Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Двигател "1.4MPI 16V"/101к.с. монтиран на старата


smirn0ff

Recommended Posts

Здравейте,

искам да питам относно този двигател дали е добър, защото гледам на новата Фабия слагат 1.4 16V/86к.с.

 

Още ако някой има такава с ниво на оборудване Елеганс да сподели как е колата и екстрите достатъчно ли са, защото на сайта не са точно изброени всички екстри

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За надеждността на този двигател определено няма да се наема да давам мнение, сигурен съм че редица колеги ще бъдат по-компетентни от мен в това отношение и ще ти кажат по-ценни неща.

Мога обаче да ти кажа доста за това как се държи този двигател при каране - в интерес на истината вървенето му не е толкова "злобно", колкото при доста по-лекото VW Polo от предишната генерация (каквито все още търкалят полицаите), но е повече от прилично с оглед на характеристиките. Както всеки друг двигател с подобна кубатура и без принудително пълнене, двигателят си иска обороти, за да тегли добре, но пък специално над 4000 оборота дърпа доста сериозно според личните ми критерии. Иначе на ниски обороти е доста трудно да намериш разлика между този вариант и модификацията 1.4 със 75 коня примерно. Не съм карал продължително време Фабия с такъв двигател (калар съм такава в продължение само на два дни), но според скромните ми наблюдения двигателят все пак не е първа младост като конструкция и ако го настъпваш си харчи доста.

В интерес на истината обаче новият вариант с 86 коня действително харчи по-малко, но също не е сред най-икономичните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За начало VW предлага този двигател, като 100 к.с. Предлага го вече 10-тина години, така че е добър. При новите модификации му сложиха турбо и вече вадят от него 122 (или там някъде), 140 и 150 к.с. и по автосписанията препоръчват именно този двигател, без значение от мощността му. Разбирара се, запазили са и версия без турбо, която се споменава по-горе. Версията със 140 к.с. ще се монтира и на новата Шкода Супърб.

За Фабия 1, особено за комби, еми няма как да биеш Полото (въпреки еднаквата база сме по-големи). Под 2500 - 3000 об./мин е като спънат кон, но влезе ли в обороти си е много добър. Просто малкия обем си казва думата при потегляне. Приемлив компромис за смесено градско/извънградско каране като икономичност и мощност.

За Елеганса идва си със сгъваемия ключ, централно, ел. огледала и предни ел.стъкла, фарове за мъгла (аз почти не съм ги използвал, фаровете си светят прилично), лети джанти, климатик (за Фабия, всички са с авт. регулиране на температурата), за БГ ABS+EDL (за западни страни + ESP). Ако става дума за поръчка на нова кола, хубаво е да се вземе фабрична аларма, пръскалки за фаровете и за комби/седан - задни паркинг сензори.

smirn0ff, не знам какво разбираш под достатъчно екстри, но списъкът не е малък. За Фабия 1 се предлага дори и Sunset - по-тъмно тонирани задни стъкла, спойлери и джанти до 16". Просто повече екстри = повече пари. Питай ако имаш по-конкретен въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е Амбиенте с 1,4 63kW. Оборудването и е включено в това на Елеганс. Стандартно има 4 въздушни възглавници (две предни и две странични), шофьорска седалка с регулиране по височина и т.н. Допълнително си поръчах заводска аларма, ESP и радио CD/MP3 Skoda Dance. Съжалявам, че не разгледах "големия" спиък с допълнителни неща, които могат да се поръчат. Има доста полезни дреболии.

По отношение на двигателя мога да споделя, че го "тествах" в тежки зимни условия - към 1200км около нова година. Маршрута беше:

Варна - Чепеларе.

Околностите на Чепеларе - Чудните мостове, Гела, Рожен, Момчиловци, Кръстова гора.

Чепеларе - Варна по резервния маршрут - Сливен, Ямбол, Бургас, Варна

По мои спомени ми даде среден разход около 6,5л.

Към поведението на автомобила в тези условия нямам никакви забележки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за екстри се интересувам дали всички системи са фабрично в пакета Елеганс или има и такива, които се поръчват отделно. Също и за музикалната уредба каква е при Елеганс-а?

Интересно ми е с този 1.4 двигател и пуснат климатик лятото как ще се държи при извънградско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Фабия 1, каквото си поръчал идва монтирано фабрично. Ако автомобилът е тук и искаш нещо допълнително, ще ти го монтират тук. За БГ единствено не предлагат ESP за двигател под 2.0 л и RS.

По отношение на музиката, за Фабия 1 НЕ си поръчвай фабрично. 2005 радио CD Skoda Symphony струваше 900 лв. Не може да чете mp3, а по по-скапано радио с касетка без авторевърс беше към 350 лв, с авторевърс към 500 лв. Цените може и да са паднали, но още не четът mp3. Аз си поръчах и ми монтираха в ЕТ радио CD Blaupunkt Dresden MP34 и съм доволен. Използва същите евро конектори, като при фабричните радиа. Монтажа беше 30 лв., като в цената се включваше и малка пластмасова лайстна за закриване на отвора между радиото и бутоните. Просто фабричните са малко по-високи.

Понеже двигателя е с малък обем, при потегляне с включен климатик се чувства че на двигателя му е по-трудно. На извънградско не се усеща. Разбираш че си с климатик само когато се опитваш да изпревариш както си свикнал, на 5-та с ниски обороти (примерно около 2000) и се чудиш защо ускоряваш толкова бавно. Иначе съм си правил експерименти на равното между Пазарджик и Пловдив на магистралата с еднакаква скорост и при изключване на климатика моментния разход пада с 0.5 л.

Двигателя достига макс. въртящ момент при 4400 об/мин, а макс. kW чак при 6000 об/мин., при 6500 максимално разрешени.

Това е по-тези въпроси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ID A, малко smile188 , обаче.... НОВИЯ 1.4 ВЪОБЩЕ НЯМА ОБЩО с този, за който говори колегата. Новият се нарича TSI - с директно впръскване под високо налягане (FSI), два компресора - един турбо и един механичен, започва от 122кс и стига до 170 (ЗАСЕГА).

 

Двата двигателя са на десетки години като идея и развитие и евентуално може да сравняваш стоте коня с 1.4 86кс, но в никакъв случай 122кс TSI - просто няма място! Нито тяга, нито разход - нищо! Ако се интересуваш повече от подробности - поразрови във форума - има няколко теми по въпроса, даже една преведена от чужд сайт със сравнение на 1.4 TSI с други двигатели. Дори само директното впръскване го прави доста по-ефективен двигател.

 

 

EDIT:Технологично се е взел от ... VAG ;) Шегата настрана, идеята ми е, че няма място за сравнение между тях, без значение какво казват за него - той е резултат от масовата мания по DOWNSIZING - повече мощност от по-малък работен обем. Ако беше просто развитие на 1.4, тогава щеше да се получи както с 1.6 - стария е 101/102кс, a FSI-то е 115кс - по-мощен, по документи по-икономичен - ето ти линкове за двата двигателя - 1.6 MPI - http://www.skoda-auto.com/importer/webc ... lyear=2008 и 1.6 FSI- http://www.skoda-auto.com/importer/webc ... lyear=2008

 

TSI-то не е просто с турбо, то е с 2 компресора и не 2 ТУРБО компресора, ами механичен + турбо. Защо е такъв? Надали е само за да смени старите 1.4 - в такъв случай нямаше да се слага на GOLF GTI (Варианта с 170кс). Прекалено е сложен, за да е евтин и не е заместник на старите 1.4, ами на 2.0 както спомена, на 1.6 FSI и е базов двигател за по-големите модели - Октавия и Супърб. Ако искаш погледни каталога на НОВИЯ Супърб - http://new.skoda-auto.com/SiteCollectio ... ue_ENG.pdf и виж, че от 1.4, обаче TSI се почва. Ти дали би сложил дори 1.4 100кс на Супърб? Прекалено е слаб двигателя, но става за Фабия, дори Октавия (базовата е с 1.4 80кс), защото е много по-евтин от 1.4 TSI. Но няма и неговите параметри :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dereal, а откъде се е взел новия TSI? Двигателя, който се монтираше на Полото 98' отговаря на Евро 3 и данните между него и двигателите на Фабия/следващо поколение Поло леко се различават. Освен това си спомням когато за първи път се заговори за този двигател, беше обявен за доразвитие именно на 1.4 16v линията. Даже VW обяви в началото, че TSI, е по-икономичен и по-мощен от 2.0 с атмосферно пълнене, какъвто се монтираше и на Фабия 1.

 

EDIT: От сайта на Шкода тук (избери Technical specification) имаме данните за 1.4 100к.с (извинявай, ама ме мързи да пиша всички букви по двигателя). Диметър бутало/ход бутало/обем - 76.5/75.6/1390 (под кривите за kW и Nm).

От първия изскочил с търсачката сайт с тех. данни за TSI тук имаме следните данни - 76.5/75.6/1390.

Значи един и същи концерн, с двигател с еднакакви характеристики и тези двигатели не са свързани:?: :!: :-k Аз казах и ще повторя, че TSI е доразработка на 1.4 100 к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

подхванах разговора за мотора 1.4 16 клапана защото гледам че има още бройки от Фабиите с ниво на оборудване Елеганс и доста се замислям дали да не скоча на един лизинг на такава...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КОЛЕГА направо купуваи една елеганс ФАБИЯ 1 1.4 16в 101 коня какво се чудиш още ? това е невероятен двигател аз съм го изцеждал до 220 км/ч по спидометъра и към 207 по ГПС ! при този режим дава разход около 15-16 но върви доста прилично ! Аз лично нямам забележки по колата ! ПЕРФЕКТНА Е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... доста се замислям дали да не скоча на един лизинг на такава ...

 

Мисля, че изборът ти не е никак лош. Колата е проверена във времето. Елеганс ще има и доста екстри. Мотора вероятно е приятно динамичен за това купе. Винаги можеш да сложиш газ, ако искаш да се возиш по-евтино.

 

Но в крайна сметка определяща е цената, сравнена с други подобни коли и коли с близки цени ... а най-определящо е каква кола ти харесва на теб и искаш да и се радваш в следващите поне 5-6 години :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

подхванах разговора за мотора 1.4 16 клапана защото гледам че има още бройки от Фабиите с ниво на оборудване Елеганс и доста се замислям дали да не скоча на един лизинг на такава...

 

 

Към горното мнение на orange!, само ще добавя, че ако избираш между Дачията и Шкодата, просто няма място за колебание ;). Като минал по същия път (дилема м/у Дачия и Шкода) се старая да съм обективен - не си заслужава според мен. Успех с избора и поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към горното мнение на orange!, само ще добавя, че ако избираш между Дачията и Шкодата, просто няма място за колебание ;). Като минал по същия път (дилема м/у Дачия и Шкода) се старая да съм обективен - не си заслужава според мен. Успех с избора и поздрави!

 

Приятелю любезни, таз пък smile071 Дачия smile071 за кво я набута в разговора? Човека Фабия Елеганс си е харесал, защо трябва да се търси аналог и да се дава пример с нещо дет няма една хубава черта у себе си.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

pow, ние с колегата smirn0ff си знаем за неуДачията :mrgreen: :P .

 

едит - Ице, ако тръгна да сериозно сравнявам "Дачко" с "Фабиана", по-добре някой да ме застреля като болен кон, да не се мъча :mrgreen: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, имайте си приказката, но не сравнявайте Дачко със Фабия и то с оборудване Елеганс, моля ви, чувствам се лично обиден.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1,4MPI е чудесен ДВГ според мен./но за Фабия/

Вече съм споменавал, но с риск да бъда досаден - ще кажа/т.е. напиша/

още малко:

1. Преди години имаше на Волксв. 1,4 60к.с./много здрав!/

2. Шкода направиха /на първата Фабия също такъв - имам лични впечатления/.

3. След това във Волксв., респ. Шкода се монт. ДВГ със 75к.с.(който след 100000 км.пробег и замер на детайлите - заводски разм./според Авто билд/.

4. 101 к.с. е малко "надут", но като имаме в предвид бащата - би трябвало да е добър./Предпол. знаете, че в Шкода се правят някои експерименти, които след това се внедряват във Волксваген/.

5. В новата Фабия е 86к.с. (според мен много добър вариант, но ако беше 95к.с. - щеше да бъде :) .но и това ще стане.

6. Предпол. знаете, че в момоента се монт. 80к.с. във Волксв. голф, поло и октавия такъв.

7. Е, има и някои незначителни недостатъци, но както е казал народа:"две добри няма".

8. 1,4TSI или TFSI е съвсем друго "нящо".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи ...

между Дачия и Фабия Елеганс няма място за сравнение!

Вярно че се бях замислил по въпроса с Дачията 1,6 16 клапана , но при цена от 22000лв срещу Фабия Елеганс за 25000лв мисля че няма какво да коментираме повече. Още повече че дори Сузуки Суифт започват от 20000лв ;) и то с прилично количество екстри

 

ПП Едно е ясно ... трябва да се купува нова кола :) не че Фаворита му има нещо, но все пак е на поне 14г и си е дъртичък ... преди седмици като сменях ауспуха го гледах отдолу и е взел да прогнива :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи ...

между Дачия и Фабия Елеганс няма място за сравнение!

Вярно че се бях замислил по въпроса с Дачията 1,6 16 клапана , но при цена от 22000лв срещу Фабия Елеганс за 25000лв мисля че няма какво да коментираме повече. :(

 

Ей това е приказка - обещавам, като си купиш Фабията, и аз малко да почерпя от твое име.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи ...

между Дачия и Фабия Елеганс няма място за сравнение!

Вярно че се бях замислил по въпроса с Дачията 1,6 16 клапана , но при цена от 22000лв срещу Фабия Елеганс за 25000лв мисля че няма какво да коментираме повече. :(

 

Ей това е приказка - обещавам, като си купиш Фабията, и аз малко да да почерпя от твое име.

 

Поздрави.

 

единственото заради което се бях загледал в Дачията беше ниската цена, но ... Шкода-манията надделява smile115

 

smile195

smile068

smile035

smile119

smile194

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.