Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Нови майтапи с паркирането


FAV135

Recommended Posts

Защо майтап? Дано стане. Майка ми работи в този "идеален център" между Витошка и Патриарха - справили са се блестящо - улиците са синя зона от едната страна и забранени (скоби и паяци) от другата - движиш се човешки по тях, може да мине пожарна, тротоарите са чисти. Де да можеше навсякъде да се справят така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TIG, всичко е прекрасно, освен ако не живееш в този "идеален център" :mrgreen:. Всички улици около нас са направени синя зона, с изключение на тази, на която живея. Следователно, не ме питай как паркирам в делничен ден. Или е на 15 мин пеша от нас, или в синята зона, или ако имам - късмет на тротоара, като определено оставям място да мине детска количка, но не и както е по правилник - 2м от сградата. Следователно господата общинари, вместо да дрънкат колко е голям проблема с трафика и паркоместата, могат да пробват да го решат, но не и с подобни псевдо акции. Така няма да решат проблема с паркирането. В този ред на мисли, много ми е интересно по какъв начин се усвояват парите от сините зони...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TIG, всичко е прекрасно, освен ако не живееш в този "идеален център" . Всички улици около нас са направени синя зона, с изключение на тази, на която живея. Следователно, не ме питай как паркирам в делничен ден.

 

Ми аз живея в периферията , но и там да намериш място за паркиране пред блока стана трудно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Лозенец в частта около пл. Журналист масово се паркира по тротоаритте в колона от по 10 до 20 коли, трябва да слизам с детето и съпругата ми на улицата и да рискуваме да ни удари нещо - да ги глобяват, междублоковите пространства са достъпни и празни, те по тротоарите спират, малко са 30 лв. глоба, 100 лв. заслужават да ги одрусат.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това ще бъде от ден до пледне. Още 1997 г ми лепяха бележки да им плащам като паркирах на тротоара на Фритьов Нансен, между Васил Левски и патриарх Евтимий, а там си имаше място не 2 м до сградата, а колкото една кола да мине. Нищо не съм им платил, но смятам, че сегашната кампания е с цел да се увеличат приходите от синя зона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено подкрепям идеята. След като има правила, те трябва и да се спазват. Омръзнало ми е в центъра да правя слаломи тротоар-улица-тротоар, само защото някой се е лепнал за сградата. Представям си какво им е на майките/татковците с количките :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато работех в центъра - ходех без кола. Но - някои колеги ходеха с колите. Отдавна е безумно да си оставиш колата някъде в центъра - бил съм свидетел как някакви тинейджъри се разходиха по капаците на едни коли/разбира се не на мутри, а на обиновено простолюдие/. Все някоя бабка ще мине и ще те одере с чантата, боклукчийския камион ще ти отнесе поне огледалото. Егати кефа е да си видиш колата.. после. Незнам , може би тези от вас които ползват каско са по-склонни, но ако ремонта си е за моя сметка - айде нема нужда. Така че - за центъра - ясно... но - там тия с "дебелите джипове" пак ще си спират на чорчик и ще задръстват, но въпроса е, че се създават още условия с тия наредби за прецакване на обикновения простосмъртен - дори и да си спрял абсолютно правилно - поради факта, че останалите неправилно спрели са "недосегаеми" пак може да дойдат некви и да ти се заяждат и да се разправяш, защото - нали ще имат план - еди колко си лева да съберат и.... Абе знаете - в бг сме не сме другаде..

 

Ще се разубедя само след като видя мутра глобена за неправилно паркиране и го покажат по телевизията... какво толкова им коства - да вземат да изгорят един бушон - народа ще мирне...тъкмо... защото. от сутринта, с когото го обсъдих все казва - ами да направят паркинги... Ами да де - да направят! Къде ще спират хората...

Иначе няма спор, че това е начина да се действа - закона трябва да се спазво...НО.. :))) - погледнете къде живеем - в Смотанистан , така че.. нека "поработи системата" и пак ще говорим :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ние, които живеем в центъра какво да правим?!? В мазето ли да си паркирам колата?

И на моята са ми се разхождали отгоре, и паяк ми я е вдигал, и боята ми е драна с ключове и какво ли не...ама какво да направя?

Просто в центъра е така.

Решението е да се изкопаят подземни паркинги. Ще попитате къде. Ами под дворовете на училищата и детските градини в центъра. И без това там има нужда от ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ние тоз проблем в Иван Вазов го имаме вие ми говорите за идеален център, макар че аз никога не паркирам на тротоара.Намирам си място, може и малко далеч да е от нас, ама никой не е казал че трябва да си паркирам колата пред входната врата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решението е да се изкопаят подземни паркинги. Ще попитате къде. Ами под дворовете на училищата и детските градини в центъра. И без това там има нужда от ремонт.

 

Точно! Според мен парите от сините зони трябва да отиват точно за такива неща, а не в нечии джоб, както очевидно става в момента :evil: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Интересно как ще мерят разстоянието. С рулетка, може би? Да я снимат и нея тогова. Пък после да докажат, че е техническо средство за измерване на разстоянием, на базата на което се издават заповеди :) Добре, че има съдилища и гладни адвокати..

 

Ей - шофьори! Да СТЕ чули да се направи нещо за НАШЕ улеснение? Аз лично чувам само за акции, забрани, ограничения..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет.

 

За пореден път се ядосвам на драсканиците на тъпите медии - само гледат да пуснат някаква бомба и да шашкат хората.

 

В статията пише: "По Закона за движение по пътищата разстоянието от автомобила до сградата трябва да е не по-малко от два метра."

 

Ако си бяха направили труда да го прочетат тоя закон щяха да видят, че вече е тотално забранено да се паркира върху тротоарите - справка:

 

"ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА

Глава седма. АДМИНИСТРАТИВНОНАКАЗАТЕЛНА ОТГОВОРНОСТ

Чл. 183.

(3) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Наказва се с глоба 30 лв. водач, който:

1. (отм. - ДВ, бр. 85 от 2004 г.)

2. неправилно паркира върху тротоара;"

 

Никъде не се споменава за разстояние до сградата. Неправилно е всяко паркиране върху тротоара, освен ако не е разрешено със съответния пътен знак - така беше съобщено преди време от МВР, когато влязоха в сила последните промени в закона.

 

От друга страна - за да се убедите още веднъж в абсурдността на ситуацията - извадка от:

 

"ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА

Глава петнадесета.

СПИРАНЕ, ПРЕСТОЙ, ПАРКИРАНЕ

Чл. 96.

(3) За престой и паркиране в населените места пътните превозни средства се спират възможно най-вдясно на платното за движение, по посока на движението и успоредно на оста на пътя. Допуска се спиране за престой и паркиране на моторни превозни средства с максимално допустима маса до 2,5 т върху тротоарите, успоредно на оста на пътя, ако откъм страната на сградите остава разстояние най-малко 1,5 м за преминаване на пешеходци."

 

Направо незнам какво да кажа - всеки си прави някакви наредби, закони, правилници... никой не гледа дали си съответстват... тъпите драскачи си пишат каквото им падне...

 

А иначе най-добре го каза tuningmania - че никой не прави нищо за улеснение на шофьорите... и за пешеходците никой не мисли... абе тъпа работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет.

 

За пореден път се ядосвам ...

 

Колега, не е съвсем така. Вярно е, че законите не винаги са с добро качество, както е важно обаче и да се четат в цялост. "Драскачите" също не винаги са с добро качество, а и често пишат, това което чуят да казва някой (важен), без да си правят труда за проверка.

 

По първата точка:

вж. чл. 94, ал. 3

 

Има разминаване между закона и правилника, но 0,5 м в полза на шофьора.

 

Но на някой прави ли му впечатление уточнението "успоредно на оста на пътя"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не е съвсем така. Вярно е, че законите не винаги са с добро качество, както е важно обаче и да се четат в цялост. "Драскачите" също не винаги са с добро качество, а и често пишат, това което чуят да казва някой (важен), без да си правят труда за проверка.

 

Прав си колега - но би било хубаво преди да пуснат поредното заглавие или тема, да направят кратка справка, да огледат още веднъж, защото в крайна сметка всички ние виждаме/чуваме/прочитаме нещо и то ни остава в съзнанието. Не ме разбирай погрешно колега - не искам да разпалвам допълнително темата, но просто всеки ден "драскачите" сервират по нещо на обществото и го манипулират както си искат.

 

Има разминаване между закона и правилника, но 0,5 м в полза на шофьора.

 

Хе-хе. Съгласен. На тиха уличка тези 1,5м ще са достатъчни за пешеходците, но ако е по-оживена става голяма блъсканица, дори и въпросната кола да е паркирала по правилник.

 

Но на някой прави ли му впечатление уточнението "успоредно на оста на пътя"?

 

Ако решат и това да гледат проверяващите/санкциониращите ще трябва да глобят 99% от паркираните коли. Просто са толкова малко местата в София, където може да се паркира успоредно на оста и то на тротоара... не съм оптимист, че някога ще се реши проблема с паркирането на колите и свободното придвижване на пешеходците в София.

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.