Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgtraxxastraxxas

ГОДИШЕН ПРЕГЛЕД №2


Aston

Recommended Posts

Здравейте

Карам Октавия 2 Амбиенте 1,6.Миналата година, която беше първа за колата изминах 6500 км.На годишния преглед в Еуратек смених масло /Шел/, маслен и въздушен филтър, както и минах през съответните инженери.Тази година идва време за годишен преглед №2.Колата е на 11000 км и се чудя да сменям ли пак масло или да сменя само въздушния и филтъра на климатика.Вие какво бихте ме посъветвали.Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата ти е гаранционна смяната на масло е задължителна. Пък и да не е, пак е добре да се смени, защото с времето си губи смазочните качества. Въздушния филтър може да го оставиш(доколкото разбирам е на по-малко от 5000км) и да смениш само поленовия филтър. :roll: Макар че, "икономията" от 20лв за въздушен филтър ми се струва безсмислена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е. Маслото се сменя на пробег (10-15хил) или на интервал време 1г, което настъпи първо.

Можело е да не сменяш въздушния филтър миналата година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав е izov, ако си я карал повечко време из града няма да ти казвам на какво прилича филтъра... Аз имах същата дилема миналата седмица и постъпих точно както gogata те е посъветвал, за тия неща икономия не трябва да се прави!!!

Успех :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въздушния ф-р го прегледах преди около 10 дена (на 26 к). Беше мръсен като цигане, но аз го поотупах, издухах го на компресора и мисля да го карам останалите км до 90 к, както си е по книжка (ако преди това не започне да ми влияе на разхода и вървежа, но това е малко вероятно).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък като по-голям балък на всяка смяна на масло изхвърлям всички филтри-маслен,въздушен,поленов и горивен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък като по-голям балък на всяка смяна на масло изхвърлям всички филтри-маслен,въздушен,поленов и горивен

 

По тая логика и маслото трябва да го сменяш на 3000...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въздушния ф-р го прегледах преди около 10 дена (на 26 к). Беше мръсен като цигане, но аз го поотупах, издухах го на компресора и мисля да го карам останалите км до 90 к, както си е по книжка (ако преди това не започне да ми влияе на разхода и вървежа, но това е малко вероятно).

 

Не се излагай, пич. Знаеш ли колко струва нов дебитомер за твоята кола?

 

Аз въздушен филтър сменям максимум на 10к.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По тая логика и маслото трябва да го сменяш на 3000...

 

 

 

 

Не,но предпочитам да си сменя филтрите за нормална сума,отколкото да си слагам после лед на главата 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въздушния ф-р го прегледах преди около 10 дена (на 26 к). Беше мръсен като цигане, но аз го поотупах, издухах го на компресора и мисля да го карам останалите км до 90 к, както си е по книжка (ако преди това не започне да ми влияе на разхода и вървежа, но това е малко вероятно).

 

Не се излагай, пич. Знаеш ли колко струва нов дебитомер за твоята кола?

 

Аз въздушен филтър сменям максимум на 10к.

 

Привет stefan l,

 

колегата Karaibrahim ти го каза най-точно. Ще си докараш големи ядове. Ако пък правилно съм разбрал си на около 26000км и още не си го сменил!!! Недей така, не причинявай това на колата. Вярно ли е, че в книжката се препоръчва да се смени филтъра на 90000км???

Аз сменям въздушния и поленовия на всеки 6000 до 8000км пробег според това дали имам път към Надежда, но никога по-късно. И след всяка смяна колата ми е много благодарна.

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въздушния ф-р го прегледах преди около 10 дена (на 26 к). Беше мръсен като цигане, но аз го поотупах, издухах го на компресора и мисля да го карам останалите км до 90 к, както си е по книжка (ако преди това не започне да ми влияе на разхода и вървежа, но това е малко вероятно).

 

По книжка е 60 хиляди(пак са ужасно много според мен), колега. И все пак тези 60 000 км(по книжко) не са изминати в условия, където въздуха има определен цвят (от прахта) и място, където като си оставиш колата на оживена улица сутринта, на вечерта тя вече е бяла или сива :mrgreen: . Ти си знаеш, но за 20 лв си е безсмислено да го чистиш, продухваш и тн. Пък и дебитомера наистина не е евтин :) . Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже се замислям вече дали да не сменям поленовия по-честичко, едно че е мнооого мръсен като го сменям на окло 8000км. и друго, все пак е ~10 лева...Ама чувството след това е друго :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://images24.snimka.bg/005371972-big.jpg

Това пише в мойта книжка - 90 000 км.

В никакъв случай не става въпрос за 20-те лева, а за принципа:

1. Не обичам да пълня гуши за тоя що духа.

2. В София че е много мръсно и прашно, две мнения няма, ама да си сменям филтъра 5 или 10 пъти по-често отколкото производителят е предписал - тука трябва да е бетер Сахара.

И друго ми идва на акъла - VAG отдавна да е фалирал, ако има такова огромно разминаване, още повече, че става дума за много евтин консуматив.

3. Не обичам да правя безсмислени неща само защото "нищо не ми коства" и в тая връзка ще съм много благодарен, ако някой ме убеди в противното и ще си посипя главата с пепел :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, виж сега, ние не те караме нищо да правиш насила. Както искаш.

 

Попринцип как се познава дали е за смяна въздушния фълтър - вадиш го, изтупваш леко да не ти влезе нещо в очите, насочваш към светлината и ако се прокрадва светлина през гънките, значи става, ако - в кофата и нов. Аз в София като карам през 80% от километрите, които минавам с колата и на 8к км вече не мога нищо да видя през филтъра. Незнам как чакат хората 15к км. Ти за 90 говориш... :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

към Karaibrahim:

 

В квартала със снимката (от подписа ти) ...нещо... само Шкоди май карате :D ...Там навярно не е нужно да се сменят въобще въздушни филтри :D ..., а квартала може би се нарича Шкодиленд... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

... шутка... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "stefan l" -

По тая логика и маслото трябва да го сменяш на 3000...
Точно по тази логика не трябва да сменяш маслото на 3000км, защото само маслото няма как да се напълни с боклуци!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "stefan l" -
По тая логика и маслото трябва да го сменяш на 3000...
Точно по тази логика не трябва да сменяш маслото на 3000км' date=' защото само маслото няма как да се напълни с боклуци![/quote']

 

Имах предвид логиката "нищо не ми коства" и "за всеки случай".

 

А дали и как може масленият филтър да се напълни предсрочно с боклуци и маслото да не е много маслено - то това е тема на друга тема...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Aston щом си за втори годишен преглед, значи гаранцията на автомобила изтича и няма нужда да се съобразяваш с гаранционноте условия.

Смени маслото и всички филтри след 15 000 на 21 500 км. На въздушния и праховия се препоръчват 30 000 км.

И си карай хубавата колица, че, ако продължъш с това темпо след 7-8 г. трябва да смениш бензиновия на 60 000 км.

 

ПП маслото е кръвта на двигателя, колкото по-често се сменя по-добре. 1л-20...лв

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.