Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Отново за покупката нанова шкода.


vulo

Recommended Posts

Здравейте,

регистрирах се току що, но чета форума от доста време и както всички преди мен не намерих точно този въпрос който ме интересува. А въпроса е следния: Спрял съм се на два модела шкода - Румстър Стайл или Октавия комби Съни Тур и двете с 1,9 ТДИ ПД двигател. Тествах само Румстъра, понеже нямаха тестова Октавия Тур, и не беше зле като за пръв път :), но все пак ми се стори малко висока, и леко неустойчива, а и външния вид е малко странен, особено предните странични стъкла - намалена е видимостта. В Еуратек ми дадоха мнение, че Октавията е по здрава като окачване , а и като по стар модел имат опит с нея, докато на Румстъра още не му знаят слабостите. Та затова се колебая да си купя "баничарка" или кола :) ако комбито може да се нарече кола:).

Споделете ваши мнения за двете коли - окачване, визия, функционалност, ремонти, и кой каквото се сети:) .Благодаря Ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-важното е коя на теб ти харесва повече ;) . Октавията безспорно е доказал се автомобил. Румстъра тепърва има да се доказва. От гледна точка на по-голямата свобода в избора на екстри и по-голямата пасивна и активна безопасност, аз бих взел Румстъра. Казвам го от гледната точка на това, че като го избирахме, първо преминахме през вариантите Фабия Комби и Октавия, а не поради факта, че "мойто гардже си е най-хубаво" :D ."Странния" дизайн на мен ми харесва. Колата не може да се нарече красива, по-скоро симпатична. Независимо от общо взето малките си размери(4,20 е дълга) отвътре е доста просторна - особено в задната си част. Като за "баничарка" смея да твърдя, че е доста стабилен, като изключим, разбира се, неустойчивостта при страничен вятър, която е нормална за този клас. Каквото и да избереш няма да сбъркаш, въпроса е, кое ти харесва повече. Важното е като влезеш в колата, да не си казваш "Абе аз `що не взех другата?" :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Vulo, много съм съгласен с Гогата - "Да не си кажеш Що не си взех другата???"

 

Аз се включвам към приказката като собственик на Октавия Тур 1.9 TDI-PD комби. Карам я вече 6 месеца и много й се радвам, ама мойто е диагноза, а не задълбочен анализ :mrgreen:

 

Тази неделя се качих на Румстъра (на Гогата, за което ама ногу-ногу му благодаря ;) ) и мога да кажа, че имам реална база за сравнение.

 

Много ми е криво, че кола с 30см по-дълга (Октавията е 4,51м срещу 4.20 на Румстъра) .... има по-малко място за пътниците на задните седалки :evil:- това е болест на всички коли на базата на Голф 4 - А3, Толедо/Леон и включително Октавия 1. Направо е гнусно в Румстъра да се влиза по-лесно и да имаш повече място пред колената. На мен ми се е случвало неведнъж да ми правят масаж на гърба като слизат зад мен на Октавията - това при Румстъра ако се случи, ще трябва да е доста голям човек! Аз съм 1.70 и съответно седалката ми не е кой знае колко назад, ама пак си имам "екстра - масаж от пътника зад вас".

 

Багажника обаче е една друга работа - вчера си смених гумите (15-ки, 195/65) и четирите влизат почти вертикално една до друга, а пък пред тях имаше място за трите ми таса (някой смотаняк ме го гепи вчера единия) както и за кило глупости, които все ме мързи да извадя. Днес по-късно ще го снимам, за да имаш представа. Просто е като една яма, понякога като бъркам в дъното се подпирам с ръка, защото съм почти легнал ;)

 

Друг плюс на Октавията е възможността да вземеш "Защита лоши пътища" или както се казва - колата става висока колкото 4х4 (15см) и забравяш за много от бордюрите в София без да се отказваш от стабилност. За Румстър същата екстра включва само щит под двигателя , няма повишаване на клиренса (фабрично е 14см).

 

Вярно е, че Октавията се произвежда от 11 години и всичко й се знае, докато Румстърчето е чистак-бърсак ново, но неговото задно окачване доколкото знам е взето точно от Октавия, та ми се чини, че ще бъде здраво.

 

Страничният вятър няма как да не го усетиш когато колата е повече висока, отколкото широка - всяка баничарка е така, както и много от вановете. От друга страна за мен Румстър не е бегачка, ами по-скоро семейна или работлива кола, която не перка с 150 по магистралата (нищо че може и с повече) и това не мисля, че е реален недостатък.

 

По отношение на двигателят - новото PD е 105кс, обаче е много зле откъм наличие на въртящ момент. Пробвах го на Нова Октавия 4х4 и след 2000 оборота е просто мъртвец... Докато "стария" 100кс си дърпа добре докъм 2500 и после започва да се замисля. Та за двигателят определено гласувам за Октавията - още повече че е 74KW и плащаш буквално двойно по-малко от 105кс/77kw на новия, пък получаваш (поне според мен) повече. Разбира се, би могъл да погледнеш 1.4 TDI-PD 80кс, който е по-спокоен двигател, без никакви спортни амбиции, но пък е работяга и като гледам голям скъперник на горивото - разхода на Гогата за мен е непостижим (той е точно 1.4 - 80кс). Пък и цената на колата пада, ако е 1.4 и парите можеш да ги вложиш в екстри или просто да не ги дадеш.

 

Впечатлението ми е, че в Румстър имаш повече джобчета и места, където можеш да сложиш нещо дребно - места, които на Октавия липсват. Според мен Румстър е семейната кола, Октавия е повече за представителни цели (силно казано, но като сравнение е вярно).

 

Все пак отиди, покарай и Тура, та да знаеш за какво става дума :mrgreen: И после да пишеш и да снимаш какво си взел ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за отговорите, точна представителна извадка :) Румстър:Октавия 1:1 :). Проблема, е че на мен и двете ми харесват повече:) и се надявам от вашите мнения да направя избора:), ако не ще хвърлям чоп/боб/:). Колега Дереал, не знам дали ще пуснат Тур тестов , нещо са ориентирани към новите модели:) . За двигателите - мога да кажа само за този на румстера че въобще не се задъхваше в никои обороти:) можеби защото е по леко купето отколкото на октавията, не че съм го карал по някакви баири, но доста добре върви, 1,4 двигателя ми е малък или пък аз съм голям :roll: А и наистина ми трябва мощност, за по добра безопастност, че сме си 4 човека/3+1жена;)/

Гога, акао можеш кажи нещо повече за по високата безопасност на Румстъра, мисля че това е от значение за избора ми, но не намирам в Еуратек някаква подобна информация, какво повече са сложили от Октавията? И непременно ще се похваля като взема кола, ама то ще е поне след месец два:) /доставки/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гога, акао можеш кажи нещо повече за по високата безопасност на Румстъра, мисля че това е от значение за избора ми, но не намирам в Еуратек някаква подобна информация, какво повече са сложили от Октавията?

 

Има серийно 4 въздушни възглавници. Опция за добавяне на завеси (възглавници за главата) и ESP(не знам дали за Октавия Тур предлагат ЕSP). Пък и каквото и да говорим, тук се прави сравнение между технология на 10 години и технология на няма 2 години. Да не дава Господ, но мисля, че си по-защитен в Румстъра. В youtube има клипчета с краштестове(

и Roomster)- Румстъра се представя по-добре от Октавията, което е съвсем очаквано. Делят ги доста години развойна дейност. Това имах предвид под "по-добра пасивна и активна безопасност". Поздрави!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искам да добавя, че се вдига клиренса на колата при покупка на опцията "Защита от лоши пътища" при Румстъра (Моето Румстърче е със такава)- но капака под двигателя не е железен а цитирам: " ... от подсилена пластмаса" каквото и да означава това!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Vulo, за безопасността отваряш www.euroncap.com и гледаш официални краш тестове колкото ти душа иска :mrgreen: (Това е пълния списък - http://www.euroncap.com/carsearch.aspx ) Там има и хубави диаграми с нараняванията по тялото на пътника и шофьора

 

Румстър - http://www.euroncap.com/tests/skoda_roo ... 6/275.aspx

Октавия - http://www.euroncap.com/tests/skoda_oct ... 1/102.aspx

 

Любопитно ми стана, покрай тази тема, че дори Новата Октавия има по-ниско ниво на безопасност от Румстър ;)

 

Иначе Турът има 2 въздушни възглавници серийно :( и май имаше като екстра завеси. ESP също се предлага като екстра, около 900лв беше и ми се стори доста. Боби Доктора обаче казва, че е голяма работа, вярно то и неговата кола е голяма работа, аз с 200 няма да се движа, но може би си струваше да вземем ESP.

 

Пък за Тест драйв на Тур - ако дойдеш на някоя среща (има си раздел, пише си ;) ), няма да имаш проблем да видиш от първо лице как се движи и усеща Тур.

 

s_stoqnov - за коя кола говориш за клиренса - сигурен съм, че Румстър не повишава окачването, защото днес бях в Еуратек (за тасове) и попитах дали Румстър се повдига - отговорът е не, има кора под двигателя, която се слага на Румстър Скаут.

Докато за ТУР - вярно е, че има повдигане и става като 4х4 - един от колегите с червен Тур, не помня ника, но ще го видя и ще го пусна тук, си е поръчал защитата от лоши пътища и колата е много над пътя. За нашите улици това определено е плюс, голям плюс, за щастие не от Шевролет ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100% съм съгласен че най-важно е коя от двете коли пасва най-добре на самия теб и отговаря най-точно на собствените ти нужди и критерии. Абсолютно вярно е и това, че едно от големите предимства на Roomster е, че все пак е конструиран близо 10 години след предишното поколение на Октавия и предлага значително по-добра защита при удар (не дай си боже!), пък и поне според личните ми наблюдения пътното му поведение с нищо не е по-нестабилно от това на Octavia Tour, дори напротив. Началото на миналата зима си "поиграх" с един Roomster около Боровец и мога да кажа, че като устойчивост в завой няма нищо общо с така наречените "баничарки", а си е на нивото на много добър модел от малкия или компактния клас. Според мен вариантът Roomster 1.9 TDI е един съвсем смислен избор за сравнително достъпен нов семеен автомобил, който при това е значително по-удобен за градско каране (ако не броим "дизайнерските" на прозорците на предните врати, които създават доста голямо "мъртво петно", за жалост). Octavia Tour от друга страна си е по-голямата кола, което в определени случаи е предимство - в тази връзка имай предвид обаче, че вътрешното пространство в Roomster е разпределено по наистина невероятен начин и за скромните си външни мерки колата предлага огромно място дори на задните седалки, а багажникът е същинска мечта :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги затрупахте ме с информация, за което ви благодаря :).

Дереал, гледах ги тестовете на еуронкап и според мен по добрите показатели на румстъра идват от положението на телата на седящите - в октавията краката са малко по 'заклещени' в предната част докато при румстъра - има повече свободно място. То да не се случва...

И двата автомобила ми пасат добре на мен :) колега Фрешмейкър, само че на другите около мен няма да им пасне нещо:)

Значи това е въпроса:) простора и новостите на румстъра срещу стабилността и улегналостта на октавията?:) сигурността надделява в полза на румстър, а какво ще кажете за предното окачване на същата? което мисля, че е като на фабиа? гогата спомена само за задното ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха сега Голф 4, ново 20:) , това окачване не съм го проучвал още:) ще трябва пак да ровя из нета - добре или зле е голфовото олачване?

Дереал, много бих искал да направя тест на Тура, ама по скоро/до събота 22.03./ че им 'изтича' промоцията на Еуратек;)/ ако имаш желание и възможмост, казваш къде и кога и идвам вднага:) трябва ми само 200 -300 метра тест:) после ще почерпя разбира се;)

Благодаря отново на всички записали се:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

s_stoqnov - за коя кола говориш за клиренса - сигурен съм, че Румстър не повишава окачването, защото днес бях в Еуратек (за тасове) и попитах дали Румстър се повдига - отговорът е не, има кора под двигателя, която се слага на Румстър Скаут.

 

Прав си, Марто, не се повдига. Въпросната кора от Скаут е направена от "армирана пластмаса", а не е метална като на Октавията. Не знам дали това е някакъв плюс, освен, че е по-лека, предполагам.

 

а какво ще кажете за предното окачване на същата? което мисля, че е като на фабиа? гогата спомена само за задното .

 

Предното окачване е идентично с това на Новата Фабия(тоест обратното, тъй като Румстъра се появи първо), което от своя страна нямам идея с кой модел на VW съвпада. Принципно всички Шкоди се славят със здраво окачване, така че, не мисля, че имаш поводи за притеснения. Задното окачване, както някой вече каза, е 1:1 с това на Октавия 1.

 

Мисля, че при теб нещата опират до това, коя ще ти хареса повече, защото и двете са много добър избор. Пак казвам - няма да сбъркаш, която и да вземеш, важното е да не се питаш после защо не си избрал другата :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тогава яко са ме метнали ... и дилъра от който поръчах колата и един господин с който говорих в последствие и е от ръководителите в ЕТ ме убедиха и се кръстеха, че се повдига колата!!! Няма да тръгна да меря с шублера при покупката, мамка му!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха сега Голф 4, ново 20:) , това окачване не съм го проучвал още:) ще трябва пак да ровя из нета - добре или зле е голфовото олачване?

По принцип на Октавията окачването-предмо и задно си е на Голф 4. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гога значи трябва да тествам само как върви октавията и тогава да решавам:).Пак ще им звъня в Е-тек да видим не са ли пуснали тестов, ама както ги гледах , нямаха и намерение:). И на колегата Дереал ще разчитам основно за благоволение :| :), пък ще видим накрая какво ще измътя:) шкода ше е 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тогава яко са ме метнали ... и дилъра от който поръчах колата и един господин с който говорих в последствие и е от ръководителите в ЕТ ме убедиха и се кръстеха, че се повдига колата!!! Няма да тръгна да меря с шублера при покупката, мамка му!

 

Нищо чудно да са те метнали, но се съмнявам да е било с умисъл. В случая обаче, Румстъра си е достатъчно висок. Казвам го, защото се катеря с него до вилата без проблем с още двама души и багаж. А пътя до там е такъв, че например Октавия Тур (такси) без защита от лоши пътища задира редовно по камънаците. На събора, ако се появиш, може да направим едно сравнение относно клиренса на двамата Румчовци :mrgreen:, току виж се оказало, че аз нещо бъркам :P .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От колицата нямам никакви оплаквания (с шумното двигателче се свиква ;) ) Просто не мога да приема манталитета на хората в тази държавица! И един съвет към бъдещия колега - избери Румстърчо 8) :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До vulo - Колега, преди 5 дена като ходих в ПЛОВДИВ да си взимам Октавийката(ех, че тръпка си беше :) ) имаше тестов автомобил на Октавия Тур! Ако имаш път натам отиди и тествай! Иначе лично мнение...аз бих избрал Октавията! Доказан автомобил, по-добра визия според мен...по-стабилен...Едва ли чак толкова ще се отрази пространството отзад...Имам приятели, които имат Тур и съм се возил доста...еми доста съм доволен...!

Лично мнение!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите са дали доста изчерпателни мнения.

Няма смисъл да ги повтарям, но ще добавя, че таблото на старата Октавийка определено ме кефи повече, от това на новите Румстър/Фабия. По-принцип не харесвам високи централни конзоли с качени горе радио или климатик, чиято информация не е от първостепенно значение и по-скоро разсейва.

Изобщо, усещането опред в Октавия е повече като за лимузинест тип автомобил, докато при Румстърчето не е баш така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Orange!, карам Октавия Тур вече 6 месеца, с голямо нетърпение си я чаках и като я подкарах пак с голямо нетърпение чаках следващия път да седна в нея! С две думи много си харесвам колата и не съжалявам за нея.

 

Но това не ми пречи да погледна и други коли не само с черни очила. В началото и аз не харесвах таблото на Румстър/Нова Фабия, но естетика и практичност са две различни неща! Пример за това е и външния вид на Румстър - доста е странен, но е много практичен.

 

Както писах преди покарах Румстъра на Гогата и сравнявам като човек опитал и двата плода ;)

Румстър е много повече семейна кола, има повечко джвъчки за прибиране на малки предмети, както и интересен дизайн, който според мен ще бъде интересен за малчугани, а пък това си е плюс - за една по-скоро малка(ама голяма) семейна колица малкия да се кефи като се качва си е нещо :!:

 

Октавията в това отношение е много повече представителна и в известна степен скучна. На мен това също ми допада, дори харесвам цялото табло барабар с уредите повече отколкото на новата Октавия. Но малкия ми син според мен ще предпочете да се вози в колата на Чичо Гога, отколкото на Тати. Аз ако бях малък син също щях да предпочета Румстъра.

 

Октавия е повече ПРЕДСТАВИТЕЛНА кола и не че няма обем, ама повечето от него е в багажника. С Октавия, особено хечбек, можеш да отидеш на бизнес среща без притеснение. На сериозна бизнес среща. Румстъра повече става за хора, чиято работа е малко по-различна - може би реклама, маркетинг, дизайн - такива неща.

 

Личното ми мнение за отзад е напълно в полза на Румстър - Октавията е с по-късо разстояние между седалките, а и самите седалки са под по-голям наклон, защото пространството в колата е разпределено хоризонтално. В Румстър седалките са по-близо до стол или фотьойл, приличат ми на Пикасото на тъста ми и според мен са някак по-естествени за седене и по-спокойни.

 

За техниката обаче според мен нещата са в повече в полза на Октавия - старото предно окачване, старото задно окачване - изпитани през толкова години и според хората (дори и в Еуратек) с по-евтина и по-рядка поддръжка. Колегата е карал Румстър 1.9, мисля, че Октавията 1.9 ще му хареса не по-малко, евентуално повече ;) - тягата му е прекрасна и започва да се позабавя след 80-90км/ч. Не че спира, но се позабавя :mrgreen: Като добави към това и по-ниския наполовина данък, мисля че още повече ще му хареса ;) :mrgreen:

 

Писах му на лично да се разберем, ако иска за тест драйв, чакам го да отговори.

 

Имайки Октавията сега не бих имал нищо против, даже съм за един Румстър - за жената и детето, пък може и за второто ;)

 

EDIT: Що е то багажник на Октавия - 4 гуми 15' и затваряш!!! DSC00014~1.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги стана хубав спор Румстър или Октавия:)

Дереал, ти като говориш че малкия ще се радва, ами той 2 метра както казва Шишо бакшишо :) , в кръга на шегата, той си е малък , ама големия вече е толкова:) та той няма да се радва много на пространството отзад:). Пуснал съм ти тел ми на лична звънни да се разберем за теста, това ще да е решаващо:)

Гога аз не се сетих да питам, видимостта назад /през задното стъкло/ добра ли е при теб? Защото тази кола която карах беше с решетка /товарен ;)/ и нещо не се виждаше много добре :roll:

Благодаря още веднъж на всички ентусиасти:) до събота работата ще е ясна;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

видимоста назад е много добра - имам предвид стъклото на 5-та врата е голямо + големи странични огледала - малко трябва да се свикне с височината колата. Осветеноста в същата посока е супер и се вижда прекрасно нощем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гога твоята предполагам няма метална решетка/преграда на багажника с купето?

 

Точно така - няма. Видимостта, както е казал s_stoqnov е много добра. Но, въпреки всичко те съветвам да си поръчаш парктроник - колонките против паркиране(онези нисичките, оранжевите), кашпите и др. подобни са доста коварни :mrgreen: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.