Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

питане: Климатроник...


worldman

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Имам Октавия 2 Елеганс...четох четох упътването и не можах да видя ИМА ЛИ НАЧИН ДА ИЗПОЛЗВАМ ЗАГРЕЛИЯ ДВИГАТЕЛ, ЗА ДА ВКАРАМ ТОПЪЛ ВЪЗДУХ В КОЛАТА, КОГАТО Е В ДВИЖЕНИЕ БЕЗ ДА СЕ НАЛАГА ДА ПУСКАМ КЛИМАТРОНИКА?! И като съм тръгнал да питам на тая тема...колко горе долу гориво харчи климатроника?

Благодаря Ви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да имаш копче Econ... Натискаш го и даваш на топло. Така използваш парното.

 

Иначе климатроника харчи повече от климатика... към 50грама фреон на час :mrgreen: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да имаш копче Econ... Натискаш го и даваш на топло. Така използваш парното.

 

Иначе климатроника харчи повече от климатика... към 50грама фреон на час :mrgreen: .

 

Два въпроса:

 

1.Копче Econ имам...какво значи "даваш на топло"...въвеждам необходимите градуси и след това силата на духане я контролирам от вентилатора...и всичко това без да харчи от горивото/фреона??

 

2. До колкото знам това фреон беше нещо, което уврежда озоновия слой...Е, последно взима ли ми от резервоара гориво или?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Натискаш Econ

2. Задаваш температура (и на студено да го настроиш, няма да духа по-студено от външната температура, понеже с Econ автоматично изключваш климатика/-троника)

3. Задаваш сила на духане

 

След тези 3 стъпки, си активирал парното на автомобила с желаната от теб (или възможната за достигане) температура и сила на въздушния поток в купето.

 

При активиран Econ не се вдига разхода на автомобила, понеже си ползваш най-обикновено парно.

 

П.п.: За фреона се опитах да се пошегувам :oops: .

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Натискаш Econ

2. Задаваш температура (и на студено да го настроиш, няма да духа по-студено от външната температура, понеже с Econ автоматично изключваш климатика/-троника)

3. Задаваш сила на духане

 

След тези 3 стъпки, си активирал парното на автомобила с желаната от теб (или възможната за достигане) температура и сила на въздушния поток в купето.

 

При активиран Econ не се вдига разхода на автомобила, понеже си ползваш най-обикновено парно.

 

П.п.: За фреона се опитах да се пошегувам :oops: .

 

Поздрави.

 

 

Благодаря, колега!

 

Да разбирам ли, че климатроника гори 50гр/час дизел?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този разход на климатроника(50гр/час) зависи ли от температурата, която му зададеш да достигне...примерно зимата при -10 градуса искам да направя 30 градуса в колата по-голям разход на гориво ли ще даде ако вън е 15 градуса и пак искам да достигна 30 градуса вътре...или независимо каква температура искам разхода му е постоянен и еднакъв :?: :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повишаването на разхода на гориво при включен климатроник зависи от зададената температура. Когато навън е топло, а в колата искаш да е студено - колкото по-голяма е температурната разлика толкова по-голям е разхода.

 

Когато навън е студен, а искаш вътре да е топло зависимостта не е задължително да е същата, тъй като Окти има свещи за подгряване, но това вече са подробности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хора (ей, що не съм модератор...) Теми за климатици(троници) има изписани десетки във форума. Има-няма и някой щастлив нов собственик на Шкода, дето го мързи да си прочете книжката на колата - и прас "...питане за климатика". Не че искам да се заяждам с човека, ама и той - нито си е прочел книжката (щото с макар и отвратителен превод - там ясно си е написано всичко), нито ползва търсачката във форума (за пустия климатроник и ф-ята "OFF" - дето се изписа толкова много) па и на всичкото отгоре - се връзва на бъзиците "50 гр. фреон на час". Оставаше и да пита къде е резервоарчето с фреон и на кои "фреон-станции" върви

по-евтино :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bobi Doctora :mrgreen: .

 

worldman, верно, че вдигнаха нафтата, ама чак пък толкус да си смяташ разхода... Тогава имай предвид, че борд. компютъра може да дава отклонение до 0.5л в показанията си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bobi Doctora :mrgreen: .

 

worldman, верно, че вдигнаха нафтата, ама чак пък толкус да си смяташ разхода... Тогава имай предвид, че борд. компютъра може да дава отклонение до 0.5л в показанията си.

Има разлика в това дали просто от чисто любопитство искам да науча информацията и това дали си правя сметка за нафтата...В случая е първото...няма смисъл да иронизираш нещата... :!:

Към Bobi Doctora

1. Чел съм книжката и явно не съм разбрал по определени причини, които не мисля сега да изяснявам!

2. Много по-лесно е с едно питане и с един отговор да свърши всичко, от колкото да претърся форума(макар и с търсачката!)

3. Представи си, че има хора, които не са толкова на ТИ с компютрите и форумите и такива...и първото, с което се захващат е да се пробват да създадат нова тема :!: В случая аз не съм от тях, но все пак да го имаш на предвид...

 

От всичко, което каза съм склонен да приема лека критика за това, че не съм потърсил из форума...и то ЛЕКА! Извинявам се, че съм те отекчил с невежеството си!

 

Моля темата да бъде заключена!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля темата да бъде заключена!

 

Никой да не заключва без мое изказване! Чакай сега бе човек!

 

Извинявам се, че съм те отекчил с невежеството си!

 

Как ще си ме отегчил бе... Я стига глупости! Напротив - радвам ти се. Първо - да не мислиш, че аз съм всезнайкото на форума. Обичам да лялям наляво и надясно - да, ама това въобще не значи, че разбирам :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Важното е да го правиш уверено и да си непоклатим - тогава впечатлението е по-достоверно...Второ - ако ме отегчаваше - щях ли да се хабя да пиша? Стана ми весело, като гледам как (ДОБРОНАМЕРЕНО СПОРЕД МЕН) те пързулнаха за разхода на фреон и ти се върза. Няма страшно - и мен в техникума първи курс са ме карали да донеса в една кофа 2 кила "КЛИРИНС" от спирката (справка КЛИРИНС - разтоянието от най-ниската точка на автомобила до земята)

Мога отговорно да ти кажа, че в тоя форум гостоприемството и отзивчивостта са на първо място и това е една от причините да го "залюбвам" толкова. (Доказателство за това е, че за тоя ми именно голям спам модераторите няма да ме плющят много :oops: ) (надявам се) :oops: Другите причини - хората дето ме познават ги знаят. А, и още една причина - замалко да я забравя - да мога поне малко със знанието (или незнанието си) да съм полезен някому.

Извинявай за закачката и - добре дошъл!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля темата да бъде заключена!

 

Никой да не заключва без мое изказване! Чакай сега бе човек!

 

Извинявам се, че съм те отекчил с невежеството си!

 

Как ще си ме отегчил бе... Я стига глупости! Напротив - радвам ти се. Първо - да не мислиш, че аз съм всезнайкото на форума. Обичам да лялям наляво и надясно - да, ама това въобще не значи, че разбирам :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Важното е да го правиш уверено и да си непоклатим - тогава впечатлението е по-достоверно...Второ - ако ме отегчаваше - щях ли да се хабя да пиша? Стана ми весело, като гледам как (ДОБРОНАМЕРЕНО СПОРЕД МЕН) те пързулнаха за разхода на фреон и ти се върза. Няма страшно - и мен в техникума първи курс са ме карали да донеса в една кофа 2 кила "КЛИРИНС" от спирката (справка КЛИРИНС - разтоянието от най-ниската точка на автомобила до земята)

Мога отговорно да ти кажа, че в тоя форум гостоприемството и отзивчивостта са на първо място и това е една от причините да го "залюбвам" толкова. (Доказателство за това е, че за тоя ми именно голям спам модераторите няма да ме плющят много :oops: ) Другите причини - хората дето ме познават ги знаят. А, и още една причина - замалко да я забравя - да мога поне малко със знанието (или незнанието си) да съм полезен някому.

Извинявай за закачката и - добре дошъл!

 

Няма проблем, КОЛЕГА, просто и аз палнах малко...та разбрахме се де :) Айде лека вечер, живи, здрави и наздраве! smile159 smile159 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bobi Doctora - леко да те поправя - точната дума е клиренс, поне доколкото знам. Но тя така или иначе в разговорния език. Относно затоплянето през зимата чрез климатроника - първо климатикът (компресорът) под 5 градуса по Целзий нали не можеш да го пуснеш? Значи използваш обикновено парно. А под климатроник се има предвид системата за автоматично поддръжане и регулиране на температурата, която работи и за студено, и за топло - при пуснато парно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам и аз нещо. Фабията ми е с автоматичен климатик, т.е. врътката е с градуси. Сега като си пускам парното има ли значение дали ще натискам копчето AC или не?

Какъв ламерски въпрос зададох само. :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Октавия-та компресора може да работи при температури на +2 градуса. Ако температурата е по-ниска и е включен бутона ECON сe кара на обикновено парно, което черпи топлина от охладителната течност на двигателя. Това не е много удачно при ниски температури (говоря за дизелите), защото загряват много бавно и е по-вероятно да стугнеш за където си тръгнал без дори да усетиш топлинка. Затова е най-добре да се използва режима AUTO (ON) ECON (OFF) - така се включват ел. нагреватели и скоро става приятно топло в колата. Не ми сля че вдигат особено разхода, поне не съм забелязъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Не:) . Без натиснато копче си работи като обикновено парно .

Toва не е много точно!Бутона AC включва климатикати и компресора започва да охлажда!Ако не го натискаш си регулираш пак температурата по градуси,но чрез парното!Така зимата си задаваш някаква приятна за тебе температура и си джиткаш!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Не:) . Без натиснато копче си работи като обикновено парно .

Toва не е много точно!Бутона AC включва климатикати и компресора започва да охлажда!Ако не го натискаш си регулираш пак температурата по градуси,но чрез парното!Така зимата си задаваш някаква приятна за тебе температура и си джиткаш!

 

Точно това трябваше да разбера. Мерси! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VALDO, без AC, градусите са без значение. Климатика мери температурата на купето и регулира топлото от парното и студеното от компресора на климатика. Без AC, няма измерване на вътрешната температура и тогава топлото от парното се регулура пропорцианлно на положението на врътката и градусите са вече без значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...така се включват ел. нагреватели и скоро става приятно топло в колата...

Тези допълнителни нагреватели ми се струват по-скоро митични.

Пробвал съм при студ и на ЕКОН и на АВТО и никаква разлика в бързината на затопляне няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VALDO, без AC, градусите са без значение. Климатика мери температурата на купето и регулира топлото от парното и студеното от компресора на климатика. Без AC, няма измерване на вътрешната температура и тогава топлото от парното се регулура пропорцианлно на положението на врътката и градусите са вече без значение.
Човека говори,че има АС все пак!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...така се включват ел. нагреватели и скоро става приятно топло в колата...

Тези допълнителни нагреватели ми се струват по-скоро митични.

Пробвал съм при студ и на ЕКОН и на АВТО и никаква разлика в бързината на затопляне няма.

 

Привет batjoro.

 

Разлика има и то огромна... палиш, тръгваш и вече ти духа топличко... невероятно хитро измислено решение... да не би при теб поради някаква причина да не работи тази функция?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.