешно - все пак колата е в гаранция), смяна на консумативи - 0.8 лтр масло отгоре плюс надписване на сметката! И най-лошото е, ЧЕ НЕ ИМ ПУКА. Направих оплакване но НИЩО! Е къде го виждаш човешкото отношение на ЕТ специално в моя случай!? На теб PRR се извинявам за думите ми (не ги мисля за обидни) но на мен кой ще се извини от ЕТ и в крайна сметка кога някой ще ни приеме като хора с права!!! Пътищата кошмар, горивата кошмар (не казвам, че ЕТ са виновни за тях), обслужването на автомобилите меко казано лошо, отношението на персонала лошо (Поне за мен)! Мисля, че не се изхвърлям с думите ми, както ти си писал!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги..не знам в ЕТ от къде взимат в края на краищата данните за литрите , но ще я закарам малко преди 15 000 , пък само да гледат да стане нещо...така пише в книжката , която са ми дали-така и ще направя..ако нещо има грешно- не съм я печатал аз тази книжка..да са чели какво разпространяват.Вярно е че доста нерви ще скъсам и аз ,ако не дай си Боже стане нещо , но ще ги съсипя и тях.Колата е платена 40 бона на куп по банков път и ще си търся правата...Между другото колата я спечели баща ми с едно талонче от левче от държавната лотария :lol::lol::lol: ...но все пак съм собственик на Шкода по лиценз на Фолксваген и Ауди...за сега това е от мен..просто вметка...много безаварийни километри на удоволствие на всички !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...но все пак съм собственик на Шкода по лиценз на Фолксваген и Ауди...

Шкода по лиценз :?:

smile091 smile177 smile151

 

...не съм я печатал аз тази книжка..да са чели какво разпространяват...

А ти чете ли я? Къде видя да пише за лиценза?

 

Колеги, стига сте правили от мухата слон. Добре, не сте доволни от даден служител. В правото сте да се интересувате от името му. Ами направете го. И после пишете тук за него. Ама да седнете да говорите за ЕТ като цяло - нелепо е, най-малкото обижда всички кадърни хора в тази фирма, не мислите ли? Вместо да надавате вой тук (да, знам, по-лесно е така), излейте недоволството си там, на място, веднага след констатиране на нередност. Поискайте среща с началник, разберете кой не си е свършил работата. Защото повечето неща, така изложени тук, са си празни приказки и безпредметно изливане на гнева, с което не само, че не постигате нищо, но и вредите на себе си, в частност на клуба...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги..не знам в ЕТ от къде взимат в края на краищата данните за литрите , но ще я закарам малко преди 15 000 , пък само да гледат да стане нещо...така пише в книжката , която са ми дали-така и ще направя..ако нещо има грешно- не съм я печатал аз тази книжка..да са чели какво разпространяват.Вярно е че доста нерви ще скъсам и аз ,ако не дай си Боже стане нещо , но ще ги съсипя и тях.Колата е платена 40 бона на куп по банков път и ще си търся правата...Между другото колата я спечели баща ми с едно талонче от левче от държавната лотария :lol::lol::lol: ...но все пак съм собственик на Шкода по лиценз на Фолксваген и Ауди...за сега това е от мен..просто вметка...много безаварийни километри на удоволствие на всички !!!

Би ли ми пояснил колега, кой точно и как ще съсипеш че ми стана интерестно.И извини ме за любопитството ,как точно баща ти спечели колата ,а ти стана собственик?Откупи я за въпросните 40х по банков път платени на куп или я взе на разсрочено ?

Шкода по лиценз,съсипване на ЕТ ,40х на куп по банков път -пак полезна информация в тема за масло.

Поздрави.(Много)

П.П Честито на баща ти ,със здраве да си я караш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пичове,съжалявам ако се е получило неразбирателство..в никакъв случай не съм искал да се правя на интересен както забелязвам че ме приемате.за лценза: ок..приемам репликата..не съм го видял лично и прочел но не знам дали знаете че Фолксваген купи Шкода както направи Рено с Дачия..загледайте се по таблото на Голф 5 и Октавия 2.дори има съпоставки между двете по списания и сайтове..може би ще намерите прилики...относно как баща ми я е спечелил,а я карам аз и е моя собственост : билета се носи в централата...там при приемането му питат на чие име да се пише и тъй като съм единствен шофьор в семейсвото,бащата каза направо моето име да пишат....второ..по въпроса за съсипването...някой от вас знае ли всъщност че ЕураТек се състои от две фирми..Шкода ООД или ЕООД не съм сигурен как беше и Шкода Ауто...когато се продава автомобил на клиент колата първо се продава ( само документално ) от ООД-то на Ауто-то...целта...?!? ДДС-то..!!! ..дали това не е игра..всичко в тая нашта сладка държавица е такова...някои във форума беше писал че '' всеки гледа как да те прекара '' ..в случая ЕТ прекарва държавата..чиста законна печалба.имам някои познати в сферата на държавното право или както там се нарича като се отнася на държавно ниво и данъци и такси...бих могъл да се опитам да нажия някой за една спонтанна проверка...дори всичко да им е наред пак ще настръхнат малко и ще се поизнервят...и все пак...не чувствам че е нужно да правя нещо подобно...нормално момче с нормален живот съм и не искам да си го усложнявам..просто дадох като пример.надявам се не сте ме приели като някой *** ...тук търся приятели-не врагове..моля за поправки и мнения ако някъде нещо съм сгрешил...всичко наи-добро на всички и много безаврийни...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VALTERA, насочил си си критиката в най-грешната посока. Какво имам предвид: в Европата никъде не можеш да намериш октито от подписа ми на по-ниска цена, от колкото тука! Ако можеш да ми докажеш обратното, еваларка ти праим... 8)

По отношение на "лиценза": лиценз щеше да има, ако на Шкодите не пишеше Шкода, а VW.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...
Извинявам се че пиша в стара тема но не намерих това което търся . Въпросът ми е колко литра масло събира двигател 1.8 20V на Октавия 1 . И до къде на щеката е максимума и къде минимума?

 

Принципно на всички шкоди ако зачетеш ръководството им пише следното:

Ако маслото ви е до горната разграфената част на пръчката която е като решетка се разрешава да долеете масло.

Ако маслото е до изкривената горна част на пръчката не се разрешава доливане на масло.

Така че според тези две изречения максимума на маслото е до изкривената част, това е мое виждане на написаното в ръководството.

Малко е неясно написано.

Аз го държа обикновенно и на двете ми шкоди до горната част на решетката(разграфената част на пръчката).

Като грамаж при фелиция между разграфената горна част на пръчката и изкривената горна част на пръчката е около 150 грама.

В момента на фабията ми е пак на разграфеката част на пръчката но не мога да кажа колко грама идва до изкривената горна част на пръчката защото не съм доливал все още масло.

Малко е объркващо с тая пръчка но се свиква.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами разграфената част е количеството необходимо за нормалната работа на двигателя. Кривината може да се нарече максимум който не триабва да се надвишава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.