Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Сервоуправление на Октавия 2


димон

Recommended Posts

Много теми гледам има за кормилни рейки и ми стана любопитно при Октавия 2 след като има намеса на електричество как стоят нещата там. Няма маслена помпа въобще или управлението е смесено : масло + ток .

 

Ще се радвам , ако някой колега пусне линк към "руски" сайт :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като алтернатора ти заработи той подава информация че зарежда нормално. Може би се отпушва някакъв транзистор или става нещо което и аз не го знам какво е и ти заработва ел мотора който е на рейката. Доста хора се чудят(и аз преди да ме светне Viktor_)защо при скъсване или махана на обслужващия ремък спира работата на помпата въпреки, че тя не се задвижва от ремъка и това по горе е обяснението. Този ел мотор можеш и ти можеше да го видиш ако имаше желание и тогава въпроса ти щеше да е излишен.

 

Тази ел помпа е сложена на рейката отгоре а в нея пак си има хидравлична течност. Този ел мотор замества механичния който на по старите коли се слагаше и се въртеше от ремъка. Руски сайтове нямам, но ако си инталираш ЕТОС-а ще видиш картинка на всеки детайл от колата ти и доста въпроси ще ти се изяснят.

Ако искаш дай ми е-маил да ти пратя една картинка на ел. хидравлична рейка. Не е от окт 2 ама то принципа е един и същ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само искам да уточня че сервото на окти 2 не е електро хидравлично(за което говори колегта) а е електро механично т.е. имаш елктромотор директно зацепен на рейката. Аз сам с окти 2 с ESP и при поднасяне този ел. мотор може да контрира с волана(справка ръководството за експлотация; и личен опит). Надявам се да сам бил полезен :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брей, bobsan, това е интересна информация. Между другото и аз мислех, че е просто ел.мотор вързан към рейката и просто помага в зависимост от скоростта - далеч по-просто е и лесно за управление - взима си инфото от бордния компютър и всичко е на 6

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Driving Steer Recomendation не е контриране с волана. Просто в посоката в която не трябва да въртиш, волана е адски твърд. А според ЕТ, трябва да врътнеш волана в посока обратна на поднасянето, за да усетиш тези препоръки за шофирането.

На теория директно зацепен мотор на рейката изглежда по-просто като решение, но е адски трудно за реализация. Подобно нещо се предлага при BMW и други расови автомобили, като целта е при ниска скорост (например при паркиране) с частично завъртане на волана да се постига пълно завъртане на колелата. Демек с увелиаване на скоростта, завъртането на волана до крайно положение да се увеличава. Но и там се разчита на хидравлика за леко завъртане и на ел. двигател за промяна на отношението волан/колела.

Може и да бъркам, но Окти 2 има резервоар за хидравлична течност за волана, така че сервото е електрохидравлично.

Дори и при новият Супърб, системата за автоматично паркиране, разчита на водача за газ/спирачка. Няма производител в света който да отнема контрола над колата от водача все още.

http://www.zf.com/content/en/import/produktwelt_pkw_1/produktuebersicht/aktivlenkungen/Activesteeringsystems.html

070612__LK_Aktivlenkung-040908-k.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъркаш се 100% няма резервоар за хидравлична течност. И сервото е електро механично. С променлива твърдост в зависимост от скоростта(сервотроник). Поне при мен е така окти 2 2,0 tdi elegance, но си мисля че дори на класик е същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Skoda Octavia

 

$29,990-$39,490

 

Engines: 1.9 turbo diesel (77kW/250Nm)

 

2.0 turbo diesel (103kW/320Nm)

 

1.8 turbo petrol (118kW/250Nm)

 

2.0 petrol (110kW/200Nm)

 

2.0 turbo petrol (147kW/280Nm)

 

Bodies: 5-door, 5-seater, sedan (liftback) and wagon

 

Transmissions: 5 and 6-speed manuals and 6-speed DSG auto

 

Drive: front wheel and 4Motion all wheel

 

Suspension: McPherson strut with stabiliser (front), multi-element axle with stabiliser (rear)

 

Brakes: ventilated front and solid rear discs, ABS< ESP

 

Steering: direct rack and pinion steering with electro mechanic power steering

 

Dimensions (MM): 4572 (L), 1769 (W), 1462 (H), 2578 (wheelbase)

 

Fuel tank: 55L (sedan), 60L (wagon)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не видях къде се сипва хидравлична течност и затова ми стана интересно дали не е само ЕЛЕКТРО !

Между другото СЕАТите(altea и toledo) '2008 са с електромеханично серво - БЕЗ масло, а нали са все от VAG !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.