Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgtraxxastraxxas

OCTAVIA 2 1,9TDI-PD - 17 лв за кон


димон

Recommended Posts

Бих желал да сондирам мнения сред притежателите на Октавия 2 1,9 TDI 105 к.с.

В оторизиран сервиз на Шкода...... ми предложиха заводско "ъпгрейдване" на двигателя , като срещу 505 лв - вдигат мощността от 105 на 135-140 к.с. (чип тунинг). Гаранцията се признава от завода производител и си остава в сила...

Аргументите - по-голяма икономия при нормално шофиране , по-голяма мощност при екстремно шофиране.

Тъй като не съм правил такъв тунинг на предишните си коли много ще се радвам да чуя повече мнения по въпроса .

Търсил съм във форума за подобна тема , но точно за този мотор не намерих кой знае какво. 1,9 TDI-PD 105 к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сервизът е оторизиран и затова не бих искал да злепоставям. А освен това не бих искал да им правя безплатна реклама . :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди тунинга 1,9TDI-PD 105 к.с. 250н/м , след чип тунинга 135к.с. 310 н/м

 

за 2,0 TDI-PD 140 к.с. 320 н/м , след тунинг 175 к.с. 380 н/м

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като сервиза е оторизиран, ако гаранцията на автомобила не отпада и ако ти се дават пари, няма причина да се замисляш. Ъпгрейда си заслужава. Единственото, което в случая ме притеснява, е много ниската цена на чипа, която са ти обявили. Ето ти актуална пазарна цена от неоторизирана от Шкода фирма за тунинг:

 

001.jpg

 

002.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за първи път чувам оторизиран сервиз да прави чип тунинг. VAG са си направили сметката, двигателят е предвиден при производството за определен живот при дадена мощност и няма производител който да дава гаранция за чужд продукт. Като се форсира, вярно че се изцеждат повече кончета, но и живота на двигателя се съкращава.

Звънни един телефон на ЕТ в Надежда и ги питай за гаранцията на двигателя, ако и сложиш чип тунинг. Колеги с проблеми в двигателите са писали, че първо в ЕТ проверяват за чип тунинг, а след това и четат буфера дали при последното каране, не е влизано в червения сектор за оборотите. Сервиза дето е оторизиран, може да е оторизиран да слага чипове, но да не е оторизиран от Шкода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези пари да не би просто да ти префлашват стария чип? :roll: Междудругото, днес се чух с един от дилърите от салона в Надежда и между другото го питах дали някои от оторизираните от ЕТ сервизи предлага чип тунинг, при който се запазва гаранцията и отговора беше "Не". Дали наистина не са те заблудили в сервиза? Как се казва този сервиз всъщност? Оторизираните сервизи от ЕТ са следните:

 

гр.София, Еуратек Ауто ООД

жк.Надежда, ул.Хан Кубрат №27, тел.:02/936 25 49

 

гр.Пловдив, Еуратек Ауто ООД

бул.Васил Априлов №93, тел.:032/68 93 93

 

гр.Варна, Еуратек Ауто ООД

бул.Трети март №7, тел.:052/50 42 87

 

гр.Бургас, Еуратек Ауто ООД

ул.Индустриална №47, тел.: 056/84 85 95

 

гр.Горна Оряховица, Еуратек Ауто ООД

ул.Младост №2, тел.:0618/4 19 20

 

гр.Стара Загора, Аутотех

ул.Никола Петков №59, тел.:042/60 70 32

 

гр.Сливен, Мототехника

ул.Старозагорско шосе №1, тел.:044/66 31 71

 

гр.Добрич, Иван Иванов ЕТ

бул.25-ти септември №4, тел.:058/60 35 56

 

гр.Русе, Дунавтрейд

ул.Потсдам №14, тел.:082/84 53 34

 

гр.Благоевград, Автолукс

кв.Под грамада, тел.:073/88 09 12

 

на друго място ако ти предлагат въпросната услуга те зарибяват според мен. Звънни в ЕТ и ги питай за какво става дума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за първи път чувам оторизиран сервиз да прави чип тунинг. VAG са си направили сметката, двигателят е предвиден при производството за определен живот при дадена мощност и няма производител който да дава гаранция за чужд продукт. Като се форсира, вярно че се изцеждат повече кончета, но и живота на двигателя се съкращава.

Звънни един телефон на ЕТ в Надежда и ги питай за гаранцията на двигателя, ако и сложиш чип тунинг. Колеги с проблеми в двигателите са писали, че първо в ЕТ проверяват за чип тунинг, а след това и четат буфера дали при последното каране, не е влизано в червения сектор за оборотите. Сервиза дето е оторизиран, може да е оторизиран да слага чипове, но да не е оторизиран от Шкода.

С една дума, колега, потвърждаваш горното ми мнение, но по-подробно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет димон.

 

Ако наистина си запазваш гаранцията + при тази приемлива цена = определено си заслужава... ще постигнеш показателите на моя двигател... от който съм много доволен...

 

Аз също съм се замислял за подобно действие и преди да продължа вмъквам кратък цитат (нищо лично към колегата ID A)

 

... VAG са си направили сметката, двигателят е предвиден при производството за определен живот при дадена мощност и няма производител който да дава гаранция за чужд продукт. Като се форсира, вярно че се изцеждат повече кончета, но и живота на двигателя се съкращава...

 

Дизеловият двигател на Октавия RS, има същия обем спрямо "нормалния", но е с мощност 170 коня. Предполагам разликата с нормалния 2,0 е само софтуерна или евентуално малко по-различно турбо + може би някой и друг различен лагер... моля, поправете ме ако греша...

 

Моето мнение е, че този двигател (както и 1,9) може да понесе още малко мощност без това да доведе до неприятни последствия за двигателя...

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за първи път чувам оторизиран сервиз да прави чип тунинг...

Прави, прави ;) И не само чип тунинг, а и всякакви спойлери, генерации, декорации и т.н. Вкл. и озвучаване - от елементарен ъпгрейд до брутални изпълнения. И всичко това без нарушаване/изменение на гаранцията. Частите са от доказани производители, внася си ги самия авто дилър, той ги и монтира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че ми е притрябвало кой знае колко да си вдигам конете , но нещо отвътре ме гъделичка да имам повече мощност под мен . :D

Освен това ще ми е кеф веднъж и аз да съм преебал общината(държавата) - ще плащам данък на 105 , а ще карам 135 коня . Увериха ме , че не се отразява никъде по документите. :mrgreen:

Всъщност по стечение на обстоятелствата са правили тунинги на двама мои познати със Суперб (гаранционни). Искам да поговоря първо с тях за да споделят впечатления. Тяхните са 2,8 , ако не се лъжа.

А някой знае ли колко ще е данъка за 105 к.с. за София (където ми е регистрацията).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за първи път чувам оторизиран сервиз да прави чип тунинг...

Прави, прави ;)

 

Мдаааа :)

Само да вметна, че мой близък наското се сдоби с Mitsubishi Outlander, което е с VAG мотор 2.0 TDi 140 кс и от дилъра БалканСтар съвсем официално му предлагат срещу "скромната" сума от ~2000 лв да му го направят 170 кс с чип-тунинг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оторизираните сервизи от ЕТ са следните:

...........................................

на друго място ако ти предлагат въпросната услуга те зарибяват според мен. Звънни в ЕТ и ги питай за какво става дума.

 

за такъв сервиз става дума бе Гога ! ...от изброените от теб . :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kalata, конкретно за двигателите които ти споменаваш, направих справка в саита на Digital Tuning и от 140 к.с. с чип тунинг става 170, но този от 170 (RS-ката) става 195. Разликата е в смукателния колектор най-вероятно.

Освен моя двигател 1.4l MPI 16V 74kW, за Фабия I се предлага и 1.4l MPI 16V 55kW, обаче и с чип тунинг пак не могат да се изравнят мощностите им. Изводът е, че мощността не се постига само със софтуер.

Аз лично също съм си мислил за "ъпгрейд" на чипа, даже сега цената за моя двигател е паднала с 200 лв. в този сайт :smt004 :smt004 , но моите проучвания преди 2-3 години ме отказаха.

 

Юли, аз за пейки отзад, кюнци под колата, аудио и т.н. не говоря. ЕТ преди 2 години отказваха гаранция ако двигателя се чипоса, а те не извършваха услугата за смяна на фабричния чип с такъв с по-спортен темперамент. gogata е питал, надявам се скоро и отговорът пак е бил не.

димон щом си сигурен, че сервиза прави, давай, само ги питай след това дали колата още ще е Евро 4. Само по изгорелите газове могат да ти правят проблеми на ГТП, но пък от друга страна и ние имаме едни ГТП, ама това сие друга тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... само ги питай след това дали колата още ще е Евро 4. Само по изгорелите газове могат да ти правят проблеми на ГТП....

 

На дизел газове не се мерят на ГТП! Само на бензин. Така че си ок.

 

PS: Още нещо за тунинга - разликата между мойта (90bhp) и 110bhp е в дюзите и малко НАСТРОЙКИ на софтуера. Промяната не отнема много. След това с чип се вдига до около 130 кончета. Та предполагам че нещо подобно ще е и с 2.0TDI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за първи път чувам оторизиран сервиз да прави чип тунинг...

Прави, прави ;) И не само чип тунинг, а и всякакви спойлери, генерации, декорации и т.н. Вкл. и озвучаване - от елементарен ъпгрейд до брутални изпълнения. И всичко това без нарушаване/изменение на гаранцията. Частите са от доказани производители, внася си ги самия авто дилър, той ги и монтира.

 

Генеръс ауто ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така и не разбрахме за кой сервиз става дума,не мисля че ще е реклама ,а по скоро препоръка.Аз лично бих искал да разбера (може и на лично съобщ. да ми кажеш).До колкото знам фолксвагените може да си ги поръчаш с чип от официалния дилър в България

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Всякакви промени по софтуера, управляващ работата на двигателя, направени извън "Еура Тек" са причина за отказване на гаранционни претенции!

 

А що се отнася до капацитета на двигателя.. чувал съм (и според мен има логика), че двигателите се сътворяват за определени мощностни стойности, но превантивно се склопяват малко. Почти съм убеден, че чип-тунингът не е опасен, ако се направи качествено. Има чипове за един и същ автомобил (не визирам никакъв) по 800 лева и към 2000 лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес звъннах в ЕТ в Надежда и оттам казаха, че не правят чип тунинг на двигателите. Разбира се винаги е възможно, този с който съм говорил да е нов и да не е още в час, какво правят и какво не, но не ми се вярва. Ако някой му се отваря път към Надежда да ги попита, ако му се занимава.

Порових и в сайта на Шкода за Бг, общия (.com) и немския. Никъде няма и ред за чипосване на двигатели.

 

PRR, исках да кажа, че от един и същи обем различната мощност не се дължи само на софтуер. В допълнение на поста ти, вероятно и смукателните клапани са с по-голям диаметър, защото горивната смес е съставена от въздух и гориво и увеличаването само на постъпващото гориво, няма да ти увеличи мощността, но ще направи горивната смес по-богата. Сигурно има и много други неща и с това не се изчерпват разликити на двигателите.

 

stenly, Дженеръс Ауто са официален дилър на Опел и Ирмшер, но Ирмшер работи с Опел като партньор от 80-та година. Там тунингът е признат на ниво концерн и ако влезеш в сайта на Ирмшер, ще видиш че тунинговат всичко на GM за Европа. Шкода не знам да има тунинг партньор.

 

Почти съм убеден, че чип-тунингът не е опасен, ако се направи качествено. Има чипове за един и същ автомобил (не визирам никакъв) по 800 лева и към 2000 лева.

И аз съм съгласен с тебе, но в Бг понятието качествена работа е много субективно и зависи от нечие желание и настроение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ID A - по принцип съм съгласен, че обикновено не стига само софт за повишаване на мощността, но ако поровим в днешните дизелови, пък и някои бензинови турбодвигатели, ще видиш, че има турбо С ПРОМЕНЛИВА ГЕОМЕТРИЯ! От това следва, че освен количеството впръсквано гориво може да се влияе и върху количеството въздух! И мисля, че може да се смени само софтуера и да се постигнат 20-25% отгоре без смяна на "хардуерни части".

 

Всички знаем, че фабричните настройки имат резерв - за да има място за прости глави, смотани горива и за да се спазват норми за изгорели газове. Значи всички фабрични настройки дават мегдан за повишение на мощността без сериозна опасност за двигателя.

 

Освен това обърни се към колегата aamfc, който е флашнал компа на фабията си и тя от 100 дизелови кончета е станала 130, което си е vRS. Вероятно не се движи на 100% като vRS, обаче съм 100% сигурен, че е мноооого по-динамична от преди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги зависи много от пауър бокса,или софтуера.Като цяло не е желателно да се вдигат от около 30 % и нагоре!(говоря като цяло)

Английските колеги обаче имат и промяна от порядъка на 40 коня и нагоре и с един изтискан "чип" и колите им са по 170 и к,усур коня.

Има си и рискове-2,3 се оплакаха че са гръмнали турбините-така че......сами си правете сметката.

А кола Фабиуя флашната до 130 коня-съмнявам се да върви колкото РС-не искам да бъда пристрастен колеги-в никакъв случай-но доста компоненти на РСа са различни от стандартната Фабия(6ск и тн)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега,

Принципно си прав ... за бензинови двигатели! В 95% от работния си диапазон дизеловия двигател работи с бедна смес, т.е. с излишък на въздух! Това определя и по-високия му КПД. Т.е. много е лесно да увеличиш подаваното гориво без да поставиш двигателя в режим на богата смес. Освен това чипа качва и налягането на турбото, т.е. вкарва и допълнителен въздух. За да продължа ще кажа че като купувах мойта исках да взема 110 коньовия двигател, но ... не се продаваше защото не покриваше Евро 3. И не го покрива точно защото гори повече нафта от мойта (90 коня - спъната заради еко нормите)!

В заключение - чипнатите дизели димят повече от не пипнатите точно защото вкарват повече гориво за сметка на екологията!

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Добре че, четох преди да питам. И мен ме вЪлнуваше въпроса дали да сложа чип и да вдигна конете още малко.

Първо питах в ЕТ, категорично пада гаранцията ако монтирам чип и второто е видях сам резултата от чип монтиран на Октавия 2.0 ТДИ ПД 140 коня, вдигна конете до 170 и - две смени на турбо. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре че, четох преди да питам. И мен ме вЪлнуваше въпроса дали да сложа чип и да вдигна конете още малко.

Първо питах в ЕТ, категорично пада гаранцията ако монтирам чип и второто е видях сам резултата от чип монтиран на Октавия 2.0 ТДИ ПД 140 коня, вдигна конете до 170 и - две смени на турбо. :D

Забравил си да добавиш и сменения двигател накрая ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.