Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

масло за фелиция


tope1965

Recommended Posts

При мен е на 25лв. :mrgreen:

това е друга тема... земи сложи някакво вносно масло, поне аз така смнятам има не чак толкос скъпи и що годе читави масла за около 30-тина 35лв. :)

 

ПОЗДРАВИ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато има опелско масло по 35 кинта , Приста нема да пипна ... както е казал поета - всичко българско и родно е ... негодно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пристата трабва да се сменя по-често, така че и финансово не излиза по-изгодно от хубавото масло. Единствено си заслужава за кола като например моята жига, която малко се кара, щото се ползва само за резервна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

елф 15/40 масло за всички коли и на добра цена!От години основно карам с елф и съм мн доволен.В про мобил има наливно 7лв литъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм много доволен от минералния Елф, и то оригинален в туба, купен от вносител - още на около 7000 км. при добре загрял двг. по магистралата от постоянни високи обороти при изключване от скорост на празен ход почна да ми присветва лампата. Като смених маслото и филтъра се оправи... но може пък и филтъра да е бил причината :roll:

 

п.п. В момента карам с масло IGAT и някакъв биташки филтър за Сеат 1.4 и подобни VAG модели

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по вероятно от филтъра да е осовенно ако е бил Бош или Филтрон -един познат ги вкарва от Китай с оригинални Немски и Полски кутий.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм......От години карам с маслата на Приста и нямам никакви проблеми.......И Шкодилака преди и сега Рено-то, все съм с Приста........Те са по рецептури и технологии на Тексако, така че не виждам с какво са по-лоши от турските и румънски ментаци на които пише Шел. Кастрол и ЕССО....... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм......От години карам с маслата на Приста и нямам никакви проблеми.......И Шкодилака преди и сега Рено-то, все съм с Приста........Те са по рецептури и технологии на Тексако, така че не виждам с какво са по-лоши от турските и румънски ментаци на които пише Шел. Кастрол и ЕССО....... :mrgreen:

 

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде, да не почваме тая дискусия, че има опасност да се изпокараме - всеки си решава за своята си кола. Но да не приравняваме всички вносни масла под общия знаменател "ментаци"... Щото съм карал кола с Приста и ядове - бол...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми е интересно някой като каже: " Ми еди кое си масло е голям боклук, щото карах с него и не ми хареса....." :roll: Важно е не само да кажеш че дадено масло е скапано, а защо е скапано......Аз лично съм слагал доста марки масла: ESSO, OMV, Приста, Кастрол......И докато са си изминавали пробега, никакви разлики не съм забелязал в работата на двигателя. Ама с Приста съм карал най-много и като съм разглобявал мотора по разни причини по двигателя не е имало някакви изменения-износвания или хлабини............Ама всеки си решава с кво масло да кара, аз само споделям личен опит....... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега , интересен ти е опита , ама що вечно цъкате като идете на Горубляне и се чудите аджаба как колата е 150К по километраж , 300 000 реални и мотора още работи ... ми толкоз просто и логично - в Германия , Италия , Австрия и т.н. Европа няма масло Приста , карат както ги нарече някой с турските ментаци ... какво повече ти трябва като атестат за качеството на нешето си "прекрасно" масалце ;)

И още един въпрос за размисъл - източвал ли си Приста през зимата при - сови температури :?:

 

Ай сполай Ви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена тия внушения за лошото качество на Приста не е нужно всеки да ги приема без съмнение. И аз съм карал с Приста и с други масла - освен очевидната разлика във вискозитета в зависимост от маслото друга разлика не забелязвам. Моге да посоча и примери за коли карани от едно време само със Приста или Диона и издържали по 200к км и то от старите шкоди. А иначе това за Горубляне и западните каручки не е от разликата в маслата, а от разликата в двигателите на западните коли. Нормално е един 2л. мотор на Опел или WV да кара по 300к без отваряне, което не е така при шкодите.

 

Аз съм против всякакви неаргументирани съвети какво масло е хубаво и какво не. По форумите е пълно с такива мнения. В Алфа форума ако питате ще ви кажат, че маслото е само Селения, В Рено и другите френски форуми - Елф и т.н. На практика важно е просто маслото да отговаря на нужния вискозитет и съответния клас по API и да се сменя редовно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

сега за маслслата да ви обясни специалиста!!!!!!!

всички масла много отдавна са абсолютно еднакви!!!!

марковите са по скъпи защото плащаш рекламата на марката.

на моита фела 1,9д и златно масло да и сложа за 200км.става кал.

така че които иска да слуша ,не искам да ви налагам моето мнение,но

 

слагам приста и го сменям на 5000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега , позволи ми да не се съглася с теб по простата причина , че съм отварял мотор на 50 000 каран с Приста и с по 0.5 мм. ръб по ризите , а също съм отварял мотор на 220 000 каран с масло от тез дет им се плаща за рекламата и нямаше грам износване ;) Да не казвам , че зимно време съм свалял картер заради въпросното масло Приста , а тва че става черно е от саждите на дизела , а не щот е било скапано маслото и смазочните свойства не се мерят по това колко е черно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На практика важно е просто маслото да отговаря на нужния вискозитет и съответния клас по API и да се сменя редовно.

 

Прав си ,но има едно НО.Маслата произведени по белият свят отговарят на тези изисквания.Но силно се съмнявам за нещо произведено в България.Те и горивата ни трябва да отговарят на евро стандарти,но всички знаем за какво става въпрос. ;) Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

че съм отварял мотор на 50 000 каран с Приста и с по 0.5 мм. ръб по ризите
- По твойта логика стария ми двигател на Шкодата, който е каран поне 100к с Приста и Диона поради причината, че не е имало други масла трябва до 150к да е направил 1.5мм износване на бутала/ризи - на практика обаче не е така! И аз пък не веднъж съм казвал, че съм виждал мотор на Шкода 120 каран 200к с диона и чак тогава отворен за ремонт. Ако си мислиш, че карайки с твоите по-хубави масла ще се увеличи ресурса на един фаворитов двигател се лъжеш.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега , позволи ми да не се съглася с теб по простата причина , че съм отварял мотор на 50 000 каран с Приста и с по 0.5 мм. ръб по ризите

 

Ми те моите ризи вече трябваше да прозират......... :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ша взема да прекръстя темата "За или против Приста" ... щом Ви изнася и харесва това "масло" нямам против ... за мен е важно маслото да има миещи и смазващи свойства , да не се разводнява при 100+ градуса и да не се сгъстява при -10 и да изкарва по 10 000 км. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позволете да ви кажа и аз няколко думи, щото съм работил с Приста и имам някакви наблюдения, а и при двама родители химици поотбирам малко - ей така, за хобито:

 

1. Диона беше марка на Плама Плевен и беше на светлинни години по-добро от коя да е аналогична Приста... ама много в минало-бешело!Това донякъде се дължеше и на факта, че тогава действаше БДС, а и плевенската рафинерия сама си произвеждаше базовите масла, демек - това, което е най-определящото за едно моторно масло - те не пестяха и затова има ладички, шкодички и москвета с милионни пробези... Не е тайна също така, че тези базови масла бяха качествени и се изнасяха и даже май ЕЛФ купуваха от тях, ама за това не съм сигурен.

 

2. Приста са само блендъри - по нашенски казано - бъркачи. Квот дойде - тва бъркат... И за да продават маслото на 4 лв./л (примерно, не знам актуални цени), представете си каква е реалната му стойност и вложените базови масла и присадки...

 

3. Старите двигатели имат далеч по-ниски изисквания към маслото, нооо, ако едно съвременно масло не покрива дори тях, не знам какво точно ще да е "Смазващото предимство"...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.