Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Програмиране на централното заключване на Octavia I


Deimos

Recommended Posts

Тези дни си поиграх малко с VAG-COM-а. Настроих си сервизните интервали (или поне се надявам да е така), включих anti-hijack функцията на централното (вратите се заключват щом колата развие ~15 км/ч), съответно включих и отключването при вадене на ключа от стартера.

 

Има обаче една екстричка, за която бленувам от много време, но досега не съм успял да активирам/разбера как се ползва. Дори незнам дали въобще е актуална при Octavia I. Става въпрос за отварянето/затварянето на прозорците от дистанционното на ключа (става дума за сгъваемия ключ). Идеята е - след като се задържи за 2-3 секунди бутона за отключване, всички прозорци се отварят. Същото е и с бутона за заключване, като прозорците се затварят.

 

Интересното е, че в някаква степен това работи при мен, но само като ползвам директно ключалката на вратата и задържам за 2-3 секунди ключа в позиция отключване/заключване. Та все си мисля, че щом работи по този начин, нищо не пречи да става и от дистанционното. Но немога да го преборя :roll:.

 

Някой дали знае нещо повече за тази екстра?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези дни си поиграх малко с VAG-COM-а. Настроих си сервизните интервали (или поне се надявам да е така), включих anti-hijack функцията на централното (вратите се заключват щом колата развие ~15 км/ч), съответно включих и отключването при вадене на ключа от стартера.

 

Здрасти, това са много хубави екстри! Ще споделиш ли как се активират?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Малко не по темата, но.. от личен опит (изпатих си) искам да ВИ споделя, че "Skoda Octavia 1", която аз карам, беше настроена (но от алармата) да заключва вратите при контакт и да ги отключва при гасене на двигателя (или при вадене на ключа.. вече забравих) и понеже е била така дълги години, в един момент задните врати отказаха да заключват. Ту заключваха - ту не искаха. Просто много работа са понесли, лично за мен безпричинно. Свалях корите, гледах, пръсках с "WD 40", какво ли не правих.. едната се пооправи, а другата така и не пожела да заработи. Сега на неработещата съм й извадил куплунга с тока и на ръка я отварям/затварям. За мен е безсмисленна тази функция в днешно време. Мисля, че минаха времета на вадене на шофьора от колата с цел кражба на автомобила. Пък и като се замисля на шофьорската врата има бутон, който заключва/отключва 4-те врати. И най-важното - доста е скъпо централното заключване.. то се сменяха няколко неща но вече забравих кой.. не може само проблемия детайл.. трябва всичко, че е капсуловано.. лудница е някаква..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tuningmania,

мерси за споделения опит. Наистина, не съм се замислял за евентуално износване на механизмите.

Но пък и всичко е въпрос на избор. Честно да ти кажа... незнам какви времена са в момента, но с очите си съм виждал, как докато всички си чакаме чинно в поредното задръстване в любимия ни софийски център, лицето Х съвсем уверено отваря задна-дясна врата на една от тези чинно чакащи коли, вади нещо приличащо на чанта за лаптоп и докато горкия шофьор или който и да е се осъзнае за какво иде реч... лицето Х вече е потънало в пряката встрани.

Преди да активирам тази функция, винаги си цъках бутона за отключване/заключване отвътре. Пък като се скапе централното... тогава ще му мисля ;)

 

Storm,

ще споделя, разбира се.

 

За да не изпадам в допълнителни подробности, приемам, че знаеш какво е VAG-COM, имаш някаква регистрирана/кракната версия и работещ кабел, и имаш представа как се борави с програмата. Ако ли не... това вече е друга тема ;).

 

Аз съм с версия 409.1 на VAG-COM-а, а колицата е Octavia 4х4 Elegance, 2002 година. Долните неща се водят, че са за Golf IV / Octavia до 2004г. Дали стават за друго - нямам никаква идея.

Длъжен съм да уточня - ако някой си прецака нещо заради тези обяснения - виновни са му политическата ситуация в Уганда и популацията на белите мечки в Сибир... аз нямам нищо общо.

 

Та... относно джаджите с централното заключване:

 

1. "Select Control Module";

2. избираш контролер "46 - Central Conv." (това е в случай, че си с ел. стъкла. Ако ли не - най-вероятно ще трябва да избереш контролер "35 - Centr. Locks". Не за друго, просто няма да го имаш горния. Въпреки това, нещата надолу (уж) трябва да са същите);

3. след като се вържеш към контролера, от Advanced Functions даваш "Adaptation - 10"

4. тук вече си избираш желания канал, виждаш каква му е текущата стойност, тестваш нова стойност и записваш. После стискаш палци всичко да работи и да няма нищо бастисано :mrgreen:;

Полезни канали са следните (за всички тях, възможните стойности са: "0" - изключено и "1" - включено):

 

канал 03: Auto-Lock - това е въпросната функция за заключване като се стигнат ~15 км/ч;

канал 04: Auto-Unlock - отключване при вадене на ключа от стартера;

канал 05: някаква Interior Monitoring функция. При мен не работи;

канал 06: Unlock Horn - уж е за някакво "бийп"-ване при отключване. При мен стойностите се сменят, но няма никаква реална промяна;

канал 07: Lock Horn - като горното, ама при заключване. Пак не работи;

канал 08: Unlock Blink - дали да ти присветват мигачите при отключване...;

канал 09: Lock Blink - ... и при заключване. При мен това и горното си седят включени и не съм пробвал дали наистина се изключват.

 

Има още една екстра свързана с централното. Може при едно цъкане на unlock да отключва само шофьорската врата. За да се отключат всички + багажника - цъка се още веднъж unlock.

Тази екстра обаче се прави по друг начин:

 

стъпки "1" и "2" са като горните;

3. после цъкаш "Coding - 07" (вместо Adaptation);

4. там излизат три неща. Тебе те интересува едно пет цифрено число - "Software Coding". Добре е да си запишеш някъде оригиналната стойност, че ако нещо не тръгне на добре, да можеш (евентуално) да я върнеш нея :mrgreen:;

Принципно май не е много ясно каква ще е оригиналната стойност. Зависи от това коя година ти е колата, дали е с ел. стъкла (и колко) и т.н. Някои възможни стойности са: 00065, 00067, 00257, 00259, 04097, 04099... или същите, но с единица по-малки.

Каквато и да е стойността, идеята е - ако завършва на нечетна цифра, би трябвало по настоящем да ти се отключват всички врати с едно цъкане на дистанционното (ако не е така... по-добре не пипай повече :)). И ако извадиш една единица от тази последна цифра и цъкнеш "Do it!" - би трябвало вече с едно цъкане на дистанционното да се отваря само шофьорската врата.

И обратната логика - ако последната цифра е четна, то по настоящем би трябвало да ти се отваря само шофьорската врата. При прибавяне на единица - настройва се да се отварят всички врати.

При мен оригиналната стойност беше 00259 и при смяна с 00258 нещата се получават както са описани.

 

Това е което знам за централното заключване.

Ако те интересува и за нагласянето на сервизните интервали - друг ден ще обясня, че стана късно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересното е, че в някаква степен това работи при мен, но само като ползвам директно ключалката на вратата и задържам за 2-3 секунди ключа в позиция отключване/заключване. Та все си мисля, че щом работи по този начин, нищо не пречи да става и от дистанционното. Но немога да го преборя :roll:.

 

Някой дали знае нещо повече за тази екстра?

 

При Октавия 1 - не работи

 

канал 05: някаква Interior Monitoring функция. При мен не работи;

Това са обемните датчици - няма да работят, защото нямаш аларма (оригинална), а само центр. закл.

 

 

канал 06: Unlock Horn - уж е за някакво "бийп"-ване при отключване. При мен стойностите се сменят, но няма никаква реална промяна;

канал 07: Lock Horn - като горното, ама при заключване. Пак не работи;

 

 

Пак няма да стане - ПАК по същата причина... :|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам ли че на О2 също я има тази функция за автоматично закл/откл при тръгване и в ЕТ дали ще искат да я активират? И още нещо - като са заключени вратите, могат ли да се отворят отвътре без да се вади ключа от таблото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bobi Doctora,

мерси за разясненията. Мониторинга и хорн-а хич не ми и трябват. Но за прозорците ме е яд :roll:.

 

pesho_b,

със сигурност има такава функция и за Octavia II. Но там вече нещата са по-други. До колкото знам - кабела е друг, версията на софтуера трябва да е друга... най-вероятно и настройките са по друг начин (на други места). За ЕТ - нямам представа.

Като са заключени вратите могат да се се отключват по стандартния начин - както с цъкане на бутона на шофьорската врата, така и с двойно дърпане на "ръчката" за отваряне отвътре на конкретна врата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересното е, че в някаква степен това работи при мен, но само като ползвам директно ключалката на вратата и задържам за 2-3 секунди ключа в позиция отключване/заключване. Та все си мисля, че щом работи по този начин, нищо не пречи да става и от дистанционното. Но немога да го преборя :roll:.

 

Някой дали знае нещо повече за тази екстра?

 

При Октавия 1 - не работи

 

 

Аз съм с октавия 1 и когато задържа копчето за отключване на дистанционното и четирите стъкла се спускат/вдигат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз направих следното - отидох в ЕТ и им казах "Пускайте всичките екстри на алармата". Автоматично се закл. про 10км/ч,въпреки че пише че би трябвало да е при 15(не че ме бърка),отключва се при вадене на ключа от таблото.Вече пиука при вкл. и изкл., а не само да ми святкат мигачите.А иначе това за прозорците сигурно при мен лиспва,щото ел-а ми е само на предните врати.Единично отваряне също не стана,може би специалистите не знаеха къде точно е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си пуснах тези екстри,но се получи следното:четирите от вратите се заключват и веднага две от тях се отключват.Дефакто караш си колата с две заключени и две отключени врати.Това се получавало защото комрютъра не разпозновал другите две врати.Някой знае ли как се разпознават ватите за да ги направя :?: :?: :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

berberov_sm,

А правил ли си нещо за да проработи това, или просто си е било така? :|

 

at.stoev,

Абсолютен новак съм в тез неща и нямам идея какво пък може да е това разпознаване. Ако някой колега знае - да ме поправя веднага :). Но единственото което ми идва на ум и ми изглежда сравнително логично е, ако стойността на software coding-а която ти е зададена в момента не отговаря точно на твоята модификация.

Каква точно ти е колата? Коя година? С ел. стъкла ли си? Само отред ли, или и на задните врати? И спомняш ли си каква стойност си задал в момента и каква ти е била оригиналната?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с октавия 1 и когато задържа копчето за отключване на дистанционното и четирите стъкла се спускат/вдигат.

 

 

Ама кое дистанционно? Имаш предвид - това, дето ти е на оригиналния ключ от колата ли???

И втори въпрос - алармата на колата ти - оригинална шкодова ли е. Искам да кажа - ЗАВОДСКА? Или е слагана допълнително, нищо, че е от дилъра?

Много ми е интересно (просто съм гледал програмата на PIC - процесора на заводска аларма / централно на О1 и там няма алгоритъм за вдигане на стъклата от радиоканала. Само от датчика откл./закл. на вратата)

За пръв път чувам такова "животно" и съм много заинтересован.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До bobi doktora: алармата не е оригинална (поне така я взех от първия и собственик, така ми каза, колата я е купил от еуратек). До колкото знам това зависи от самата аларма, дали поддържа този модул. Иначе на оригиналния ключ имам копче само с фенерчето, но стъклата си ги свалям с дистанционното от алармата, ама аз не го възприемам за голяма екстра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До bobi doktora: алармата не е оригинална (поне така я взех от първия и собственик, така ми каза, колата я е купил от еуратек). До колкото знам това зависи от самата аларма, дали поддържа този модул. Иначе на оригиналния ключ имам копче само с фенерчето, но стъклата си ги свалям с дистанционното от алармата, ама аз не го възприемам за голяма екстра.

 

Значи правилно съм си мислел. Така де, така... Иначе с всичките тия експерименти по VW модула и ГРЪМКИ ТВЪРДЕНИЯ "до модела октавия 2 / фабия 2 оригиналният модул не може да затваря/отваря автоматично стъклата от дистанционното" щях да стана за резил :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

А за ДОПЪЛНИТЕЛНА ал. система е така, стига правилно да се върже и да се програмира функцията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.